Jep, die kwart tank benzine, een vluchtige blik op het oliepeil en een keer een doekje over het dashboard kun je ook prima zelf.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:29 schreef de_boswachter het volgende:
Die afleverkosten is trouwens dikke bullshit volgens mij, qua hoogte van het bedrag dan.
Inderdaad.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Jep, die kwart tank benzine, een vluchtige blik op het oliepeil en een keer een doekje over het dashboard kun je ook prima zelf.
Het kan, maar ik vind dat wel een risico. Een auto vind het over het algemeen niet leuk om korte stukjes te rijden, waar je met een paar jaar en 30k wel kans op hebt. Hoeft niet, kan wel.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:26 schreef JeOma het volgende:
maar is er iets te zeggen over hoeveel geld af te dingen valt op een auto van enkele jaren oud met pak 'm beet 30.000 km op de teller?
Lekker boeiend. Of je het nou aan post x of aan post y betaalt, uiteindelijk is het bedrag onder de streep het enige dat telt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:32 schreef hoas het volgende:
Oh en rijklaar maken betaal ik niet, nooit!
Als ik autoverkoper was zou ik die 500 afleverkosten gewoon bij de prijs tellen, en dan zeggen dat er geen afleverkosten bij zitten hihi.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Of je het nou aan post x of aan post y betaalt, uiteindelijk is het bedrag onder de streep het enige dat telt.
Dit. Maar ik doe die shit ook nooit. Ik heb een bevriende monteur, en elke auto die ik koop gaat daar meteen naartoe voor verse vloeistoffen enz. Zo'n showroom pipo heeft echt geen technische kennis.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als ik autoverkoper was zou ik die 500 afleverkosten gewoon bij de prijs tellen, en dan zeggen dat er geen afleverkosten bij zitten hihi.
En het er dan alsnog bij op zetten zodat je het als korting kan gevenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als ik autoverkoper was zou ik die 500 afleverkosten gewoon bij de prijs tellen, en dan zeggen dat er geen afleverkosten bij zitten hihi.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:53 schreef JDx het volgende:
[..]
En het er dan alsnog bij op zetten zodat je het als korting kan geven
Omg en al die n00bs die je de hemel in prijzen en op feestjes reclame voor je maken 'je moet naar JDx autos gaan want die geeft je die afleveringskosten kado!'quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:53 schreef JDx het volgende:
[..]
En het er dan alsnog bij op zetten zodat je het als korting kan geven
Dat is heel logisch en er wordt alles tussen gratis rijklaar maken en 700 euro voor geteld.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:26 schreef JeOma het volgende:
Er staat bijvoorbeeld ook "rijklaar maken" voor een honderdje of 5 waarvan ik geen idee heb hoe logisch dat is.
Onzin, er zijn genoeg modellen waar minder dan 4% marge op zit....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:23 schreef NightFlight het volgende:
Bij occasions is rijklaar maken BS; bij nieuwe wagens kan er iets gerekend worden voor het op naam zetten en kentekens plaatsen.
Zonder inruil kan er altijd minimaal 10% korting gegeven worden. Zonder kosten rijklaar maken.
Wie ruilt een vieze auto in?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:31 schreef ColtZ40 het volgende:
Jij wil graag een occasion kopen die vies is
Kan, ik heb anders net 335 euro betaald voor de eerste 30dkm beurt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:10 schreef maickeltje het volgende:
Rijklaar maak kosten van 500 euro bij een auto die nog maar 30.000 heeft gelopen ( er van uit gaande dat de auto dus niet oud is ) vind ik onzin
Ze berekenen de afleverbeurt natuurlijk niet per auto he?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:10 schreef maickeltje het volgende:
Rijklaar maak kosten van 500 euro bij een auto die nog maar 30.000 heeft gelopen ( er van uit gaande dat de auto dus niet oud is ) vind ik onzin
Jij bent een consument.. kost voor een dealer zo ongeveer de helft, en een unigarage kan het voor nog minder..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Kan, ik heb anders net 335 euro betaald voor de eerste 30dkm beurt.
Ja en dan ? Afleverbeurt 500. 1000 a 1250 euro kosten gaan bij de auto op en die 500 komt er dan alsnog bij.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ze berekenen de afleverbeurt natuurlijk niet per auto he?
Bij de ene auto zijn ze inderdaad zo klaar, bij de andere moet er een nieuwe distributie en waterpomp in en vier nieuwe banden, ben je zo 1000/1250 verder.
Wat een onzin. Transportkosten, rijklaar maken en een paar matten horen gewoon in de prijs van het product te zijn verwerkt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:31 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Onzin, er zijn genoeg modellen waar minder dan 4% marge op zit....
En in kosten rijklaar maken van een nieuwe auto zit ook het transport van fabriek naar importeur en dealer. Ook moet hij gepoetst worden en voorzien worden van automatten.
En die opmerking over de afleveringskosten bij een occasion slaat ook al nergens op. Jij wil graag een occasion kopen die vies is, apk net verlopen en laatste beurt 20000km geleden....
Best wel een domme post NightFlight....
Dat heb je ook echt nodig voor 'verse' vloeistoffen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:51 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dit. Maar ik doe die shit ook nooit. Ik heb een bevriende monteur, en elke auto die ik koop gaat daar meteen naartoe voor verse vloeistoffen enz. Zo'n showroom pipo heeft echt geen technische kennis.
Vernsellingsbakolie vernieuwen kan best een klusje zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:25 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat heb je ook echt nodig voor 'verse' vloeistoffen.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:18 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Transportkosten, rijklaar maken en een paar matten horen gewoon in de prijs van het product te zijn verwerkt.
Voor een tweedehands is het helemaal onzin om kosten rijklaar maken te rekenen. Of deed de auto het niet toen de vorige eigenaar hem inleverde?
Je betaald bij de bakker toch ook niet 2 euro voor een brood en nog 30 cent kosten eetklaar-maken en 10 cent voor het snijden?
Ook een optie...bij de meeste auto's is hier aardig op te verdienen.quote:
Let op de enz.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:25 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat heb je ook echt nodig voor 'verse' vloeistoffen.
Bij een nieuwe ook. Je mag van een hagelnieuw product verwachten dat dit gewoon volledig in orde is en alles werkt. Het is aan de fabrikant en/of verkoper om hiervoor zorg te dragen zonder extra kosten te rekenen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:05 schreef NightFlight het volgende:
zonder inruil 10% minimaal
En nogmaals; kosten rijklaar maken bij occassions is echt waanzin.
Zolang je 100 euro ex btw durft te rekenen voor een monteur zal ik het nooit serieus nemenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:29 schreef Poekel het volgende:
Wat een verschrikking, dit topic en vooral de reacties.
Ben zelf al zo'n 7 jaar werkzaam bij verschillende (premium) merken. Eerst als monteur, nu in de aftersales (naast mijn studie).
Kosten rijklaarmaken is, zoals ik het heb meegemaakt (en nog steeds meemaak), sowieso een onderhoudsbeurt incl. verse APK. Daarnaast wordt de auto gepoetst (ja, serieus gepoetst door een poetsbedrijf). De kosten van een onderhoudsbeurt kunnen erg snel oplopen, en ook een serieuze poetser is niet goedkoop.
Buiten dat worden bij de meeste dealers tweedehands auto's allemaal geschouwd. Dit kan ook zomaar een halfuur/3 kwartier duren. Natuurlijk is dit een interne kostenpost, maar deze tijd kan ook verkocht worden aan klanten tegen ¤85-¤100 ex. BTW per uur.
Daarnaast is de vraag "wat kan ik bieden" altijd een vraagstuk met enorm veel factoren:
A: Hoe lang staat de auto in voorraad bij de dealer?
B: Is er inruil?
C: De marge op de auto
D: Is het een courante auto?
E: Technische staat van het vehikel (schouwen)
Het is zo, zo jammer dat merkdealers die achter hun merk staan vergeleken worden met Sjonnie's Autopaleis.
Prijzen die tegenwoordig, helaas voor Piet Particulier, de norm zijn. Daarom moeten dealers zich op andere vlakken onderscheiden, als het om de aftersales (werkplaats, onderdelen) gaat.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:36 schreef densmee het volgende:
[..]
Zolang je 100 euro ex btw durft te rekenen voor een monteur zal ik het nooit serieus nemen
Want? Enig idee wat gereedschap kost, opleiding (ik ga even van dealer uit).quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:36 schreef densmee het volgende:
[..]
Zolang je 100 euro ex btw durft te rekenen voor een monteur zal ik het nooit serieus nemen
Werkplaats is aftersales....quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:29 schreef Poekel het volgende:
Eerst als monteur, nu in de aftersales (naast mijn studie).
Voor dat geld heb je bijna 2 SAP consultants voor je werken.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Want? Enig idee wat gereedschap kost, opleiding (ik ga even van dealer uit).
Ja en, daarom bestaan er pakket prijzen, dan heb je niks te doen met uurloon bij normale werkzaamhedenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:59 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Voor dat geld heb je bijna 2 SAP consultants voor je werken.
Dus als je geen auto's in de verkoop hebt ga je de winst die je zou hebben gemaakt op de verkoop van auto's ook doorberekenen in het uurtarief van je monteurs voor reparatie en onderhoud?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:29 schreef Poekel het volgende:
Buiten dat worden bij de meeste dealers tweedehands auto's allemaal geschouwd. Dit kan ook zomaar een halfuur/3 kwartier duren. Natuurlijk is dit een interne kostenpost, maar deze tijd kan ook verkocht worden aan klanten tegen ¤85-¤100 ex. BTW per uur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |