Royalty-expert Marc van der Linden (45) heeft een flater begaan in de kennisquiz De Slimste Mens, dat wordt uitgezonden op NPO2. De eerste vraag die Van der Linden kreeg voorgeschoteld, lag direct in zijn straatje. Maar het antwoord was fout.
![media_xll_3207526.jpg]()
,,In welke stad is Willem van Oranje vermoord?'', vraagt presentator Philip Freriks aan Van der Linden, die naast koningshuisverslaggever ook hoofdredacteur is van het tijdschrift Royalty. Zijn antwoord volgt snel: ,,Den Haag.''
Als Freriks reageert dat het fout is, gaat de vraag door naar de volgende kandidaat Djurre de Haan, bekend van de DWDD Recordings. Hij geeft het goede antwoord: Delft.
Van der Linden spreekt in Veronica's Superguide van een flater. ,,In de eerste uitzending heb ik echt de grootste flater uit mijn carrière gemaakt door een vraag over de Oranjes fout te beantwoorden. Ook nog eens heel makkelijke vraag.'' Zijn verklaring voor het voorval: ,,In mijn hoofd dacht ik het goed, maar mijn antwoord was fout.''
De Slimste Mens is om 20.25 uur te zien op NPO 2.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-in-kennisquiz.dhtml
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !