waaruit leidt jij af dat die smal is? Ik doe een aantal suggesties, en het is aan anderen er iets aan toe te voegen als zij daar BETERE popartiesten in zien.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ga dan eens in op m'n vraagwat verklaart je interesse en waarom is die zo smal?
Door te stellen dat Europa pas een paar jaar meetelt en dat dat door internet zou komen?quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:01 schreef riazop het volgende:
[..]
waaruit leidt jij af dat die smal is? Ik doe een aantal suggesties, en het is aan anderen er iets aan toe te voegen als zij daar BETERE popartiesten in zien.
Nounounou. Hij doet suggesties. Ik weet niet hoe oud TS is, maar het lijkt erop dat dit zijn generatieding is. Aan degene die in de 60s, 70s, 80s, 90s en 00s opgroeiden om daar ook wat suggesties over te doen, toch? Ik vind dat hij dat prima uitlegt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Door te stellen dat Europa pas een paar jaar meetelt en dat dat door internet zou komen?
Je bent geobsedeerd door kliks, en stelt dat dat de enige goede manier is van beoordelen van 'luistercijfers'
het is gewoonweg heel bijzonder dat iemand de artiesten doe jij noemt als beste NL pop ooit zou zijn. Ik ben benieuwd hoe dat komt, hoe je muzikale 'opvoeding' is geweest, wat je zelf wel of niet luistert, hoe je daaraan komt, of je er beroepsmatig mee bezig bent ed,
Maar wederom ga je door op woordgebruik en niet op inhoud, jammer weer.
Jij hebt het alleen maar over artiesten waar veel op geklikt word, maar die nog niet eens op een van de 10 podia op willekeurig mainstream festival mogen staan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Brevet van onwetenheid is inmiddels uitgereikt. Je bent glorieus winnaar!
Kenny B niet op CAS gezien?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Jij hebt het alleen maar over artiesten waar veel op geklikt word, maar die nog niet eens op een van de 10 podia op willekeurig mainstream festival mogen staan.
Leg eens uit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Brevet van onwetenheid is inmiddels uitgereikt. Je bent glorieus winnaar!
Denk dat het eerder andersom is; tegenwoordig ben je sneller op de hoogte van een nieuwe band uit Amerika waarbij vroeger men het toch vooral moest doen met lokale artiesten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Je lijkt een punt te hebben. Maar feit is dat we door het internet door heel Europa zien dat elk land een eigen grote succesvolle POPindustrie heeft waar men het vroeger hoofdzakelijk moest doen met mainstream Amerikaanse artiesten.
Dit. Ook de platenkast van mijn ouders en andere familieleden staan - naast NLse bandjes - juist vol met bandjes uit Europa. Amerika lijkt in de 60s-70s geen extreem grote speler te zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Denk dat het eerder andersom is; tegenwoordig ben je sneller op de hoogte van een nieuwe band uit Amerika waarbij vroeger men het toch vooral moest doen met lokale artiesten.
In mijn basisschool tijd was het buiten Michael Jackson en Madonna toch vooral Nederlands materiaal als Doe Maar, Toontje Lager, de Dolly Dots, Frizzle Sizzle etc.
Ik snap de noodzaak niet zo om heel hard te roepen dat je een bepaalde artiest niet kent. Is dat uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel? Jij luistert meer naar artiesten uit eerdere decennia, je interesse in muziek uit dit decennium is er totaal niet. Niet erg, herkenbaar zelfs, maar waarom je dat dan moet melden snap ik niet.quote:
Zo zit dat in je hoofd misschien, omdat eigentalige muziek beter beklijft. De mainstream media waren én vroeger én nu gewoon vnl bezig met de global acts die nu eenmaal gepromoot moeten worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Denk dat het eerder andersom is; tegenwoordig ben je sneller op de hoogte van een nieuwe band uit Amerika waarbij vroeger men het toch vooral moest doen met lokale artiesten.
....
Dat kan, maar bij mij was het juist andersom als ik naar mijn oudjes kijk. Juist in de jaren 60-70 kwam de Amerikaanse muziek steeds meer op hun planken te staan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit. Ook de platenkast van mijn ouders en andere familieleden staan - naast NLse bandjes - juist vol met bandjes uit Europa. Amerika lijkt in de 60s-70s geen extreem grote speler te zijn.
Ja dat zou ook goed kunnen, als ik de top 40 van 1985 bekijk zie ik maar 3 nederlandse artiesten en vooral veel europese; http://www.top40.nl/top40/1985/week-20-title=Top40-lijstquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Zo zit dat in je hoofd misschien, omdat eigentalige muziek beter beklijft. De mainstream media waren én vroeger én nu gewoon vnl bezig met de global acts die nu eenmaal gepromoot moeten worden.
Sla de marketinglijstjes (pardon, hitparades) van de jaren 80 en 90 er maar eens op na.
Ik zie er 4quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:29 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja dat zou ook goed kunnen, als ik de top 40 van 1985 bekijk zie ik maar 3 nederlandse artiesten en vooral veel europese; http://www.top40.nl/top40/1985/week-20-title=Top40-lijst
Waar slaat dit opquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:04 schreef Stofje het volgende:
[..]
Ik snap de noodzaak niet zo om heel hard te roepen dat je een bepaalde artiest niet kent. Is dat uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel? Jij luistert meer naar artiesten uit eerdere decennia, je interesse in muziek uit dit decennium is er totaal niet. Niet erg, herkenbaar zelfs, maar waarom je dat dan moet melden snap ik niet.
Dat genre is POP (in deze topic dan)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Topicstarter stelt een vraag. Ik antwoord dat ik zijn kandidaten niet ken. In zijn genre ben ik niet thuis.
Dan vind ik zijn blik nog nauw.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat genre is POP (in deze topic dan)
Als het over pop gaat dan lijkt me daar idd geen enkele twijfel over.quote:
Het genre 'pop' is dan ook nietszeggend.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat genre is POP (in deze topic dan)
Verder vind ik de bandbreedte tussen een Nielson en een CHO best groot.
Ik tel er 6:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:29 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja dat zou ook goed kunnen, als ik de top 40 van 1985 bekijk zie ik maar 3 nederlandse artiesten en vooral veel europese; http://www.top40.nl/top40/1985/week-20-title=Top40-lijst
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |