abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155154157
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:10 schreef maickeltje het volgende:
Rijklaar maak kosten van 500 euro bij een auto die nog maar 30.000 heeft gelopen ( er van uit gaande dat de auto dus niet oud is ) vind ik onzin
Kan, ik heb anders net 335 euro betaald voor de eerste 30dkm beurt.
pi_155155327
Gewoon beginnen met ¤50 lager maken. :Y :+
pi_155155468
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:10 schreef maickeltje het volgende:
Rijklaar maak kosten van 500 euro bij een auto die nog maar 30.000 heeft gelopen ( er van uit gaande dat de auto dus niet oud is ) vind ik onzin
Ze berekenen de afleverbeurt natuurlijk niet per auto he?

Bij de ene auto zijn ze inderdaad zo klaar, bij de andere moet er een nieuwe distributie en waterpomp in en vier nieuwe banden, ben je zo 1000/1250 verder.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 19:02:57 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_155155643
Bij een dealer een occasion kopen is eigenlijk altijd te duur, als je de handelaar weet die de overschot occasions opkoopt ben je vaak spekkoper..

quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Kan, ik heb anders net 335 euro betaald voor de eerste 30dkm beurt.
Jij bent een consument.. kost voor een dealer zo ongeveer de helft, en een unigarage kan het voor nog minder..
Daarbij mag ik hopen dat een auto met 30.000 km rijklaar is... (joa ik heb hem 30.000 kilometer geduwd ^O^ ) filters, uitlezen, en die paar liter vloeistoffen zijn de kosten niet voor een occasion..

Nieuw rijden kost altijd een hoop in het begin.. voor het onderhoud kom je niet onder een dealer uit, en dan weten ze.. om nog maar niet te praten over afschrijving..
Zolang je hem niet uit het schap trekt in bijv. Wolfsburg is een auto ook niet nieuw meer.. (kun je zelf je auto de eerste keer af fabriek poetsen, en vanaf 0km rijden)
  woensdag 12 augustus 2015 @ 20:12:13 #35
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155157603
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:57 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ze berekenen de afleverbeurt natuurlijk niet per auto he?

Bij de ene auto zijn ze inderdaad zo klaar, bij de andere moet er een nieuwe distributie en waterpomp in en vier nieuwe banden, ben je zo 1000/1250 verder.
Ja en dan ? Afleverbeurt 500. 1000 a 1250 euro kosten gaan bij de auto op en die 500 komt er dan alsnog bij.

Wat een onzin die afleverkosten...
pi_155157970
En als je niet aan de prijs uitkomt, onderhandel er extra's bij.
pi_155160580
Importeer zelf uit Duitsland.
pi_155162220
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:31 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Onzin, er zijn genoeg modellen waar minder dan 4% marge op zit....

En in kosten rijklaar maken van een nieuwe auto zit ook het transport van fabriek naar importeur en dealer. Ook moet hij gepoetst worden en voorzien worden van automatten.

En die opmerking over de afleveringskosten bij een occasion slaat ook al nergens op. Jij wil graag een occasion kopen die vies is, apk net verlopen en laatste beurt 20000km geleden....

Best wel een domme post NightFlight.... :6
Wat een onzin. Transportkosten, rijklaar maken en een paar matten horen gewoon in de prijs van het product te zijn verwerkt.

Voor een tweedehands is het helemaal onzin om kosten rijklaar maken te rekenen. Of deed de auto het niet toen de vorige eigenaar hem inleverde?

Je betaald bij de bakker toch ook niet 2 euro voor een brood en nog 30 cent kosten eetklaar-maken en 10 cent voor het snijden?
pi_155162458
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:51 schreef FoXje het volgende:

[..]

Dit. Maar ik doe die shit ook nooit. Ik heb een bevriende monteur, en elke auto die ik koop gaat daar meteen naartoe voor verse vloeistoffen enz. Zo'n showroom pipo heeft echt geen technische kennis.
Dat heb je ook echt nodig voor 'verse' vloeistoffen.
pi_155162584
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:25 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat heb je ook echt nodig voor 'verse' vloeistoffen.
Vernsellingsbakolie vernieuwen kan best een klusje zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_155163381
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Transportkosten, rijklaar maken en een paar matten horen gewoon in de prijs van het product te zijn verwerkt.

Voor een tweedehands is het helemaal onzin om kosten rijklaar maken te rekenen. Of deed de auto het niet toen de vorige eigenaar hem inleverde?

Je betaald bij de bakker toch ook niet 2 euro voor een brood en nog 30 cent kosten eetklaar-maken en 10 cent voor het snijden?
:')
pi_155172926
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:33 schreef Revolution-NL het volgende:
Importeer zelf uit Duitsland.
Ook een optie...bij de meeste auto's is hier aardig op te verdienen.
Maar veel mensen weten niet hoe het werkt en halen liever bij een dealer een auto weg...lekker makkelijk toch.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:09:11 #43
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_155173802
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:25 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat heb je ook echt nodig voor 'verse' vloeistoffen.
Let op de enz.
opgezegd@fok.nl
pi_155179625
zonder inruil 10% minimaal

En nogmaals; kosten rijklaar maken bij occassions is echt waanzin.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_155192058
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:05 schreef NightFlight het volgende:
zonder inruil 10% minimaal

En nogmaals; kosten rijklaar maken bij occassions is echt waanzin.
Bij een nieuwe ook. Je mag van een hagelnieuw product verwachten dat dit gewoon volledig in orde is en alles werkt. Het is aan de fabrikant en/of verkoper om hiervoor zorg te dragen zonder extra kosten te rekenen.

Alles meer dan de kosten voor de getankte liters brandstof hoort gewoon in de productprijs verwerkt te zijn.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:29:14 #46
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_155193784
Wat een verschrikking, dit topic en vooral de reacties.
Ben zelf al zo'n 7 jaar werkzaam bij verschillende (premium) merken. Eerst als monteur, nu in de aftersales (naast mijn studie).

Kosten rijklaarmaken is, zoals ik het heb meegemaakt (en nog steeds meemaak), sowieso een onderhoudsbeurt incl. verse APK. Daarnaast wordt de auto gepoetst (ja, serieus gepoetst door een poetsbedrijf). De kosten van een onderhoudsbeurt kunnen erg snel oplopen, en ook een serieuze poetser is niet goedkoop.

Buiten dat worden bij de meeste dealers tweedehands auto's allemaal geschouwd. Dit kan ook zomaar een halfuur/3 kwartier duren. Natuurlijk is dit een interne kostenpost, maar deze tijd kan ook verkocht worden aan klanten tegen ¤85-¤100 ex. BTW per uur.

Daarnaast is de vraag "wat kan ik bieden" altijd een vraagstuk met enorm veel factoren:
A: Hoe lang staat de auto in voorraad bij de dealer?
B: Is er inruil?
C: De marge op de auto
D: Is het een courante auto?
E: Technische staat van het vehikel (schouwen)

Het is zo, zo jammer dat merkdealers die achter hun merk staan vergeleken worden met Sjonnie's Autopaleis.
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_155194059
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:29 schreef Poekel het volgende:
Wat een verschrikking, dit topic en vooral de reacties.
Ben zelf al zo'n 7 jaar werkzaam bij verschillende (premium) merken. Eerst als monteur, nu in de aftersales (naast mijn studie).

Kosten rijklaarmaken is, zoals ik het heb meegemaakt (en nog steeds meemaak), sowieso een onderhoudsbeurt incl. verse APK. Daarnaast wordt de auto gepoetst (ja, serieus gepoetst door een poetsbedrijf). De kosten van een onderhoudsbeurt kunnen erg snel oplopen, en ook een serieuze poetser is niet goedkoop.

Buiten dat worden bij de meeste dealers tweedehands auto's allemaal geschouwd. Dit kan ook zomaar een halfuur/3 kwartier duren. Natuurlijk is dit een interne kostenpost, maar deze tijd kan ook verkocht worden aan klanten tegen ¤85-¤100 ex. BTW per uur.

Daarnaast is de vraag "wat kan ik bieden" altijd een vraagstuk met enorm veel factoren:
A: Hoe lang staat de auto in voorraad bij de dealer?
B: Is er inruil?
C: De marge op de auto
D: Is het een courante auto?
E: Technische staat van het vehikel (schouwen)

Het is zo, zo jammer dat merkdealers die achter hun merk staan vergeleken worden met Sjonnie's Autopaleis.
Zolang je 100 euro ex btw durft te rekenen voor een monteur zal ik het nooit serieus nemen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:38:30 #48
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_155194119
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:36 schreef densmee het volgende:

[..]

Zolang je 100 euro ex btw durft te rekenen voor een monteur zal ik het nooit serieus nemen
Prijzen die tegenwoordig, helaas voor Piet Particulier, de norm zijn. Daarom moeten dealers zich op andere vlakken onderscheiden, als het om de aftersales (werkplaats, onderdelen) gaat.

Dat dit niet voor elke dealer geldt, ben ik me van bewust.
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_155194406
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:36 schreef densmee het volgende:

[..]

Zolang je 100 euro ex btw durft te rekenen voor een monteur zal ik het nooit serieus nemen
Want? Enig idee wat gereedschap kost, opleiding (ik ga even van dealer uit).
pi_155194420
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:29 schreef Poekel het volgende:
Eerst als monteur, nu in de aftersales (naast mijn studie).

Werkplaats is aftersales....
pi_155194856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Want? Enig idee wat gereedschap kost, opleiding (ik ga even van dealer uit).
Voor dat geld heb je bijna 2 SAP consultants voor je werken.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_155195840
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:59 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Voor dat geld heb je bijna 2 SAP consultants voor je werken.
Ja en, daarom bestaan er pakket prijzen, dan heb je niks te doen met uurloon bij normale werkzaamheden
pi_155215076
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:29 schreef Poekel het volgende:

Buiten dat worden bij de meeste dealers tweedehands auto's allemaal geschouwd. Dit kan ook zomaar een halfuur/3 kwartier duren. Natuurlijk is dit een interne kostenpost, maar deze tijd kan ook verkocht worden aan klanten tegen ¤85-¤100 ex. BTW per uur.

Dus als je geen auto's in de verkoop hebt ga je de winst die je zou hebben gemaakt op de verkoop van auto's ook doorberekenen in het uurtarief van je monteurs voor reparatie en onderhoud?
niet geschoten is ook niet verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')