abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 2 augustus 2015 @ 17:58:35 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_154845730
Liftende robot Hitchbot, die vorige maand nog Nederland bezocht, is in Philadelphia door geweld aan zijn einde gekomen. De pratende robot reisde op eigen houtje maanden door Canada en Europa en wilde hetzelfde in de Verenigde Staten proberen. Na twee weken liften is hij onthoofd teruggevonden, ontdaan van zijn elektrische onderdelen. Dat hebben zijn makers zondag bekendgemaakt.

Hitchbot was bedoeld als sociaal experiment, bedacht door een groep Canadese onderzoekers en kunstenaars. Zij wilden kijken of mensen aardig zijn voor een robot, en daarmee de eeuwige vraag - of robots aardig zullen zijn voor de mens - eens omdraaien. Om het lot een handje te helpen gaven zijn uitvinders hem een vertederend uiterlijk, met een smiley en hartjes op het display van zijn hoofd en zijn korte beentjes in gele kinderlaarzen gestoken. Zoals het een goede reispartner betaamt kon Hitchbot ook de nodige koetjes en kalfjes uitwisselen, afgewisseld met weetjes van Wikipedia.

Het experiment begon in het oosten van Canada, waar de robot langs de weg werd gezet met een sticker met zijn eindbestemming op het hoofd en zijn duim omhoog. Zowel in Canada als in Europa trof Hitchbot vooral welwillende automobilisten. Vaak gaven mensen hem niet alleen een lift, maar lieten hem ook logeren en trakteerden hem op lokale bezienswaardigheden. Via zijn accounts op sociale media, waar het team achter de robot zeer actief was, waren zijn avonturen goed te volgen. Op Facebook zagen we hem de westkust van Canada bereiken en op Instagram voor de Brandenburger Tor in Berlijn poseren.

Schilderen in Twente
Afgelopen juni bracht Hitchbot grotendeels in Nederland door, op uitnodiging van film- en theaterorganisatie Concordia. Hij ging op kunstvakantie in Twente en werd meegenomen op een boottocht door de Amsterdamse grachten. Een kleine maand later arriveerde de robot in Massachusetts, voor een liftreis naar San Francisco in Californië. Na ongeveer 500 kilometer wordt hij in stukjes teruggevonden.

Op Twitter circuleren veel boze berichten, vooral over de gewelddadige inborst van de Amerikanen. 'Was leeuw Cecil niet genoeg? Jullie moesten ook nog Hitchbot wegnemen? Bedankt Amerika!', aldus een gebruiker. 'Dit land is de reden dat de wereld geen leuke dingen mag hebben.'

Hitchbot zelf is vergevingsgezinder en broedt op een comeback, als we zijn Twitter-account mogen geloven. 'Soms gebeuren slechte dingen bij goede robots', valt daar te lezen. 'Voor nu moet mijn reis worden beëindigd, maar mijn liefde voor de mens zal nooit verwelken. Bedankt vrienden.'

http://www.volkskrant.nl/(...)oofd-in-vs~a4112212/

:{

Zo'n mooi experiment letterlijk de nek omgedraaid. :(
Mensen kunnen soms niet tegen schoonheid of "waardevolle" dingen. Dan worden ze bang en moet het kapot.

'Alles van waarde is weerloos.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:03:03 #2
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154845843
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:58 schreef tong80 het volgende:
Zo'n mooi experiment letterlijk de nek omgedraaid. :(
Hoezo, lijkt me dat het experiment net resultaat heeft opgeleverd.
quote:
Zij wilden kijken of mensen aardig zijn voor een robot, en daarmee de eeuwige vraag - of robots aardig zullen zijn voor de mens - eens omdraaien.
are we infinite or am I alone
pi_154845867
Ik ben wel een beetje opgelucht dat het geen Europeaan was die 'm heeft gemold.
pi_154845981
ISIS is weer bezig ;(
pi_154845988
Deze sociale experiment laat wel zien welk land juist meest gevaarlijk of gewelddadige is.
Amerika zelf dus.
Daar tegen is Europa en Canadezen vriendelijke land.
Dus vind wel geslaagd.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Trouwste user 2022 zondag 2 augustus 2015 @ 18:08:56 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_154846009
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoezo, lijkt me dat het experiment net resultaat heeft opgeleverd.

[..]

Je hebt gelijk. Had het anders moeten formuleren.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_154846258
Je hoort er anno 2015 niet meer bij als je niet onthoofd bent lijkt het wel.
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:21:57 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_154846344
Tja in amerika kennen ze geen sociale zekerheid. Grote kans dat de onderdelen worden verkocht door iemand om te overleven.
pi_154846515
:')
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:33:27 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:48:18 #12
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_154846964
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
Deze sociale experiment laat wel zien welk land juist meest gevaarlijk of gewelddadige is.
Amerika zelf dus.
Dus vind wel geslaagd.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_154847309
Als de onderdelen maar goed gebruikt worden.
Ура для россии
pi_154847448
quote:
9s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:00 schreef Woestijnvos het volgende:
Als de onderdelen maar goed gebruikt worden.
Die onderdelen waren eigendom van Hitchbot. Iemand heeft dat gewoon gestolen.
Zoiets doet je dat niet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:48:46 #15
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154852565
:'( R.I.P. Hitchbot
There is only one religion
pi_154853740
Het was een experiment om uit te zoeken of mensen aardig zijn voor robots. Niet dus. Maar is daarmee het experiment mislukt?
pi_154853774
Ik vind dat het nog lang heeft geduurd.
pi_154856587
Herbouwen en er voor zorgen dat de robot zichzelf kan verdedigen.
pi_154857537
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:54 schreef Tukker87 het volgende:
Een kwestie van tijd. Sterker nog, we hebben ze al, drones. Gelukkig heeft de artificiële intelligentie nog een lange weg te gaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154857675
Het is inderdaad wel weer typisch: de vriendelijke Canadese kunstgekkies die met zo'n project komen en een Yankee die het vernielt.
Niets ten nadele van de USA wat dat betreft, het is een land van uitersten, dan kom je vanzelf ook zo'n hillbilly tegen.
#NoDAPL
pi_154858532
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een kwestie van tijd. Sterker nog, we hebben ze al, drones. Gelukkig heeft de artificiële intelligentie nog een lange weg te gaan.
Ach ja drones :). Waarom gelukkig dat artificiële intelligentie nog een lange weg te gaan heeft? Hoe sneller dat er is hoe beter imo. Het kan ons als mens een heel stuk vooruit helpen.
pi_154858554
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 01:00 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Ach ja drones :). Waarom gelukkig dat artificiële intelligentie nog een lange weg te gaan heeft? Hoe sneller dat er is hoe beter imo. Het kan ons als mens een heel stuk vooruit helpen.
Gelukkig met het oog op wapens. Zoals alles wat heer erg krachtig is kan het voor slechte en goede zaken worden gebruikt.
#NoDAPL
pi_154858605
Zodra ik de woorden sociaal experiment las, had ik eigenlijk al voldoende moeten weten.
Desalniettemin:
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_154858623
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:54 schreef Tukker87 het volgende:
pi_154858878
quote:
Op Twitter circuleren veel boze berichten, vooral over de gewelddadige inborst van de Amerikanen. 'Was leeuw Cecil niet genoeg? Jullie moesten ook nog Hitchbot wegnemen? Bedankt Amerika!', aldus een gebruiker. 'Dit land is de reden dat de wereld geen leuke dingen mag hebben.'
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:40:04 #26
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_154861517
Wat een kansloos experiment.
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:45:12 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_154861622
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het was een experiment om uit te zoeken of mensen aardig zijn voor robots. Niet dus. Maar is daarmee het experiment mislukt?
Het experiment toont alleen aan dat dit in Amerika niet kan. :') Maar ik zou het daar eens proberen met een robot leeuw. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_154861817
Bekijk het positief. Het is heel lang goedgegaan..

Het experiment toont aan dat we beoordelen op de negatieve afloop, die ene die het verknalde. Terwijl aangetoond is dat het overgrote merendeel positief stond tegenover de robot!

Tijd voor een feestje *O* *O* *O* *O*
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_154861852
quote:
Amerika zelf dus.
Dus vind wel geslaagd.
Dat zal dan de reden zijn dat mijn maairobot beveiligd is en er dan nog steeds (kennelijk) veel van die robots uit tuinen verdwijnen.

Je hebt maar één dief nodig en er zijn er genoeg, in eender welk land.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_154861929
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zal dan de reden zijn dat mijn maairobot beveiligd is en er dan nog steeds (kennelijk) veel van die robots uit tuinen verdwijnen.

Je hebt maar één dief nodig en er zijn er genoeg, in eender welk land.
Er zijn dus nog teveel mensen zonder maairobot.
pi_154862308
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:01 schreef I-care het volgende:

[..]

Er zijn dus nog teveel mensen zonder maairobot.
Bij Husqvarna zijn ze het daar waarschijnlijk zeer mee eens. ;)
pi_154862345
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij Husqvarna zijn ze het daar waarschijnlijk zeer mee eens. ;)
:D
pi_154863393
quote:
Amerika zelf dus.
Dus vind wel geslaagd.
Misschien is ie in Europa wel gruwelijk verkracht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154863431
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zou dat eerder in Afrika of India verwachten.
  maandag 3 augustus 2015 @ 12:33:08 #35
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154864676
Viel mij wel op dat ze naar mijn idee een zeer bruikbaar iets hadden weggegooid, namelijk het zonnepaneel wat de robot van energie voorzag.
There is only one religion
  maandag 3 augustus 2015 @ 12:48:40 #36
443973 Eugene.H
Bling Bling Boy!
pi_154864974
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Robots hebben geen anus
Ik hou van jou Susan Test!
  maandag 3 augustus 2015 @ 14:34:35 #37
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_154867213
Hetzelfde als die vrouw (2008) die wilde bewijzen dat de bevolking wereldwijd vreedzaam is en zodoende heel de wereld liftend rond kon gaan... totdat ze in Turkije kwam :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_154867533
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is inderdaad wel weer typisch: de vriendelijke Canadese kunstgekkies die met zo'n project komen en een Yankee die het vernielt.
Niets ten nadele van de USA wat dat betreft, het is een land van uitersten, dan kom je vanzelf ook zo'n hillbilly tegen.
Ik denk dat er weinig hillbillies in Philadelphia wonen. Zal eerder het werk zijn van wat we hier kansenvolk noemen.
pi_154868088
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:49 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig hillbillies in Philadelphia wonen. Zal eerder het werk zijn van wat we hier kansenvolk noemen.
In de USA is er (nog?) meer kansenvolk dan hier en is het kansengehalte (nog?) groter. Het gevolg van de nog meer extreme economische tweedeling. Idem voor de UK maar in mindere mate. Dat is de prijs die de samenleving betaalt voor het nog rijker maken van de 1%'ers.
#NoDAPL
pi_154868185
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 12:33 schreef Dance99Vv het volgende:
Viel mij wel op dat ze naar mijn idee een zeer bruikbaar iets hadden weggegooid, namelijk het zonnepaneel wat de robot van energie voorzag.
Misschien door een straatarm iemand die hier een oplossing in zag? Ik zou het die persoon niet kwalijk kunnen nemen als dat zo is: essentiële levensbehoeftes vs. een kunstproject.
#NoDAPL
pi_154871598
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

In de USA is er (nog?) meer kansenvolk dan hier en is het kansengehalte (nog?) groter. Het gevolg van de nog meer extreme economische tweedeling. Idem voor de UK maar in mindere mate. Dat is de prijs die de samenleving betaalt voor het nog rijker maken van de 1%'ers.
Hoeveel geld de 1% rijksten hebben staat los van de problematiek waar jij het nu over hebt. Dat gaat over uitsluiting (dan wel niet meer de aansluiting kunnen vinden bij de maatschappij) en heeft maar zeer beperkt te maken met geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 03-08-2015 18:28:51 ]
pi_154875201
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoeveel geld de 1% rijksten hebben staat los van de problematiek waar jij het nu over hebt.
Integendeel! Die 1% heeft meer omdat de 99% minder krijgt. Minder belasting heffen => te weinig geld voor onderwijs, gezondheidszorg, armoedebestrijding, buurtverfraaing en al die andere belangrijke zaken.
#NoDAPL
pi_154875416
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Integendeel! Die 1% heeft meer omdat de 99% minder krijgt. Minder belasting heffen => te weinig geld voor onderwijs, gezondheidszorg, armoedebestrijding, buurtverfraaing en al die andere belangrijke zaken.
Nee, zo werkt het nou ook weer niet. Het zou wel makkelijk zijn als wat geld rondstrooien alles oplost, maar feitelijk levert het maar heel weinig op.
pi_154875442
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het nou ook weer niet. Het zou wel makkelijk zijn als wat geld rondstrooien alles oplost, maar feitelijk levert het maar heel weinig op.
Leg die eens uit als wilt? En wat zijn de alternatieven mocht je die ook kennen.
pi_154876532
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:45 schreef I-care het volgende:

Leg die eens uit als wilt? En wat zijn de alternatieven mocht je die ook kennen.
Mensen die niet mee kunnen doen met de maatschappij, die geven ook (logischerwijs) niet zoveel meer om die maatschappij, als het al niet omslaat in haat.

Die top 1% staat veel te ver van de gewone man af om invloed te hebben.

Wat veeleer een probleem is, is dat mensen structureel geen baan meer kunnen krijgen, in een sociaal isolement geraken, de taal onvoldoende beheersen, enz.

De oplossing moet je dus zoeken in participatie. En nee, dat is niet iets om de burgers toe op te roepen, dat vereist een uitgestoken hand...
pi_154880245
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mensen die niet mee kunnen doen met de maatschappij, die geven ook (logischerwijs) niet zoveel meer om die maatschappij, als het al niet omslaat in haat.

Die top 1% staat veel te ver van de gewone man af om invloed te hebben.

Wat veeleer een probleem is, is dat mensen structureel geen baan meer kunnen krijgen, in een sociaal isolement geraken, de taal onvoldoende beheersen, enz.

De oplossing moet je dus zoeken in participatie. En nee, dat is niet iets om de burgers toe op te roepen, dat vereist een uitgestoken hand...
Grotendeels ben ik het met je eens, constructief kunnen deelnemen in de maatschappij is zeker een oplossing. Maar dan nog is het zo dat het vermogen onevenredig verdeelt is. Dat staat vast, verdienen staat ver af van de realiteit bij sommigen, en zelfs in die mate dat het ten koste gaat van wat anderen zouden kunnen verdienen. Althans zo denk ik er over.

In mijn ogen zou geld ten dienste moeten staan van iedereen, en dan vooral op het gebied van ontwikkeling en vooruitgang, en niet zozeer aan persoonlijk vermogen.
pi_154880435
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:14 schreef I-care het volgende:

[..]

Grotendeels ben ik het met je eens, constructief kunnen deelnemen in de maatschappij is zeker een oplossing. Maar dan nog is het zo dat het vermogen onevenredig verdeelt is. Dat staat vast, verdienen staat ver af van de realiteit bij sommigen, en zelfs in die mate dat het ten koste gaat van wat anderen zouden kunnen verdienen. Althans zo denk ik er over.

In mijn ogen zou geld ten dienste moeten staan van iedereen, en dan vooral op het gebied van ontwikkeling en vooruitgang, en niet zozeer aan persoonlijk vermogen.
Natuurlijk zijn er ook vorderingen te bereiken op dat gebied, maar dat staat vooral los hiervan.

Vandaar mijn opmerking.
pi_154880717
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er ook vorderingen te bereiken op dat gebied, maar dat staat vooral los hiervan.

Vandaar mijn opmerking.
Meer banen creëer je alleen als er ook een behoefte is aan een product of dienst. Dus mij is niet helemaal duidelijk waar al dat geld en die banen vandaan moet gaan komen.

Overal bezuinigen is leuk, maar al die mensen die ontslagen zijn moeten ook weer een baan vinden of anders in de uitkering. Ik heb helaas veel te weinig kennis van economie, maar hoe houd je iedereen aan het werk met een normaal inkomen?
pi_154881106
Je weet dat het gaat gebeuren, de vraag is alleen wanneer.
  maandag 3 augustus 2015 @ 22:51:24 #50
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_154881458
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:21 schreef TNA het volgende:
Zonde. Sympathiek initiatief O+
Dit
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:51:22 #51
15600 BB-King
Long live the King!
pi_154883722
Justice for Hitchbot!
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_154884233
En niemand was zo dom om deze vorm van vandalisme te filmen...heel apart.
pi_154889979
Kutmensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')