Hoezo, lijkt me dat het experiment net resultaat heeft opgeleverd.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:58 schreef tong80 het volgende:
Zo'n mooi experiment letterlijk de nek omgedraaid.
quote:Zij wilden kijken of mensen aardig zijn voor een robot, en daarmee de eeuwige vraag - of robots aardig zullen zijn voor de mens - eens omdraaien.
Je hebt gelijk. Had het anders moeten formuleren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo, lijkt me dat het experiment net resultaat heeft opgeleverd.
[..]
quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
Deze sociale experiment laat wel zien welk land juist meest gevaarlijk of gewelddadige is.
Amerika zelf dus.
Daar tegen is Europa en Canadezen vriendelijke land.
Dus vind wel geslaagd.
Die onderdelen waren eigendom van Hitchbot. Iemand heeft dat gewoon gestolen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:00 schreef Woestijnvos het volgende:
Als de onderdelen maar goed gebruikt worden.
Een kwestie van tijd. Sterker nog, we hebben ze al, drones. Gelukkig heeft de artificiële intelligentie nog een lange weg te gaan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:54 schreef Tukker87 het volgende:
Herbouwen en er voor zorgen dat de robot zichzelf kan verdedigen.
Ach ja dronesquote:Op maandag 3 augustus 2015 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een kwestie van tijd. Sterker nog, we hebben ze al, drones. Gelukkig heeft de artificiële intelligentie nog een lange weg te gaan.
Gelukkig met het oog op wapens. Zoals alles wat heer erg krachtig is kan het voor slechte en goede zaken worden gebruikt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:00 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ach ja drones. Waarom gelukkig dat artificiële intelligentie nog een lange weg te gaan heeft? Hoe sneller dat er is hoe beter imo. Het kan ons als mens een heel stuk vooruit helpen.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:54 schreef Tukker87 het volgende:
Herbouwen en er voor zorgen dat de robot zichzelf kan verdedigen.
quote:Op Twitter circuleren veel boze berichten, vooral over de gewelddadige inborst van de Amerikanen. 'Was leeuw Cecil niet genoeg? Jullie moesten ook nog Hitchbot wegnemen? Bedankt Amerika!', aldus een gebruiker. 'Dit land is de reden dat de wereld geen leuke dingen mag hebben.'
Het experiment toont alleen aan dat dit in Amerika niet kan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het was een experiment om uit te zoeken of mensen aardig zijn voor robots. Niet dus. Maar is daarmee het experiment mislukt?
Dat zal dan de reden zijn dat mijn maairobot beveiligd is en er dan nog steeds (kennelijk) veel van die robots uit tuinen verdwijnen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
Deze sociale experiment laat wel zien welk land juist meest gevaarlijk of gewelddadige is.
Amerika zelf dus.
Dus vind wel geslaagd.
Er zijn dus nog teveel mensen zonder maairobot.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zal dan de reden zijn dat mijn maairobot beveiligd is en er dan nog steeds (kennelijk) veel van die robots uit tuinen verdwijnen.
Je hebt maar één dief nodig en er zijn er genoeg, in eender welk land.
Bij Husqvarna zijn ze het daar waarschijnlijk zeer mee eens.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:01 schreef I-care het volgende:
[..]
Er zijn dus nog teveel mensen zonder maairobot.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij Husqvarna zijn ze het daar waarschijnlijk zeer mee eens.
Misschien is ie in Europa wel gruwelijk verkracht.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
Amerika zelf dus.
Dus vind wel geslaagd.
Ik zou dat eerder in Afrika of India verwachten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien is ie in Europa wel gruwelijk verkracht.
Robots hebben geen anusquote:Op maandag 3 augustus 2015 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien is ie in Europa wel gruwelijk verkracht.
Ik denk dat er weinig hillbillies in Philadelphia wonen. Zal eerder het werk zijn van wat we hier kansenvolk noemen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is inderdaad wel weer typisch: de vriendelijke Canadese kunstgekkies die met zo'n project komen en een Yankee die het vernielt.
Niets ten nadele van de USA wat dat betreft, het is een land van uitersten, dan kom je vanzelf ook zo'n hillbilly tegen.
In de USA is er (nog?) meer kansenvolk dan hier en is het kansengehalte (nog?) groter. Het gevolg van de nog meer extreme economische tweedeling. Idem voor de UK maar in mindere mate. Dat is de prijs die de samenleving betaalt voor het nog rijker maken van de 1%'ers.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig hillbillies in Philadelphia wonen. Zal eerder het werk zijn van wat we hier kansenvolk noemen.
Misschien door een straatarm iemand die hier een oplossing in zag? Ik zou het die persoon niet kwalijk kunnen nemen als dat zo is: essentiële levensbehoeftes vs. een kunstproject.quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:33 schreef Dance99Vv het volgende:
Viel mij wel op dat ze naar mijn idee een zeer bruikbaar iets hadden weggegooid, namelijk het zonnepaneel wat de robot van energie voorzag.
Hoeveel geld de 1% rijksten hebben staat los van de problematiek waar jij het nu over hebt. Dat gaat over uitsluiting (dan wel niet meer de aansluiting kunnen vinden bij de maatschappij) en heeft maar zeer beperkt te maken met geld.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In de USA is er (nog?) meer kansenvolk dan hier en is het kansengehalte (nog?) groter. Het gevolg van de nog meer extreme economische tweedeling. Idem voor de UK maar in mindere mate. Dat is de prijs die de samenleving betaalt voor het nog rijker maken van de 1%'ers.
Integendeel! Die 1% heeft meer omdat de 99% minder krijgt. Minder belasting heffen => te weinig geld voor onderwijs, gezondheidszorg, armoedebestrijding, buurtverfraaing en al die andere belangrijke zaken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoeveel geld de 1% rijksten hebben staat los van de problematiek waar jij het nu over hebt.
Nee, zo werkt het nou ook weer niet. Het zou wel makkelijk zijn als wat geld rondstrooien alles oplost, maar feitelijk levert het maar heel weinig op.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Integendeel! Die 1% heeft meer omdat de 99% minder krijgt. Minder belasting heffen => te weinig geld voor onderwijs, gezondheidszorg, armoedebestrijding, buurtverfraaing en al die andere belangrijke zaken.
Leg die eens uit als wilt? En wat zijn de alternatieven mocht je die ook kennen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het nou ook weer niet. Het zou wel makkelijk zijn als wat geld rondstrooien alles oplost, maar feitelijk levert het maar heel weinig op.
Mensen die niet mee kunnen doen met de maatschappij, die geven ook (logischerwijs) niet zoveel meer om die maatschappij, als het al niet omslaat in haat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:45 schreef I-care het volgende:
Leg die eens uit als wilt? En wat zijn de alternatieven mocht je die ook kennen.
Grotendeels ben ik het met je eens, constructief kunnen deelnemen in de maatschappij is zeker een oplossing. Maar dan nog is het zo dat het vermogen onevenredig verdeelt is. Dat staat vast, verdienen staat ver af van de realiteit bij sommigen, en zelfs in die mate dat het ten koste gaat van wat anderen zouden kunnen verdienen. Althans zo denk ik er over.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mensen die niet mee kunnen doen met de maatschappij, die geven ook (logischerwijs) niet zoveel meer om die maatschappij, als het al niet omslaat in haat.
Die top 1% staat veel te ver van de gewone man af om invloed te hebben.
Wat veeleer een probleem is, is dat mensen structureel geen baan meer kunnen krijgen, in een sociaal isolement geraken, de taal onvoldoende beheersen, enz.
De oplossing moet je dus zoeken in participatie. En nee, dat is niet iets om de burgers toe op te roepen, dat vereist een uitgestoken hand...
Natuurlijk zijn er ook vorderingen te bereiken op dat gebied, maar dat staat vooral los hiervan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:14 schreef I-care het volgende:
[..]
Grotendeels ben ik het met je eens, constructief kunnen deelnemen in de maatschappij is zeker een oplossing. Maar dan nog is het zo dat het vermogen onevenredig verdeelt is. Dat staat vast, verdienen staat ver af van de realiteit bij sommigen, en zelfs in die mate dat het ten koste gaat van wat anderen zouden kunnen verdienen. Althans zo denk ik er over.
In mijn ogen zou geld ten dienste moeten staan van iedereen, en dan vooral op het gebied van ontwikkeling en vooruitgang, en niet zozeer aan persoonlijk vermogen.
Meer banen creëer je alleen als er ook een behoefte is aan een product of dienst. Dus mij is niet helemaal duidelijk waar al dat geld en die banen vandaan moet gaan komen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er ook vorderingen te bereiken op dat gebied, maar dat staat vooral los hiervan.
Vandaar mijn opmerking.
Ditquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |