Ook L1 zendt het live uit.quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Mooi dat Sporza het uitzendt.
Reclame tijdens de koers, zoals Eurosport doet, is best wel irritant.
twitter:enrigasparotto twitterde op zondag 09-08-2015 om 13:06:56Finally relaxing day around Friesland with @MarcatoMarco and @TourDeJose !#PostDanmarkRundt over,next step#EnecoTour http://t.co/ZIGj4BQ3C4 reageer retweet
Hij was toch al gepasseerd voor een van de criteria?quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:44 schreef showtimer het volgende:
[ afbeelding ]
Het wordt tijd dat deze man ook eens een opvolger krijgt.
Roosendaalquote:Op maandag 10 augustus 2015 15:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Hij was toch al gepasseerd voor een van de criteria?
Dit jaquote:
quote:Straf: wiel over stoeprand kost Hilaire Van der Schueren schorsing
Hilaire Van der Schueren wordt dinsdag in de tweede rit van de Eneco Tour door de Internationale Wielerunie (UCI) werkloos aan de kant gezet. De sportdirecteur van Wanty-Groupe Gobert was maandag in de openingsetappe betrokken bij een incident met toeschouwers, ‘waardoor hijzelf en de volgwagen geen toestemming krijgen om deel te nemen aan de tweede etappe’.
‘Ik was opgeroepen voor een valpartij, waarbij Frederik Backaert en Enrico Gasparotto betrokken waren’, deed Van der Schueren zijn verhaal. ‘Toen ik mij op de kant wou zetten om mijn renners bijstand te geven, zag ik dat er nog andere jongens aan het naderen waren. Ik ben dan iets verder uitgeweken en moet met een wiel over de stoeprand gereden hebben. Blijkbaar is dat voldoende om mij te straffen. Ik was misschien beter op de weg blijven staan, waardoor ik de opkomende renners zou hinderen. Dit is een spijtig voorval, met een zeer zware beslissing tot gevolg.’
De ploegleider moet niet alleen een rit aan de kant blijven, hij krijgt ook een boete van 200 Zwitserse frank.
doe net zoals in Frankrijk bij kleine rondes een trui voor de beste Beneluxer (in Frankrijk doen ze nog wel eens trui uitdelen aan de beste Fransman)quote:Op maandag 10 augustus 2015 23:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zit toevallig op Wikipedia te kijken.
Deze koers heeft de laatste jaren toch ook al diversen nevenklassementen zien komen en gaan.
Het Algemeen klassement van 2005 t/m 2007 een rode trui, daarna een witte trui,
Het puntenklassement in 2005 een blauwe trui, in 2006 en 2007 wit en daarna een rode trui.
Het bergklassement in 2005 een witte trui, in 2006 niet opgenomen, en in 2007 en 2008 wel opgenomen maar geen trui, waarna vanaf 2009 geen bergklassement meer is.
Het Jongerenklassement in 2005 en 2006 een gele trui. Daarna 2 jaar geen jongerenklassement, waarna er in 2009 en 2010 een groene trui voor beste jongere was. Vanaf 2011 is deze dan weer vervangen door een (zwarte) trui voor beste strijdlust![]()
Dat je geen 6 truien hoeft uit te reiken zoals in Olympia's tour snap ik wel.
Maar dit is een koers waar naast algemeen en puntenklassement toch zeker een jongere trui (en wellicht ook een bergtrui) thuis hoort.
Gemeentr Breda heeft liever dat ze 4 rondjes om Breda rijdenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
Zijn ze nou echt in Friesland begonnen om er precies 1 etappe(een veredeld criterium) te rijden om de volgende dag een verplaatsing te doen van zo'n 250 km naar Breda? Uiteraard weet ik het antwoord, maar dat is toch vrij bizar. Ze hadden toch ook gewoon een etappe kunnen uitzetten van pakweg Heerenveen naar Breda?
In deze is het vooral de provincie Friesland die betaalt en bepaalt, naar het zuiden moet de hele karavaan toch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:14 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Gemeentr Breda heeft liever dat ze 4 rondjes om Breda rijden
Kijkt toch leuker als je alles herkent ja.quote:
Is in Oostenrijk ook inderdaad.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:02 schreef Evertjan het volgende:
[..]
doe net zoals in Frankrijk bij kleine rondes een trui voor de beste Beneluxer (in Frankrijk doen ze nog wel eens trui uitdelen aan de beste Fransman)
Meer dan 260km. Dat zal ook wel de reden zijn dat ze dat niet doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
Zijn ze nou echt in Friesland begonnen om er precies 1 etappe(een veredeld criterium) te rijden om de volgende dag een verplaatsing te doen van zo'n 250 km naar Breda? Uiteraard weet ik het antwoord, maar dat is toch vrij bizar. Ze hadden toch ook gewoon een etappe kunnen uitzetten van pakweg Heerenveen naar Breda?
Ik ben er al veel te lang niet meer geweest. Maar als Noord-Hollander vind ik Breda één van de leukste steden in Braboland.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Kijkt toch leuker als je alles herkent ja.
Belgen gooien erin dat Greipel leider is met op 3 seconden Asselman.quote:
dat staat op het scherm, De Cauwer gaat uit van Asselmanquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Belgen gooien erin dat Greipel leider is met op 3 seconden Asselman.
Al moeten ze nog op bevestiging wachten.
twitter:andremeganck twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 16:50:50#enecotour - alg.klassementnog geen beslissing UCI mensen overleggen reageer retweet
twitter:BoogerdLive twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 16:51:42.@JesperAsselman van @TeamRoompot #oranjepeloton is de nieuwe leider in de @EnecoTour, top!! #trots reageer retweet
Geen radiohoofd neequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:58 schreef marcodej het volgende:
Rondemiss is wel goed. Ondanks koet en pittig.
Misschien is er verder geen interesse in het noorden?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wat is koet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:58 schreef marcodej het volgende:
Rondemiss is wel goed. Ondanks koet en pittig.
Misschien is het beter dat je voortaan eerst het stuk leest voordat je iemand quote, want je antwoord is compleet belachelijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Misschien is er verder geen interesse in het noorden?
En in de Tour doen ze ook lange verplaatsingen, moet in zo'n korte ronde dus geen probleem zijn.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:23 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Misschien is het beter dat je voortaan eerst het stuk leest voordat je iemand quote, want je antwoord is compleet belachelijk.
Het is ook op de Belg voor zover je daar de beschikking over hebt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:59 schreef Szura het volgende:
Is er een saaiere cocommentator dan de Breuk?
Nu even alleen een ipadjequote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het is ook op de Belg voor zover je daar de beschikking over hebt.
Asselmangod.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:01 schreef Mani89 het volgende:
Ik kijk voor het eerst een etappe, heb ik wat gemist de laatste dagen?
Niet zo.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:01 schreef Mani89 het volgende:
Jesper Asselman die de leiderstrui pakt. Falen van Lotto Jumbo.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:01 schreef Mani89 het volgende:
Ze kwamen weer klaarquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:20 schreef marcodej het volgende:
Boonen. Ik kijk gelukkig geen Sporza.
Wuyts geeft geen commentaar dus het valt enorm mee.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:20 schreef marcodej het volgende:
Boonen. Ik kijk gelukkig geen Sporza.
Die zat veel te verquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:21 schreef Sked het volgende:
Waar Greipel mee bezig was is me ook een raadsel
Mwah, 14 km lijkt me wat te ver voor Danny.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:28 schreef Max23 het volgende:
Van Poppel heeft ook wel een aardig tijdritje met de afstand van morgen toch? Die slaan ze bij Sporza over.
Dat is Bas van Mulken van L1. Werkt daar toch al jaren. Zo slecht was het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:32 schreef Evertjan het volgende:
wat is dat voor stagiaire die daar de vragen stelt?
twitter:Boubouchke twitterde op woensdag 12-08-2015 om 17:19:17Bedankt aan iedereen voor mij supporteren. Ik moet nu naar huis gaan. Jammer. Mijn ploeg will niet dat ik in de ontsnapping gaan. What else? reageer retweet
Gewoon favoriet voor het WK na deze demonstratie.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:55 schreef Marcoss het volgende:
1ste WT-zege van Boontje in 1221 dagen
Oké.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Gewoon favoriet voor het WK na deze demonstratie.![]()
Ik noteer hem vast als morele winnaar.
Wat?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:30 schreef Sheepcidus het volgende:
twitter:Boubouchke twitterde op woensdag 12-08-2015 om 17:19:17Bedankt aan iedereen voor mij supporteren. Ik moet nu naar huis gaan. Jammer. Mijn ploeg will niet dat ik in de ontsnapping gaan. What else? reageer retweet
Maak je niet druk ouwe reus, laat gaan! Of mag een beetje lol maken om de uitspraken van Wuyts ook al niet meer? Zal het dan op het lijstje zetten voor de wielrentopic-etiquette!quote:
Dat terwijl die jongen gewoon bezig is met in de schijnwerper te rijden in de hoop volgend jaar ook nog ergens een contract te krijgen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat?
edit:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2413173
Er zitten amper bochten in. En het blijft droog.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:40 schreef Marcoss het volgende:
Weer kan morgen ook nog een rol gaan spelen met de warmte en kans op regen.. Al is het parcours niet heel technisch, geloof ik
De koersorganisator is het daar niet mee eensquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:30 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er zitten amper bochten in. En het blijft droog.
quote:Fourteen kilometres doesn't seem too long, but "the course is technical and wind could affect the riders," race director Rob Discart said."Besides that, the finish is on a kind of Mur," Discart continues. "To win, you need to be in perfect shape."
Murquote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De koersorganisator is het daar niet mee eens
[..]
Het is een tijdrit. En dat klimmetje is een verlengd viaduct, geen muur. Buitenblad omhoog.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:45 schreef DeeBee het volgende:
Van Poppel vandaag dan?
Laatst was hij erg sterk op dat muurtje, al was dat nog een stuk steiler volgens mij.
quote:De tijdrit in de Eneco Tour die donderdag wordt verreden is gesaboteerd. Er zijn op diverse plekken punaises gestrooid over het parcours van de 13,9 kilometer lange tijdrit.
De organisatie van de Eneco Tour gaat nu samen met de politie kijken waar de punaises allemaal liggen.
De tijrit wordt verreden rond het Brabantse Hoogerheide. Jesper Asselman, de Nederlander van Team Roompot, verdedigt tijdens de tijdrit een voorsprong van één seconde op Tom Boonen en Elia Viviani. De eerste coureur vertrekt om 13:30 uur.
Dan zou het de eerste zege van Lotto-Djumbo zijn in een World Tour koers dit jaar.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:06 schreef Marcoss het volgende:
Van Emden vliegt weer en kan zomaar eens de winnende tijd zijn, zie alleen Brandle nog in de buurt komen.
Boonen is uitgerangeerd.quote:
Tom Boonen Tom Boonen Tom Boonen wordt wereldkampioen.quote:
De toverdrank is uitgewerkt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Tegenvallende tijd van Alaphilippe.
Rijdt volgend jaar dus bij Sky.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:06 schreef Sked het volgende:
[..]
Hij lijkt gewoon geen fuck te geven
En ook geen falend treintjequote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:17 schreef rubbereend het volgende:
Hofland eindelijk eens niet ingesloten richting de finish
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:17 schreef rubbereend het volgende:
Hofland eindelijk eens niet ingesloten richting de finish
was eerder bij de ronde van Belgie alquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:47 schreef TLC het volgende:
Wie heeft die gouden kilometer eigenlijk bedacht ? is dat een nieuw UCI dingetje wat hier voor het eerst toegepast is ? en gaan we dit vaker zien bij andere -grotere- rondes ?
Zie daar niet zoveel gebeuren eigenlijk, daar is de rit niet zwaar genoeg voor. Te hopen dat Hofland en van Poppel dit kunnen overleven, dan hebben ze beiden een serieuze kans op ritwinst. Al weet je het nooit als een ploeg echt zin heeft om vol te koersen..quote:
En die heeft dezelfde organisator als de Eneco Tour, geloof ik. Denk eigenlijk niet dat andere WT-koersen dit over gaan nemen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:04 schreef franklop het volgende:
[..]
was eerder bij de ronde van Belgie al
En z'n tijdrit in California. Al was daar een stuk minder concurrentie natuurlijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zie daar niet zoveel gebeuren eigenlijk, daar is de rit niet zwaar genoeg voor. Te hopen dat Hofland en van Poppel dit kunnen overleven, dan hebben ze beiden een serieuze kans op ritwinst. Al weet je het nooit als een ploeg echt zin heeft om vol te koersen..
En Djos![]()
Netjes hoor, bevestigt dus z'n tijdrit in de Tour.
Aankomst in Sittard ligt net te ver van de heuvelzone op. Had de lokale omloop 1 ronde korter gedaan, en er was wellicht iets mogelijk geweest, nu verwacht ik ook morgen een grote groep aan de finish.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zie daar niet zoveel gebeuren eigenlijk, daar is de rit niet zwaar genoeg voor.
Klopt golazo (www.golazo.com), organiseren ook paar (halve) marathons in nederland.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En die heeft dezelfde organisator als de Eneco Tour, geloof ik. Denk eigenlijk niet dat andere WT-koersen dit over gaan nemen.
Nu maar hopen dat ze geen roze chevrolet tegen komenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:59 schreef Marcoss het volgende:
Morgen rijden ze overigens door deze wijk
Ze zijn ook bij een mannetje geweest die z'n beroep mensen goed op de fiets zetten is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, toch bijzonder dat die fietsen voor zulke verschillen zorgen.
En ook de overweg waar opa onder de trein kwam passeren ze rakelings.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:59 schreef Marcoss het volgende:
Morgen rijden ze overigens door deze wijk
José is zelfs een kennerquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:18 schreef Van_Poppel het volgende:
José en Renaat hebben het over Flodder
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Er moet wel meer wind zijn geweest in het tweede deel van de middag, want Boonen reed een slechte tijd.
Ja, dat lukt wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
moet maar zien of ze in deze omstandigheden het gat nog gaan dichtrijden.
30 meter pakken, gaan zitten omkijken en zich weer laten inrekenenquote:
hij stoempt nu mee op kopquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:29 schreef Sked het volgende:
Kelderman en co. moeten met oog op eindwinst in de ronde ook lekker doorstampen joh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |