Zonder kolfbh lukt me dat ook: 1 flesje in elleboogholte, en met je hand het andere flesje vasthouden. Heb je 1 hand vrij! Of de flesjes steunen op je benen, binnenkant van mijn onderarmen als steun ertegen en dan voorover leunend mijn telefoon in mijn handen. Do you get the picture (sorry, krijg het niet duidelijk uitgelegd geloof ik)?quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
met kolfbh kun je fokken en candy crushen
En oh wat irritant! Heb dat 1 keer gehad met tandjes... Hopelijk was het eenmalig!
Idd.quote:
Ik kolfde toen de bv eenmaal goed liep alleen op mijn werk, en ik begon door te kolven op de momenten dat mijn zoontje normaal zou drinken. Dat was vrij stipt elke drie uur. Hoeveel er uit de fles gedronken wordt per voeding is een beetje uitvogelen. We begonnen geloof ik met 150 ml per voeding, dat werd vrij snel 180 ml (maar dat zijn behoorlijke flessen, lang niet alle kindjes komen daar aan). En ik kolfde zo vaak als nodig was om het aantal voedingen keer 180 ml bijeen te krijgen. Ook uitproberen. De ene keer was dat drie keer kolven, de andere keer lukte het in twee keer. Met het laten vallen van voedingen vervielen ook kolfmomenten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb nu de Medela Swing maxi op het oog, en als handkolf de Medela Harmony. Zijn die een beetje ok?
En hoe werkt dat verder met kolven, hoe vaak moet je dat doen bijv? Net zo vaak als je bv zou geven, of kan je ook wat meer tijd ertussen laten? En hoe vaak geef je je baby dan de fles? Als ze erom vraagt? En hoeveel geef je dan per voeding, een vaste hoeveelheid of tot ze genoeg heeft?
Dank je wel.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:34 schreef Kyara het volgende:
Ik deed het ook zo, en dan met de flesjes op tafel (helemaal los lukte ook niet ivm het verbreken van het vaccuum met met ondersteuning wel).
LuDann, sterkte! Ik heb ook veel gekolfd na de ks (om de 2-3 uur, 24/7) en ik kolfde toen het "fijnste" om best wel voorover gebogen te zitten. Maar inderdaad, niet heel tof voor je rug. Het is soms echt zoeken naar een goede houding.
Dat is ook het ritme hier nu (dag 11). Maar ik geef nu alleen bv, dus erg lastig te zien hoeveel ze drinkt. Ik geef haar gewoon zoveel als ze wil, als ze na 2 borsten niet genoeg heeft krijgt ze gewoon nog een derde borstquote:Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef LuDann het volgende:
Ik kolf elke keer dat zij een flesje krijgt om vraag en aanbod na te bootsen.
Qua hoeveelheid: wij bouwen hier op, elke dag 10 ml erbij. Vandaag (dag 9) zitten we op 90, morgen op 100 ml. De kraam zei dat we daarop blijven, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Lijkt mij wat weinig namelijk. Dat geven we in de fles wanneer ze erom vraagt, met idealiter minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen de voedingen (met's nachts eventueel 1 keer 5 uur ertussen, als ze doorslaapt).
Aan de borst kan dat niet echt nee, maar ik geloof aan de fles wel (ook als er moedermelk in zit) omdat ze er dan geen moeite voor hoeven doen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:13 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat is ook het ritme hier nu (dag 11). Maar ik geef nu alleen bv, dus erg lastig te zien hoeveel ze drinkt. Ik geef haar gewoon zoveel als ze wil, als ze na 2 borsten niet genoeg heeft krijgt ze gewoon nog een derde borstSoms is het lastig te zien of ze honger heeft of wil zuigen; in slaap vallen lukt ook het best tijdens het drinken, ze drink zich in slaap zegmaar. Maargoed, je kan niet echt teveel geven denk ik ??
Smoothie danquote:Op maandag 17 augustus 2015 14:32 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja dat moeten ze dus niet hier. Ook niet als ik niet vertel wat er in zit
Het is geen grapje, dat wordt echt gedaan hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:35 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik vond het wel grappig om pannenkoeken te maken met moedermelk? Of snap ik hem niet?
Ja, dat heb ik door inmiddels.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Het is geen grapje, dat wordt echt gedaan hoor.
http://www.breastmilkjewe(...)ath=59&product_id=62quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:15 schreef L-E het volgende:
Ik heb een flesje gekolfde moedermelk in mijn vriezer staan. Gezien de emoties wil ik het niet zomaar weg doen, en Sticker wil alleen live drinken. Iemand enig idee wat ik er nog meer mee kan doen? (Ik zou het op zich heel graag weg geven, maar het is 150ml, dat zet geen zoden aan de dijk)
Oh, moedermelksieraden vind ik lelijk (wat ik tot zo ver heb gezien dan).
Tuurlijk, sorry!quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:41 schreef L-E het volgende:
Eigenlijk vind ik het hartstikke kut om iets te eten wat bedoeld was om mijn baby te voeden![]()
Op mijn eerste dag kolfde ik geloof ik 120-100-100, dus niet eens zo gek veel minder dan jij. Twee weken later was dat gerust 500 cc. Het is inderdaad even een kwestie van wennen, het is nu nog ongemakkelijk en onbekend. Je krijgt er meer handigheid in naarmate je het langer doet! En hoe meer vraag, oe meer aanbod. Gewoon doorgaan dus!quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:42 schreef Selvaria het volgende:
Voor de werkende kolvende moeders:
Ik zit nu voor de derde keer aan de kolf op mijn werk, eerste keer 100cc, tweede keer 95cc en nu met veel moeite hooguit 60cc.Ik kolf dubbelzijdig en eindig enkelzijdig terwijl ik masseer. Mijn borsten voelen echt leeg daarna, maar dit is niet genoeg om N. voor een hele dag mee te geven. Ze heeft als ik thuis ben en dus live voed wel genoeg.
Kan het zijn dat mijn lichaam moet wennen aan kolven en kan ik er vanuit gaan (of in ieder geval hopen) dat het meer wordt?
Vandaag is nog een rommeldagje op school waardoor ik 3 keer kan kolven, maar vanaf morgen kolf ik maar 2 keer (half 7 voeden, half 10 kolven, half 1 kolven, half 4 naar huis).![]()
Ik hoop eigenlijk op positieve ervaringen die zeggen 'oh joh, wordt vanzelf meer!'..
Ik schrijf hier niet zo vaak meer mee maar dit is zo herkenbaar dat ik even reageer. Het kan heel goed dat het vandaag allemaal nog even onwennig is, en dat dat in je opbrengst te merken is. Je moet toch een beetje relaxed zijn om goed te kunnen kolven en dat wordt je waarschijnlijk steeds meer.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:42 schreef Selvaria het volgende:
Voor de werkende kolvende moeders:
Ik zit nu voor de derde keer aan de kolf op mijn werk, eerste keer 100cc, tweede keer 95cc en nu met veel moeite hooguit 60cc.Ik kolf dubbelzijdig en eindig enkelzijdig terwijl ik masseer. Mijn borsten voelen echt leeg daarna, maar dit is niet genoeg om N. voor een hele dag mee te geven. Ze heeft als ik thuis ben en dus live voed wel genoeg.
Kan het zijn dat mijn lichaam moet wennen aan kolven en kan ik er vanuit gaan (of in ieder geval hopen) dat het meer wordt?
Vandaag is nog een rommeldagje op school waardoor ik 3 keer kan kolven, maar vanaf morgen kolf ik maar 2 keer (half 7 voeden, half 10 kolven, half 1 kolven, half 4 naar huis).![]()
Ik hoop eigenlijk op positieve ervaringen die zeggen 'oh joh, wordt vanzelf meer!'..
500quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Op mijn eerste dag kolfde ik geloof ik 120-100-100, dus niet eens zo gek veel minder dan jij. Twee weken later was dat gerust 500 cc. Het is inderdaad even een kwestie van wennen, het is nu nog ongemakkelijk en onbekend. Je krijgt er meer handigheid in naarmate je het langer doet! En hoe meer vraag, oe meer aanbod. Gewoon doorgaan dus!
Hoe lang kolf je per keer?
L-E
Oh, ik dacht al.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja op een dag, niet in 1 sessie!
Dat kan alleen Skittles
je mist kolven?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik herken het ook wel Selvaria! Al kolfde ik de eerste dag júist enorm veel en werd het daarna minder. Na een week ofzo (dus 3 dagen kolven) trok het weer bij en kolfde ik wat meer dan wat Suus dronk. Ik ben al snel 2x gaan kolven en dan kolfde ik zo'n 180-200 per keer, dus zo'n 360-400 totaal. Ze dronk toen op het kdv 2 flessen van zo'n 150 cc en soms nog 1 kleintje van 100. Vaak kwamen we dus precies uit
Ik kolf inmiddels al 4 maanden niet meer maar ik mis het soms wel, even een rustmomentje op het werk! Ik kolfde elektrisch enkelzijdig en deed er totaal ongeveer 45 minuten over. Kon steeds precies een aflevering van m'n serie kijken
![]()
ja da's heel goed! Hou dat vast, want je gaat het ooit een keer kwijtraken denk ikquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:11 schreef LuDann het volgende:
Ik moet zeggen dat ik best wel fanatiek wordt van dat kolven. Maar dat is misschien ook wel nodig om het vol te houden.
Het voormelk/achtermelk verhaal is wat achterhaald geloof ik.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:09 schreef Saffier het volgende:
*Breekt in:
Schuimende groene poep bij een baby van 2 maanden is toch vaak het gevolg van te weinig vette achtermelk binnen krijgen?
Hmmm. Oké. Tnx!quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:32 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het voormelk/achtermelk verhaal is wat achterhaald geloof ik.
https://www.lalecheleague(...)ormelk-en-achtermelk
Kan, bij overproductie. Maar kan ook bij onderproductie. Of als mama spinazie heeft gegeten. Of een voedselallergie. Of een verkoudheid. Of allerhande andere virusjes...quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:09 schreef Saffier het volgende:
*Breekt in:
Schuimende groene poep bij een baby van 2 maanden is toch vaak het gevolg van te weinig vette achtermelk binnen krijgen?
Mijn oudste drinkt het, aangemaakt met siroop?quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:15 schreef L-E het volgende:
Ik heb een flesje gekolfde moedermelk in mijn vriezer staan. Gezien de emoties wil ik het niet zomaar weg doen, en Sticker wil alleen live drinken. Iemand enig idee wat ik er nog meer mee kan doen? (Ik zou het op zich heel graag weg geven, maar het is 150ml, dat zet geen zoden aan de dijk)
Oh, moedermelksieraden vind ik lelijk (wat ik tot zo ver heb gezien dan).
Heb je hier wat aan?quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef LuDann het volgende:
Ik kolf elke keer dat zij een flesje krijgt om vraag en aanbod na te bootsen.
Qua hoeveelheid: wij bouwen hier op, elke dag 10 ml erbij. Vandaag (dag 9) zitten we op 90, morgen op 100 ml. De kraam zei dat we daarop blijven, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Lijkt mij wat weinig namelijk. Dat geven we in de fles wanneer ze erom vraagt, met idealiter minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen de voedingen (met's nachts eventueel 1 keer 5 uur ertussen, als ze doorslaapt).
quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:41 schreef L-E het volgende:
Eigenlijk vind ik het hartstikke kut om iets te eten wat bedoeld was om mijn baby te voeden![]()
Thanks voor het meedenken in ieder geval. ela, ik zal je link later even bekijken.
Oh ja, das handig, dank je.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Heb je hier wat aan?
https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles
quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik had een Pumpease:
[ afbeelding ]
Eventueel ook nog ter overname, ik heb XL.
Tnx. 😊quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:20 schreef WupWup het volgende:
[..]
Kan, bij overproductie. Maar kan ook bij onderproductie. Of als mama spinazie heeft gegeten. Of een voedselallergie. Of een verkoudheid. Of allerhande andere virusjes...
ja, dat mag, maar ik moet dan even kijken wat ik daarvoor wil hebben, want ik heb er 50 euro nieuw voor betaald.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:13 schreef faptist het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Nu ik deze foto's gezien heb zal ik er wel eentje moeten kopen.
Mag ik die van jou overnemen?
Swing maxi hier, bevalt goed! Licht ding, makkelijk mee te nemen en schoon te houden en de onderdelen klik je zo in elkaar. Ik heb daarnaast echter alleen ervaring met een gehuurde symphony, dus geen vergelijkingsmateriaal.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:59 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Medela swing maxi en de Medela harmony?
Ik zoek een efficiente electrische kolf om thuis te kunnen kolven en een handige handkolf voor onderweg.
Wauwquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:00 schreef Burdie het volgende:
Noh![]()
http://www.kveller.com/ma(...)s-officially-weaned/
Betje omslachtig, maar je mag mijn elektrieke kolf ook lenenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Heeft er iemand tips voor goede handkolven? Ik ben binnenkort een weekend weg zonder kind en heb weinig zin m'n handbagage op te offeren aan m'n elektrische kolfplus dat die aardig op z'n eindje loopt
![]()
Als ik trouwens niet zou kolven, zakt je productie dan meteen weg na een dag of 2? Zoveel voed ik niet meer, alleen 's ochtends en 's avonds
ik vlieg van Schiphol naar Hamburg, misschien kunnen we wel een stopje maken in Grun'nquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:01 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Betje omslachtig, maar je mag mijn elektrieke kolf ook lenen
Ik heb de Ardo handkolf, die kan op de borstschelpen die ik al heb. Ik vind hem prima, maar ik ben ook geen andere gewend.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Heeft er iemand tips voor goede handkolven? Ik ben binnenkort een weekend weg zonder kind en heb weinig zin m'n handbagage op te offeren aan m'n elektrische kolfplus dat die aardig op z'n eindje loopt
![]()
Als ik trouwens niet zou kolven, zakt je productie dan meteen weg na een dag of 2? Zoveel voed ik niet meer, alleen 's ochtends en 's avonds
Lief dat je vraagt!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:19 schreef WupWup het volgende:
Davinia, hoe is het? Volgens mij zijn jullie alweer op school begonnen, niet?
Wat een leuk idee! Ik hoop dat het voor Aviva zo ook een duidelijk einde is en ze er ook echt aan toe is. Je bent een topmama!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:55 schreef Davientje_ het volgende:
[..]
Lief dat je vraagt!
Vandaag was de eerste schooldag, want de leerkrachten hadden twee studiedagen.
Aviva heeft steeds geroepen dat ze pas stopt als ze jarig is, dus vandaag is ze nep-jarig.
Ik ga zo een kadootje voor haar kopen en een taartje bakken. Samen vieren dat we een fase afsluiten.
Vanavond komt de oppas, dus ik ga het morgenochtend zien of ze bij me gaat drinken.
Als ze aanhapt, zal ik dan uiteraard vriendelijk zeggen dat ik daar geen zin meer in heb.
Maar misschien sluiten we het zo wel "vanzelf" af.
Ik hoop dat het goed gaat.
Wel gek, eind van een tijdperk...
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:55 schreef Davientje_ het volgende:
[..]
Lief dat je vraagt!
Vandaag was de eerste schooldag, want de leerkrachten hadden twee studiedagen.
Aviva heeft steeds geroepen dat ze pas stopt als ze jarig is, dus vandaag is ze nep-jarig.
Ik ga zo een kadootje voor haar kopen en een taartje bakken. Samen vieren dat we een fase afsluiten.
Vanavond komt de oppas, dus ik ga het morgenochtend zien of ze bij me gaat drinken.
Als ze aanhapt, zal ik dan uiteraard vriendelijk zeggen dat ik daar geen zin meer in heb.
Maar misschien sluiten we het zo wel "vanzelf" af.
Ik hoop dat het goed gaat.
Wel gek, eind van een tijdperk...
Lol!!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:52 schreef Burdie het volgende:
Lol, ik heb kuiken mee genomen op een wandeling bij een boerderij, begint hij na nog geen 200m te huilen omdat hij ergens op wil klimmen wat niet lukt. Dus ik leg hem even aan, valt 'ie in slaap.
Dus ik zit hier nu een slaapdrinkende dreumes midden in een maïsveld.
Ja, wilde je langskomen?quote:
ik draag al jaren géén behaquote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:26 schreef L-E het volgende:
Ik weet, het is vloeken in de kerk in dit topic, maar ik voed al jaren heel succesvol zonder voedingsbh Kursor. Ik draag gewoon mijn eigen bh's. Dat zou je nog kunnen overwegen als je je wat prettiger in je lijf wil voelen
Ieder zijn ding, maar daar ga ik me niet bepaald sexier van voelenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik draag al jaren géén behaen voed ook succesvol
ik hoef niet sexy te zijn. ik wil me prettig voelenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ieder zijn ding, maar daar ga ik me niet bepaald sexier van voelen
Toen mijn hunkemollertjes helemaal uitgelubberd waren, ben ik ook mn eigen bh's weer gaan dragen. Maar daar steken nu dus mooi de beugels uitquote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:26 schreef L-E het volgende:
Ik weet, het is vloeken in de kerk in dit topic, maar ik voed al jaren heel succesvol zonder voedingsbh Kursor. Ik draag gewoon mijn eigen bh's. Dat zou je nog kunnen overwegen als je je wat prettiger in je lijf wil voelen
Tof!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 23:35 schreef WupWup het volgende:
De afgelopen dagen was dreumes een beetje ziekjes: verhoging, hangerig en dus veel drinken... Heb nu ivm werk sinds 15.30u niet meer gevoed en gewoon stuwing
dat werkt maar even; dan laat hij de ketting toch weer glippen om m'n borst te molesteren. Ik houd voor nu z'n handje (dat bovenop ligt) maar vast, maar echt handig (quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:27 schreef -Spring het volgende:
[..]
Tof!
Iets anders in zn handje geven, djmo? (Of) een voedingsketting?
Krabhandschoentjes aan, zodat ie minder grip heeft?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:21 schreef DJMO het volgende:
iemand tips om een baby af te leren in de borst te knijpen tijdens het drinken?? Het doet echt verrote pijn , maar hij doet het niet express, het is gewoon z'n instinct ofzo
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:50 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Krabhandschoentjes aan, zodat ie minder grip heeft?
De mijne aaide.Dat mis ik nog het meest van dat hele voeden...
Mooi!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:55 schreef DJMO het volgende:
[..]![]()
dat ik daar zelf niet aan gedacht heb
_! Hij heeft nu een paar (nijntje) sokken om z'n handjes
Het ziet er niet uit, maar nu aait hij me idd, ipv me te kunnen knijpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |