abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156271917
Ze hadden net geen 8,5 gehaald op Metacritic ofzo om bonussen te ontvangen van Bethesda en een nieuw deel te mogen maken. Tenminste dat waren de verhalen destijds.
pi_156273098
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:43 schreef Vault-Boy het volgende:
Ze hadden net geen 8,5 gehaald op Metacritic ofzo om bonussen te ontvangen van Bethesda en een nieuw deel te mogen maken. Tenminste dat waren de verhalen destijds.
Nja in 2010/2011 was Bethesda zelf ook begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe Fallout. Dus dan zou het sowieso vreemd zijn als Obsidian ook aan een nieuwe zou werken.

Zoals ik het begrijp was New Vegas financieel gezien een succes voor Bethesda. Na Fallout 4 gaat Bethesda natuurlijk weer aan de Elder Scrolls werken en kan Obsidian mooi aan de slag.

En uit recente interviews blijkt dat Obsidian heel graag wil.

http://m.ign.com/articles(...)d-neverwinter-return

[ Bericht 4% gewijzigd door studentje7 op 21-09-2015 16:46:35 ]
pi_156273753
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 16:28 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Nja in 2010/2011 was Bethesda zelf ook begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe Fallout. Dus dan zou het sowieso vreemd zijn als Obsidian ook aan een nieuwe zou werken.

Zoals ik het begrijp was New Vegas financieel gezien een succes voor Bethesda. Na Fallout 4 gaat Bethesda natuurlijk weer aan de Elder Scrolls werken en kan Obsidian mooi aan de slag.

En uit recente interviews blijkt dat Obsidian heel graag wil.

http://m.ign.com/articles(...)d-neverwinter-return
Bethesda heeft de rechten he van Fallout. Obsidian zou wel willen, maar dan nog moet Bethasda dat ook willen en dat zie ik niet gebeuren.
pi_156274944
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:51 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Bethesda heeft de rechten he van Fallout. Obsidian zou wel willen, maar dan nog moet Bethasda dat ook willen en dat zie ik niet gebeuren.
Waarom zou Bethesda het niet willen?

Ze hebben veel geld verdiend aan New Vegas en de fans waren er ook blij mee.

En Bethesda zelf kan op zijn vroegst over een jaar of 6/7 met een nieuwe Fallout komen. (ervan uitgaand dat ze na een nieuwe Elder Scrolls weer aan Fallout gaan werken, wie weet willen ze nog eerst een andere game maken).

Vanuit het financiele oogpunt zou het slim zijn om Obsidian in te schakelen en de Fallout franchise na deel 4 niet te lang stof laten happen.

[ Bericht 5% gewijzigd door studentje7 op 21-09-2015 17:44:24 ]
pi_156301647
Voor de Snapchatgebruikers onder ons, bij Discover IGN (als je naar rechts gaat waar ook mijn verhaal staat, bovenaan) staat een kort behind the scenes stukje over Dogmeat.
Flesje bier
pi_156312814
Twee stukjes muziek, inclusief het volledige Fallout 4 thema, zijn gepost op Bethesda's blog _O_

http://bethesda.net/#en/e(...)on-zur/2015/09/22/30
No amount of money ever bought a second of time.
pi_156337086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:22 schreef TigerXtrm het volgende:
Twee stukjes muziek, inclusief het volledige Fallout 4 thema, zijn gepost op Bethesda's blog _O_

http://bethesda.net/#en/e(...)on-zur/2015/09/22/30
De nieuwe main theme _O_ _O_ _O_
Flesje bier
  woensdag 23 september 2015 @ 22:50:14 #209
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_156337189
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Games woensdag 23 september 2015 @ 22:53:15 #210
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156337301
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:50 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Lekker, mensenvlees :o
Niet nieuw, wel handig.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_156337658
Heb er zin in. Naast dat de Pipboy Edition al een tijd in de pre-order staat heb ik vandaag ook nog een Fallout 4 Loot Crate besteld. Dan kan ik lekker als stoere man met een vault dweller hoodie aan, een pipboy om, en pluche Dogmeat onder m'n arm de game spelen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 23 september 2015 @ 23:08:58 #212
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_156337781
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:53 schreef 2dope het volgende:

[..]

Niet nieuw, wel handig.

[ afbeelding ]
Oh ja! Dat had ik alweer verdongen, kies die optie niet. Voel ik me niet goed bij :@ :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_156337972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:46 schreef Gezicht het volgende:

[..]

De nieuwe main theme _O_ _O_ _O_
Zo episch...
pi_156338414
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:05 schreef OMG het volgende:
Heb er zin in. Naast dat de Pipboy Edition al een tijd in de pre-order staat heb ik vandaag ook nog een Fallout 4 Loot Crate besteld. Dan kan ik lekker als stoere man met een vault dweller hoodie aan, een pipboy om, en pluche Dogmeat onder m'n arm de game spelen.
Brr, die lelijke blauwe kleur... snap niet dat ze daarvoor gekozen hebben.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 24 september 2015 @ 19:37:10 #216
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156355716
quote:
Wat gepauzeerd in het filmpje...

Pluspunten: sprinten (AP afname) gelinkt aan Endurance en er wordt wat meer gebruik gemaakt van Charisma (t.o.v. F3)

Minpunten: perks = skills ;(, science draait alleen maar om mods :? (dat hadden ze beter bij Gun-nut kunnen houden), bepaalde perks die eigenlijk iets passiefs horen te zijn, zoals hogere charisma = companions doen meer damage en hebben hogere DR, maar je moet er nu voor kiezen :?

En Luck 'Training' :')

[ Bericht 12% gewijzigd door The_Substitute op 24-09-2015 19:42:50 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156359654
Nog een pluspunt: gratis perk poster bij je game. :P

Het lijkt mij eigenlijk dat het nu veel logischer en gebalanceerder is verdeeld allemaal.
  Eindredactie Games donderdag 24 september 2015 @ 21:40:03 #218
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156359655
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:37 schreef The_Substitute het volgende:
Minpunten: perks = skills ;(
Vaag systeem inderdaad. Had er nog niet echt bij stil gestaan dat Skills zoals we ze kennen er waarschijnlijk helemaal uitgesloopt zijn. Hoe moet ik m'n unarmed nu maxen dan!?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games donderdag 24 september 2015 @ 21:46:13 #219
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_156359850
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:50 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Lekker, mensenvlees :o
jemig, heb je de eerdere delen niet gespeeld :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 24 september 2015 @ 21:48:12 #220
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156359915
Hier de volledige tree, trouwens:



(edit: nu groter)

[ Bericht 29% gewijzigd door 2dope op 24-09-2015 21:55:19 ]
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games donderdag 24 september 2015 @ 21:49:38 #221
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156359962
Todd Howard's verklaring voor weghalen skills:

quote:
If you’re a longtime Fallout fan, you’ll notice that the Skills seen in previous games have been folded into this system. The previous Skill system had some confusing parts and ended up spreading your choices too thin. Some of you had questions like: “What’s better, the Charisma SPECIAL, or the Speech Skill? Why are assault rifles in Small Guns?” Additionally many Perks simply raised associated Skills. The Gun Nut Perk in Fallout 3 increased two separate Skills. In Fallout 4, the ranks of Gun Nut act as gates for modifying and crafting weapons. Sneak was a skill in Fallout 3, and you simply increased its value. In Fallout 4 Sneak becomes a Perk that not only makes you harder to detect, but wraps in previous perks like Silent Running and Light Step into its ranks. By wrapping these systems together, it keeps the emphasis on your SPECIALs and the level-up choices more rewarding.

And on top of all that, you also get separate Perks from the many in-game magazines you can find (there are over 100). Some of these grant an individual Perk, while others up the rank of a Perk associated with that magazine. For example, there’s a 10-issue run of Grognak the Barbarian comics that each give you an additional rank of the Barbarian Perk, which raises the critical damage of melee attacks.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games donderdag 24 september 2015 @ 22:19:30 #222
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156361184
Uitleg over skillsSPECIAL- en perksysteem als je geen Engels kan:

Character-systeem en perks Fallout 4 uitgelegd
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_156362368
*O* :s) *) *O* :s) *) *O* :s) *)
  vrijdag 25 september 2015 @ 01:01:49 #224
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156364950
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:40 schreef studentje7 het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk dat het nu veel logischer en gebalanceerder is verdeeld allemaal.
T.o.v. F3 is alles gebalanceerder. :P

Maar logischer? Het is in principe hetzelfde systeem; in de vorige games waren de meeste perks ook stat- en skillgebonden. Nu dus zonder skills. Maar wat ik al zei, in New Vegas had je Companion Nerve: hoe hoger je Charisma, hoe effectiever je companions waren. Nu moet je je Charisma tot 8 verhogen om te kunnen kiézen of je Charisma effect heeft op je companions. Alsof het dan pas zou werken, of een lager charisma sowieso geen effect zou hebben. :?

Dat zou vergelijkbaar zijn, als ze bijvoorbeeld van je carry-weight (hoeveel je kunt dragen) een perk hadden gemaakt. 'Op Strenght-level 8 kun je kiezen of je dingen mee wilt kunnen nemen'. Klinkt onlogisch, toch? Dat zou gewoon een automatisch (passief) gevolg moeten zijn van de hoeveelheid punten die je in strength-stat stopt (zoals het ook altijd geweest is). Datzelfde geldt voor charisma.
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:40 schreef 2dope het volgende:
Vaag systeem inderdaad. Had er nog niet echt bij stil gestaan dat Skills zoals we ze kennen er waarschijnlijk helemaal uitgesloopt zijn.
Het was al gemeld, maar ik hoopte stiekem nog dat ze niet serieus waren.
quote:
Hoe moet ik m'n unarmed nu maxen dan!?
Door je strength level 1 perk te verhogen, zo te zien. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156365808
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 01:01 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

T.o.v. F3 is alles gebalanceerder. :P

Maar logischer? Het is in principe hetzelfde systeem; in de vorige games waren de meeste perks ook stat- en skillgebonden. Nu dus zonder skills. Maar wat ik al zei, in New Vegas had je Companion Nerve: hoe hoger je Charisma, hoe effectiever je companions waren. Nu moet je je Charisma tot 8 verhogen om te kunnen kiézen of je Charisma effect heeft op je companions. Alsof het dan pas zou werken, of een lager charisma sowieso geen effect zou hebben. :?

Dat zou vergelijkbaar zijn, als ze bijvoorbeeld van je carry-weight (hoeveel je kunt dragen) een perk hadden gemaakt. 'Op Strenght-level 8 kun je kiezen of je dingen mee wilt kunnen nemen'. Klinkt onlogisch, toch? Dat zou gewoon een automatisch (passief) gevolg moeten zijn van de hoeveelheid punten die je in strength-stat stopt (zoals het ook altijd geweest is). Datzelfde geldt voor charisma.

[..]

Het was al gemeld, maar ik hoopte stiekem nog dat ze niet serieus waren.

[..]

Door je strength level 1 perk te verhogen, zo te zien. :P
Filmpje niet gekeken maar als het is zoals jij het zei koop ik het niet op release. Wacht ik wel op een overhaul mod. Was namelijk een van de grootste redenen waarom ik Skyrim niet zo leuk vond.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_156369112
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 01:01 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

T.o.v. F3 is alles gebalanceerder. :P

Maar logischer? Het is in principe hetzelfde systeem; in de vorige games waren de meeste perks ook stat- en skillgebonden. Nu dus zonder skills. Maar wat ik al zei, in New Vegas had je Companion Nerve: hoe hoger je Charisma, hoe effectiever je companions waren. Nu moet je je Charisma tot 8 verhogen om te kunnen kiézen of je Charisma effect heeft op je companions. Alsof het dan pas zou werken, of een lager charisma sowieso geen effect zou hebben. :?

Dat zou vergelijkbaar zijn, als ze bijvoorbeeld van je carry-weight (hoeveel je kunt dragen) een perk hadden gemaakt. 'Op Strenght-level 8 kun je kiezen of je dingen mee wilt kunnen nemen'. Klinkt onlogisch, toch? Dat zou gewoon een automatisch (passief) gevolg moeten zijn van de hoeveelheid punten die je in strength-stat stopt (zoals het ook altijd geweest is). Datzelfde geldt voor charisma.

[..]

Het was al gemeld, maar ik hoopte stiekem nog dat ze niet serieus waren.

[..]

Door je strength level 1 perk te verhogen, zo te zien. :P
Ik begrijp het probleem niet echt. Als je een perk wil die best ingrijpend is heb je daar een hoge SPECIAL voor nodig. Voor elke rank van die perk heb je weer een hogere SPECIAL nodig. Best logisch dat je best hoge charisma moet hebben voor zo een perk. Volgens mij willen ze zo zorgen dat je beter nadenkt over je keuzes en minder overpowerd wordt.

Wat trouwens ook cool is; in de wereld zitten 100 magazines verstopt die extra perks/ranks geven (die je niet op een normale manier kan kiezen).
pi_156369219
Ik denk dat dit nieuwe systeem het nog leuker maakt om de game meerdere keren (met verschillende special stats) te spelen.
Flesje bier
pi_156370339
Ik begin spijt te krijgen dat ik de Pipboy edition niet besteld heb ;( Zou op z'n minst toch wel de steelcase in de kast hebben willen staan.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:15:04 #229
97079 Jeff89
Conquer All
pi_156370382
Todd Howard :') Misschien begin ik gewoon een bittere oude man te worden hoor, maar ik heb het gevoel dat al sinds Morrowind al die Gamebryo-engine games steeds minder content krijgen. Vervolgens doet Howard dan een persconferentie waarin hij de vermindering van opties als een groot gewin presenteerd :')
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:49 schreef 2dope het volgende:
Todd Howard's verklaring voor weghalen skills:
“What’s better, the Charisma SPECIAL, or the Speech Skill?
Dat ligt er aan of je speech checks wil passeren, Companions wil boosten of bepaalde perks wil, Todd.
quote:
Why are assault rifles in Small Guns?”
Omdat zelfladende geweren in kleine tot gemiddelde kalibers volgens iedere definitie onder 'small arms' vallen, Todd.
quote:
Additionally many Perks simply raised associated Skills. The Gun Nut Perk in Fallout 3 increased two separate Skills.
Leuk dat je, zoals altijd, New Vegas compleet negeert Todd.. Daar zaten namelijk wel toffe perks/skills (die meer deden dan alleen +1 dit of dat) in zoals o.a. Hand Loader en Survival.
quote:
In Fallout 4 Sneak becomes a Perk that not only makes you harder to detect, but wraps in previous perks like Silent Running and Light Step into its ranks. By wrapping these systems together, it keeps the emphasis on your SPECIALs and the level-up choices more rewarding.
Lees: We hebben minimaal 2 perks en 1 skill uit het spel gehaald en noemen dat vooruitgang.

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:38 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Waarom zou Bethesda het niet willen?

Ze hebben veel geld verdiend aan New Vegas en de fans waren er ook blij mee.

Er schijnt een soort wrijving te zijn tussen het team achter New Vegas en Bethesda.. Er wordt bijvoorbeeld ook geen merchandise verkocht van New Vegas.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:16:14 #230
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156370411
Mijn hypetrain stoomt nu met 350 kilometer per uur over de rails en vliegt bijna uit de bocht ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:19:19 #231
97079 Jeff89
Conquer All
pi_156370479
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:16 schreef jogy het volgende:
Mijn hypetrain stoomt nu met 350 kilometer per uur over de rails en vliegt bijna uit de bocht ;(.
Mijn gevoel van hype balanceert nu ergens tussen 'laat maar' en 'misschien download ik 'm wel'... Ergens wel jammer.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:19:32 #232
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156370488
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:15 schreef studentje7 het volgende:
Ik begrijp het probleem niet echt. Als je een perk wil die best ingrijpend is heb je daar een hoge SPECIAL voor nodig. Voor elke rank van die perk heb je weer een hogere SPECIAL nodig. Best logisch dat je best hoge charisma moet hebben voor zo een perk. Volgens mij willen ze zo zorgen dat je beter nadenkt over je keuzes en minder overpowerd wordt.

Wat trouwens ook cool is; in de wereld zitten 100 magazines verstopt die extra perks/ranks geven (die je niet op een normale manier kan kiezen).
Ik heb 't voor mijn gevoel duidelijk uitgelegd. Er zat in Fallout-games altijd een bepaalde logica achter de game-mechanics en de gamewereld, wat het zo geloofwaardig maakte. En Bethesda haalt dat dus steeds weg, of is daar simpelweg niet (meer) toe in staat.

En beter nadenken over je keuzes, daar heb je balans voor nodig, iets wat ook nog steeds een zwak punt is van Bethesda. En met zoveel toegevoegde perks e.a. optionele elementen klinkt het voor mij weer alsof ze weer zo veel mogelijk erin wilden proppen zonder het overzicht te behouden. Zoals in voorgaande games.

Dus dit systeem lijkt op 't eerste gezicht leuk, omdat aan elk niveau van je Special-stats een perk vastzit. Totdat je ziet dat het eigenlijk ongeveer precies hetzelfde systeem was zoals altijd, alleen (wéér) zonder die geloofwaardigheid, omdat skills er nu geen deel meer van uitmaken en perks gebaseerd op derived stats die normaal passief waren. Dus het slaat gewoon nergens op.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:25:30 #233
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156370616
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:22 schreef Gezicht het volgende:
Ik denk dat dit nieuwe systeem het nog leuker maakt om de game meerdere keren (met verschillende special stats) te spelen.
Hangt er vanaf. Als die perks ook terugkomen in de conversatie-opties, misschien. En wellicht wanneer als je bijvoorbeeld CHA 8 hebt (met de Inspirational-perk, m.b.t. je companions), je automatisch het eerste niveau van de perk krijgt, i.p.v. dat je er dan pas punten in kunt stoppen. Dat zou het net wat logischer en beter maken.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:29:33 #234
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156370707
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:15 schreef Jeff89 het volgende:
Todd Howard :')

<knip>

Er schijnt een soort wrijving te zijn tussen het team achter New Vegas en Bethesda.. Er wordt bijvoorbeeld ook geen merchandise verkocht van New Vegas.
Daar zat ik gisterenavond ook al aan te denken. Al die dingen had Obsidian er al uit gesloopt, maar hij doet alsof ze zelfkritisch zijn geweest. :D
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156370762
Je kan niet tot het einde der tijden games blijven maken zoals ze in de jaren 90 ontworpen waren. Games veranderen. Verwachtingen veranderen. En het skill systeem van Fallout 3 en NV was gewoon niet altijd even geweldig. Hoe vaak ik me wel niet heb dood geërgerd als ik weer eens een slot tegen kwam die ik niet eens kon proberen te breken omdat mijn lockpick skill toevallig net 49 was ofzo :') Zelfde met hacken of met speech checks. Dat waren harde grenzen die eigenlijk nergens op sloegen.

In de GNN podcast werd een interessante vergelijking gemaakt met de progressie systemen van Call of Duty of Battlefield, waar je via je skillpoints bepaalde perks kan unlocken. Het FPS gedeelte van Fallout is nooit geweldig geweest en Bethesda heeft duidelijk gezegd dat ze dat in Fallout 4 een stuk beter wilde maken. Zou dus zomaar kunnen dat het nieuwe perk systeem is afgekeken van bestaande succesvolle shooters.

Ik zou het een enorme slechte zet van Bethesda hebben gevonden als ze blindelings waren doorgegaan met het bestaande systeem zonder er iets aan te veranderen. Onnodige complexiteit is nooit goed. Enige wat ik me afvraag is hoe kleding en dergelijke nu een impact gaat hebben op je character. Vroegah beinvloede kleding direct de skills. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat kleding perks gaat unlocken of je SPECIAL tijdelijk omhoog gooit, dus ben erg nieuwsgierig.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:40:06 #236
97079 Jeff89
Conquer All
pi_156370891
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:32 schreef TigerXtrm het volgende:
En het skill systeem van Fallout 3 en NV was gewoon niet altijd even geweldig. Hoe vaak ik me wel niet heb dood geërgerd als ik weer eens een slot tegen kwam die ik niet eens kon proberen te breken omdat mijn lockpick skill toevallig net 49 was ofzo Zelfde met hacken of met speech checks. Dat waren harde grenzen die eigenlijk nergens op sloegen.
Toch vind ik het terecht dat je niet alle sloten direct open krijgt als je daar geen vaardigheid in hebt.. Zelfde met hacken. Als je een character speelt met lvl1 intelligence wiens technologische vaardigheden niet verder gaan dan met botte objecten tegen dingen aan slaan, is het toch logisch dat hij geen sloten of computers kan kraken? Het is lullig als je dan net 49 bent, maargoed, daar zijn drugs/tijdschriften voor. En je bent er zelf ook bij als je skillpoints verdeelt.Al kan de grens misschien iets minder rigide zijn.. (was het in Morrowind niet op kansen gebaseerd? dan kon je theoretisch 'hard' sloten openmaken met lage skill, als je 15 picks opofferde..)

quote:
Zou dus zomaar kunnen dat het nieuwe perk systeem is afgekeken van bestaande succesvolle shooters.
Dat zou echt meer dan debiel zijn naar mijn mening.. CoD en Battlefield 4 zijn zo'n beetje pure multiplayer games, (Ik heb van BF3 en 4 de campaign niet eens gespeeld) en de perks en unlocks in dat spel zijn 100% gericht op multiplayer shooter actie. Fallout 3 en NV waren veel meer RPG dan FPS, en ik hoop dat dat zo blijft.

quote:
Ik zou het een enorme slechte zet van Bethesda hebben gevonden als ze blindelings waren doorgegaan met het bestaande systeem zonder er iets aan te veranderen. Onnodige complexiteit is nooit goed.
Onnodige complexiteit is nooit goed, maar je kan versimpelen ook te ver door trekken. Alle skills er uit? Dat klinkt inderdaad niet complex.. Maar ik weet niet wat ik er wel van moet vinden.
pi_156370900
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:15 schreef Jeff89 het volgende:
Todd Howard :') Misschien begin ik gewoon een bittere oude man te worden hoor, maar ik heb het gevoel dat al sinds Morrowind al die Gamebryo-engine games steeds minder content krijgen. Vervolgens doet Howard dan een persconferentie waarin hij de vermindering van opties als een groot gewin presenteerd :')

[..]

Dat ligt er aan of je speech checks wil passeren, Companions wil boosten of bepaalde perks wil, Todd.

[..]

Omdat zelfladende geweren in kleine tot gemiddelde kalibers volgens iedere definitie onder 'small arms' vallen, Todd.

[..]

Leuk dat je, zoals altijd, New Vegas compleet negeert Todd.. Daar zaten namelijk wel toffe perks/skills (die meer deden dan alleen +1 dit of dat) in zoals o.a. Hand Loader en Survival.

[..]

Lees: We hebben minimaal 2 perks en 1 skill uit het spel gehaald en noemen dat vooruitgang.

[..]


Er zijn nu meer perks dan in 3. En veel perks zijn nu ranks geworden van andere perks.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:42:17 #238
97079 Jeff89
Conquer All
pi_156370932
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:40 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Er zijn nu meer perks dan in 3. En veel perks zijn nu ranks geworden van andere perks.
Het feit dat hij dit spel vergelijkt alleen vergelijkt met 3 is ook iets waar ik 'n beetje jeuk van krijgt. Hij doet net of New Vegas niet bestaat, terwijl New Vegas naar mijn mening veel vermakelijker was. Zowel qua skills/perks als hoe de wereld en het verhaal was opgebouwd..
pi_156370934
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:19 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik heb 't voor mijn gevoel duidelijk uitgelegd. Er zat in Fallout-games altijd een bepaalde logica achter de game-mechanics en de gamewereld, wat het zo geloofwaardig maakte. En Bethesda haalt dat dus steeds weg, of is daar simpelweg niet (meer) toe in staat.

En beter nadenken over je keuzes, daar heb je balans voor nodig, iets wat ook nog steeds een zwak punt is van Bethesda. En met zoveel toegevoegde perks e.a. optionele elementen klinkt het voor mij weer alsof ze weer zo veel mogelijk erin wilden proppen zonder het overzicht te behouden. Zoals in voorgaande games.

Dus dit systeem lijkt op 't eerste gezicht leuk, omdat aan elk niveau van je Special-stats een perk vastzit. Totdat je ziet dat het eigenlijk ongeveer precies hetzelfde systeem was zoals altijd, alleen (wéér) zonder die geloofwaardigheid, omdat skills er nu geen deel meer van uitmaken en perks gebaseerd op derived stats die normaal passief waren. Dus het slaat gewoon nergens op.
Ik vind het nu juist geloofwaardiger. Maar ik zal wel geen Fallout purist zijn en sta te open voor verandering.

Ik snap echt niet hoe het weghalen van Skills het ongeloofwaardig maakt.

Als het zoals je zegt precies hetzelfde is zoals altijd waarom ben je er zo tegen?
  Eindredactie Games vrijdag 25 september 2015 @ 12:43:16 #240
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156370949
Zijdelingse vraag hè. Hadden in Fallout 3/NV de skillpoints die je investeerde in bijv. small guns ook invloed op damage output buiten V.A.T.S. om? Of uitsluitend op de V.A.T.S.-percentages? Even de dialoogopties die je in NV had buiten beschouwing gelaten.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:44:21 #241
97079 Jeff89
Conquer All
pi_156370972
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:43 schreef 2dope het volgende:
Zijdelingse vraag hè. Hadden in Fallout 3/NV de skillpoints die je investeerde in bijv. small guns ook invloed op damage output buiten V.A.T.S. om? Of uitsluitend op de V.A.T.S.-percentages? Even de dialoogopties die je in NV had buiten beschouwing gelaten.
3 heb ik al jaren niet gespeeld, maar in NV neemt gaat je dmg/dps omhoog met ieder skillpoint in een respectievelijke wapen-skill. Binnen en buiten V.A.T.S. Volgens mij in 3 net zo..
pi_156371412
Jullie moeten de game gewoon laten liggen dan. Bij Fallout 3 zaten jullie ook al zo te zeuren. Je weet nu al steeds een beetje hoe het gaat zijn en dat bevalt je niet? Laat het lekker liggen dan in plaats van steeds maar weer te zeuren wat Bethesda nu weer verkeerd doet en Obsidian of Fallout 1 en 2 beter deed.

Ik vind het tot nu super wat ik allemaal lees, maar ja ik ben ook geen Fallout purist.
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:13:19 #243
97079 Jeff89
Conquer All
pi_156371541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:06 schreef Vault-Boy het volgende:
Jullie moeten de game gewoon laten liggen dan. Bij Fallout 3 zaten jullie ook al zo te zeuren. Je weet nu al steeds een beetje hoe het gaat zijn en dat bevalt je niet?
Fallout 3 was inderdaad best matig.. En ik ben niet eens een Fallout purist. 3 was de eerste die ik speelde, en na 1 playthrough was ik daar wel klaar mee. De hele manier waarop de game was opgezet was een beetje flauw. 'Je hebt alle keuze, maar beter kies je wel ff het goede einde, want daar hebben we alles op ingezet'..
quote:
Laat het lekker liggen dan in plaats van steeds maar weer te zeuren wat Bethesda nu weer verkeerd doet en Obsidian of Fallout 1 en 2 beter deed.
Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden.
pi_156371664
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:13 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Fallout 3 was inderdaad best matig.. En ik ben niet eens een Fallout purist. 3 was de eerste die ik speelde, en na 1 playthrough was ik daar wel klaar mee. De hele manier waarop de game was opgezet was een beetje flauw. 'Je hebt alle keuze, maar beter kies je wel ff het goede einde, want daar hebben we alles op ingezet'..

[..]

Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden.
Ik heb deel 1,2 en 3 gespeeld en deel 3 is mijn lievelingsspel aller tijden.

Skyrim vond ik dan weer te makkelijk en niks aan. Dus ik hoop dat Bethesda wel heeft geleerd van de fouten die ze bij Skyrim hebben gemaakt.
pi_156371703
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:13 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden.
Ik hoop het niet, NV had geen sfeer.
pi_156372068
quote:
I have seen a lot of scepticism towards Bethesda's choice to remove skills in place of a full perk system, but don't be mad. Not only does it make sense in gameplay logic, it also makes sense in realism logic.

In the earlier games, even Fallout 1 and 2, you could choose whatever skills you want to put your points in. Even if you had perception 1, you could put lockpicking all the way to the max. But this doesn't make sense at all! Why should Ol' Noeyes Mcgee be the best lockpicker in the wasteland if he can't even see a centimeter in front of him? And why should the 18 year old with noodle arms and limp legs hit like a train?

With the new perk system, you don't get these problems anymore, due to your S.P.E.C.I.A.L. stats being tied into your perks/skills. Who you are is what you get, instead of some bulky idiot having science 100.

Now, this might get out of hand due to no level caps, but that is another problem for a different day.
pi_156372451
quote:
Who you are is what you get, instead of some bulky idiot having science 100.
..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijn :P

Ik maak me persoonlijk verder niet zo druk om die skills maar de argumenten van die quote vind ik nou niet bijster sterk.
Conscience do cost.
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:01:08 #248
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156372554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:56 schreef ems. het volgende:

[..]

..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijn :P

Ik maak me persoonlijk verder niet zo druk om die skills maar de argumenten van die quote vind ik nou niet bijster sterk.
Bulky idiot als in dom persoon met een lage intelligentie,die kan intellectueel gezien science niet op 100 krijgen lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_156372759
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:56 schreef ems. het volgende:

[..]

..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijn :P

Ik maak me persoonlijk verder niet zo druk om die skills maar de argumenten van die quote vind ik nou niet bijster sterk.


Maar die persoon heeft wel science 100, dus terminals hacken en robots herprogrammeren... geen probleem! _O-
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:13:01 #250
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156374090
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:42 schreef studentje7 het volgende:
Ik vind het nu juist geloofwaardiger. Maar ik zal wel geen Fallout purist zijn en sta te open voor verandering.

Ik snap echt niet hoe het weghalen van Skills het ongeloofwaardig maakt.
Ik snap niet dat je mijn kritiek interpreteert alsof dat ik geen verandering wil. Integendeel.

Dan ben ik benieuwd wat geloofwaardigheid voor jou inhoudt.

Voor mij...je kiest wat voor persoon je speelt (SPECIAL), op wat voor skills (class) je je focust en gebaseerd op die keuzes zijn er verschillende mogelijkheden, plus verschillende perks beschikbaar, of te behalen. Te kiezen perks zijn (humoristische) extraatjes, te behalen perks zijn meer aanvullingen van de skills, of gevolgen van andere praktische handelingen. Dit zit gewoon logisch in elkaar.

Bethesda doet skills nu af als perks. :? Dit deden ze met Skyrim nog niet eens. Daar had je tenminste nog steeds hoger wordende skillrequirements voor opeenvolgende perks. Deze manier is weer de volgende stap in de versimpeling.
quote:
Als het zoals je zegt precies hetzelfde is zoals altijd waarom ben je er zo tegen?
Ik zei 'ongeveer hetzelfde' en ik heb die vraag al beantwoord --> het mist weer die geloofwaardigheid (ik noem het expres geen realisme).
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:40:25 #251
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156374709
Is het waar dat de protagonist nu praat, en al een naam enzo heeft? :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:44:43 #252
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156374789
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:41 schreef studentje7 het volgende:
I have seen a lot of scepticism towards Bethesda's choice to remove skills in place of a full perk system, but don't be mad. Not only does it make sense in gameplay logic, it also makes sense in realism logic.

In the earlier games, even Fallout 1 and 2, you could choose whatever skills you want to put your points in. Even if you had perception 1, you could put lockpicking all the way to the max. But this doesn't make sense at all! Why should Ol' Noeyes Mcgee be the best lockpicker in the wasteland if he can't even see a centimeter in front of him? And why should the 18 year old with noodle arms and limp legs hit like a train?

With the new perk system, you don't get these problems anymore, due to your S.P.E.C.I.A.L. stats being tied into your perks/skills. Who you are is what you get, instead of some bulky idiot having science 100.

Now, this might get out of hand due to no level caps, but that is another problem for a different day
.
'Dus i.p.v. dat we zorgen dat het meer zinvol wordt, door bijvoorbeeld te zorgen voor een goede balans en weer je Tag-skills met 2 punten te verhogen met elke skillpoint die je erin stopt, zodat je spelers op die manier motiveert om te kiezen voor een bepaalde speelstijl, schrappen we het maar compleet, want dat is simpeler.'
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Is het waar dat de protagonist nu praat, en al een naam enzo heeft? :')
Ja en je kon je naam gaan kiezen uit iets van duizend namen o.i.d. die je dan ook ingame hoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 25-09-2015 15:54:49 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156374874
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:40 schreef inslagenreuring het volgende:
Is het waar dat de protagonist nu praat, en al een naam enzo heeft? :')
Supervet toch. Net als in de Witcher.
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:50:07 #254
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156374876
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:44 schreef The_Substitute het volgende:
Ja en je kon je naam gaan kiezen uit iets van duizend namen o.i.d. die je dan ook ingame hoort.
Oké, dat is wel jammer. Zonder stem en met je reacties maakt het toch wat meer je 'eigen personage' ofzo. Nu is het dus al preset..hmm jammer.

Twijfel erg of dit hem wordt, ook met dat nieuwe skill/perk systeem. Alhoewel strongholds bouwen altijd gruwelijk is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:50:58 #255
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156374887
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Supervet toch. Net als in de Witcher.
Ja maar fallout is geen Witcher. In Mass effect bijv. dan is je personage Shepard, dat weet je ook. Maar in Fallout ben je het eigenlijk zelf een beetje. Dat had een soort charme vond ik :@
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156374898
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Supervet toch. Net als in de Witcher.
En in mindere mate Mass Effect, als er goede namen tussen zitten vind ik het een beter dan helemaal niets.
pi_156374927
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ja maar fallout is geen Witcher. In Mass effect bijv. dan is je personage Shepard, dat weet je ook. Maar in Fallout ben je het eigenlijk zelf een beetje. Dat had een soort charme vond ik :@
Nja ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind dat een voiced protagonist niet perse de immersion breekt met je character.
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:57:10 #258
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156374975
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:53 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Nja ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind dat een voiced protagonist niet perse de immersion breekt met je character.
Uiteraard, als de voice acting sterk is kan het zelfs een toegevoegde waarde hebben. Ik ben alleen benieuwd hoe ze dat vormgeven, soms stonden er seksistische of gortdroge reactiekeuzes. Ik dacht dan hoe mijn character dat zou zeggen en lachte hardop ofzo. Nu kan zoiets ook een beetje je eigen fantasie in de weg gaan staan.

Maar dat is allemaal prematuur gelul en gaan we zien :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156375151
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]


Alhoewel strongholds bouwen altijd gruwelijk is.
Dat is juist het enige waar ik sceptisch over ben. Vind het heel erg gimicky overkomen. :P
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:06:46 #260
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156375183
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Oké, dat is wel jammer. Zonder stem en met je reacties maakt het toch wat meer je 'eigen personage' ofzo. Nu is het dus al preset..hmm jammer.
Eens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:57 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar dat is allemaal prematuur gelul en gaan we zien :P
Zeggen dat je het tof vindt dat je karakter een stem krijgt, ook. Aangezien niemand weet hoe dat uit gaat pakken. :P Maar Bethesda keus in stemacteurs is nou ook niet echt denderend. In Skyrim was het echt te eentonig.

Dus wees gewoon lekker kritisch. 8-)
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156375203
Ik ben ook geen fan van dat je karakter dus al een karakter heeft. Echter moeten ze wel met flink wat slechter nieuws komen voordat ik ook maar ga overwegen om fallout 4 niet te spelen :P
Conscience do cost.
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:21:19 #262
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156375417
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:06 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Eens.

[..]

Zeggen dat je het tof vindt dat je karakter een stem krijgt, ook. Aangezien niemand weet hoe dat uit gaat pakken. :P Maar Bethesda keus in stemacteurs is nou ook niet echt denderend. In Skyrim was het echt te eentonig.

Dus wees gewoon lekker kritisch. 8-)
In dat geval vind ik het gewoon kut :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:22:25 #263
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156375439
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:05 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dat is juist het enige waar ik sceptisch over ben. Vind het heel erg gimicky overkomen. :P
Tjah wordt een beetje een karikatuur van Fallout.

Maar in 3 had ik zelf een stronghold gemaakt met allerlei NPC's. Dus dan is dit wel lachen. :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156377649
Tering heeft iedereen hier z'n fucking hoofd gestoten in de afgelopen 24 uur? Hoe kun je nu twijfels hebben over Fallout 4?!?!
Flesje bier
pi_156377693
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:04 schreef Gezicht het volgende:
Tering heeft iedereen hier z'n fucking hoofd gestoten in de afgelopen 24 uur? Hoe kun je nu twijfels hebben over Fallout 4?!?!
Gezien de dalende lijn die TES heeft ondergaan om een meer casual publiek aan te spreken en het skillsysteem van Skyrim allicht het slechtste is wat een RPG ooit heeft durven uitpoepen lijkt enige zenuwachtigheid me wel op z'n plaats. :P

Dat het een toffe game gaat worden staat buiten kijf. Wel kan fallout 4 vrij gemakkelijk een slechtere game worden dan 3/NV.
Conscience do cost.
pi_156377883
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Gezien de dalende lijn die TES heeft ondergaan om een meer casual publiek aan te spreken en het skillsysteem van Skyrim allicht het slechtste is wat een RPG ooit heeft durven uitpoepen lijkt enige zenuwachtigheid me wel op z'n plaats. :P

Dat het een toffe game gaat worden staat buiten kijf. Wel kan fallout 4 vrij gemakkelijk een slechtere game worden dan 3/NV.
Grote kans dat ik m pas haal met korting / GotY-editie.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:57:03 #267
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156378616
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:20 schreef 2Happy4U het volgende:
Grote kans dat ik m pas haal met korting / GotY-editie.
Jij, met je £oadsa Money?
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156378935
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:57 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Jij, met je £oadsa Money?
:D
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_156404766
De PS4 is in huis. Nu nog kijken welke games ik me mee kan vermaken tot Fallout
pi_156405184
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 19:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
De PS4 is in huis. Nu nog kijken welke games ik me mee kan vermaken tot Fallout
Metro Redux om een beetje in de Fallout sfeer te komen. The Last of Us mocht je die nog niet gespeeld hebben.
pi_156405761
En mad max is ook een degelijk tussendoortje. Maar of het de playstation-prijs waard is durf ik niet te zeggen.
Conscience do cost.
  zaterdag 26 september 2015 @ 20:42:41 #272
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156406242
Ook komt over tweeënhalve week Wasteland 2: Directors Cut naar de PS4/XOne, voorloper van Fallout.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_156468362
Gaan er nog mensen vrij nemen van hun werk voor Fallout? :P
pi_156468468
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:45 schreef studentje7 het volgende:
Gaan er nog mensen vrij nemen van hun werk voor Fallout? :P
Dat gaat me dan weer net te ver :P
Flesje bier
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:01:15 #275
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_156468678
When all else fails, you always have delusion.
  Eindredactie Games dinsdag 29 september 2015 @ 11:04:44 #276
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156468769
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:01 schreef Mirel het volgende:
[ afbeelding ]
Whehe, dat is wel nice als je baas het ook herkent.

Heb ook wel eens vrijgenomen voor een game (GTA V) :@
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_156469173
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:01 schreef Mirel het volgende:
[ afbeelding ]
Maar... Fallout 4 komt uit op 10 november... :X
No amount of money ever bought a second of time.
  Eindredactie Games dinsdag 29 september 2015 @ 12:15:57 #278
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_156470080
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:24 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Maar... Fallout 4 komt uit op 10 november... :X
de 16de is een maandag. Hij wil wss gewoon een lang weekend :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_156470385
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:04 schreef 2dope het volgende:

[..]

Whehe, dat is wel nice als je baas het ook herkent.

Heb ook wel eens vrijgenomen voor een game (GTA V) :@
Skyrim, heb mij ziek gemeld voor 4 dagen op school. :P
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:38:19 #280
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156470427
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:04 schreef 2dope het volgende:

[..]

Whehe, dat is wel nice als je baas het ook herkent.

Heb ook wel eens vrijgenomen voor een game (GTA V) :@
Cities: Skylines :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:51:07 #281
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_156470703
Zie nu dat 10 nov een dinsdag is.... 8)7 Das klote!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_156470852
Gelukkig ben ik student en heb ik weinig contacturen. Al mijn vrije tijd in de eerste weken na de release wordt opgevuld met Fallout.

:P
pi_156471035
Man gewoon 1,5 maand en dan is het alweer zover 8)7 8)7 8)7

Echt ik ga het 1e jaar echt niks anders spelen als dit spel er is :+ Wellicht na dat jaar de PC versie kopen en dan met mods spelen. Fallout 3 speelde ik tot vorig jaar ook nog veel en die is alweer van 2008 :D
pi_156472132
Ik zit er toch heel erg sterk over te denken om hem te pre-orderen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_156472287
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 14:08 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit er toch heel erg sterk over te denken om hem te pre-orderen.
Waarom? Er zit geen enkele bonus bij en tegenwoordig kunnen spellen toch niet meer uitverkocht worden. :P
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_156472715
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik hem op Day One thuis op de deurmat wil hebben liggen :Y
Als je hem pre-ordert dan heb je hem toch gegarandeerd day one?
Ben daar niet zo in thuis.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_156472993
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 14:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik hem op Day One thuis op de deurmat wil hebben liggen :Y
Als je hem pre-ordert dan heb je hem toch gegarandeerd day one?
Ben daar niet zo in thuis.
tegenwoordig is de kans groter dat je hem al 2dagen eerder speelt als je hem gewoon in de winkel koopt :P
pi_156473404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 14:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik hem op Day One thuis op de deurmat wil hebben liggen :Y
Als je hem pre-ordert dan heb je hem toch gegarandeerd day one?
Ben daar niet zo in thuis.
Wat boik zegt. :P Daarnaast lees ik vaak genoeg dat men het spel pas een paar dagen na release krijgt.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_156473682
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:06 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Wat boik zegt. :P Daarnaast lees ik vaak genoeg dat men het spel pas een paar dagen na release krijgt.
of ze stellen het eventjes uit zoals bij mgsv
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_156473922
Dan wordt het gewoon de winkel dus :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_156474252
Online pre orderen 1x gedaan, game was niet leverbaar door onbekende redenen en had het vervolgens pas na een week. Tegenwoordig alleen nog maar in de winkel pre orderen en dan vaak bij Mediamarkt omdat ze soms daar de eerste week goedkoper zijn (Witcher 3, ESO etc.)
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:27:07 #293
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_156479092
quote:
Had die besteld, maar uiteindelijk besloten weer te annuleren. 50 euro voor een miniatuur nuke vond ik teveel van het goede. Die pc-versies ga ik toch niet spelen :D

En wat betreft pre-orderen van Fallout 4, ik twijfel ook. Moet gewoon werken die week, dus dan is het makkelijk alsie in de brievenbus ligt :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_156479742
Misschien dat er weer een webshop is die m eerder verkoopt, zoals bij mgs5.
Maar ik ben dan toch weg dus haal m wel een week later.
Wie dit leest is hek.
pi_156479964
Heb die Fallout Anthology een paar dagen geleden ook geannuleerd. De games daarin heb ik al afgezien van FO:1 en Tactics en echt veel interesse om die te spelen heb ik ook niet.

FO:4 heb ik natuurlijk wel gepre-orderd. Dit betreft wel de pip-boy editie en ik denk niet dat je zo de winkel in kan lopen om hem te kopen dus pre-orderen moet ik wel :P En ookal krijg ik hem een paar dagen eerder ik heb er toch niks aan omdat ik toch gebonden ben aan de releasedate op Steam.
pi_156480340
Het komt de laatste jaren bij grote games wel steeds vaker voor dat ze een paar dagen te vroeg al verkocht worden dus ik twijfel ook of ik 'm pre-order. En anders idd gewoon 10 nov. bij de MediaMarkt ofzo halen of wel al reserveren.
Flesje bier
pi_156496358
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:27 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Had die besteld, maar uiteindelijk besloten weer te annuleren. 50 euro voor een miniatuur nuke vond ik teveel van het goede. Die pc-versies ga ik toch niet spelen :D

En wat betreft pre-orderen van Fallout 4, ik twijfel ook. Moet gewoon werken die week, dus dan is het makkelijk alsie in de brievenbus ligt :P


Wel een toffe headset stand _O_
  woensdag 30 september 2015 @ 14:32:10 #298
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156497500
quote:
Fuck hey, die moet je niet zomaar ergens in een winkelcentrum leggen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 30 september 2015 @ 19:05:39 #299
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_156503475
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:35 schreef Drankster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wel een toffe headset stand _O_
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Goed idee :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 30 september 2015 @ 20:52:11 #300
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_156506276
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:03 schreef bjorntju het volgende:
De games daarin heb ik al afgezien van FO:1 en Tactics en echt veel interesse om die te spelen heb ik ook niet.
Waarom niet? F1 is wat makkelijker (lees: minder gebalanceerd) dan F2. Vooral als je veel steelt, heb je binnen de kortste keren veel stimpaks, ammo e.d.. En als je besluit de vault te helpen en de Master te verslaan, eindig je met, wat mij betreft, een van de sterkere verhalende momenten in games. Echt wel de moeite waard.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')