volgens mij wordt die key gekoppeld aan het microsoft account dat je voorheen hebt gebruikt..quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar wat ik begrijp is dat er dan ergens op de MS servers een legale key wordt opgeslagen of zoiets? Toch?
MS registreert je unieke installatie ID, zo kun je toekomstige schone installaties van Windows 10 uitvoeren, zonder dat je eerst Windows 7 of 8 hoeft te installeren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar wat ik begrijp is dat er dan ergens op de MS servers een legale key wordt opgeslagen of zoiets? Toch?
Okee, dus Windows 7 installeren op mn 2e schijf, upgraden naar 10 en dan schone installatie doen van 10 op de schijf waar nu 8.1 staat zou moeten werken?quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:28 schreef Adolecens het volgende:
[..]
MS registreert je unieke installatie ID, zo kun je toekomstige schone installaties van Windows 10 uitvoeren, zonder dat je eerst Windows 7 of 8 hoeft te installeren.
Ja, wel ff controleren dat W7 geactiveerd is voor je gaat upgraden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Okee, dus Windows 7 installeren op mn 2e schijf, upgraden naar 10 en dan schone installatie doen van 10 op de schijf waar nu 8.1 staat zou moeten werken?
Ik zou gewoon de upgrade uitvoeren. Vervolgens kijken of Windows geactiveerd is en dan bij bijwerken en beveiliging voor de optie Deze PC opnieuw instellen kiezen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Okee, dus Windows 7 installeren op mn 2e schijf, upgraden naar 10 en dan schone installatie doen van 10 op de schijf waar nu 8.1 staat zou moeten werken?
Dat klinkt als een prima optie. Ga ik één dezer dagen eens doen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:38 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ja, wel ff controleren dat W7 geactiveerd is voor je gaat upgraden.
Voor een schone installatie de download tool gebruiken om een USB stick te maken.
Dat werkt primaquote:
Werkt niet maar bedankt!quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je (zoals ik) een error 0x80072eff krijgt dan moet je dit topic eens bekijken: http://forums.windowscent(...)rror-0x80072eff.html
Als je het voor 26 juli 2016 installeert is het gratis. Daarna kost een licentie ¤119,- (geloof ik)quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:27 schreef daniela_007 het volgende:
Ik heb Windows 10 geïnstalleerd op 2 laptops. Het installeren verliep probleemloos.
Ik ga eerst nog met 2 laptops uittesten voordat ik op Desktop ga installeren.
Ik vraag me af hoeveel het gaat kosten over een jaar voor 3 pc's (1 desktop en 2 laptops). Zal de aankoop eenmalig zijn per pc of gaan we dan per jaar betalen?
Had ik ook tijdje terug. Stream 7 tablet gekocht. Stond ineens de wallpaper van mijn desktop op. Vreemde gewaarwording. Beide 8.1 trouwens dus was al eerder dan W10.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:59 schreef Jovatov het volgende:
Toen ik W10 had geïnstalleerd had ik ineens de achtergronden die ik op mijn Surface RT tablet had ingesteld als bureaubladachtergrond op mijn desktop.
Echt geen idee hoe dat kan, naar mijn idee had ik die achtergronden niet op de cloud gezet ofzo, maar blijkbaar had Windows ze dus wel gesynct.
Nu heb ik even een andere achtergrond geprobeerd, maar dat vind ik toch niets en nu wil ik terug naar die achtergronden die op m'n tablet staan. Alleen de vraag is hoe ik in hemelsnaam bij die achtergronden die gesynct staan kom?
Ik denk dat jij op die webpagina een antwoord op jouw vraag vindt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:23 schreef Rica het volgende:
[..]
Had ik ook tijdje terug. Stream 7 tablet gekocht. Stond ineens de wallpaper van mijn desktop op. Vreemde gewaarwording. Beide 8.1 trouwens dus was al eerder dan W10.
Op beide zelfde account gebruikt, daar zal het wel door komen. Maar dan nog, wut moet MS met mijn zelfgemaakte achtergrond?
Storm in glas water. Ik zie een mengeling van features die je gewoon uit kunt schakelen en andere zaken die allang in concurrerende browsers en besturingssystemen zitten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Deze moeten jullie bookmarken: https://www.consumentenbo(...)/windows-10-privacy/
Ik zal waarschijnlijk volgend jaar ook Windows 10 gaan gebruiken maar niet zonder dit goed te regelen.
Ja, je kan het uitschakelen maar dat het by default aan staat als je de custom install doet is kwalijk. Natuurlijk moeten de gebruikers ook wat minder naïef worden. Daar helpt zo'n webpagina bij, het is goed dat mensen het weten zodat ze zelf autonoom kiezen om het wel of niet aan te laten staan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Storm in glas water. Ik zie een mengeling van features die je gewoon uit kunt schakelen en andere zaken die allang in concurrerende browsers en besturingssystemen zitten.
Ik denk elke keer dat mijn laptop in slaapstand staat, zo snel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:54 schreef sandertjuh het volgende:
Draai hier al een paar dagen probleemloos Windows 10. Eerst op een oude HP DC7600 (C2D E6300 met 3GB ram).. In combinatie met een SSD een beetje werkbaar maar zelfs met simpele office taken stond de CPU keihard te stampen. Niet echt meer van deze tijd dus
![]()
Besloten dat er dan toch maar gelijk een nieuwe pc moet komen, afgelopen vrijdag de onderdelen bij elkaar gezocht en in elkaar gezet.
Windows 8.1 geïnstalleerd en daarna weer de upgrade naar Windows 10 zonder enkel probleem.
Windows 10 vind ik belachelijk snel opstarten, binnen 10 seconden is mijn bureaublad geladen vanaf het moment dat ik de pc aanzet!
Ook nog niet maar misschien komt dat nog zodra meerdere plugins ondersteund worden. Voor nu blijf ik nog Chrome of Firefox gebruiken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:14 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben tevreden over Win10![]()
Alleen Edge vind ik niks bijzonders...jullie?
Werk nu al 3 dagen met Edge, nog nooit zo'n stabiele browser gehad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:14 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben tevreden over Win10![]()
Alleen Edge vind ik niks bijzonders...jullie?
Hoe bedoel je 'stabiel' precies? Hij presteert hier wat beter dan Chrome, maar beiden doen ze exact wat ze moeten doen; webpagina's weergeven. Met bijkomend voordeel bij Chrome dat ik daar plugins heb.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 07:44 schreef hoas het volgende:
[..]
Werk nu al 3 dagen met Edge, nog nooit zo'n stabiele browser gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |