Nja niet meer uitlenen dus en hopelijk komt ze aan de juiste onderdelen :pquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:07 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Het lijkt wel te kloppen, en anders heeft ze een hele rijke fantasie.
En dan haar woord geloven van dat het goed gaat komenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:52 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Omdat ze geen cent hebben. Van een kale kip kan ik niet plukken. En als ze niet meewerken? Hoe ga ik ze dan dwingen. Als ze meteen al met het verzekeringsverhaal van hun zoontje komen dan durf ik al wel te raden dat ze niet makkelijk mee gaan werken. Ik dacht d'r te helpen door d'r makkelijker naar het UWV te laten gaan. gun ze het beste. Maar ben er goed klaar mee
Ja maar dat is het hele punt. Het is niet zo'n dure scooter dat het hem waard is om helemaal opnieuw te laten spuiten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:05 schreef Pap89 het volgende:
Toch gek, maar dat is je eigen keuze, dat je een hoop zelf mag doen + alsnog met lakschade zit, wat juist tot de dure geintjes hoort wil je het weer netjes hebben.
Daar gaat het toch niet om, ik neem aan dat die netjes was. En dan wordt die gesloopt, dan mag je toch verwachten daar zij moeite doet om hem dan weer in dezelfde staat te krijgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:35 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja maar dat is het hele punt. Het is niet zo'n dure scooter dat het hem waard is om helemaal opnieuw te laten spuiten.
Dat is eigenlijk niet relevant, voor jou dan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:35 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja maar dat is het hele punt. Het is niet zo'n dure scooter dat het hem waard is om helemaal opnieuw te laten spuiten.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:34 schreef Fripsel het volgende:
Maar hier hoefde ik me volgens haar geen zorgen over maken want ze was verzekerd en mocht het al mis gaan, dan zou dat met de verzekering geregeld worden.
Mag ik je R1 even lenen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:05 schreef r_one het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een grotere red flag kon ik niet vinden.
Big Frank heeft dezelfde; vraag hem eensquote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mag ik je R1 even lenen?
Er gebeurt niks mee.
Ik ben verzekerd.
Dit vooral ja. Voor hetzelfde geld ligt er ergens een verlamde fietser in een ziekenhuis en krijg je "gezellig" bezoek binnenkort.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:04 schreef Leandra het volgende:
En je weet zeker dat de buurvrouw niet "doorgereden" is na die aanrijding, en het andere slachtoffer niet op zoek is naar jouw scooter en bestuurder?
Ja maar ik weet uit eigen ervaring dat je hem van de verzekering dan ook niet puntgaaf terug krijgt. Vorig jaar hadden we net APK van 1000 euro gehad (inclusief distributie riem) een nieuwe bumper laten plaatsen en spuiten met het idee van ok, hij is oud maar zo moet ie nog wel even meegaan. Rijd er iemand tegen mij aanquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:54 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk niet relevant, voor jou dan.
Als jij een oud autootje hebt, met een dagwaarde van 300-500 euro of iets dergelijks, maar hij is verder wel in puntgave staat en hij door een gebeurtenis helemaal bekrast, heb je hem toch ondanks de waarde graag in nette staat?
Imo ook niet. Ik ben heel blij met het contact dat we hebben kunnen opbouwenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:52 schreef yoppybt het volgende:
Ik denk dat je het uitstekend opgelost hebt zo. Je kunt het wel enorm op de spits drijven maar wat win je er mee? Een fractie meer geld en een definitief verstoorde relatie met je buurvrouw? Dat is een stukje blik echt niet waard in mijn ogen.
Als je auto op zijn kant gaat is er nog veel meer aan de hand.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:42 schreef Fer het volgende:
Ergens zijn dit toch vaak weer typische bromfietsongelukken. Als zoiets met een auto gebeurde en dat kind en moeder waren omgekomen, kun je ook niet even makkelijk zeggen, ja maar ze reden door rood.
Sowieso is het typisch en zijn het altijd dezelfde types die dit soort 'ongelukken' hebben. Ze vertellen je niet voor jan lul bij het halen van die papieren dat je defensief aan het verkeer hoort deel te nemen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:42 schreef Fer het volgende:
Ergens zijn dit toch vaak weer typische bromfietsongelukken. Als zoiets met een auto gebeurde en dat kind en moeder waren omgekomen, kun je ook niet even makkelijk zeggen, ja maar ze reden door rood.
Dat gevoel krijg ik ook, als ik het zo lees. Je moet er altijd rekening mee houden dat er mensen door rood kunnen rijden, en met die snelheid moet je een kruispunt op rijden, zodat je nog even goed om je heen kunt kijken of iedereen die stil hoort te staan ook stilstaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:50 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sowieso is het typisch en zijn het altijd dezelfde types die dit soort 'ongelukken' hebben. Ze vertellen je niet voor jan lul bij het halen van die papieren dat je defensief aan het verkeer hoort deel te nemen.
Maar dat kind reed door rood dus het is allemaal oke i guess.
wijze les voor jou, nooit spullen uitlenen aan mensen die je niet betalen kunnen als er iets kapot gaat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:52 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Omdat ze geen cent hebben. Van een kale kip kan ik niet plukken. En als ze niet meewerken? Hoe ga ik ze dan dwingen. Als ze meteen al met het verzekeringsverhaal van hun zoontje komen dan durf ik al wel te raden dat ze niet makkelijk mee gaan werken. Ik dacht d'r te helpen door d'r makkelijker naar het UWV te laten gaan. gun ze het beste. Maar ben er goed klaar mee
Verzekering zal nooit meer betalen dan de dagwaarde.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:54 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk niet relevant, voor jou dan.
Als jij een oud autootje hebt, met een dagwaarde van 300-500 euro of iets dergelijks, maar hij is verder wel in puntgave staat en hij door een gebeurtenis helemaal bekrast, heb je hem toch ondanks de waarde graag in nette staat?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:52 schreef Cracka-ass het volgende:
Met het uitlenen aan een tokkie die notabene naar het UWV gaat () weet je dat als er iets gebeurt ze de schade moeilijk/niet kan betalen.
Doet niet terzake.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:33 schreef kaasplankje het volgende:
Verzekering zal nooit meer betalen dan de dagwaarde.
Alleen als ik weiger te betalen en jij mij voor een kort geding sleept vind de rechter dat je onzin lult als je 10.000,- wilt hebben om je 20 jaar oude doorgeroeste golf uit te deuken, te richten en over te spuiten. Na een koprol.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doet niet terzake.
Als jij bij mij iets sloopt en het kost 200,- om te repareren, dan betaal jij mij gewoon 200,-
Ook als jouw verzekering de dagwaarde op nul schat omdat die al 'afgeschreven' zou zijn, daar heb ik geen r**t mee te maken.
Dan kan je die juridische kosten ook zelf ophoesten want van een kale kip kan je toch niet plukken. Daarom gaan mensen die in een rechtzaak verwikkeld zijn die ze niet gaan winnen ook soms expres failliet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen als ik weiger te betalen en jij mij voor een kort geding sleept vind de rechter dat je onzin lult als je 10.000,- wilt hebben om je 20 jaar oude doorgeroeste golf uit te deuken en over te spuiten.
Ik? Hij bedoel jequote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan kan je die juridische kosten ook zelf ophoesten want van een kale kip kan je toch niet plukken. Daarom gaan mensen die in een rechtzaak verwikkeld zijn die ze niet gaan winnen ook soms expres failliet.
En zo kun je uiteraard nog veel meer voorbeelden verzinnen die kant noch wal raken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:04 schreef hottentot het volgende:
Alleen als ik weiger te betalen en jij mij voor een kort geding sleept vind de rechter dat je onzin lult als je 10.000,- wilt hebben om je 20 jaar oude doorgeroeste golf uit te deuken, te richten en over te spuiten. Na een koprol.
Doet dus wel degelijk ter zake.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |