abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154873477
SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
SPOILER: Transferbeleid 2014/2015
SPOILER: Gifjes enzulks
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_154873904
Waarom staat Gaytro in de OP? :')
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:07:10 #3
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_154876088
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:59 schreef Brammess het volgende:
Enige positie die men zou willen ruilen.

Al heb ik dit seizoen goede hoop in Dijks tot nog toe.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  Redactie Sport maandag 3 augustus 2015 @ 20:12:36 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_154876266
quote:
mooiste kool ooit
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:42:06 #5
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_154877075
Haal Kishna uit de OP man
pi_154877194
quote:
Inderdaad. :')
pi_154879205
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

mooiste kool ooit
PSV topic ckr te saai :?
  Redactie Sport maandag 3 augustus 2015 @ 21:42:53 #8
pi_154879262
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:41 schreef bombmannl het volgende:

[..]

PSV topic ckr te saai :?
wij hebben komend weekend geen wedstrijd dus tis wat magertjes ja
pi_154879669
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

mooiste kool ooit
hadden wij maar zo'n god
pi_154883177
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

wij hebben komend weekend geen wedstrijd dus tis wat magertjes ja
Jullie zijn hier altijd welkom

Bazoer _O_
  Redactie Sport maandag 3 augustus 2015 @ 23:39:49 #11
pi_154883277
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:37 schreef Brammess het volgende:

[..]

Jullie zijn hier altijd welkom

Bazoer _O_
Jammer dat dit grote talent uit de PSV school verpest wordt op het middenveld.
pi_154883473
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jammer dat dit grote talent uit de PSV school verpest wordt op het middenveld.
Snap het ook niet

Frank de Boer :r
pi_154883794
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:44 schreef Brammess het volgende:

[..]

Snap het ook niet

jr is het hiermee eens
pi_154884552
op AN wilt men Bazoer op CV zien
pi_154884917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 00:21 schreef Brammess het volgende:
op AN wilt men Bazoer op CV zien
Moet je doen. Is ie gevoelig voor en krijg je 1 van z'n 14 zaakwaarnemers achter je aan.
Dit, dus.
pi_154885624
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 00:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Moet je doen. Is ie gevoelig voor en krijg je 1 van z'n 14 zaakwaarnemers achter je aan.
Apart, Bij Ajax neemt ie altijd alleen zijn broer mee.

quote:
Leeftijd speelt geen rol

De Boer lijkt in thuisduel Ajax met Rapid Wien Fischer boven Gudelj te verkiezen

Als de voortekenen niet bedriegen, kiest Frank de Boer vanavond in het cruciale Champions Leagueduel met Rapid Wien weer voor Viktor Fischer.

De Deen neemt in dat geval de plaats in van linksbuiten Daley Sinkgraven, die terugkeert op het middenveld, terwijl Nemanja Gudelj wordt terugverwezen naar de bank. Leeftijd speelt ook vanavond geen rol.

De thuisclub moet in de Amsterdam ArenA (aanvang 20.15 uur) het gelijkspel uit de uitwedstrijd (2-2) omzetten in een ticket voor de play-offs van het miljoenenbal. Hoewel de trainer zijn opstelling zoals gewoonlijk niet wilde prijsgeven, liet hij de dag voor Ajax-Rapid Wien wel doorschemeren voor Fischer in plaats van Gudelj te kiezen.

„Er zullen niet veel veranderingen zijn in de opstelling”, begon De Boer. Waarna hij bekende na de rode kaart van Stefan Schwab in Wenen ook al met de gedachte te hebben gespeeld zijn waarschijnlijke wijziging van vanavond door te voeren.

„Tijdens de uitwedstrijd heb ik wel overwogen Sinkgraven naar het middenveld te halen en een andere buitenspeler op te stellen. Waarom ik dat niet heb gedaan? Je zag de krachten wegvloeien. Heb je op dat moment dan meer body nodig of juist niet? Ik koos (met Gudelj, red.) voor het eerste, eigenlijk.”

In de thuiswedstrijd ligt het voor de hand Fischer wél de voorkeur te geven boven Gudelj. „Viktor kan geen negentig minuten spelen als hij zou starten. Hij kan zestig minuten aan en is bereid te beginnen… Maar dat is hij eigenlijk altijd wel”, aldus De Boer, die beseft dat het Ajax-mes aan meerdere kanten snijdt.

Het is de verwachting dat de Oostenrijkers compact zullen starten en op de tegenstoot zullen loeren. Sinkgraven wordt met zulke kleine ruimtes door zijn techniek en handelingssnelheid bruikbaarder geacht dan de fysiek weer sterkere Gudelj. Een bijkomend voordeel is dat Fischer meer dan Sinkgraven een echte buitenspeler is, die de zwakke back van Rapid (Stephan Auer) nog meer pijn kan doen.

Het derde pluspunt is het wapen Gudelj, dat na zestig minuten als vervanger van de moegestreden Fischer (of een ander) kan worden ingezet. In het Ernst Happel Stadion werd het spel na De Boers wissels eigenlijk alleen maar minder. De Serviër zal Ajax juist van een nieuwe impuls kunnen voorzien of de volgende ronde over de streep kunnen trekken.

De zo goed als zekere reserverol is een hard gelag voor Gudelj, die zich bij Ajax moeiteloos aanpast. Na de trainingen krijgt hij vaak complimenten en in Wenen scoorde hij een dikke voldoende. Het zal een troost zijn dat hij tegen Rapid ongetwijfeld speelminuten krijgt, maar ook dat hij zich op de bank in goed gezelschap bevindt.
quote:
Brok routine op de bank

Met Diederik Boer (34), John Heitinga (31), Lasse Schöne (29), Nick Viergever (26) en ex-international Ricardo van Rhijn (24) zit er een enorme brok routine aan de kant bij Ajax.

„Dat klopt”, constateert trainer Frank de Boer droogjes. In de Oostenrijkse hoofdstad stelde hij vorige week het jongste Ajax ooit in Europees verband (21 jaar en 219 dagen) op en die gemiddelde leeftijd zakt vanavond normaal gesproken nog eens tot 21 jaar en 140 dagen.

„We hebben in oefenwedstrijden tegen niet de minste tegenstanders gespeeld en dan deden de jonkies het zestig minuten ook vrij aardig. Nu gaat het erom dat ze fysiek de volgende stap maken. We moeten ook niet vergeten dat we pas in de vijfde week zijn. Tegen Rapid vond ik dat de intensiteit na zeventig minuten naar beneden ging. Dat heeft ook met ritme te maken. Dan zie je dat zij twee wedstrijden daarvoor al om het echie hebben gespeeld”, aldus de coach, die zich nooit door leeftijd zal laten leiden.

„Een jeugdig team heeft meer bijsturing nodig dan een team met ervaren spelers. Maar je kijkt ook gewoon of het exceptionele talenten zijn of niet. Dan neem je daar wel eens een risico in. Ik heb het gevoel dat de jongens heel goed begrijpen wat er afgelopen wedstrijd niet goed is gegaan. Op sommige momenten hebben ze beterschap beloofd”, aldus De Boer, die er op rekent dat ze niet opnieuw door de ondergrens zakken.

„Uiteindelijk zullen ze dit soort wedstrijden moeten spelen om te begrijpen wat er van ze wordt gevraagd.''
quote:
Emanuelson: 'Leuk terug te zijn bij Ajax'

Urby Emanuelson (29) traint vanaf vandaag mee op sportpark De Toekomst van Ajax. ,,Het is leuk om terug te zijn. Ik sluit voorlopig aan bij Jong Ajax", zegt de Amsterdammer die momenteel zonder club zit en dus transfervrij is. ,,Ik heb de afgelopen weken individueel getraind met Iwan Redan (ex-prof, red.) als personal trainer. Maar ik wilde weer in groepsverband werken, want dat is toch een stuk prettiger. Het contact met Ajax was natuurlijk heel makkelijk gelegd", legt de oud-speler van AC Milan, Fulham, AS Roma en Atalanta Bergamo uit.

Hoewel Emanuelson de hele jeugdopleiding doorliep en warme gevoelens voor Ajax heeft, betwijfelt hij of zijn toekomst in de Amsterdam ArenA ligt. ,,Natuurlijk zou dat prachtig zijn. Maar het trainen staat voorop. Als Ajax me zou willen, hadden ze zich al veel eerder gemeld. Ik reken niet op een contract en ben daar ook helemaal niet mee bezig."
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 03:39:57 #17
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_154886987
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 01:14 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Apart, Bij Ajax neemt ie altijd alleen zijn broer mee.

[..]

[..]

[..]

Vreemd, ik heb bij Ajax juist altijd het gevoel dat kwaliteit geen rol speelt maar slechts leeftijd relevant is.
pi_154887461
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 03:39 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb bij Ajax juist altijd het gevoel dat kwaliteit geen rol speelt maar slechts leeftijd relevant is.
Daarom, Gudelj is te oud dus daarom Fischer erin. Weer een nieuw leeftijdsrecord !
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_154887495
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:44 schreef Brammess het volgende:

Is geniaal en dan loop je altijd tegen mensen aan die het niet begrijpen.
pi_154888318
Vanavond met dezelfde elf starten als vorige week alleen Heitinga ipv Veltman..
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:09:02 #21
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_154888329
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:07 schreef bjanaan het volgende:
Vanavond met dezelfde elf starten als vorige week alleen Heitinga ipv Veltman..
Nee met Veltman en Fischer ipv Sink op links.

Sink op middenveld met Bazoer en Klaassen.
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:18:21 #22
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_154888464
Vermoedelijke opstelling #Ajax Cillessen; Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; El Ghazi, Milik, Fischer.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:19:37 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154888485
"laten we weer eens spelers kopen en ze vervolgens niet opstellen"

Goed plan Frank!

:').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:20:32 #24
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_154888499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:19 schreef HeatWave het volgende:

Goed plan Frank!

Het lijkt wel een soort hobby of obsessie te worden inderdaad.

Veel respect voor Frank na 4 kampioenschappen, maar het gaat echt niet goed met ons aller Ajax
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:20:48 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_154888502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:19 schreef HeatWave het volgende:

Goed plan Frank!

ik vind dit geen slechte opstelling hoor, al zou je misschien Veltman moeten slachtofferen maar ook begrijpelijk dat hij dat niet doet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')