Nja in 2010/2011 was Bethesda zelf ook begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe Fallout. Dus dan zou het sowieso vreemd zijn als Obsidian ook aan een nieuwe zou werken.quote:Op maandag 21 september 2015 15:43 schreef Vault-Boy het volgende:
Ze hadden net geen 8,5 gehaald op Metacritic ofzo om bonussen te ontvangen van Bethesda en een nieuw deel te mogen maken. Tenminste dat waren de verhalen destijds.
Bethesda heeft de rechten he van Fallout. Obsidian zou wel willen, maar dan nog moet Bethasda dat ook willen en dat zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 21 september 2015 16:28 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Nja in 2010/2011 was Bethesda zelf ook begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe Fallout. Dus dan zou het sowieso vreemd zijn als Obsidian ook aan een nieuwe zou werken.
Zoals ik het begrijp was New Vegas financieel gezien een succes voor Bethesda. Na Fallout 4 gaat Bethesda natuurlijk weer aan de Elder Scrolls werken en kan Obsidian mooi aan de slag.
En uit recente interviews blijkt dat Obsidian heel graag wil.
http://m.ign.com/articles(...)d-neverwinter-return
Waarom zou Bethesda het niet willen?quote:Op maandag 21 september 2015 16:51 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Bethesda heeft de rechten he van Fallout. Obsidian zou wel willen, maar dan nog moet Bethasda dat ook willen en dat zie ik niet gebeuren.
De nieuwe main themequote:Op woensdag 23 september 2015 00:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Twee stukjes muziek, inclusief het volledige Fallout 4 thema, zijn gepost op Bethesda's blog![]()
http://bethesda.net/#en/e(...)on-zur/2015/09/22/30
Lekker, mensenvleesquote:
Oh ja! Dat had ik alweer verdongen, kies die optie niet. Voel ik me niet goed bijquote:Op woensdag 23 september 2015 22:53 schreef 2dope het volgende:
[..]
Niet nieuw, wel handig.
[ afbeelding ]
Brr, die lelijke blauwe kleur... snap niet dat ze daarvoor gekozen hebben.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:05 schreef OMG het volgende:
Heb er zin in. Naast dat de Pipboy Edition al een tijd in de pre-order staat heb ik vandaag ook nog een Fallout 4 Loot Crate besteld. Dan kan ik lekker als stoere man met een vault dweller hoodie aan, een pipboy om, en pluche Dogmeat onder m'n arm de game spelen.
Wat gepauzeerd in het filmpje...quote:
Vaag systeem inderdaad. Had er nog niet echt bij stil gestaan dat Skills zoals we ze kennen er waarschijnlijk helemaal uitgesloopt zijn. Hoe moet ik m'n unarmed nu maxen dan!?quote:
jemig, heb je de eerdere delen niet gespeeldquote:
quote:If you’re a longtime Fallout fan, you’ll notice that the Skills seen in previous games have been folded into this system. The previous Skill system had some confusing parts and ended up spreading your choices too thin. Some of you had questions like: “What’s better, the Charisma SPECIAL, or the Speech Skill? Why are assault rifles in Small Guns?” Additionally many Perks simply raised associated Skills. The Gun Nut Perk in Fallout 3 increased two separate Skills. In Fallout 4, the ranks of Gun Nut act as gates for modifying and crafting weapons. Sneak was a skill in Fallout 3, and you simply increased its value. In Fallout 4 Sneak becomes a Perk that not only makes you harder to detect, but wraps in previous perks like Silent Running and Light Step into its ranks. By wrapping these systems together, it keeps the emphasis on your SPECIALs and the level-up choices more rewarding.
And on top of all that, you also get separate Perks from the many in-game magazines you can find (there are over 100). Some of these grant an individual Perk, while others up the rank of a Perk associated with that magazine. For example, there’s a 10-issue run of Grognak the Barbarian comics that each give you an additional rank of the Barbarian Perk, which raises the critical damage of melee attacks.
T.o.v. F3 is alles gebalanceerder.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:40 schreef studentje7 het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk dat het nu veel logischer en gebalanceerder is verdeeld allemaal.
Het was al gemeld, maar ik hoopte stiekem nog dat ze niet serieus waren.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:40 schreef 2dope het volgende:
Vaag systeem inderdaad. Had er nog niet echt bij stil gestaan dat Skills zoals we ze kennen er waarschijnlijk helemaal uitgesloopt zijn.
Door je strength level 1 perk te verhogen, zo te zien.quote:Hoe moet ik m'n unarmed nu maxen dan!?
Filmpje niet gekeken maar als het is zoals jij het zei koop ik het niet op release. Wacht ik wel op een overhaul mod. Was namelijk een van de grootste redenen waarom ik Skyrim niet zo leuk vond.quote:Op vrijdag 25 september 2015 01:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
T.o.v. F3 is alles gebalanceerder.
Maar logischer? Het is in principe hetzelfde systeem; in de vorige games waren de meeste perks ook stat- en skillgebonden. Nu dus zonder skills. Maar wat ik al zei, in New Vegas had je Companion Nerve: hoe hoger je Charisma, hoe effectiever je companions waren. Nu moet je je Charisma tot 8 verhogen om te kunnen kiézen of je Charisma effect heeft op je companions. Alsof het dan pas zou werken, of een lager charisma sowieso geen effect zou hebben.![]()
Dat zou vergelijkbaar zijn, als ze bijvoorbeeld van je carry-weight (hoeveel je kunt dragen) een perk hadden gemaakt. 'Op Strenght-level 8 kun je kiezen of je dingen mee wilt kunnen nemen'. Klinkt onlogisch, toch? Dat zou gewoon een automatisch (passief) gevolg moeten zijn van de hoeveelheid punten die je in strength-stat stopt (zoals het ook altijd geweest is). Datzelfde geldt voor charisma.
[..]
Het was al gemeld, maar ik hoopte stiekem nog dat ze niet serieus waren.
[..]
Door je strength level 1 perk te verhogen, zo te zien.
Ik begrijp het probleem niet echt. Als je een perk wil die best ingrijpend is heb je daar een hoge SPECIAL voor nodig. Voor elke rank van die perk heb je weer een hogere SPECIAL nodig. Best logisch dat je best hoge charisma moet hebben voor zo een perk. Volgens mij willen ze zo zorgen dat je beter nadenkt over je keuzes en minder overpowerd wordt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 01:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
T.o.v. F3 is alles gebalanceerder.
Maar logischer? Het is in principe hetzelfde systeem; in de vorige games waren de meeste perks ook stat- en skillgebonden. Nu dus zonder skills. Maar wat ik al zei, in New Vegas had je Companion Nerve: hoe hoger je Charisma, hoe effectiever je companions waren. Nu moet je je Charisma tot 8 verhogen om te kunnen kiézen of je Charisma effect heeft op je companions. Alsof het dan pas zou werken, of een lager charisma sowieso geen effect zou hebben.![]()
Dat zou vergelijkbaar zijn, als ze bijvoorbeeld van je carry-weight (hoeveel je kunt dragen) een perk hadden gemaakt. 'Op Strenght-level 8 kun je kiezen of je dingen mee wilt kunnen nemen'. Klinkt onlogisch, toch? Dat zou gewoon een automatisch (passief) gevolg moeten zijn van de hoeveelheid punten die je in strength-stat stopt (zoals het ook altijd geweest is). Datzelfde geldt voor charisma.
[..]
Het was al gemeld, maar ik hoopte stiekem nog dat ze niet serieus waren.
[..]
Door je strength level 1 perk te verhogen, zo te zien.
Dat ligt er aan of je speech checks wil passeren, Companions wil boosten of bepaalde perks wil, Todd.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:49 schreef 2dope het volgende:
Todd Howard's verklaring voor weghalen skills:
“What’s better, the Charisma SPECIAL, or the Speech Skill?
Omdat zelfladende geweren in kleine tot gemiddelde kalibers volgens iedere definitie onder 'small arms' vallen, Todd.quote:Why are assault rifles in Small Guns?”
Leuk dat je, zoals altijd, New Vegas compleet negeert Todd.. Daar zaten namelijk wel toffe perks/skills (die meer deden dan alleen +1 dit of dat) in zoals o.a. Hand Loader en Survival.quote:Additionally many Perks simply raised associated Skills. The Gun Nut Perk in Fallout 3 increased two separate Skills.
Lees: We hebben minimaal 2 perks en 1 skill uit het spel gehaald en noemen dat vooruitgang.quote:In Fallout 4 Sneak becomes a Perk that not only makes you harder to detect, but wraps in previous perks like Silent Running and Light Step into its ranks. By wrapping these systems together, it keeps the emphasis on your SPECIALs and the level-up choices more rewarding.
Er schijnt een soort wrijving te zijn tussen het team achter New Vegas en Bethesda.. Er wordt bijvoorbeeld ook geen merchandise verkocht van New Vegas.quote:Op maandag 21 september 2015 17:38 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Waarom zou Bethesda het niet willen?
Ze hebben veel geld verdiend aan New Vegas en de fans waren er ook blij mee.
Mijn gevoel van hype balanceert nu ergens tussen 'laat maar' en 'misschien download ik 'm wel'... Ergens wel jammer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:16 schreef jogy het volgende:
Mijn hypetrain stoomt nu met 350 kilometer per uur over de rails en vliegt bijna uit de bocht.
Ik heb 't voor mijn gevoel duidelijk uitgelegd. Er zat in Fallout-games altijd een bepaalde logica achter de game-mechanics en de gamewereld, wat het zo geloofwaardig maakte. En Bethesda haalt dat dus steeds weg, of is daar simpelweg niet (meer) toe in staat.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:15 schreef studentje7 het volgende:
Ik begrijp het probleem niet echt. Als je een perk wil die best ingrijpend is heb je daar een hoge SPECIAL voor nodig. Voor elke rank van die perk heb je weer een hogere SPECIAL nodig. Best logisch dat je best hoge charisma moet hebben voor zo een perk. Volgens mij willen ze zo zorgen dat je beter nadenkt over je keuzes en minder overpowerd wordt.
Wat trouwens ook cool is; in de wereld zitten 100 magazines verstopt die extra perks/ranks geven (die je niet op een normale manier kan kiezen).
Hangt er vanaf. Als die perks ook terugkomen in de conversatie-opties, misschien. En wellicht wanneer als je bijvoorbeeld CHA 8 hebt (met de Inspirational-perk, m.b.t. je companions), je automatisch het eerste niveau van de perk krijgt, i.p.v. dat je er dan pas punten in kunt stoppen. Dat zou het net wat logischer en beter maken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:22 schreef Gezicht het volgende:
Ik denk dat dit nieuwe systeem het nog leuker maakt om de game meerdere keren (met verschillende special stats) te spelen.
Daar zat ik gisterenavond ook al aan te denken. Al die dingen had Obsidian er al uit gesloopt, maar hij doet alsof ze zelfkritisch zijn geweest.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:15 schreef Jeff89 het volgende:
Todd Howard![]()
<knip>
Er schijnt een soort wrijving te zijn tussen het team achter New Vegas en Bethesda.. Er wordt bijvoorbeeld ook geen merchandise verkocht van New Vegas.
Toch vind ik het terecht dat je niet alle sloten direct open krijgt als je daar geen vaardigheid in hebt.. Zelfde met hacken. Als je een character speelt met lvl1 intelligence wiens technologische vaardigheden niet verder gaan dan met botte objecten tegen dingen aan slaan, is het toch logisch dat hij geen sloten of computers kan kraken? Het is lullig als je dan net 49 bent, maargoed, daar zijn drugs/tijdschriften voor. En je bent er zelf ook bij als je skillpoints verdeelt.Al kan de grens misschien iets minder rigide zijn.. (was het in Morrowind niet op kansen gebaseerd? dan kon je theoretisch 'hard' sloten openmaken met lage skill, als je 15 picks opofferde..)quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:32 schreef TigerXtrm het volgende:
En het skill systeem van Fallout 3 en NV was gewoon niet altijd even geweldig. Hoe vaak ik me wel niet heb dood geërgerd als ik weer eens een slot tegen kwam die ik niet eens kon proberen te breken omdat mijn lockpick skill toevallig net 49 was ofzo Zelfde met hacken of met speech checks. Dat waren harde grenzen die eigenlijk nergens op sloegen.
Dat zou echt meer dan debiel zijn naar mijn mening.. CoD en Battlefield 4 zijn zo'n beetje pure multiplayer games, (Ik heb van BF3 en 4 de campaign niet eens gespeeld) en de perks en unlocks in dat spel zijn 100% gericht op multiplayer shooter actie. Fallout 3 en NV waren veel meer RPG dan FPS, en ik hoop dat dat zo blijft.quote:Zou dus zomaar kunnen dat het nieuwe perk systeem is afgekeken van bestaande succesvolle shooters.
Onnodige complexiteit is nooit goed, maar je kan versimpelen ook te ver door trekken. Alle skills er uit? Dat klinkt inderdaad niet complex.. Maar ik weet niet wat ik er wel van moet vinden.quote:Ik zou het een enorme slechte zet van Bethesda hebben gevonden als ze blindelings waren doorgegaan met het bestaande systeem zonder er iets aan te veranderen. Onnodige complexiteit is nooit goed.
Er zijn nu meer perks dan in 3. En veel perks zijn nu ranks geworden van andere perks.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:15 schreef Jeff89 het volgende:
Todd HowardMisschien begin ik gewoon een bittere oude man te worden hoor, maar ik heb het gevoel dat al sinds Morrowind al die Gamebryo-engine games steeds minder content krijgen. Vervolgens doet Howard dan een persconferentie waarin hij de vermindering van opties als een groot gewin presenteerd
[..]
Dat ligt er aan of je speech checks wil passeren, Companions wil boosten of bepaalde perks wil, Todd.
[..]
Omdat zelfladende geweren in kleine tot gemiddelde kalibers volgens iedere definitie onder 'small arms' vallen, Todd.
[..]
Leuk dat je, zoals altijd, New Vegas compleet negeert Todd.. Daar zaten namelijk wel toffe perks/skills (die meer deden dan alleen +1 dit of dat) in zoals o.a. Hand Loader en Survival.
[..]
Lees: We hebben minimaal 2 perks en 1 skill uit het spel gehaald en noemen dat vooruitgang.
[..]
Het feit dat hij dit spel vergelijkt alleen vergelijkt met 3 is ook iets waar ik 'n beetje jeuk van krijgt. Hij doet net of New Vegas niet bestaat, terwijl New Vegas naar mijn mening veel vermakelijker was. Zowel qua skills/perks als hoe de wereld en het verhaal was opgebouwd..quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:40 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Er zijn nu meer perks dan in 3. En veel perks zijn nu ranks geworden van andere perks.
Ik vind het nu juist geloofwaardiger. Maar ik zal wel geen Fallout purist zijn en sta te open voor verandering.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:19 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik heb 't voor mijn gevoel duidelijk uitgelegd. Er zat in Fallout-games altijd een bepaalde logica achter de game-mechanics en de gamewereld, wat het zo geloofwaardig maakte. En Bethesda haalt dat dus steeds weg, of is daar simpelweg niet (meer) toe in staat.
En beter nadenken over je keuzes, daar heb je balans voor nodig, iets wat ook nog steeds een zwak punt is van Bethesda. En met zoveel toegevoegde perks e.a. optionele elementen klinkt het voor mij weer alsof ze weer zo veel mogelijk erin wilden proppen zonder het overzicht te behouden. Zoals in voorgaande games.
Dus dit systeem lijkt op 't eerste gezicht leuk, omdat aan elk niveau van je Special-stats een perk vastzit. Totdat je ziet dat het eigenlijk ongeveer precies hetzelfde systeem was zoals altijd, alleen (wéér) zonder die geloofwaardigheid, omdat skills er nu geen deel meer van uitmaken en perks gebaseerd op derived stats die normaal passief waren. Dus het slaat gewoon nergens op.
3 heb ik al jaren niet gespeeld, maar in NV neemt gaat je dmg/dps omhoog met ieder skillpoint in een respectievelijke wapen-skill. Binnen en buiten V.A.T.S. Volgens mij in 3 net zo..quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:43 schreef 2dope het volgende:
Zijdelingse vraag hè. Hadden in Fallout 3/NV de skillpoints die je investeerde in bijv. small guns ook invloed op damage output buiten V.A.T.S. om? Of uitsluitend op de V.A.T.S.-percentages? Even de dialoogopties die je in NV had buiten beschouwing gelaten.
Fallout 3 was inderdaad best matig.. En ik ben niet eens een Fallout purist. 3 was de eerste die ik speelde, en na 1 playthrough was ik daar wel klaar mee. De hele manier waarop de game was opgezet was een beetje flauw. 'Je hebt alle keuze, maar beter kies je wel ff het goede einde, want daar hebben we alles op ingezet'..quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:06 schreef Vault-Boy het volgende:
Jullie moeten de game gewoon laten liggen dan. Bij Fallout 3 zaten jullie ook al zo te zeuren. Je weet nu al steeds een beetje hoe het gaat zijn en dat bevalt je niet?
Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden.quote:Laat het lekker liggen dan in plaats van steeds maar weer te zeuren wat Bethesda nu weer verkeerd doet en Obsidian of Fallout 1 en 2 beter deed.
Ik heb deel 1,2 en 3 gespeeld en deel 3 is mijn lievelingsspel aller tijden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:13 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Fallout 3 was inderdaad best matig.. En ik ben niet eens een Fallout purist. 3 was de eerste die ik speelde, en na 1 playthrough was ik daar wel klaar mee. De hele manier waarop de game was opgezet was een beetje flauw. 'Je hebt alle keuze, maar beter kies je wel ff het goede einde, want daar hebben we alles op ingezet'..
[..]
Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden.
Ik hoop het niet, NV had geen sfeer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:13 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden.
quote:I have seen a lot of scepticism towards Bethesda's choice to remove skills in place of a full perk system, but don't be mad. Not only does it make sense in gameplay logic, it also makes sense in realism logic.
In the earlier games, even Fallout 1 and 2, you could choose whatever skills you want to put your points in. Even if you had perception 1, you could put lockpicking all the way to the max. But this doesn't make sense at all! Why should Ol' Noeyes Mcgee be the best lockpicker in the wasteland if he can't even see a centimeter in front of him? And why should the 18 year old with noodle arms and limp legs hit like a train?
With the new perk system, you don't get these problems anymore, due to your S.P.E.C.I.A.L. stats being tied into your perks/skills. Who you are is what you get, instead of some bulky idiot having science 100.
Now, this might get out of hand due to no level caps, but that is another problem for a different day.
..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijnquote:Who you are is what you get, instead of some bulky idiot having science 100.
Bulky idiot als in dom persoon met een lage intelligentie,die kan intellectueel gezien science niet op 100 krijgen lijkt me.quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:56 schreef ems. het volgende:
[..]
..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijn
Ik maak me persoonlijk verder niet zo druk om die skills maar de argumenten van die quote vind ik nou niet bijster sterk.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:56 schreef ems. het volgende:
[..]
..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijn
Ik maak me persoonlijk verder niet zo druk om die skills maar de argumenten van die quote vind ik nou niet bijster sterk.
Ik snap niet dat je mijn kritiek interpreteert alsof dat ik geen verandering wil. Integendeel.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:42 schreef studentje7 het volgende:
Ik vind het nu juist geloofwaardiger. Maar ik zal wel geen Fallout purist zijn en sta te open voor verandering.
Ik snap echt niet hoe het weghalen van Skills het ongeloofwaardig maakt.
Ik zei 'ongeveer hetzelfde' en ik heb die vraag al beantwoord --> het mist weer die geloofwaardigheid (ik noem het expres geen realisme).quote:Als het zoals je zegt precies hetzelfde is zoals altijd waarom ben je er zo tegen?
'Dus i.p.v. dat we zorgen dat het meer zinvol wordt, door bijvoorbeeld te zorgen voor een goede balans en weer je Tag-skills met 2 punten te verhogen met elke skillpoint die je erin stopt, zodat je spelers op die manier motiveert om te kiezen voor een bepaalde speelstijl, schrappen we het maar compleet, want dat is simpeler.'quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:41 schreef studentje7 het volgende:
I have seen a lot of scepticism towards Bethesda's choice to remove skills in place of a full perk system, but don't be mad. Not only does it make sense in gameplay logic, it also makes sense in realism logic.
In the earlier games, even Fallout 1 and 2, you could choose whatever skills you want to put your points in. Even if you had perception 1, you could put lockpicking all the way to the max. But this doesn't make sense at all! Why should Ol' Noeyes Mcgee be the best lockpicker in the wasteland if he can't even see a centimeter in front of him? And why should the 18 year old with noodle arms and limp legs hit like a train?
With the new perk system, you don't get these problems anymore, due to your S.P.E.C.I.A.L. stats being tied into your perks/skills. Who you are is what you get, instead of some bulky idiot having science 100.
Now, this might get out of hand due to no level caps, but that is another problem for a different day.
Ja en je kon je naam gaan kiezen uit iets van duizend namen o.i.d. die je dan ook ingame hoort.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Is het waar dat de protagonist nu praat, en al een naam enzo heeft?
Supervet toch. Net als in de Witcher.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Is het waar dat de protagonist nu praat, en al een naam enzo heeft?
Oké, dat is wel jammer. Zonder stem en met je reacties maakt het toch wat meer je 'eigen personage' ofzo. Nu is het dus al preset..hmm jammer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:44 schreef The_Substitute het volgende:
Ja en je kon je naam gaan kiezen uit iets van duizend namen o.i.d. die je dan ook ingame hoort.
Ja maar fallout is geen Witcher. In Mass effect bijv. dan is je personage Shepard, dat weet je ook. Maar in Fallout ben je het eigenlijk zelf een beetje. Dat had een soort charme vond ikquote:Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Supervet toch. Net als in de Witcher.
En in mindere mate Mass Effect, als er goede namen tussen zitten vind ik het een beter dan helemaal niets.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Supervet toch. Net als in de Witcher.
Nja ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind dat een voiced protagonist niet perse de immersion breekt met je character.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja maar fallout is geen Witcher. In Mass effect bijv. dan is je personage Shepard, dat weet je ook. Maar in Fallout ben je het eigenlijk zelf een beetje. Dat had een soort charme vond ik![]()
Uiteraard, als de voice acting sterk is kan het zelfs een toegevoegde waarde hebben. Ik ben alleen benieuwd hoe ze dat vormgeven, soms stonden er seksistische of gortdroge reactiekeuzes. Ik dacht dan hoe mijn character dat zou zeggen en lachte hardop ofzo. Nu kan zoiets ook een beetje je eigen fantasie in de weg gaan staan.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:53 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Nja ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind dat een voiced protagonist niet perse de immersion breekt met je character.
Dat is juist het enige waar ik sceptisch over ben. Vind het heel erg gimicky overkomen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alhoewel strongholds bouwen altijd gruwelijk is.
Eens.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Oké, dat is wel jammer. Zonder stem en met je reacties maakt het toch wat meer je 'eigen personage' ofzo. Nu is het dus al preset..hmm jammer.
Zeggen dat je het tof vindt dat je karakter een stem krijgt, ook. Aangezien niemand weet hoe dat uit gaat pakken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:57 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar dat is allemaal prematuur gelul en gaan we zien
In dat geval vind ik het gewoon kutquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:06 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Zeggen dat je het tof vindt dat je karakter een stem krijgt, ook. Aangezien niemand weet hoe dat uit gaat pakken.Maar Bethesda keus in stemacteurs is nou ook niet echt denderend. In Skyrim was het echt te eentonig.
Dus wees gewoon lekker kritisch.
Tjah wordt een beetje een karikatuur van Fallout.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:05 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Dat is juist het enige waar ik sceptisch over ben. Vind het heel erg gimicky overkomen.
Gezien de dalende lijn die TES heeft ondergaan om een meer casual publiek aan te spreken en het skillsysteem van Skyrim allicht het slechtste is wat een RPG ooit heeft durven uitpoepen lijkt enige zenuwachtigheid me wel op z'n plaats.quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:04 schreef Gezicht het volgende:
Tering heeft iedereen hier z'n fucking hoofd gestoten in de afgelopen 24 uur? Hoe kun je nu twijfels hebben over Fallout 4?!?!
Grote kans dat ik m pas haal met korting / GotY-editie.quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Gezien de dalende lijn die TES heeft ondergaan om een meer casual publiek aan te spreken en het skillsysteem van Skyrim allicht het slechtste is wat een RPG ooit heeft durven uitpoepen lijkt enige zenuwachtigheid me wel op z'n plaats.
Dat het een toffe game gaat worden staat buiten kijf. Wel kan fallout 4 vrij gemakkelijk een slechtere game worden dan 3/NV.
Jij, met je £oadsa Money?quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:20 schreef 2Happy4U het volgende:
Grote kans dat ik m pas haal met korting / GotY-editie.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:57 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Jij, met je £oadsa Money?
Metro Redux om een beetje in de Fallout sfeer te komen. The Last of Us mocht je die nog niet gespeeld hebben.quote:Op zaterdag 26 september 2015 19:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
De PS4 is in huis. Nu nog kijken welke games ik me mee kan vermaken tot Fallout
Dat gaat me dan weer net te verquote:Op dinsdag 29 september 2015 10:45 schreef studentje7 het volgende:
Gaan er nog mensen vrij nemen van hun werk voor Fallout?
Whehe, dat is wel nice als je baas het ook herkent.quote:
de 16de is een maandag. Hij wil wss gewoon een lang weekendquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Maar... Fallout 4 komt uit op 10 november...
Skyrim, heb mij ziek gemeld voor 4 dagen op school.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:04 schreef 2dope het volgende:
[..]
Whehe, dat is wel nice als je baas het ook herkent.
Heb ook wel eens vrijgenomen voor een game (GTA V)
Cities: Skylinesquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:04 schreef 2dope het volgende:
[..]
Whehe, dat is wel nice als je baas het ook herkent.
Heb ook wel eens vrijgenomen voor een game (GTA V)
Waarom? Er zit geen enkele bonus bij en tegenwoordig kunnen spellen toch niet meer uitverkocht worden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:08 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit er toch heel erg sterk over te denken om hem te pre-orderen.
tegenwoordig is de kans groter dat je hem al 2dagen eerder speelt als je hem gewoon in de winkel kooptquote:Op dinsdag 29 september 2015 14:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik hem op Day One thuis op de deurmat wil hebben liggen![]()
Als je hem pre-ordert dan heb je hem toch gegarandeerd day one?
Ben daar niet zo in thuis.
Wat boik zegt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik hem op Day One thuis op de deurmat wil hebben liggen![]()
Als je hem pre-ordert dan heb je hem toch gegarandeerd day one?
Ben daar niet zo in thuis.
of ze stellen het eventjes uit zoals bij mgsvquote:Op dinsdag 29 september 2015 15:06 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Wat boik zegt.Daarnaast lees ik vaak genoeg dat men het spel pas een paar dagen na release krijgt.
Had die besteld, maar uiteindelijk besloten weer te annuleren. 50 euro voor een miniatuur nuke vond ik teveel van het goede. Die pc-versies ga ik toch niet spelenquote:Op dinsdag 29 september 2015 19:23 schreef Drankster het volgende:
[ afbeelding ]
https://vine.co/v/eQKXU0aAvhe
quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Had die besteld, maar uiteindelijk besloten weer te annuleren. 50 euro voor een miniatuur nuke vond ik teveel van het goede. Die pc-versies ga ik toch niet spelen
En wat betreft pre-orderen van Fallout 4, ik twijfel ook. Moet gewoon werken die week, dus dan is het makkelijk alsie in de brievenbus ligt
Fuck hey, die moet je niet zomaar ergens in een winkelcentrum leggen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:23 schreef Drankster het volgende:
[ afbeelding ]
https://vine.co/v/eQKXU0aAvhe
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Goed ideequote:Op woensdag 30 september 2015 13:35 schreef Drankster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel een toffe headset stand
Waarom niet? F1 is wat makkelijker (lees: minder gebalanceerd) dan F2. Vooral als je veel steelt, heb je binnen de kortste keren veel stimpaks, ammo e.d.. En als je besluit de vault te helpen en de Master te verslaan, eindig je met, wat mij betreft, een van de sterkere verhalende momenten in games. Echt wel de moeite waard.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:03 schreef bjorntju het volgende:
De games daarin heb ik al afgezien van FO:1 en Tactics en echt veel interesse om die te spelen heb ik ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |