Dit inderdaad. Daarom ben ik erg van de 60's en 70's want toen was mijn pa jong.quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vermoed de platencollectie van zijn stiefvader. Muziek die goed is en die je op je 13-15e al heel erg goed vond laat je nooit meer los.
Ik vind de muziek uit de jeugd van mijn ouders helemaal niks. Heb niks met de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw.quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:13 schreef starla het volgende:
Dit inderdaad. Daarom ben ik erg van de 60's en 70's want toen was mijn pa jong.
Christ, hoe oud ben je dan, 65+?quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind de muziek uit de jeugd van mijn ouders helemaal niks. Heb niks met de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw.
Bijna...quote:
Erg wacke, maar haast literaire film, vandaar de keuze ook denk ik.quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:14 schreef NoralyZ het volgende:
oh! melancholia.. dat is, denk ik, wel één van mijn lievelingsfilms...
Nee, nog niet.quote:
Ik had er toch meer van verwacht. Maar er zijn wel interessante fragmenten voorbijgekomen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:15 schreef golfer het volgende:
Maar ik vond het een fijne avond met Buwalda die goed uit z'n woorden kwam en niet al te diep overal op inging.
Tsja, soms denk ik: moet dat dan? Waarom moet het altijd diep zijn, kritisch, of een groot doorlopend thema hebben?quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:17 schreef luxerobots het volgende:
Buwalda is best een intellectueel te noemen, geen slechte zomergast, maar het bleef wel hangen op een bepaald punt. Weinig visie, samenhang of maatschappijkritiek bijvoorbeeld.
Vind De Jong ook een te gezellige voortkabbelende man, geen gravende interviewer.
Melancholia is in het von Trier universum eigenlijk nog n vrij brave film.quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:16 schreef starla het volgende:
[..]
Erg wacke, maar haast literaire film, vandaar de keuze ook denk ik.
Als hij écht puur was, had hij besloten geen film te draaien
inderdaad. al vond ik dat hij daar niet echt goede argumenten voor had, waarom hij nou zo tegen het scherm was - zijn metaforen voor een boek verfilmen ('je gaat toch geen popnummer koken') vond ik ook een beetje vreemd, de kern van de meeste boeken en films vindt zich in een (sterk) narratief.... een goed narratief kan in elk geval als basis voor beide worden gebruikt, en er zal bij een hoop filmmakers wat gaan broeien als ze een goed boek lezen waar ze een film in zien. de uitwerking ervan kan heel sterk uiteenlopen...quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:16 schreef starla het volgende:
[..]
Erg wacke, maar haast literaire film, vandaar de keuze ook denk ik.
Als hij écht puur was, had hij besloten geen film te draaien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |