abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_155842224
Kalinka zoekt nieuwe, ook jonge leden. Meedoen?
Kalinka is een unieke groep waarin al sedert 1968 Nederlanders, die de Russische en Oekraense folklore in hun hart hebben gesloten, samen met de mensen die deze bij hun geboorte hebben meegekregen, zich met veel plezier en vol overgave wijden aan het beoefenen van folkloristische muziek, zang en dans.
Dansgroep
Voor de dansgroep zoeken we mannen en vrouwen, die onze dansen, ook caractre, willen leren en uitvoeren.
Orkest
We zoeken voor het orkest mensen die domra of balalaika willen bespelen; speel je gitaar of mandoline, dan is de overstap niet al te moeilijk. Misschien zijn er mensen die de Oekraense blokfluit willen bespelen; een percussionist met ge-voel voor ritme is ook welkom.
Koor
Voor het koor zoeken we vooral bassen en tenoren. Alten en sopranen zijn eveneens van harte welkom. We zingen Russische en Oekraense teksten, maar je hoeft geen Russisch te spreken. De teksten krijg je ook in Europees schrift. Onze koormeester studeert met ons de muziek en de teksten in en helpt ons met de uitspraak en de klank.
Stap over de drempel en kom eens kijken en luisteren.

We repeteren iedere vrijdagavond tussen 19.30 en 22.30 uur.
Locatie:Dr Martin Luther Kingschool, Bertrand Russellplaats 7, 3069 CA Rotterdam
Als je denkt dat het wat is, zorgen we dat de eerste tijd iemand je wegwijs maakt. Het gaat er tenslotte om dat je het leuk vindt en mee gaat doen.
Aanmelden graag bij onze secretaris Henritte Noordendorp via email: secretaris@kalinka.nu.

Meer informatie over Kalinka? Zie de website:
www.ensemble-kalinka.nl/
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:59:43 #127
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_155842292
En welk nummer of artiest zoek je?
pi_155842316
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef mime_negert het volgende:
En welk nummer of artiest zoek je?
Artiesten die bij Kalinka mee willen doen ;)
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 16:36:47 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155843123
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:56 schreef Nastia1500 het volgende:
Kalinka zoekt nieuwe, ook jonge leden. Meedoen?
Kalinka is een unieke groep waarin al sedert 1968 Nederlanders, die de Russische en Oekraense folklore in hun hart hebben gesloten, samen met de mensen die deze bij hun geboorte hebben meegekregen, zich met veel plezier en vol overgave wijden aan het beoefenen van folkloristische muziek, zang en dans.
Dansgroep
Voor de dansgroep zoeken we mannen en vrouwen, die onze dansen, ook caractre, willen leren en uitvoeren.
Orkest
We zoeken voor het orkest mensen die domra of balalaika willen bespelen; speel je gitaar of mandoline, dan is de overstap niet al te moeilijk. Misschien zijn er mensen die de Oekraense blokfluit willen bespelen; een percussionist met ge-voel voor ritme is ook welkom.
Koor
Voor het koor zoeken we vooral bassen en tenoren. Alten en sopranen zijn eveneens van harte welkom. We zingen Russische en Oekraense teksten, maar je hoeft geen Russisch te spreken. De teksten krijg je ook in Europees schrift. Onze koormeester studeert met ons de muziek en de teksten in en helpt ons met de uitspraak en de klank.
Stap over de drempel en kom eens kijken en luisteren.

We repeteren iedere vrijdagavond tussen 19.30 en 22.30 uur.
Locatie:Dr Martin Luther Kingschool, Bertrand Russellplaats 7, 3069 CA Rotterdam
Als je denkt dat het wat is, zorgen we dat de eerste tijd iemand je wegwijs maakt. Het gaat er tenslotte om dat je het leuk vindt en mee gaat doen.
Aanmelden graag bij onze secretaris Henritte Noordendorp via email: secretaris@kalinka.nu.

Meer informatie over Kalinka? Zie de website:
www.ensemble-kalinka.nl/
Dit is niet helemaal de plek hiervoor, (hier post je als je een nummer zoekt) maar ik laat het staan mocht er iemand genteresseerd in zijn. Verder staat dit bericht nu op genoeg plekken en hoef je het niet ergens anders op FOK! nog een keer neer te zetten :)

Welkom op FOK! trouwens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2015 @ 14:45:27 #130
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_155864975
Iemand die weet welk nummer er in de US Open reclame van Eurosport wordt gebruikt?

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_155879018
Ik zoek tunes van de Naruto show als iemand de namen ervan weet?

Episode 424 7:50 8:39 en 9:14 9:55
Episode 425 11:00 12:20 en 12:20 13:15 en 16:20 17:30
Episode 426 13:10 14:30 en 20:20 21:00
Episode 427 10:26 12:00
pi_155919738
Ik zit al een tijdje met dit liedje in mijn hoofd wat ik speelde met 4 accoorden op de piano (midi keyboard met piano geluid dan) Het klinkt me heel erg bekend, en kan echt niet achterhalen waar het nu vandaan komt. mss kinkt het gewoon grappig.


Niet op de timing letten die moet ik nog wat verbeteren :D
🐱
  woensdag 9 september 2015 @ 00:49:26 #133
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155938954
Nederlands hiphopnummer wat de beat van Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote
gebruikt...
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  woensdag 9 september 2015 @ 01:18:33 #134
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_155939270
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:49 schreef Teydelyk het volgende:
Nederlands hiphopnummer wat de beat van Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote
gebruikt...
DJ Madman-meisje heeft er wel iets van weg.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_155942300
Welk nummer speelt in deze video?
Ik heb shazam/soundhound al geprobeerd, maar krijg er geen goede match op. Ook in de reacties op YouTube staat het niet.

Het komt me bekend voor, ik heb het gevoel dat het van Pearl Jam is of Eddie Verder zelf. Maar verder weet ik het ook niet..
pi_155959764
quote:
4s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:42 schreef CecilBDemented het volgende:
Nummer wat ik recent op xite voorbij zag komen.

je ziet een gozer op een zwarte naked bike rijden tussen de auto's door, in de verte zie je rook.
en elke keer als ze voorbij een auto rijden wordt het nummer wat luider, sommige mensen in auto's zingen mee. in een andere auto wordt beetje geneukt etc.

en op het laatst komt er nog een motorrijder bij.

alleen hoe het nummer heet geen idee. wie ohh wie weet het.
kan iemand mij nog helpen aan dit nummer?
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_155960686
Weet iemand hoe dit nr heet?

Het betreft een techno/dance/trance nummer uitgebracht rond het jaar 2000-2004

De tonen klinken rauw zoals in kernkraft 400- zombination. In feite zou het nummer van hen kunnen zijn.

Er klinkt ook een paar keer vrij subtiel een blaffende mannenstem door het nummer heen a la Adolf Hitler, maar weet niet of deze tekst daadwerkelijk Duits was, of wat er gezegd werd.

Het klinkt als (alleen zijn de tonen wat hoger en dus rauwer):
Als u een nummer weet dat aan de bovenstaande eisen voldoet post het dan svp! Het hoeft niet overeen te komen met de onderstaande beschrijving van de videoclip want dat gedeelte ben ik het minst zeker over. Desondanks voeg ik dit stuk erbij mocht het iemand zijn geheugen triggeren:

Ik meen ook dat er een TMF videoclip van was. Ik herinner me een huiskamer waarin mensen in (dieren?)verkleedpakken aan het feesten waren op dit nummer.

Nee, het is niet: Liquido, of iets van de bloodhoundgang, luetzenkirchen 3 tage wach of moby.
pi_155960984
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:00 schreef GekkePoes het volgende:
Ik zit al een tijdje met dit liedje in mijn hoofd wat ik speelde met 4 accoorden op de piano (midi keyboard met piano geluid dan) Het klinkt me heel erg bekend, en kan echt niet achterhalen waar het nu vandaan komt. mss kinkt het gewoon grappig.


Niet op de timing letten die moet ik nog wat verbeteren :D
Heeft vaag wat weg van deze:


Komt me iig heel bekend voor.
pi_155961904
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:17 schreef Sakampa het volgende:
Weet iemand hoe dit nr heet?

Het betreft een techno/dance/trance nummer uitgebracht rond het jaar 2000-2004

De tonen klinken rauw zoals in kernkraft 400- zombination. In feite zou het nummer van hen kunnen zijn.

Er klinkt ook een paar keer vrij subtiel een blaffende mannenstem door het nummer heen a la Adolf Hitler, maar weet niet of deze tekst daadwerkelijk Duits was, of wat er gezegd werd.

Het klinkt als (alleen zijn de tonen wat hoger en dus rauwer):
Als u een nummer weet dat aan de bovenstaande eisen voldoet post het dan svp! Het hoeft niet overeen te komen met de onderstaande beschrijving van de videoclip want dat gedeelte ben ik het minst zeker over. Desondanks voeg ik dit stuk erbij mocht het iemand zijn geheugen triggeren:

Ik meen ook dat er een TMF videoclip van was. Ik herinner me een huiskamer waarin mensen in (dieren?)verkleedpakken aan het feesten waren op dit nummer.

Nee, het is niet: Liquido, of iets van de bloodhoundgang, luetzenkirchen 3 tage wach of moby.


dit lijkt er wel een beetje op :D
🐱
pi_155962069
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:59 schreef GekkePoes het volgende:

[..]



dit lijkt er wel een beetje op :D
Helaas is het hem niet, maar wel erg bedankt voor je reactie!
pi_155962319
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:27 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Heeft vaag wat weg van deze:


Komt me iig heel bekend voor.
aha, is inderdaad een beetje de zelfde toon .
🐱
pi_155981714
Deze wordt wel lastig denk ik, of zijn hier die harde EDM fans die een beetje alles wel kennen? :P

Ik zoek het nummer in deze Spuiten en Slikken aflevering dat je op de achtergrond bij 40:01 t/m 40:10 hoort, met dat pingelende deuntje bij de 40:09. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_156033611
Hai, ik ben op zoek naar het achtergrondmuziekje van dit stukje uit een tv programma:
http://www.rtl.nl/#!/rtlh(...)ren-met-geer-en-goor
Nummer 4 "Heeft u zelf ook een poes?"
Ik ken het nummer maar ik kan er maar niet op komen en hij is te zacht voor Shazam.
Alvast bedankt
  zondag 13 september 2015 @ 01:36:07 #144
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_156040702
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 20:56 schreef ijnstijn het volgende:
Hai, ik ben op zoek naar het achtergrondmuziekje van dit stukje uit een tv programma:
http://www.rtl.nl/#!/rtlh(...)ren-met-geer-en-goor
Nummer 4 "Heeft u zelf ook een poes?"
Ik ken het nummer maar ik kan er maar niet op komen en hij is te zacht voor Shazam.
Alvast bedankt
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
pi_156043936
quote:
Thanks voor de supersnelle reactie man!
  zondag 13 september 2015 @ 12:11:03 #146
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_156045018
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:03 schreef ijnstijn het volgende:

[..]

Thanks voor de supersnelle reactie man!
Graag gedaan :) herkende het meteen maar moest wel even een half uurtje proberen iets van de tekst uit mijn brein te krijgen :D
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
pi_156059418
Ik zoek al een tijdje naar de titel van dit nummer: http://vocaroo.com/i/s0d2vgFfwlMk

Geprobeerd te shazammen maar helaas... Wie weet deze? Een Nederlandse versie in ieder geval.

[ Bericht 4% gewijzigd door NummerTwaalf op 13-09-2015 22:41:01 ]
pi_156060182
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:59 schreef NummerTwaalf het volgende:
Ik zoek al een tijdje naar de titel van dit nummer: http://vocaroo.com/i/s0d2vgFfwlMk

Geprobeerd te shazammen maar helaas... Wie weet deze? Een Nederlands nummer in ieder geval.
Pennywise - Bro Hymn (jaja, hij is er weer! :D )
Wie jouw Nederlandse versie zingt: geen idee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 14 september 2015 @ 00:07:14 #149
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_156067529
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:59 schreef NummerTwaalf het volgende:
Ik zoek al een tijdje naar de titel van dit nummer: http://vocaroo.com/i/s0d2vgFfwlMk

Geprobeerd te shazammen maar helaas... Wie weet deze? Een Nederlandse versie in ieder geval.
Het is niet hetzelfde, maar ik moest gelijk denken aan
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
  maandag 14 september 2015 @ 09:10:03 #150
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_156070819
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:59 schreef NummerTwaalf het volgende:
Ik zoek al een tijdje naar de titel van dit nummer: http://vocaroo.com/i/s0d2vgFfwlMk

Geprobeerd te shazammen maar helaas... Wie weet deze? Een Nederlandse versie in ieder geval.
Nee tis toch iets anders, en volgens mij uit nieuw zeeland:
Nu ik je recording terugluister, is het toch iets anders... Ik geef het op |:(
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')