quote:
Op woensdag 12 augustus 2015 16:10 schreef Nazil het volgende:[..]
Nou ja vriend zei ook op zo'n sarcastische manier: en jij denkt dat we dat niet aankunnen? En dat zal ook best allemaal wel, maar vind het nu zo fijn dat ik een halve dag op de bank kan liggen als het slecht gaat, en dat kan dan niet meer, dat soort dingen.
Schoonmaakster hebben we het wel eens over gehad maar we wonen in een rijtjeshuis dat binnen 2 uur helemaal schoon kan zijn dus ik vind het zo slecht dat als ik 3 dagen werk die paar uurtjes er niet bij kunnen. Keerzijde is dat als ik 3 dagen werk, er ook minstens zo lang van moet bijkomen en dat vergeet ik vaak. En ik houd er niet van als er iemand in mijn spullen aan het vroeten is.
Beetje jammer dat je vriend dat op zo'n sarcastische manier zegt

Wij wonen ook in een rijtjeshuis dat in twee uur schoon kan zijn. Maar ik voel me er niet schuldig om, ik ben veel te vaak over mijn grenzen heen gegaan om daar nog echt mee te zitten. Ik heb me er zelfs ziek om moeten melden op mijn werk omdat ik te lang stelselmatig over mijn grenzen heen ging en me erg rot voelde als me dat niet lukte. Daar ben ik nu wel klaar mee. Ik doe wat ik kan en wat ik niet kan, kan mijn partner doen en als hij het niet doet (of niet wil doen) dan moeten we maar iemand inhuren die het doet. Want het dan alsnog oppakken omdat het anders niet gedaan wordt, daar ben ik meer dan klaar mee. Uiteindelijk pest je daar alleen jezelf mee.
Overigens: het heeft me ook vier jaar van slecht slapen en heel aanwezige pijn gekost om op dit punt te komen hoor. En ik investeer nu veel tijd in sporten, in mijn spieren sterker maken, zodat de pijn in de winter hopelijk minder zal zijn.
Mijn partner wil ook liever niet dat anderen aan onze spullen zitten en hij is ervan overtuigd dat de schoonmaakster tzt allerlei spullen gaat stelen

Compromis is dat we iets meer gaan betalen maar een schoonmaakbedrijf gaan inschakelen (vind ik minder fijn, want ik wil een goede verstandhouding met iemand en niet het risico dat iedere week een andere persoon op een andere manier ons huis komt schoonmaken, maar dat is dan maar zo. Liever dat, dan alles zelf moeten doen

)