Is een oude, kan er uit wmb.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:19 schreef Lod het volgende:
De link "Test *HIER* welke Linux distributie bij je past" in de OP werkt niet meer.
Is dat omdat alle distributies bij je passen of omdat geen enkele meer past...
1 | rsync --delete-after -av --progress --inplace --rsh='ssh -p45818' root@ipadres:/home/admin/domains/ /Users/Username/Documents/backup/ |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | X-Cron-Env: <SHELL=/bin/sh> X-Cron-Env: <PATH=/usr/bin:/bin> X-Cron-Env: <LOGNAME=Username> X-Cron-Env: <USER=Username> X-Cron-Env: <HOME=/Users/Username> Date: Sat, 8 Aug 2015 23:00:01 +0200 (CEST) Permission denied, please try again. Permission denied, please try again. Permission denied (publickey,gssapi-keyex,gssapi-with-mic,password). rsync: connection unexpectedly closed (0 bytes received so far) [receiver] rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/rsync/rsync-47/rsync/io.c(453) [receiver=2.6.9] |
Problemen die in een cronjob wel optreden en handmatig niet: het eerste waar ik dan aan moet denken zijn PATH problemen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:29 schreef boskameel het volgende:
Waarom werkt mijn rsync command niet in als cronjob in osx?
Path werkt, anders had-ie andere output gehad. Permission denied is een melding van rsyncquote:Op maandag 10 augustus 2015 12:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Problemen die in een cronjob wel optreden en handmatig niet: het eerste waar ik dan aan moet denken zijn PATH problemen.
In een cronjob wordt je .profile of soortgelijke init-scripts niet geladen, en is de kans zelfs aanwezig dat er helemaal geen directories op je PATH staan. Zo te zien aan je output staan nu alleen /usr/bin en /bin erop.
Nog een tweede keer kijken lijkt het meer op een ssh probleem, weet je zeker dat rsync via cronjob onder met dezelfde user gestart wordt? Ik vermoed dat de 'permission denied' op je ssh-key slaat.
Je bedoelt ssh denk ik, rsync gaat echt niet zelf die verbinding opzetten, dat delegeert diequote:Op maandag 10 augustus 2015 12:55 schreef µ het volgende:
[..]
Path werkt, anders had-ie andere output gehad. Permission denied is een melding van rsync. Denk dat rsync de key uberhaupt niet pakt en daarom remote een denied geeft
Ah I see. Dan jaquote:Op maandag 10 augustus 2015 13:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je bedoelt ssh denk ik, rsync gaat echt niet zelf die verbinding opzetten, dat delegeert die
En verder is dat toch precies hetzelfde wat ik zeg? Ssh-key niet gevonden, of niet leesbaar -> ssh probeert andere authenticatie-opties, die falen vervolgens met een permission denied.
Ik vervolgde alleen met een vermoeden dat er een rechten/user-issue is met het bereiken van de te gebruiken ssh-key (met iets andere bewoording dan jou vorige post).
De laatste vraag: nee, het vaste adres vanuit je router maakt niet uit.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zo te zien is die niet actief. Er zijn drie interfaces (lo, eth0 en wlan0 (die uitstaat)) en achter geen van die staat iets van dhcpcd.
Ik heb de server overigens een vast IP gegeven in mijn router. Ligt dat wellicht daaraan?
1 | systemctl status dhcpcd |
1 | # systemctl start dhcpcd |
1 | # systemctl enable dhcpcd |
Oké, ga ik straks even proberen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:10 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De laatste vraag: nee, het vaste adres vanuit je router maakt niet uit.
ik weet niet of Ubuntu inmiddels ook over is op systemd, ik ben er inmiddels al zo aan gewend dat ik niet meer zou weten hoe het hiervoor werkte.
[ code verwijderd ]
bij mij geeft dit:
dhcpcd.service -- dhcpcd on all interfaces
om de service te starten
[ code verwijderd ]
en om deze service automatisch bij het opstarten te laden
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | } # domein1.test.nl # } server { listen 80; server_name domein2test.nl, *domein2test.nl rewrite^ $Scheme://www.domein2test.nl$request_uri Permanent; } } |
Er is geen beginakollade voor domentest1.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:11 schreef De_Dakgoot het volgende:
Hoi vraagje,
Ik moet een doorverwijzing maken in Nginx en zit met het volgende.
Nu is de vraag is de plaatsing van de } bij domein1 goed geplaatst of moet ik dat aanpassen aangezien domein1 niks te maken heeft met domein2. maar domein1 stond er al in toen ik de nginx.conf opende. Bedoeling is namelijk dat domein2test.nl en *domein2test.nl doorverwijzen naar www.domein2test.nl. Kreeg namelijk een foutmelding dat 1 van deze regels niet is toegestaan in de conf.![]()
[ code verwijderd ]
32-bit UEFI?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:36 schreef borbit het volgende:
Ik heb nu een windows tabletje. Dit is wel gewoon een x86 computer. Maar het lijkt lastig om er gewoon linux op te draaien. Ik snap niet zo goed waarom dat is?
Waarom zou het met een 64-bit UEFI wel mogelijk zijn? Er zijn toch gewoon 32 bit en 64 bit versies van de meeste distros?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:17 schreef Aether het volgende:
[..]
32-bit UEFI?
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/grub2/+bug/1341944
Gaat niet, systemd is kennelijk niet geïnstalleerd op Ubuntu.quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:10 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De laatste vraag: nee, het vaste adres vanuit je router maakt niet uit.
ik weet niet of Ubuntu inmiddels ook over is op systemd, ik ben er inmiddels al zo aan gewend dat ik niet meer zou weten hoe het hiervoor werkte.
[ code verwijderd ]
bij mij geeft dit:
dhcpcd.service -- dhcpcd on all interfaces
om de service te starten
[ code verwijderd ]
en om deze service automatisch bij het opstarten te laden
[ code verwijderd ]
Draai je LTS? systemd is volgens mij pas vnaaf 15.04quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gaat niet, systemd is kennelijk niet geïnstalleerd op Ubuntu.
Ja, LTS. Volgens internet gaan ze systemd wel implementeren, maar ik weet niet vanaf wanneer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Draai je LTS? systemd is volgens mij pas vnaaf 15.04
Ik denk niet dat zequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, LTS. Volgens internet gaan ze systemd wel implementeren, maar ik weet niet vanaf wanneer.
Weet je dat zeker? Ik denk niet dat ze het nog gaan implenteren in 14.04 ik denk gewoon in de volgende LTS versie 16.04.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, LTS. Volgens internet gaan ze systemd wel implementeren, maar ik weet niet vanaf wanneer.
Ja, dat bedoel ik. Ze gaan dat in een latere versie doen, maar ik weet niet of dat 15 al gebeurd is of 16 of nog later is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze
[..]
Weet je dat zeker? Ik denk niet dat ze het nog gaan implenteren in 14.04 ik denk gewoon in de volgende LTS versie 16.04.
Ik kan in ieder geval nergens vinden dat ze het nog in versie 14.04 gaan implementeren.
In ieder geval in 15.04 die draai ik namelijk en die is met systemd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Ze gaan dat in een latere versie doen, maar ik weet niet of dat 15 al gebeurd is of 16 of nog later is.
Ik heb het al een tijd niet gevolgd maar meen dat de meeste (alle?) 32-bit distributies geen 32-bit UEFI ondersteunde. Het zal tegenwoordig via een omweg/aanpassing wel kunnen gezien er ook Atom sticks met Ubuntu te krijgen zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:09 schreef borbit het volgende:
[..]
Waarom zou het met een 64-bit UEFI wel mogelijk zijn? Er zijn toch gewoon 32 bit en 64 bit versies van de meeste distros?
quote:Modify the installation medium to boot on 32-bit UEFI
Yes, some genius came up with the idea to put a 32-bit UEFI on a 64-bit device. The Linux kernel shipped with Ubuntu 15.04 supports mixed-mode, so kernel-wise it is no longer a problem. But the Ubuntu 15.04 (Vivid Vervid) ISO does not contain a 32-bit bootloader. Luckily this can be easily fixed.
Get a bootia32.efi file, I used this one from John Wells.
Copy the file into the EFI/BOOT/ folder on the boot medium.
Oke misschien wel de moeite waard inmiddels. Is ubuntu touch al een ding of is dat nog niet echt bruikbaar. Eerst maar eens testen in een vm.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik heb het al een tijd niet gevolgd maar meen dat de meeste (alle?) 32-bit distributies geen 32-bit UEFI ondersteunde. Het zal tegenwoordig via een omweg/aanpassing wel kunnen gezien er ook Atom sticks met Ubuntu te krijgen zijn.
Edit: nog link gevonden: https://sturmflut.github.(...)on-baytrail-tablets/
[..]
Zal weinig uitmaken dan. Ik vind Fedora wel toegankelijkquote:Op woensdag 12 augustus 2015 03:48 schreef Rafeiro het volgende:
Goedemorgen,
Gezien de test link niet meer werkt vraag ik het maar hier.
Ik wil op mijn desktop vermoedelijk overstappen naar Linux.
Nu heb ik jaren geleden wel met Debian, Slackware en Ubuntu gewerkt, maar ik weet niet wat ik wil/wat goed voor mij zou zijn.
Ik ben inmiddels gestopt met gamen, dus dat maakt de overgang een stuk eenvoudiger. Maar doordat Microsoft Windows 10 zo loopt te pushen en ik Windows 8 al een gedrocht vind (en dus 7 draai) wil ik dan toch de stap maar gaan zetten voor de support stopt.
Nu lijken op het eerste gezicht Fedora en Ubuntu de meest geschikte kandidaten. Het gaat hier om een desktop PC, die met name gebruikt wordt om te Fok!ken, films en series te kijken en om muziek te luisteren.
Ik zit er over te denken om weer een beetje te freubelen met webdesign, maar een simpele tekstverwerker is daarvoor voldoende en die zit in elke distro en Apache/Gimp/aanvullende software is het probleem niet en niet distro gebonden me dunkt.
Kan iemand mij hieromtrent aanvullend advies geven?
Is dat nodig als het # ervoor staat?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is geen beginakollade voor domentest1.
1 2 3 4 5 6 7 8 | server{ listen 80 listen 443 ssl spdy; server_name domeintest2.nl *domeintest2.nl return 301 $Scheme://www.domeintest2.nl } } |
Welke "troep"?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:28 schreef µ het volgende:
Maar ubuntu is zo lelijk en er zit zoveel troep in.
Toch? Dat merk ik bij collega's iig. Geef mij maar een clean omgeving...
Shopping suggestions, amazontroep...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Welke "troep"?
Eerste wat ik er over hoor
GNOME 3quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Welke "troep"?
Eerste wat ik er over hoor
Ok mee eens. Maar dat is 1 vinkje uitzetten en daar kan ik nog wel mee leven.quote:
Unity <3quote:
Heeft aardig gebackfired volgens mij in de community, weet niet of cannonical daar iets mee gaat doen nogquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Ok mee eens. Maar dat is 1 vinkje uitzetten en daar kan ik nog wel mee leven.
Overigens zal het daar voor mij dan ook bij moeten blijven bij dat ene vinkje.
quote:[..]
Unity <3
Gnome komt er niet op bij mij
Die backfire was vanwege 2 redenen:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:26 schreef µ het volgende:
[..]
Heeft aardig gebackfired volgens mij in de community, weet niet of cannonical daar iets mee gaat doen nog.
[..]
Als aanvulling op de overige reakties: ik gebruik zelf al heel lang openSUSE op de desktop, ben ik zeer tevreden over.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 03:48 schreef Rafeiro het volgende:
Goedemorgen,
Nu heb ik jaren geleden wel met Debian, Slackware en Ubuntu gewerkt, maar ik weet niet wat ik wil/wat goed voor mij zou zijn.
Ik ben inmiddels gestopt met gamen, dus dat maakt de overgang een stuk eenvoudiger. Maar doordat Microsoft Windows 10 zo loopt te pushen en ik Windows 8 al een gedrocht vind (en dus 7 draai) wil ik dan toch de stap maar gaan zetten voor de support stopt.
Nu lijken op het eerste gezicht Fedora en Ubuntu de meest geschikte kandidaten. Het gaat hier om een desktop PC, die met name gebruikt wordt om te Fok!ken, films en series te kijken en om muziek te luisteren.
Ik zit er over te denken om weer een beetje te freubelen met webdesign, maar een simpele tekstverwerker is daarvoor voldoende en die zit in elke distro en Apache/Gimp/aanvullende software is het probleem niet en niet distro gebonden me dunkt.
MS engineering fail.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:36 schreef borbit het volgende:
Ik heb nu een windows tabletje. Dit is wel gewoon een x86 computer. Maar het lijkt lastig om er gewoon linux op te draaien. Ik snap niet zo goed waarom dat is?
Lastig. Ik zou denk ik voor Debian Unstable gaan. Vanwege:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 03:48 schreef Rafeiro het volgende:
Goedemorgen,
Sorry, ik bedoelde Testing ipv Unstable.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:03 schreef t4rt4rus het volgende:
Debian unstable zit nu met een transitie van gcc.
Het is nu niet echt installeerbaar, hoe het met testing zit weet ik niet.
Nouja het is wel mogelijk maar dan moet je wel even kloten.
probeer eens (zelf niet getest)quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gaat niet, systemd is kennelijk niet geïnstalleerd op Ubuntu.
1 | service status dhcpcd |
1 | status dhcpcd |
Dat hoort wel te werken ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Is dat nodig als het # ervoor staat?
Rewrite werkt overigens
Code aangepast naar
[ code verwijderd ]
Ja config jaquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat hoort wel te werken ja.
Die # is een comment.En het is geen code, maar een config-file.
Doen ook allemaal niets. DHCPCD lijkt niet geinstalleerd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:30 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
probeer eens (zelf niet getest)
[ code verwijderd ]
of
[ code verwijderd ]
dan heet het anders dan bij mij, maar de dhcp-client moet in de basisinstallatie zitten, anders kan je het systeem alleen offline gebruiken.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Doen ook allemaal niets. DHCPCD lijkt niet geinstalleerd.
1 | service --status-all |
Tof dat je BSD hebt geprobeerd. Eerlijk gezegd trekt het me niet zo omdat ik meer van de copyleft licenties ben. Sony gebruikt bijvoorbeeld BSD in hun spelcomputers maar dragen geen cent en geen regel code bij aan het project.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:42 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Ja config ja,
Werk nu ook steeds meer met CentOS 7 en FreeBSD/OpenBSD. Vind BSD wel wennen omdat sommige commands best wel verschillen met arch. XPS 13 is ook binnen wat een sexy ding is dat. Ga de sprong meteen wagen om Arch als Main OS te nemen
Gevonden, de dhcp-client heet kennelijk dhclient. Waar moet ik nu naar zoeken? Of Eth0 een lease heeft? Dit staat er in de lease-file:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:15 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
dan heet het anders dan bij mij, maar de dhcp-client moet in de basisinstallatie zitten, anders kan je het systeem alleen offline gebruiken.
probeer eens
[ code verwijderd ]
kijk eens of je iets met dhcp en/of network ziet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | lease { interface "eth0"; fixed-address 192.168.0.106; option subnet-mask 255.255.255.0; option routers 192.168.0.1; option dhcp-lease-time 86400; option dhcp-message-type 5; option domain-name-servers 192.168.0.1; option dhcp-server-identifier 192.168.0.1; renew 4 2015/08/13 03:44:27; rebind 4 2015/08/13 15:19:12; expire 4 2015/08/13 18:19:12; |
Het BSD gebruik is meer voor op het werk, gebruiken het namelijk vooral als firewall en het eventueel opzetten van vpn's en soms als beveiligde mailserver-verbinding.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tof dat je BSD hebt geprobeerd. Eerlijk gezegd trekt het me niet zo omdat ik meer van de copyleft licenties ben. Sony gebruikt bijvoorbeeld BSD in hun spelcomputers maar dragen geen cent en geen regel code bij aan het project.
Leuk! Veel succes. En anders gebruik je toch Antergos of iets dergelijks om het installeren wat te vergemakkelijken?
Het lijkt erop dat je een vast adres hebt ingesteld (in je computer, niet in de router?), dat kan als er geen andere machine hetzelfde adres heeft en het binnen je locale subnet valt. Kan je je machine pingen vanaf een andere?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gevonden, de dhcp-client heet kennelijk dhclient. Waar moet ik nu naar zoeken? Of Eth0 een lease heeft? Dit staat er in de lease-file:
[ code verwijderd ]
Ja, de machine werkt nu perfect (nou ja, niet perfect, maar het netwerk is geen probleemquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:17 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je een vast adres hebt ingesteld (in je computer, niet in de router?), dat kan als er geen andere machine hetzelfde adres heeft en het binnen je locale subnet valt. Kan je je machine pingen vanaf een andere?
Misschien kan je wat meer vinden in dhclient.conf
hier zelfde tekst, maar aangepast voor ubuntu.
als het niet werkt, post dan hier de inhoud van dhclient.conf.
systemd is erg mooi ja. Het enige jammere vind ik dat het niet GPLv3 gelicenseerd is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef BabeWatcher het volgende:
Dat is het mooie van systemd, daar kan je de volgorde van de services beter instellen. Dan wordt eerst de netwerkdriver geladen, daarna pas de dhcp-client en daarna pas de ntp-client.
Als je maar hard genoeg roept dat je goed bent dan geloven mensen het vanzelf.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:54 schreef robin007bond het volgende:
Waarom doneert Google aan FSF terwijl ze zelf steeds meer vrije software proberen te vervangen met eigen proprietary software op Android?
https://fsfe.org/donate/thankgnus.en.html
https://www.fsf.org/patrons
Hmm, dat zou een motief kunnen zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:12 schreef µ het volgende:
[..]
Als je maar hard genoeg roept dat je goed bent dan geloven mensen het vanzelf.
Op servers wel, op machines waarop ik meer niet-server dingen doe (IRC shells, of zelfs lokale login) niet.quote:
Heb het op een testserver en webserver nu een half jaar en bevalt op zich wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:56 schreef µ het volgende:
UTC voor je servers of niet?
Zit te twijfelen om het voor nieuwe installs te doen.
( http://yellerapp.com/post(...)up-you-can-make.html )
Dat van FF en het scrollen is te veranderen in de instellingen van FF.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:44 schreef Rafeiro het volgende:
Ik heb geheel tegen verwachting gekozen voor een dual boot met Linux Mint Cinnamon.
De basis werkt, maar nu wil ik een programma installeren.
De website geeft een Debian en Ubuntu versie aan,welke kies ik dan?
Bij debian had je het fenomenale apt-get -install.
En iets dat gewoon irritant is, in FF kan ik niet op het scroll wheel klikken en dan slepen om te scrollen, dat is echt irritant, zo'ń gewenningmaar kan het niet snel genoeg vinden.
Bij Ubuntu en Linux Mint heb je dat ook beiden zijn gewoon afgeleiden van Debianquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:44 schreef Rafeiro het volgende:
Ik heb geheel tegen verwachting gekozen voor een dual boot met Linux Mint Cinnamon.
De basis werkt, maar nu wil ik een programma installeren.
De website geeft een Debian en Ubuntu versie aan,welke kies ik dan?
Bij debian had je het fenomenale apt-get -install.
En iets dat gewoon irritant is, in FF kan ik niet op het scroll wheel klikken en dan slepen om te scrollen, dat is echt irritant, zo'ń gewenningmaar kan het niet snel genoeg vinden.
1 | sudo apt-add-repository |
Dank u, ik ga nu niets meer doenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Bij Ubuntu en Linux Mint heb je dat ook beiden zijn gewoon afgeleiden van Debian. Ik weet niet hoe veel je van linux weet dus de volgende uitleg is misschien een beetje te veel van het goede maar hier komt die
.
Je kan programma's installeren via de volgende mogelijkheden
-Het befaamde apt-get die je reeds noemde deze haalt software uit de repository van je distro.
-Toevoegen van repository's via (zie onder). Je voegt hier je eigen repository en deze wordt beheert door een derde partij. Voordeel is dat software geupdatet wordt via je reguliere update systeem of via apt-get upgrade && update. Nadeel is dat je die derde partij wel moet vertrouwen.
[ code verwijderd ]
-Je kan software installeren via .deb het equivalent van .exe/msi in Windows. Het nadeel is dat je geen automatische update's hebt. Alhoewel hier uitzonderingen op zijn de .deb van Google Chrome regelt dat hij een eigen repository krijgt.
.deb installeer met de commando sudo dpkg -i /pad/naar/software.deb of in Ubuntu en Linux mint door dubbel te klikken het software centrum installeert ze dan. Wanneer het moeilijk doet kan je altijd nog een sudo apt-get -f uitvoeren die installeert het dan vaak alsnog en haalt afhankelijkheden binnen.
-Je kan tenslotte software installeren via het software centrum en synaptic package manager dit zijn echter grafische front-ends van apt-get en doen in feite hetzelfde. Synaptic is trouwens een machtig mooi programma om altijd geïnstalleerd te hebben.
Owjah het antwoord op je vraag. Vaak staat er wel bij voor welke versie van Ubuntu het bedoelt is en Linux Mint is altijd gebaseerd op Ubuntu versie zoek dat even uit. Linux Mint 17 is volgens mij gebaseerd op Ubuntu 14.04. Heb je het zeldzame geval dat er alleen een Debian versie wordt aangeboden kan je vrijwel altijd kiezen voor de laatste versie. Ubuntu is altijd gebaseerd op de allerlaatste versie van Debian unstable.
Maar als je software zoekt voor Ubuntu en het staat onverhoopt niet de standaard repository's van Ubuntu vindt je het vrijwel altijd door te zoeken op software X for Ubuntu *Versienummer. Eventueel Software X repository als je dat liever hebt (ik heb dat zelf altijd liever).
Meer dan genoeg Linux-helden hier voor als je problemen tegen komt ook al zijn het hele simpele vragenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 02:07 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Dank u, ik ga nu niets meer doen
Vrijdag en biertje op dus enige zelfbescherming, maar ik neem het mee.
Maar alles lijkt verder wel heel soepel te werken
Morgen weer genoeg te doen dus.
quote:# From Peter Ilieve (1994-12-04),
# The original six [EU members]: Belgium, France, (West) Germany, Italy,
# Luxembourg, the Netherlands.
# Plus, from 1 Jan 73: Denmark, Ireland, United Kingdom.
# Plus, from 1 Jan 81: Greece.
# Plus, from 1 Jan 86: Spain, Portugal.
# Plus, from 1 Jan 95: Austria, Finland, Sweden. (Norway negotiated terms for
# entry but in a referendum on 28 Nov 94 the people voted No by 52.2% to 47.8%
# on a turnout of 88.6%. This was almost the same result as Norway's previous
# referendum in 1972, they are the only country to have said No twice.
# Referendums in the other three countries voted Yes.)
# ...
# Estonia ... uses EU dates but not at 01:00 GMT, they use midnight GMT.
# I don't think they know yet what they will do from 1996 onwards.
# ...
# There shouldn't be any [current members who are not using EU rules].
# A Directive has the force of law, member states are obliged to enact
# national law to implement it. The only contentious issue was the
# different end date for the UK and Ireland, and this was always allowed
# in the Directive.
###############################################################################
# Britain (United Kingdom) and Ireland (Eire)
# From Peter Ilieve (1994-07-06):
#
# On 17 Jan 1994 the Independent, a UK quality newspaper, had a piece about
# historical vistas along the Thames in west London. There was a photo
# and a sketch map showing some of the sightlines involved. One paragraph
# of the text said:
#
# 'An old stone obelisk marking a forgotten terrestrial meridian stands
# beside the river at Kew. In the 18th century, before time and longitude
# was standardised by the Royal Observatory in Greenwich, scholars observed
# this stone and the movement of stars from Kew Observatory nearby. They
# made their calculations and set the time for the Horse Guards and Parliament,
# but now the stone is obscured by scrubwood and can only be seen by walking
# along the towpath within a few yards of it.'
#
# I have a one inch to one mile map of London and my estimate of the stone's
# position is 51 degrees 28' 30" N, 0 degrees 18' 45" W. The longitude should
# be within about +-2". The Ordnance Survey grid reference is TQ172761.
#
# [This yields GMTOFF = -0:01:15 for London LMT in the 18th century.]
quote:# Date: 4 Jan 89 08:57:25 GMT (Wed)
# From: Jonathan Leffler
# [British Summer Time] is fixed annually by Act of Parliament.
# If you can predict what Parliament will do, you should be in
# politics making a fortune, not computing.
quote:# Netherlands
# Howse writes that the Netherlands' railways used GMT between 1892 and 1940,
# but for other purposes the Netherlands used Amsterdam mean time.
# However, Robert H. van Gent writes (2001-04-01):
# Howse's statement is only correct up to 1909. From 1909-05-01 (00:00:00
# Amsterdam mean time) onwards, the whole of the Netherlands (including
# the Dutch railways) was required by law to observe Amsterdam mean time
# (19 minutes 32.13 seconds ahead of GMT). This had already been the
# common practice (except for the railways) for many decades but it was
# not until 1909 when the Dutch government finally defined this by law.
# On 1937-07-01 this was changed to 20 minutes (exactly) ahead of GMT and
# was generally known as Dutch Time ("Nederlandse Tijd").
#
# (2001-04-08):
# 1892-05-01 was the date when the Dutch railways were by law required to
# observe GMT while the remainder of the Netherlands adhered to the common
# practice of following Amsterdam mean time.
#
# (2001-04-09):
# In 1835 the authorities of the province of North Holland requested the
# municipal authorities of the towns and cities in the province to observe
# Amsterdam mean time but I do not know in how many cases this request was
# actually followed.
#
# From 1852 onwards the Dutch telegraph offices were by law required to
# observe Amsterdam mean time. As the time signals from the observatory of
# Leiden were also distributed by the telegraph system, I assume that most
# places linked up with the telegraph (and railway) system automatically
# adopted Amsterdam mean time.
#
# Although the early Dutch railway companies initially observed a variety
# of times, most of them had adopted Amsterdam mean time by 1858 but it
# was not until 1866 when they were all required by law to observe
# Amsterdam mean time.
# The data entries before 1945 are taken from
# http://www.phys.uu.nl/~vgent/wettijd/wettijd.htm
# Rule NAME FROM TO TYPE IN ON AT SAVE LETTER/S
Rule Neth 1916 only - May 1 0:00 1:00 NST # Netherlands Summer Time
Rule Neth 1916 only - Oct 1 0:00 0 AMT # Amsterdam Mean Time
Rule Neth 1917 only - Apr 16 2:00s 1:00 NST
Rule Neth 1917 only - Sep 17 2:00s 0 AMT
Rule Neth 1918 1921 - Apr Mon>=1 2:00s 1:00 NST
Rule Neth 1918 1921 - Sep lastMon 2:00s 0 AMT
Rule Neth 1922 only - Mar lastSun 2:00s 1:00 NST
Rule Neth 1922 1936 - Oct Sun>=2 2:00s 0 AMT
Rule Neth 1923 only - Jun Fri>=1 2:00s 1:00 NST
Rule Neth 1924 only - Mar lastSun 2:00s 1:00 NST
Rule Neth 1925 only - Jun Fri>=1 2:00s 1:00 NST
# From 1926 through 1939 DST began 05-15, except that it was delayed by a week
# in years when 05-15 fell in the Pentecost weekend.
Rule Neth 1926 1931 - May 15 2:00s 1:00 NST
Rule Neth 1932 only - May 22 2:00s 1:00 NST
Rule Neth 1933 1936 - May 15 2:00s 1:00 NST
Rule Neth 1937 only - May 22 2:00s 1:00 NST
Rule Neth 1937 only - Jul 1 0:00 1:00 S
Rule Neth 1937 1939 - Oct Sun>=2 2:00s 0 -
Rule Neth 1938 1939 - May 15 2:00s 1:00 S
Rule Neth 1945 only - Apr 2 2:00s 1:00 S
Rule Neth 1945 only - Sep 16 2:00s 0 -
#
# Amsterdam Mean Time was +00:19:32.13 exactly, but the .13 is omitted
# below because the current format requires GMTOFF to be an integer.
# Zone NAME GMTOFF RULES FORMAT [UNTIL]
Zone Europe/Amsterdam 0:19:32 - LMT 1835
0:19:32 Neth %s 1937 Jul 1
0:20 Neth NE%sT 1940 May 16 0:00 # Dutch Time
1:00 C-Eur CE%sT 1945 Apr 2 2:00
1:00 Neth CE%sT 1977
1:00 EU CE%sT
Dreigen zijn pr0n-folder te encrypten totdat je een fatsoenlijke computer krijgt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Ruzie met mijn baas omdat ik weiger op zijn geleverde laptop te werken met Windows 7. Zolang in niet in 2,5 seconden kan regelen dat ik een willekeurige .exe kan installeren kan hij een langzame dood sterven met zijn kutsysteem
Het is gewoon idioterie ik gebruik alleen Excel voor roosters en doe verder alles in de browser zoals bestellingen, voorraadbeheer, mail etc.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dreigen zijn pr0n-folder te encrypten totdat je een fatsoenlijke computer krijgt.
Pluspunten als je zegt dat het een virus is dat je niet kunt oplossen met Windows 7.
Gebruik geen FTP, dat is niet veilig om beheerderstaken mee te doen. Alleen om vrijtoegankelijke bestanden mee te downloaden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 02:15 schreef Rafeiro het volgende:
Het spelletje dat ik eigenlijk wil spelen is een Apache server opzetten, voor mij als beheerder updatebaar via FTP.
Maar eerst moet ik nog iets ontwerpen waarbij dit past.
En ik moet het coden weer op gaan pakken.
In glftpd kan je best veel instellen (althans 10 jaar geleden kon dat)quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:17 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Gebruik geen FTP, dat is niet veilig om beheerderstaken mee te doen. Alleen om vrijtoegankelijke bestanden mee te downloaden.
Alternatief is SFTP, dat versleuteld is. En komt meestal wel standaard met een *nix distributie.
Dat is client-side, daar ligt het niet aan. Dat bestand wordt gebruikt om hosts waarmee eerder contact is gemaakt op te slaan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het ligt dus niet aan de fysieke verbinding, het IP-adres of ssh. Dat waren de voorstellen van Google. Waaraan kan het nog liggen? Kan het zijn doordat ik de privésleutel op de server gewist heb? (~/.ssh/known_hosts leeggemaakt)
Dat helpt niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat is client-side, daar ligt het niet aan. Dat bestand wordt gebruikt om hosts waarmee eerder contact is gemaakt op te slaan.
Gebruik je passwordauthenticatie?
Je hebt de bestanden /etc//ssh/ssh_config en /etc/ssh/sshd_config. Die tweede zit de fout in.
(ik neem aan dat je hebt gekeken of de ssh-daemon draait?)
Je moet zoeken naar AllowUsers
en PasswordAuthentication
achter AllowUsers moet de gebruikersnaam staan (de gebruikersnaam op de server)
achter PasswordAuthentication moet yes staan
daarna ssh-daemon herstarten
De laatste keer dat ik het op een Nexus 7 had gedraaid was een jaar terug en toen was het echt traag als een malle. Denk Bart Smit tablets van 50 euro traagquote:Op zondag 16 augustus 2015 00:06 schreef borbit het volgende:
Is Ubuntu touch al een ding? Het lijkt inmiddels redelijk te doen om Ubuntu op een atom tablet te draaien. Kun je dan ook de touch interface krijgen of is die echt nog niet af?
Redshiftquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:13 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik kan niet eens f.lux installeren op dit systeem.
Apt-get kende het, maar waar is het gedroppedquote:Op zondag 16 augustus 2015 02:37 schreef µ het volgende:
[..]
Yes, en RedShift is de open source versie. Ik kan niet meer zonder.
rpm -ql redsift?quote:Op zondag 16 augustus 2015 02:41 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Apt-get kende het, maar waar is het gedropped
Wil nog niet werken, maar de "verduistering" werkt wel.quote:
En ergens anders vandaan verbinden?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Godverdomme, nu werkt PuTTY weer niet. Een overzicht:
- Pingen van en naar de machine gaat gewoon.
- Netwerk is up and running: ik kan alle gedeelde mappen aan op de server.
- Maar als ik PuTTY wil gebruiken, krijg ik de melding: "Verbinding geweigerd."
Het ligt dus niet aan de fysieke verbinding, het IP-adres of ssh. Dat waren de voorstellen van Google. Waaraan kan het nog liggen? Kan het zijn doordat ik de privésleutel op de server gewist heb? (~/.ssh/known_hosts leeggemaakt)
quote:
Voor mensen als ik die 's avonds graag laat of nachts werken in een relatief donker omgeving echt de perfecte toolquote:
Déja Dup geeft hetzelfde probleem. "Verbinding geweigerd." Maar Webmin en Samba werken gewoon.quote:Op zondag 16 augustus 2015 04:23 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
En ergens anders vandaan verbinden?
Ik had met een versie van PuTTY ook allemaal vage problemen.
En als je eens gewoon met telnet probeert te verbinden met de ssh-poort, krijg je dan ook "verbinding geweigerd"?quote:Op zondag 16 augustus 2015 08:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Déja Dup geeft hetzelfde probleem. "Verbinding geweigerd." Maar Webmin en Samba werken gewoon.
Ja.quote:Op zondag 16 augustus 2015 08:47 schreef Igen het volgende:
[..]
En als je eens gewoon met telnet probeert te verbinden met de ssh-poort, krijg je dan ook "verbinding geweigerd"?
Staat de ssh-daemon aan? Is de firewall ingesteld om verbindingen naar die poort toe te laten?quote:
Zover ik weet wel. Ik heb een paar keer "sudo ssh restart", "sudo service ssh stop" en "sudo service ssh start",quote:
Jep, heb een uitzondering voor ssh gemaakt ("sudo ufw allow ssh")quote:Is de firewall ingesteld om verbindingen naar die poort toe te laten?
Het is een oude laptop. Kwestie van het scherm openklappen en dan typen maar.quote:(Maar hoe kun je dat eerste nou checken als je niet kan inloggen? Ik heb nooit een server gehad waar ik niet ook fysiek bij kon en weet niet wat met die web-management-tools allemaal wel en niet kan)
Met de localhost bedoel je? Dat zou ik eens moeten proberen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:07 schreef Igen het volgende:
Hmm, apart. Werkt ssh eigenlijk wel als je op die laptop zelf probeert een ssh-verbinding te maken?
Nope, ook Localhost wordt geweigerd.quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:07 schreef Igen het volgende:
Hmm, apart. Werkt ssh eigenlijk wel als je op die laptop zelf probeert een ssh-verbinding te maken?
Dan weet ik het ook niet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nope, ook Localhost wordt geweigerd.
Als grapjas zou ik zeggen "rm -rf /*" maar ben eigenlijk wel benieuwd.quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:27 schreef vincm het volgende:
Ik heb een server met daarin 2 SAS schijfjes in (hardware) RAID 1 als boot-schijf en 1 extra HDD voor files. Ik moet alle harde schijven formatteren/leegmaken. Nu is die ene HDD formatteren niet zo lastig, maar wat is een snelle en veilige manier om de 2 boot-schijven in RAID 1 te formatteren? Ik moet dus van de complete Ubuntu installatie af.
naar een linuxdoos? Dan een vnc server installeren. Vanaf een linuxdoos naar windows: rdesktopquote:Op zondag 16 augustus 2015 19:47 schreef Rafeiro het volgende:
En nog maar een stomme vraag: is het mogelijk om vanuit Linux via "mstsc" (een vergelijkbare remote desktop) in te loggen?
Als je auth keys te veel perms hebben dan wil ssh ze wel eens negeren. Tijdens inloggen je logs even in de gaten houdenquote:Op zondag 16 augustus 2015 19:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is een rbash user in te laten loggen op SSH met een publickey?
Ondanks dat ik /%h/.ssh heb gebruikt voor de authorized_key file lijkt openssh de key niet uit te lezen. Via nano kan ik het bestand wel benaderen.
Ik heb de debug versie ff gedraaidquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:10 schreef µ het volgende:
[..]
Als je auth keys te veel perms hebben dan wil ssh ze wel eens negeren. Tijdens inloggen je logs even in de gaten houden.
Als ik chown gebruik voor die user zegt openssh: Authentication refused: bad ownership or modes for directoryquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Die permissies kloppen.
Dan kan het nog de ownership en group zijn van die file authorized_keys:
die moet ook van de betreffende user zijn en niet van bijvoorbeeld root.
Ik had de homefolder in een subfolder van m'n eigen homefolder gedaan voor makkelijk beheer dus daarom dat het username/username isquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Is die lokatie trouwens niet /home/<username>/.ssh/authorized_keys ?
Staat Selinux aan?quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb de debug versie ff gedraaid
debug1: Could not open authorized keys '/home/xxxx/xxxx//.ssh/authorized_keys': Permission denied
.ssh is chmod 700
authorized_keys is chmod 600
Hoort openssh niet zelf die key uit te lezen?
Naar een windoos.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:09 schreef µ het volgende:
[..]
naar een linuxdoos? Dan een vnc server installeren. Vanaf een linuxdoos naar windows: rdesktop.
Rdesktop dan. Of remminaquote:Op zondag 16 augustus 2015 21:38 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Naar een windoos.
Maar enigszins werk gerelateerd,dus probeer ik het niet eerder dan morgen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:07 schreef Aether het volgende:
GoTTY - Share your terminal as a web application
[ afbeelding ]
Voor hoeveel?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:13 schreef Aether het volgende:
Iemand nog een server nodig
[ afbeelding ]
http://vocore.io/wiki/index
Echt waar joh?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 23:04 schreef robin007bond het volgende:
mega.co.nz is definitief naar mega.nz verhuist. Fishy.
Zet je de monitor uit als je weggaat? Dat kan iig met displayport wel verwarring veroorzaken, misschien ook met HDMI..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:47 schreef Rafeiro het volgende:
En eigenlijk een vergelijkbaar probleem met de monitor.
Elke keer als ik thuis kom, dan is het weer "~ $ xrandr --output HDMI-1 --mode 1920x1200 --primary"
Omdat de oude tweede monitor dan weer als primary staat. Nu is een crontab mogelijk, maar dat lijkt me wat raar, dat moet eenvoudiger kunnen.
Vast een detail gemist, maar er is vast iemand die de oplossing weet
Ik zet ze niet uit meestal, maar:quote:Op zondag 23 augustus 2015 00:12 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Zet je de monitor uit als je weggaat? Dat kan iig met displayport wel verwarring veroorzaken, misschien ook met HDMI..
dat doen ze beide wel.quote:Op zondag 23 augustus 2015 00:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Gaat het ding niet gewoon in slaapstand of zo? Dat werkt op veel computers gewoon slecht.
Alleen de processor + WiFi incl. verzendkosten is $19.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Voor hoeveel?
[..]
Echt waar joh?
Hoeveel bladen gebruik je en welke terminal??quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik wil meerdere tab bladen in een terminal, maar ik faal daar hopeloos in. Hoe doe ik dat
Stuk of 4, de comnandline terminal. Debian distroquote:Op zondag 23 augustus 2015 21:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Hoeveel bladen gebruik je en welke terminal??
Welke precies??quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Stuk of 4, de comnandline terminal. Debian distro
Gewoon ctrl+shift+t (uit mijn hoofd).quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik wil meerdere tab bladen in een terminal, maar ik faal daar hopeloos in. Hoe doe ik dat
Dan dat uitzetten. Van je computer dan, van je scherm maakt meestal weinig uit in mijn ervaring.quote:Op zondag 23 augustus 2015 07:00 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ik zet ze niet uit meestal, maar:
[..]
dat doen ze beide wel.
Screen of tmuxquote:Op zondag 23 augustus 2015 21:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Inderdaad, dank jequote:Op zondag 23 augustus 2015 22:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gewoon ctrl+shift+t (uit mijn hoofd).
Edit: Ubuntu terminal, that is.
Nzbserver.comquote:Op zondag 23 augustus 2015 21:44 schreef Rafeiro het volgende:
Hmm SSL error met SpotLite, zonder SSL werkt het wel. Iemand een idee? Of een alternatief?
DIG / Usenet #42 Met cheap monkeysquote:Op zondag 23 augustus 2015 21:44 schreef Rafeiro het volgende:
Hmm SSL error met SpotLite, zonder SSL werkt het wel. Iemand een idee? Of een alternatief?
gebruik \\ ipv \, of gebruik quotes of gebruik tabcompletionquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 01:30 schreef mime_negert het volgende:
Ik dacht even een sciptje te maken op mijn Rpi en nu wil ik deze verwijderen, alleen lukt dit niet.
Wanneer ik dit probeer met "rm \home\pi\domoticz\scripts\check_device_online.py" krijg ik de melding "No such file or directory".
[ afbeelding ]
Zoals hierboven te zien is bestaat dit bestand wel. Hoe kan ik dit alsnog verwijderen?
Je slashes staan de windows-kant (\) op, niet de linuxkant (/). Vandaar ok dat-ie het hele pad laat zien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 01:30 schreef mime_negert het volgende:
Ik dacht even een sciptje te maken op mijn Rpi en nu wil ik deze verwijderen, alleen lukt dit niet.
Wanneer ik dit probeer met "rm \home\pi\domoticz\scripts\check_device_online.py" krijg ik de melding "No such file or directory".
[ afbeelding ]
Zoals hierboven te zien is bestaat dit bestand wel. Hoe kan ik dit alsnog verwijderen?
1 | rm \\home\\pi\\domoticz\\scripts\\check_device_online.py |
1 | rm -- \home\pi\domoticz\scripts\check_device_online.py |
Alles in quotes zetten werkte in dit gevalquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 02:58 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
gebruik \\ ipv \, of gebruik quotes of gebruik tabcompletion
Waarschijnlijk als ik nano /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py had gebruikt stond het wel in de juiste directory.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:34 schreef µ het volgende:
[..]
Je slashes staan de windows-kant (\) op, niet de linuxkant (/). Vandaar ok dat-ie het hele pad laat zien.
Eerst even dit bestand hernoemen:
mv \\[tab] check_device_online.py
Door tab in te drukken moet hij alles netjes aanvullen. Dan heb je het bestand check_device_online.py gewoon in je dir staan
Inderdaad, het bestand heeft gewoon een onligische naam doordat ik \ ipv / heb gebruikt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Het gekke is dat het bestand in die screenshot in die directory met een simpele 'ls' voluit met die backslashes getoond wordt. Dat zou toch niet moeten. Blijkbaar zijn die backslashes onderdeel van de bestandsnaam zelf.
Anders kun je ook eens proberen:
[ code verwijderd ]
of
[ code verwijderd ]
Dat ligt eraan welk van de twee-honderd-een-en-vijftig manieren je gebruikt om een 'image' te makenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:40 schreef robin007bond het volgende:
Vraagje:
Ik heb allemaal symlinks staan in mijn home directory naar andere mappen op een andere partitie.
Als ik een image maak van mijn root en home partitie, worden de bestanden zelf van de symlinks meegenomen of wordt enkel de referentie (dus de symlink meegenomen)? Dit omdat ik zit te denken om te migreren naar een SSD, maar de bestanden die dus in de symlinks staan niet mee wil nemen maar op de aparte partitie wil houden.
Goed idee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welk van de twee-honderd-een-en-vijftig manieren je gebruikt om een 'image' te makenIk zou dus even kijken in de documentatie van de tool die je daarvoor wilt gaan gebruiken, en anders gewoon even uitproberen met wat testdata.
Ik heb een hadparm-optie (-S 60) volgens mij, dan schakelt-ie na 3 minuten uit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:44 schreef robin007bond het volgende:
Weet iemand trouwens hier of HDD's veel energie verbruiken als ze niet gemount zijn?
Silverlight kun je wel vergeten. Tenzij je Pipelight gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:59 schreef Rafeiro het volgende:
Iemand een Silverlight vervanger voor Linux paraat? Moonlight is de eerste zooi hits op Ducduck, maar dat werkt niet.
Hoezo niet? Moonlight werkt best prima. Ik zou niet hopen dat er nog wat anders ontwikkeld wordt aangezien silverlight al uitgerangeerd wordt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:59 schreef Rafeiro het volgende:
Iemand een Silverlight vervanger voor Linux paraat? Moonlight is de eerste zooi hits op Ducduck, maar dat werkt niet.
Wellicht dat je het via mpv + YouTube-dl kan proberen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:07 schreef Rafeiro het volgende:
Ik wil wat terugkijken via RTL gemist
Krijg het alleen niet aan de praat.
Audio loopt wel, maar geen beeld.
Ja youtube-dl zou wat moeten doen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:07 schreef Rafeiro het volgende:
Ik wil wat terugkijken via RTL gemist
Krijg het alleen niet aan de praat.
Audio loopt wel, maar geen beeld.
Ik vind het gewoon vooral stom dat het niet meer werkt opeens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:27 schreef µ het volgende:
[..]
Ja youtube-dl zou wat moeten doen.
RTL.
Als ie niet gemount is kan er nog wel naar geschreven worden, dus een ja hier op antwoorden is niet mogelijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:44 schreef robin007bond het volgende:
Weet iemand trouwens hier of HDD's veel energie verbruiken als ze niet gemount zijn?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:27 schreef µ het volgende:
[..]
Ja youtube-dl zou wat moeten doen.
RTL.
Pertities weer aanmaken met fdisk op precies dezelfde groottes?quote:Op woensdag 2 september 2015 12:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Godver. Gisteren per-ongeluk een SD-kaart partitie naar mijn data HDD ge-DD't ipv naar de SD-kaart.
Volgens Gparted beslaat de HDD nu 2 partities van 56MiB en 2,99GiB. Maar ondertussen kan ik via de symlinks nog gewoon bij de video's komen die er op staan/stonden. Hoe ga ik dit nou weer fixxen
Testdisk heeft mij gered toen ik exact hetzelfde had gedaanquote:Op woensdag 2 september 2015 12:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Godver. Gisteren per-ongeluk een SD-kaart partitie naar mijn data HDD ge-DD't ipv naar de SD-kaart.
Volgens Gparted beslaat de HDD nu 2 partities van 56MiB en 2,99GiB. Maar ondertussen kan ik via de symlinks nog gewoon bij de video's komen die er op staan/stonden. Hoe ga ik dit nou weer fixxen
Als je geluk hebt kan testdisk je partitietabel gewoon weer terugplaatsen dan ben je gewoon heel snel klaar :p.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Mja 't makkelijkste lijkt me nu eerst gewoon de data waar ik nog bij kan te kopiëren, alleen dan moet ik even ergens 3TB vrije ruimte vandaan toveren. Gelukkig/helaas staan er alleen maar downloads op, niet heel boeiend dus (maar ook geen backups)
Gewoon uploaden, heb ik met mijn spul ook gedaan.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Mja 't makkelijkste lijkt me nu eerst gewoon de data waar ik nog bij kan te kopiëren, alleen dan moet ik even ergens 3TB vrije ruimte vandaan toveren. Gelukkig/helaas staan er alleen maar downloads op, niet heel boeiend dus (maar ook geen backups)
Ik zie het probleem niet zoquote:Op woensdag 2 september 2015 15:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Dan ben ik 3 dagen aan het uploaden.
Tot remount blijft hij in mem gewoon bestaan als huidige partitietabel.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:36 schreef KomtTijd... het volgende:
Nee, de grote partitie bestaat niet meer. Hij is alleen nooit geunmount of zo (snap zelf ook niet helemaal hoe dat kan). Maar testdisk loopt, ben benieuwd wat eruit komt
Das lastig, volgens mij zou je 'm dan eerst moeten mounten. Wat vanuit Windows natuurlijk drama is.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:35 schreef borbit het volgende:
Ik heb dus een live usb stick gemaakt met persistence. Kan ik dan ook vanaf windows dingen in de home dir zetten?
quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[ afbeelding ]
Artikel nog niet gelezen, maar nu al de moeite waard.... https://decorrespondent.n(...)81985505244-893856b1
quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Tuurlijk, maar waarschijnlijk krijg je direct een permban wegens samenzweren en complotteren de grote leider te verstoten als je die deelt, dus dat moet je zelf maar uitvinden
Die indruk kreeg ik idd al ja. Dan maar met Ctrl-W. Meer tijd om te hacken.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:31 schreef KomtTijd... het volgende:
Mja iedereen vindt het een kutding maar blijkbaar is het een dingetje want hij is zo gemaakt dat je hem ook niet te makkelijk met custom CSS kunt verbergen.
Octo-core? Kan 'ie ook de uitslag van WK-wedstrijden voorspellen?quote:Op zondag 20 september 2015 12:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
*hoi*
Eindelijk kan ik weer mijn octo-core desktop-pc gebruiken(na 28 dagen!!)
Geluid werkt niet(kan even niet via HDMI,configuratie is wazig) en Steam start niet eens op.![]()
![]()
Neequote:Op zondag 20 september 2015 12:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Octo-core? Kan 'ie ook de uitslag van WK-wedstrijden voorspellen?
Inderdaad... Grub is daarnaast ook veel gebruikersvriendelijker :pquote:Op maandag 21 september 2015 12:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Windows heeft wel een bootmenu, maar dat is (of was altijd) en hel om te customizen en praktisch onmogelijk om te gebruiken voor dual/multiboot met non-microsoft besturingssystemen.
Het is niet voor niets dat iedereen daar altijd grub voor gebruikt.
Ja en nee. Ja, grub was kapot, maar de Windows-bootloader gaf ook een blauw stop-scherm zolang grub kapot was dus grub was ook niet helemáál overschreven.quote:Op maandag 21 september 2015 12:45 schreef d4v1d het volgende:
Je windows bootloader kan geen linux starten. Als je linux geinstaleerd hebt staan moet je windows geen boatloader laten instaleren (als dat een optie is tijdens de windows instalatie..) en vervolgens via Linux Grub opnieuw configureren.
Wat je nu gedaan hebt (volgensmij) is de windows bootloader instaleren over Grub heen waardoor grub dus kapot is.
Je verwacht het nietquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Er is iets fout gegaan met AMD Radeon driver(fglrx) afgelopen zondag,waardoor ik geen geluid heb en mijn instellingen voor grafische kaart is onzichtbaar.![]()
Yo, gebruik gewoon de standaarddriver joh.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Er is iets fout gegaan met AMD Radeon driver(fglrx) afgelopen zondag,waardoor ik geen geluid heb en mijn instellingen voor grafische kaart is onzichtbaar.![]()
Het is fglrx-updates 2:15.200-0ubuntu4.2quote:
Dat is het juist,die is geïnstalleerd maar wilt niet echt meewerken.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Yo, gebruik gewoon de standaarddriver joh.
fglrx is niet standaard.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Het is fglrx-updates 2:15.200-0ubuntu4.2
[..]
Dat is het juist,die is geïnstalleerd maar wilt niet echt meewerken.
Het is gelukt me alsnog gelukt: eerst apt-get autoremove gedaan(meerdere keren in-uitloggen),pas na de 3e keer verwijderen van fglrx-updates & co en opnieuw installeren+ systeem rebooten( 4e keer!!) heb ik weer grafische instellingen(gek genoeg is mijn AMD CCC in het Nederlands,terwijl alles altijd Engels is) en geluid via HDMI!!quote:
quote:Op donderdag 24 september 2015 18:50 schreef Igen het volgende:
Bijna iedereen in China gebruikt volgens mij nog XP, wat ik zo heb gezien.
Ik denk dat dit wel de harde realiteit zal zijn. Zeker als je leest hoe restricted dat neokilin is qua software installaties.quote:The other major caveat here is that it is standard practice in China, like in many countries, for a local PC seller to load up a new purchase with whatever pirated software the buyer asks for. So a Dell PC coming pre-loaded with NeoKylin does not directly translate to an actual NeoKylin user. The OS might just be replaced with a pirated version of Windows downstream.
Pfoe, da's toch weer één van de 27 uurtjes van:quote:
twitter:iamdevloper twitterde op woensdag 15-04-2015 om 16:55:50Over 1 year, the average Vim user saves 11 minutes in productivity.However, they lose 27 hours through evangelising Vim to non-users. reageer retweet
quote:Op zondag 27 september 2015 19:46 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Pfoe, da's toch weer één van de 27 uurtjes van:twitter:iamdevloper twitterde op woensdag 15-04-2015 om 16:55:50Over 1 year, the average Vim user saves 11 minutes in productivity.However, they lose 27 hours through evangelising Vim to non-users. reageer retweet
Android in vmware?quote:Op zondag 27 september 2015 15:21 schreef Rafeiro het volgende:
Stomme vraag maar heeft iemand een idee om Game of War (android spelletje) via de PC speelbaar te krijgen? Via Windows heb ik een manier gevonden, maar dat draai ik niet meer
Niet zwaarder dan Elementary hoor.quote:Op maandag 28 september 2015 22:24 schreef Afwazig het volgende:
Of Xubuntu. Die draait wel iets zwaarder dan de twee bovengenoemde.
Ik neem aan dat het puur om "omdat het kan" of een beetje spelen gaat. Voor serieuze toepassing zou ik het ding naar de milieustraat brengen en van de energiekosten die je de eerste maand bespaart, een veel krachtiger Raspberry Pi 2 kopen.quote:Op maandag 28 september 2015 22:30 schreef Farenji het volgende:
Xubuntu met 512MB is ook al afzien hoor. 2GB is wel het minimum om beetje prettig te werken. Zo'n oude bak is al te traag voor veel websites. Start firefox op en het geheugen is vol. Ik zou er zelf niet eens een grafische omgeving opzetten maar er een router of mail-/webserver oid van maken.
Thnx!quote:Op maandag 28 september 2015 22:23 schreef Afwazig het volgende:
Probeer eens Lubuntu of Elementary OS.
quote:Op maandag 28 september 2015 22:26 schreef KomtTijd... het volgende:
En dat gedeelte in de kleine lettertjes moet haast wel verkeerd gebruik zijn, herken dat totaal niet
Bedankt voor je hulp, ik ben weer weg hier...quote:Op maandag 28 september 2015 22:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Voor serieuze toepassing zou ik het ding naar de milieustraat brengen en van de energiekosten die je de eerste maand bespaart, een veel krachtiger Raspberry Pi 2 kopen.
Vanwaar deze sarcastische (?) houding?quote:Op maandag 28 september 2015 23:50 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Bedankt voor je hulp, ik ben weer weg hier...
Veel plezier met windowsquote:Op maandag 28 september 2015 23:50 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Thnx!
[..]
[..]
Bedankt voor je hulp, ik ben weer weg hier...
Omdat er tussen de regels door zo'n "ohw god weer zo'n know not die komt zeuren" er vanaf druipt, daarom...quote:Op maandag 28 september 2015 23:59 schreef KomtTijd... het volgende:
Vanwaar deze sarcastische (?) houding?
^^ Dat dus, ik kloot 20+ jaar met windows, nu een dik jaar met OS X en wilde wat tijd verdrijven met Linux, ben er nu 4 dagen verder mee en alles wat het doet is vastlopen, constant in de command line moeten kutten om shit aan t werk te krijgen, chipsets die niet ondersteund worden etc etc, tuurlijk, op een beest van een machine zal t vlot draaien, net als W10 en OS X, ik zocht juist een lichte distro om op een oud gebakje mee te experimenteren, ergens is ooit blijven hangen dat Linux juist op oude computers zo lekker vlot kan draaien, nou tot nu toe niet dus, vraag je dat hier, krijg je deels antwoord en deels de hautaine air van :"wij linux gebruikers"over je heen, en deels zo'n flikker je oude bak maar weg antwoord, prima, dan blijf ik uit dit topic wel weg.quote:
Begrijp je niet dat hier de "Alles aan linux is kut en klote en wat jullie ook zeggen ik ga me er toch niet in verdiepen lalalalala" vanaf druipt? Met dit soort posts kan niemand je helpen. Stel een gerichte vraag als er iets mis gaat of je snapt iets niet, en we helpen je met alle liefde verder.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:06 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Omdat er tussen de regels door zo'n "ohw god weer zo'n know not die komt zeuren" er vanaf druipt, daarom...
[..]
^^ Dat dus, ik kloot 20+ jaar met windows, nu een dik jaar met OS X en wilde wat tijd verdrijven met Linux, en er nu 4 dagen verder mee en alles wat het doet is vastlopen, constant in de command line moeten kutten om shit aan t werk te krijgen, chipsets die niet ondersteund worden etc etc,
We hebben je een paar lichtgewicht distro's gewezen (Mint wat je al geprobeerd had is iig sowieso niet lichtgewicht, die andere ken ik niet), dus dat kan al wat helpen. Maar dat neemt niet weg dat tijden gewoon veranderen, iets simpels als webbrowsing is anno 2015 enkele ordegroottes zwaarder dan in 2004 toen die Semprons populair waren. En dat kan linux niet magisch veranderen. Als dat is wat je gehoopt had, zul je dat toch als een mythe moeten beschouwen.quote:tuurlijk, op een beest van een machine zal t vlot draaien, net als W10 en OS X, ik zocht juist een lichte distro om op een oud gebakje mee te experimenteren, ergens is ooit blijven hangen dat Linux juist op oude computers zo lekker vlot kan draaien, nou tot nu toe niet dus, vraag je dat hier, krijg je deels antwoord en deels de hautaine air van :"wij linux gebruikers"over je heen, en deels zo'n flikker je oude bak maar weg antwoord, prima, dan blijf ik uit dit topic wel weg.
quote:Microsoft kiest Ubuntu als distro voor HDInsight op Azure
Microsoft kiest Ubuntu op zijn Azure-platform om zijn eerste Linux-clouddienst aan te bieden. Het op Hadoop gebaseerde HDInsight gaat draaien op Ubuntu en Hortonworks. Microsoft zegt dat zijn doel is big data naar de massa te brengen.
Oh. Naar mijn idee was Elementary een stuk lichter dan Xubuntuquote:Op maandag 28 september 2015 22:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Niet zwaarder dan Elementary hoor.
Idee is leuk, maar ik krijg het niet werkendequote:
quote:Linux Kernel Dev Sarah Sharp Quits, Citing 'Brutal' Communications Style
A prominent Linux kernel developer announced today in a blog post that she would step down from her direct work in the kernel community. “My current work on userspace graphics enabling may require me to send an occasional quirks kernel patch, but I know I will spend at least a day dreading the potential toxic background radiation of interacting with the kernel community before I send anything,” Sharp wrote. Back in July, 2013 Sarah made a push to make the Linux Kernel Development Mailing List a more civil place.
Een beetje weerstand van een gebruiker terwijl jezelf nog geen 5 minuten hebt lopen googelen? Ow jah wij Linux gebruikers zijn zo gemeen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:06 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Omdat er tussen de regels door zo'n "ohw god weer zo'n know not die komt zeuren" er vanaf druipt, daarom...
[..]
^^ Dat dus, ik kloot 20+ jaar met windows, nu een dik jaar met OS X en wilde wat tijd verdrijven met Linux, ben er nu 4 dagen verder mee en alles wat het doet is vastlopen, constant in de command line moeten kutten om shit aan t werk te krijgen, chipsets die niet ondersteund worden etc etc, tuurlijk, op een beest van een machine zal t vlot draaien, net als W10 en OS X, ik zocht juist een lichte distro om op een oud gebakje mee te experimenteren, ergens is ooit blijven hangen dat Linux juist op oude computers zo lekker vlot kan draaien, nou tot nu toe niet dus, vraag je dat hier, krijg je deels antwoord en deels de hautaine air van :"wij linux gebruikers"over je heen, en deels zo'n flikker je oude bak maar weg antwoord, prima, dan blijf ik uit dit topic wel weg.
Ja, eigenlijk wel. We bijten ook naar het schijntquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Ow jah wij Linux gebruikers zijn zo gemeen.
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren hier, maar vooruit, het was gewoon een vraag, een die deels beantwoord werd en waarvoor ik dank je wel heb gezegd en de andere antwoorden die nogal zuur waren, maar voor ik een vraag stel duik ik eerst google in en zoek ik voor zover ik het kan zelf wel uit, vandaar ook dat ik zowel met Mint als met Kali heb lopen experimenteren en nu lubuntu op een notebookje heb draaien wat na m'n eerste post werd aangeraden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Een beetje weerstand van een gebruiker terwijl jezelf nog geen 5 minuten hebt lopen googelen? Ow jah wij Linux gebruikers zijn zo gemeen.
Geen probleem maar ik vind het wat kort door de bocht om alle Linux-gebruikers hier weg te zetten als zuur omdat ze een paar zure reacties krijgt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:07 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren hier, maar vooruit, het was gewoon een vraag, een die deels beantwoord werd en waarvoor ik dank je wel heb gezegd en de andere antwoorden die nogal zuur waren, maar voor ik een vraag stel duik ik eerst google in en zoek ik voor zover ik het kan zelf wel uit, vandaar ook dat ik zowel met Mint als met Kali heb lopen experimenteren en nu lubuntu op een notebookje heb draaien wat na m'n eerste post werd aangeraden.
De AMD machine heb ik terug in de kast gezet, de videochip erin werd niet door linux ondersteund en dat zorgde voor een proc belasting van 100% dus feitelijk was alles daarmee onwerkbaar.
http://mjg59.dreamwidth.org/38136.htmlquote:Matthew Garrett Forks the Linux Kernel
Just like Sarah Sharp, Linux developer Matthew Garrett has gotten fed up with the unprofessional development culture surrounding the kernel.
"I remember having to deal with interminable arguments over the naming of an interface because Linus has an undying hatred of BSD securelevel, or having my name forever associated with the deepthroating of Microsoft because Linus couldn't be bothered asking questions about the reasoning behind a design before trashing it," Garrett writes.
He has chosen to go his own way, and has forked the Linux kernel and added patches that implement a BSD-style securelevel interface. Over time it is expected to pick up some of the power management code that Garrett is working on, and we shall see where it goes from there.
Overigens denk ik dat het advies van de milieustraat wel vrij reëel was. Vroeger dacht men graag dat Linux geweldig was op ouwe hardware: Ja, het was best geschikt voor simpele dingen zoals een routertje en misschien een webservertje ofzo. En dat ongetwijfeld nog steeds.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:29 schreef YuckFou het volgende:
Net zo kort door de bocht als er vanuit gaan dat elke user die hier iets vraagt te lui is om zelf te googelen
Helaas.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Zijn er mensen die nog whatsapp gebruiken dan?
Nja. Telegram vertrouw ik ook niet echt eerlijk gezegd. Hun crypto is ook niet fool-proof.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik hang nog een beetje in 1 of 2 groepsgesprekken in Whatsapp, voor de rest praat iedereen via Telegram.
Als het je daarom gaat is het allemaal lood om oud ijzer. Telegram wordt iig niet in Amerika gehost, dat is misschien een pré.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nja. Telegram vertrouw ik ook niet echt eerlijk gezegd. Hun crypto is ook niet fool-proof.
Er is helaas geen goed alternatief. TextSecure kan ik niet gebruiken omdat ik geen Play Store heb. Telegram is wel vrije software, maar ik vind de netwerkdingetjes dubieus en waaah.![]()
WhatsApp is echter helemaal proprietary.Blaaaaarrgh
Ja, dat is wel chill inderdaad..quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als het je daarom gaat is het allemaal lood om oud ijzer. Telegram wordt iig niet in Amerika gehost, dat is misschien een pré.
Maar dat het gewoon op je tablet en computer en overal op werkt (er is zelfs een CLI implementatie waar je tegenaan kunt scripten op je linux bak) is wel fucking relaxed.
Gebeurt steeds vaker, afgelopen zaterdag een paar uur zelfs.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Nog nooit meegemaakt dat Telegram het niet deed.
Jup, sucks.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:57 schreef µ het volgende:
[..]
Gebeurt steeds vaker, afgelopen zaterdag een paar uur zelfs.
Heel europa en een deel van ME lag eruit voor ongeveer een uur of tweequote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Oh afgelopen zaterdag zou ik er idd niets van gemerkt hebben. Maar had er ook niets over gehoord.
Wanneer was dat dan?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:03 schreef µ het volgende:
[..]
Heel europa en een deel van ME lag eruit voor ongeveer een uur of twee.
Ja zaterdag dusquote:
Zullen we maar weer ontopic gaan?twitter:telegram twitterde op zaterdag 03-10-2015 om 13:37:09Some of our users in Europe and Asia are having connection issues at the moment. Hang on, we're working on it, back soon! reageer retweet
Niet gemerkt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 07:29 schreef µ het volgende:
[..]
Ja zaterdag dus.
Zullen we maar weer ontopic gaan?twitter:telegram twitterde op zaterdag 03-10-2015 om 13:37:09Some of our users in Europe and Asia are having connection issues at the moment. Hang on, we're working on it, back soon! reageer retweet
De gebruikers daarentegen...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:29 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Niet gemerkt.
The Penguin OS rules!!!
quote:Netflix: Chaos Engineering Upgraded
Several years ago we introduced a tool called Chaos Monkey. This service pseudo-randomly plucks a server from our production deployment on AWS and kills it. At the time we were met with incredulity and skepticism. Are we crazy? In production?!?
[...]
Chaos Kong
Building on the success of Chaos Monkey, we looked at an extreme case of infrastructure failure. We built Chaos Kong, which doesn’t just kill a server. It kills an entire AWS Region.
[...]
3.19 zo te zien? http://packages.ubuntu.com/vivid/linux-imagequote:Op maandag 12 oktober 2015 23:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Welke kernel versie heeft ook alweer *Buntu 15.10??
Moet je maar geen vrienden hebbenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 00:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Telegram wordt alleen maar gebruikt door mijn nerdvrienden dat gaat nooit een succes worden tenzij WA het echt vies hard weet te verneuken.
Voor de rest kan ik vinden van WA wat ik wil maar ik ontkom er simpel niet aan
Dit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 00:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Telegram wordt alleen maar gebruikt door mijn nerdvrienden dat gaat nooit een succes worden tenzij WA het echt vies hard weet te verneuken.
Voor de rest kan ik vinden van WA wat ik wil maar ik ontkom er simpel niet aan
WTF is dit nou weer??kernel versie 4.2 is al maanden uit!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 00:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
3.19 zo te zien? http://packages.ubuntu.com/vivid/linux-image
Ninite.com voorkomt al veel van deze shitquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:49 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.commitstrip.com/en/2015/10/12/that-damned-checkbox/
Dan doe ik het precies volgens de instructies.quote:/tmp $ tar -xvJF tor-browser-linux32-5.0.3_en-US.tar
tar: Cannot use multi-volume compressed archives
Try 'tar --help' or 'tar --usage' for more information.
JF in hoofdletters typen? Bash is hoofdlettergevoeligquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:01 schreef Rafeiro het volgende:
Een rare en wellicht onnozele vraag:
[..]
Dan doe ik het precies volgens de instructies.
Ik kijk series, dus heb vaker met multi-volume te maken.
Enig idee waarom dit niet wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |