Het Nederlanderschap kun je niet zomaar ontnemen. Vergeet niet dat je als Nederlander wordt geboren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, dan ontnemen we ze dat recht toch gewoon? We kunnen Nederland niet kapot laten gaan omdat mensen het 'recht hebben om hier te wonen en te leven'. Onrendabel, lelijk of anderszins mislukt? Weg ermee! We gaan Nederland weer leuk maken!
Nil volentibus arduum.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het Nederlanderschap kun je niet zomaar ontnemen. Vergeet niet dat je als Nederlander wordt geboren.
De Staat heeft een prestatieverplichting jegens die mensen. Voor asielzoekers geldt dat niet en is deportatie van gelukszoekers en profiteurs wel gelegitimeerd.
Kort gezegd: een profiteur van binnen is niet te vergelijken met een profiteur van buiten.
Voor de Staat is het leven van alle mensen op aarde niet evenveel waard. Daarom betalen wij wel miljoenen voor de zorg van een Nederlandse staatsburger maar geen ene cent voor die van Khamil die ergens in een dorp in Congo verrekt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, gelijkwaardigheid is een universeel mensenrecht. Dat staat dan weer los van de vraag of je gerechtigd bent om hier te verblijven en dat geldt zonder voorbehoud voor staatsburgers, maar eigenlijk ook zonder voorbehoud voor daadwerkelijke vluchtelingen (alleen moet die status dan wel vastgesteld worden). Er zijn overigens nog wel meer groepen die zonder meer het recht hebben om hier te verblijven.
Ja, maar er is dus nog heel veel ruimte voor verbetering. Waarom zouden we dat nalaten?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor de Staat is het leven van alle mensen op aarde niet evenveel waard. Daarom betalen wij wel miljoenen voor de zorg van een Nederlandse staatsburger maar geen ene cent voor die van Khamil die ergens in een dorp in Congo verrekt.
Discriminatie op grond van nationaliteit is de basis voor alle welvaart in dit land.
Opzicht kan ik mij wel vinden in je antwoord, ik mis een echter stukje praktijk hier. Er is namelijk niks beroerder dan een taalprobleem. Dat zijn dingen die ik regelmatig meemaak. Ik kom dan bij mensen die wel een verblijfsvergunning hebben,inmiddels een jaartje of 5 hier wonen maar nog geen woord Nederlands spreken. Ik vind dat het een voorwaarde moet zijn om een verblijfsvergunning te krijgen. Ook het hebben van een baan zou daarbij moeten horen. Je kan het namelijk niet goedpraten dat ze gaan parasiteren op belastinggeld waar de Nederlander jaren voor werkt. En dat steekt mij nog wel het meest: ze komen hier voor een verblijfsvergunning, met een beetje mazzel krijgen ze die en dan voor de rest van hun leven een uitkering ontvangen zonder ook maar 1 bijdrage geleverd te hebben. Laat ik voorop stellen dat ik geen hekel heb aan asielzoekers, echter vind ik wel dat zodra ze een vergunning hebben gekregen als de sodemieter werk moet vinden. Binnen jaar geen werk? dan alsnog wieberen.quote:[b]Op
[..]
Ook andere problemen als Nederlands leren is al behoorlijk aangepakt. Eerlijk gezegd vind ik eigenlijk dat men daar minder tijd in moet stoppen en de asielzoekers iets moeten leren waar ze bij terugkeer wat aan hebben. Als ze dan weer veilig terug kunnen is dat een hele goede basis voor teruggaan en het helpt die landen weer op te bouwen, als je daar geld van ontwikkelingssamenwerking voor gebruikt sla je twee vliegen in één klap. Dan moet je alleen goed inschatten bij welke mensen en landen dat een optie is.
Waarom zouden wij hier in NL moeten betalen een inwoner van Congo?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor de Staat is het leven van alle mensen op aarde niet evenveel waard. Daarom betalen wij wel miljoenen voor de zorg van een Nederlandse staatsburger maar geen ene cent voor die van Khamil die ergens in een dorp in Congo verrekt.
Discriminatie op grond van nationaliteit is de basis voor alle welvaart in dit land.
Waarom zou ik moeten betalen voor de ziekte/uitkering/incontinente oma/luiheid/criminaliteit/etc. van een ander?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:43 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Waarom zouden wij hier in NL moeten betalen een inwoner van Congo?
Volgens mij weet zijzelf wel dat de meeste mensen het met haar eens zijn. Zo dapper vind ik het niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef Strani het volgende:
Wel dapper van haar dat ze dit zo publiekelijk durft te stellen. En ik ben het niet met haar oneens.
Maar waar moet je binnen een jaar werken als je de taal nog niet (volledig) beheerst?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:40 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Opzicht kan ik mij wel vinden in je antwoord, ik mis een echter stukje praktijk hier. Er is namelijk niks beroerder dan een taalprobleem. Dat zijn dingen die ik regelmatig meemaak. Ik kom dan bij mensen die wel een verblijfsvergunning hebben,inmiddels een jaartje of 5 hier wonen maar nog geen woord Nederlands spreken. Ik vind dat het een voorwaarde moet zijn om een verblijfsvergunning te krijgen. Ook het hebben van een baan zou daarbij moeten horen. Je kan het namelijk niet goedpraten dat ze gaan parasiteren op belastinggeld waar de Nederlander jaren voor werkt. En dat steekt mij nog wel het meest: ze komen hier voor een verblijfsvergunning, met een beetje mazzel krijgen ze die en dan voor de rest van hun leven een uitkering ontvangen zonder ook maar 1 bijdrage geleverd te hebben. Laat ik voorop stellen dat ik geen hekel heb aan asielzoekers, echter vind ik wel dat zodra ze een vergunning hebben gekregen als de sodemieter werk moet vinden. Binnen jaar geen werk? dan alsnog wieberen.
Omdat dat wij nou eenmaal een sociaal vangnet hebben. Professionele uitkeringstrekkers zouden wat mij betreft ook stevig gekort mogen worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten betalen voor de ziekte/uitkering/incontinente oma/luiheid/criminaliteit/etc. van een ander?
op zich ben ik het met je eens dat zo ook Nederlands moeten leren, persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan Engels trouwens maar dat zouden Nederlanders ook moeten leren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:40 schreef cvboer2 het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik geen hekel heb aan asielzoekers, echter vind ik wel dat zodra ze een vergunning hebben gekregen als de sodemieter werk moet vinden. Binnen jaar geen werk?
Schoonmaken, in de kas, oftewel iedere baan waarbij je niet direct met andere in contact hoeft te staan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:50 schreef Rucola het volgende:
[..]
Maar waar moet je binnen een jaar werken als je de taal nog niet (volledig) beheerst?
Dus zolang je de taal niet beheerst mag je maar gaan parasiteren? Je leert de taal het snelst wanneer je je onder de mensen begeeft.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:50 schreef Rucola het volgende:
[..]
Maar waar moet je binnen een jaar werken als je de taal nog niet (volledig) beheerst?
Dat zeg ik niet. Ik vraag waar je zulke mensen wil laten werken als ze de taal nog niet beheersen. En belangrijker: als ze nog geen verblijfsvergunning hebben, want dat duurt ook altijd een tijdje.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:52 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dus zolang je de taal niet beheerst mag je maar gaan parasiteren? Je leert de taal het snelst wanneer je je onder de mensen begeeft.
Kunnen we toch afschaffen? Als 'die mensen kosten geld' een zinnig argument is om mensen de grens over te flikkeren, dan vind ik het een beetje laf om dat te beperken tot vluchtelingen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:50 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Omdat dat wij nou eenmaal een sociaal vangnet hebben.
Engels mag van mij ook, daar kom je in ieder land mee uit de voeten. Wat het werkbeleid betreft zou dat wat soepeler moeten zijn. Het asielbeleid is niet zo makkelijk als menigeen denkt, ik denk dat het COA er een zware dobber aan heeft om mensen op hun beste intentie te selecteren of ze mogen blijven of niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
op zich ben ik het met je eens dat zo ook Nederlands moeten leren, persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan Engels trouwens maar dat zouden Nederlanders ook moeten leren.
Wat werken betreft tja daar is wat voor te zeggen aan de andere kant als je wil dat ze terugkeren is het niet verstandig. Wat wel vreemd is is dat de overheid het ze moeilijk maakt, ze moeten toestemming vragen aan COA en de werkgever moet een werkvergunning vragen. Vervolgens mogen ze maximaal24 weken van een jaar werken. Met een weken eis van 26 weken om in aanmerking te komen voor WW dwingt men de mensen dus wel het grootste deel van de tijd in de bijstand zelfs als het ze lukt een werkgever te vinden. Waarom zou een werkgever meer moeite doen voor iemand die maar erg beperkt mag werken? Pas als er een permanente verblijfsvergunning is wordt dat anders maar dan ben je vijf jaar verder.
Dus jij bent in staat om je ziekenhuisrekeningen zelf te betalen? Hoe meer mensen wij hier gaan opvangen die niet hebben deelgenomen aan het arbeidsproces en vervolgens wel massaal ziektekosten gaan maken, des te duurder het voor ons wordt. Natuurlijk zijn de hoge zorgpremies niet helemaal toe te schrijven aan de komst van asielzoekers, ook zat Nederlanders die een uitkering verkiezen boven een baan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kunnen we toch afschaffen? Als 'die mensen kosten geld' een zinnig argument is om mensen de grens over te flikkeren, dan vind ik het een beetje laf om dat te beperken tot vluchtelingen.
Ik heb net zo vaak ziekenhuisrekeningen als dat ik moet vluchten voor een oorlog.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:02 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dus jij bent in staat om je ziekenhuisrekeningen zelf te betalen?
Wie is 'ons'?quote:Hoe meer mensen wij hier gaan opvangen die niet hebben deelgenomen aan het arbeidsproces en vervolgens wel massaal ziektekosten gaan maken, des te duurder het voor ons wordt.
Ik denk dat we die menselijke solidariteit maar eens moeten herijken. Willen we mensen helpen als ze in moeilijkheden zijn? Oké, gaan we doen. Zo niet, dan ook gewoon niet. Dan lost iedereen zijn eigen problemen maar op.quote:Natuurlijk zijn de hoge zorgpremies niet helemaal toe te schrijven aan de komst van asielzoekers, ook zat Nederlanders die een uitkering verkiezen boven een baan.
En dat zonder verblijfsvergunning?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Schoonmaken, in de kas, oftewel iedere baan waarbij je niet direct met andere in contact hoeft te staan.
Bij asielbeleid is werken niet het uitgangspunt maar het moeten vluchten bij arbeidsmigranten zijn er andere criteria. Het is gewoon krom dat aan de ene kant dus asielzoekers moeten integreren en aan de andere kanten erg beperkt worden omdat moeten terugkeren en geen banen van Nederlanders mogen inpikken. Het wordt helemaal raar als ze gedwongen worden 28 weken van een jaar in de bijstand te zitten als ze alle tegenwerkingen weten te overwinnen en vervolgens het verwijt krijgen dat ze veel in de bijstand zitten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:56 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Engels mag van mij ook, daar kom je in ieder land mee uit de voeten. Wat het werkbeleid betreft zou dat wat soepeler moeten zijn. Het asielbeleid is niet zo makkelijk als menigeen denkt, ik denk dat het COA er een zware dobber aan heeft om mensen op hun beste intentie te selecteren of ze mogen blijven of niet.
O nee sorry, zonder verblijfsvergunning heb je niets te zoeken op de Nederlandse arbeidsmarkt.quote:
Mooi, dan ben je een gezond persoon.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb net zo vaak ziekenhuisrekeningen als dat ik moet vluchten voor een oorlog.
[..]
Wie is 'ons'?
[..]
Ik denk dat we die menselijke solidariteit maar eens moeten herijken. Willen we mensen helpen als ze in moeilijkheden zijn? Oké, gaan we doen. Zo niet, dan ook gewoon niet. Dan lost iedereen zijn eigen problemen maar op.
Dat klinkt gelukkig heel anders dan dat ranzig rechtse praatje van Keyl.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:09 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Mooi, dan ben je een gezond persoon.Wie is ons: de staatsburger van Nederland. Mensen die echt in nood zitten, moet je helpen, simpel zat. De vraag is alleen: hoe ga je ze helpen?
Je bedoelt de Nederlander in nood?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:09 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Mooi, dan ben je een gezond persoon.Wie is ons: de staatsburger van Nederland. Mensen die echt in nood zitten, moet je helpen, simpel zat. De vraag is alleen: hoe ga je ze helpen?
Ik oordeel ook wel eens te snel, komt doordat ik niet op de hoogte ben van het werkbeleid. Ik, en vele Nederlanders met mij zien alleen de buitenkant: huurwoning, Aghmed zit binnen, vreet niks uit en heeft wel een tv aan de muur hangen waar je u tegen zegt. Onder het mom van familiehereniging komt z'n familie hier ook heen en voor je het weet wonen er 4 a 5 man. Er zijn zat banen die Nederlanders niet willen doen, zoals werken in een kas bijvoorbeeld. Zou het beleid daarvoor niet wat versoepeld kunnen worden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij asielbeleid is werken niet het uitgangspunt maar het moeten vluchten bij arbeidsmigranten zijn er andere criteria. Het is gewoon krom dat aan de ene kant dus asielzoekers moeten integreren en aan de andere kanten erg beperkt worden omdat moeten terugkeren en geen banen van Nederlanders mogen inpikken. Het wordt helemaal raar als ze gedwongen worden 28 weken van een jaar in de bijstand te zitten als ze alle tegenwerkingen weten te overwinnen en vervolgens het verwijt krijgen dat ze veel in de bijstand zitten.
Eigenlijk kunnen ze het bij veel mensen gewoon niet goed doen en dat komt vaak ook omdat de regels erg onbekend zijn bij de meeste mensen.Je kunt aan een Somaliër ook niet zien of het een asielzoeker of arbeidsmigrant of iemand is wegens studie of familiehereniging in Nederland is gekomen of zelfs hier gewoon geboren is. Je moet dus ook niet te snel oordelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |