Contact zoeken met de service contact van Grohé. Tijdelijk even een budget kraantje monteren. Opsturen en afwachten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:37 schreef hoas het volgende:
Heb je het bonnetje nog want je hebt 5 jaar garantie
http://www.grohe.nl/nl_nl/onze-service/garantie-overzicht.html
Hoe krijg je zoiets open dan ? Het klinkt zo makkelijk; maar ik heb zeg maar echt geen flauw ideequote:Op zondag 2 augustus 2015 10:37 schreef FF_Serieus het volgende:
Bijna altijd ligt het aan kalk in de thermostaat binnenin de kraan. Als je deze verwijdert en in een bakje azijn legt, is het probleem vrijwel zeker voor een poos weer opgelost. Succes.
Zijn daar handleidingen voor ?quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:36 schreef Gieliovd het volgende:
Klinkt als een vervuilde cartridge vonk. Misschien wat rommel in het leidingwerk.
Makkelijkste is deze te demonteren en inspecteren denk ik.
Anders wordt het garantie.
Water eraf, knop eraf, cartridge eruit draaien.
Vast wel ergensquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:37 schreef hoas het volgende:
Heb je het bonnetje nog want je hebt 5 jaar garantie
http://www.grohe.nl/nl_nl/onze-service/garantie-overzicht.html
Openen met een speciale sleutel maatje 32 volgens mij. Maar blijf er lekker af en ga voor de garantie. Als het fout gaat dan kan je een nieuwe kraan kopen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe krijg je zoiets open dan ? Het klinkt zo makkelijk; maar ik heb zeg maar echt geen flauw idee
Ik neem aan dat de hele kraan er dan af moet ?
[..]
Zijn daar handleidingen voor ?
[..]
Vast wel ergens
Tijd dat cv-boer bij vonkenboer op de koffie gaatquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe krijg je zoiets open dan ? Het klinkt zo makkelijk; maar ik heb zeg maar echt geen flauw idee
Ik neem aan dat de hele kraan er dan af moet ?
[..]
Zijn daar handleidingen voor ?
[..]
Vast wel ergens
Dat zou mijn laatste optie zijn; vind het wel knap waardeloos als je kijkt wat zo'n kraan kostquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:40 schreef jpajs het volgende:
[..]
Contact zoeken met de service contact van Grohé. Tijdelijk even een budget kraantje monteren. Opsturen en afwachten.
Hehe, zodra er water bij komt kijken ben ik toch altijd wat huiverigquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:44 schreef hoas het volgende:
[..]
Tijd dat cv-boer bij vonkenboer op de koffie gaat
Ik heb daar ooit eens uitleg over gegeven. Even zoeken Vonk, als modje had je dat onderhand moeten wetenquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hehe, zodra er water bij komt kijken ben ik toch altijd wat huiverig![]()
Dat heb ik met stroomquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hehe, zodra er water bij komt kijken ben ik toch altijd wat huiverig![]()
Natuurlijk heel leuk, maar daar betaal je natuurlijk niet zoveel geld voor, of zie ik het nu verkeerd?quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:59 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik heb daar ooit eens uitleg over gegeven. Even zoeken Vonk, als modje had je dat onderhand moeten wetenAlstu: K&W / ontkalkingsmiddel thermostaatkraan grohe
In jouw geval is alles nieuw aangelegd, wellicht is er tijdens de installatie van het leidingwerk wat gruis in gekomen, daar kan de kraan niks aan doen natuurlijk. Daarnaast wordt de temperatuur geregeld door een waspatroon, dit is een mechanisch iets wat na verloop van tijd een afwijking geeft. Tevens zit er bij de aansluiting van je kraan op de muur een een zeefje, wellicht dat deze dicht zit. Ik zou daar eerst eens na kijken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat zou mijn laatste optie zijn; vind het wel knap waardeloos als je kijkt wat zo'n kraan kost![]()
En hoelang ze dan zonder gezeik meegaan.
Dat zie je verkeerd. Door externe invloeden kan je kraan vervuilen, denk hierbij aan gruis in je leidingwerk of kalk. Geen enkele kraan is onderhoudsvrij en zelfreinigend zijn ze ook niet. Ik heb een nieuwbouw woning, erg mooi natuurlijk, maar een jaar na dato hetzelfde probleem als Vonk. Kraan eraf gehaald, zat er behoorlijk wat rotzooi in. Boel schoongemaakt, gemonteerd en afgesteld. Is gewoon normaal onderhoud.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:07 schreef hoas het volgende:
[..]
Natuurlijk heel leuk, maar daar betaal je natuurlijk niet zoveel geld voor, of zie ik het nu verkeerd?
Eigenlijk belachelijk dat zoiets normaal onderhoud isquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:12 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Door externe invloeden kan je kraan vervuilen, denk hierbij aan gruis in je leidingwerk of kalk. Geen enkele kraan is onderhoudsvrij en zelfreinigend zijn ze ook niet. Ik heb een nieuwbouw woning, erg mooi natuurlijk, maar een jaar na dato hetzelfde probleem als Vonk. Kraan eraf gehaald, zat er behoorlijk wat rotzooi in. Boel schoongemaakt, gemonteerd en afgesteld. Is gewoon normaal onderhoud.
Neem een huurwoning met een serviceabonnement.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Eigenlijk belachelijk dat zoiets normaal onderhoud is; nu ben ik nog redelijk handig, maar was ik nu een complete leek met twee linkerhanden dan moet je dus een dure loodgieter langs laten komen
Ja, sorry, ik ga geen droog brood etenquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Eigenlijk belachelijk dat zoiets normaal onderhoud is; nu ben ik nog redelijk handig, maar was ik nu een complete leek met twee linkerhanden dan moet je dus een dure loodgieter langs laten komen
Kan ook. Ben je overal van af.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Neem een huurwoning met een serviceabonnement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop