abonnement Unibet Coolblue
pi_154948173
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:13 schreef Luchtbel het volgende:En het kan me niet schelen of iemand graag in een flexpool werkt of wat dan ook.
Waar het mij om ging, is dat er mensen werken die graag in een flexpool werken (dus de client krijgt elke keer weer een andere hulpverlener of een vervanger daarvan ipv 1 vaste) omdat dat altijd nog beter is dan helemaal geen baan hebben.

Voor de client heeft dit geen enkel voordeel, behalve dan dat de zorg vermeend goedkoper zou zorden...maar daar zal de client toch niet van profiteren omdat het geld naar elders gaat nu.

Edit:
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:15 schreef minthy het volgende:

[..]

Instellingen willen op het moment dan ook niemand voor vast aannemen, een groot deel van het personeel moet flexibel zijn qua contract. Dit houdt in dat er veel geschoven wordt met begeleiders en daardoor de vertrouwensband steeds opnieuw opgebouwd moet worden. "Wéér een nieuwe" is een zin die ik vaak hoor. Qua werk maak ik mij geen zorgen, ik heb diploma's waarmee ik op andere plekken zou kunnen werken. Het gaat mij gewoon aan het hart dat wij de mensen die we begeleiden (en hun netwerk) maar bar weinig stabiliteit meer kunnen bieden.

Zelf heb ik het geluk gehad met een stabiel team tijdens mijn slechte periode, dat zou ik iedereen gunnen. En ja, een goed traject kost nu eenmaal geld, maar mi levert dat wel een beter resultaat op. Er wordt nu gewoon teveel gehakt in een groep die toch al kwetsbaar is.
En dit is exact ook mijn ervaring. Ik heb vorig jaar en dit jaar zoveel wisselingen gehad, ik ben nu serieus met de 3e Petra bezig :')__!!!!
Mijn laatste wissel was "toevallig" afgelopen dinsdag dus.

Je hebt helemaal gelijk.
pi_154955187
Heeft er iemand hier ervaring met het middel Clomipramine?
Mokkel met stuntstok
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:37:25 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_154964485
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar het mij om ging, is dat er mensen werken die graag in een flexpool werken (dus de client krijgt elke keer weer een andere hulpverlener of een vervanger daarvan ipv 1 vaste) omdat dat altijd nog beter is dan helemaal geen baan hebben.

Voor de client heeft dit geen enkel voordeel, behalve dan dat de zorg vermeend goedkoper zou zorden...maar daar zal de client toch niet van profiteren omdat het geld naar elders gaat nu.

weet ik. Maar ik had het eigenlijk over m´n eigen reactie. Het leek alsof ik iedereen die in een flexpool werkt bij voorbaat een idioot vind. Maar dat vind ik dus niet.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:38:07 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_154964503
Nee niet Mord_Sith. Ga je beginnen?
pi_154964705
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:37 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

weet ik. Maar ik had het eigenlijk over m´n eigen reactie. Het leek alsof ik iedereen die in een flexpool werkt bij voorbaat een idioot vind. Maar dat vind ik dus niet.
O, zo zag ik het weer niet. Ik had het meer begrepen in de zin van dat het je niet uitmaakte of het om een flexer ging of niet en wou eraan toevoegen dat mijn ervaring was dat (ook al zijn flexers verder wel gemotiveerd enzo) flexers in mijn ervaring gewoon jong en minder ervaren zijn en ik ze dus (als client) zelf meer moet gaan bijsturen. Dit heeft niet mijn voorkeur, ik heb zelf liever mensen die weten wat ze doen ipv dat ik het ze eerst zelf moet leren. Ik heb ook het idee dat ze flexers aannemen omdat dat goedkoper voor ze is, voor mijzelf heeft het geen voordelen dat ik vorig jaar meer dan 10 verschillende gezichten heb zien komen en gaan.

Naja, gelukkig is mijn zorgvraag ook langzaam aan het afnemen, enkele jaren terug had ik het echt een stuk stressiger gevonden, nu kan ik het wel beter hebben.

Edit: Valt me trouwens ook op dat de nieuwe werknemers vaak nog bezig zijn met opleidingen en/of cursussen, de pool is ook een heel stuk jonger geworden in 2 jaar tijd.
pi_154966912
Even ego: therapie was uitputtend vandaag. Erg confronterend. Denk dat het heel zinvol was, maar nu moet ik echt eventjes mezelf bijeen rapen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_154967227
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:38 schreef Luchtbel het volgende:
Nee niet Mord_Sith. Ga je beginnen?
nee, ik was benieuwd naar een bepaalde ervaring :)
Mokkel met stuntstok
  donderdag 6 augustus 2015 @ 23:34:20 #108
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_154970240
Ik heb je gelezen Magnetronkoffie. Ik vond m´n eigen reactie gewoon niet oké overkomen.

Misschien het medicatietopic proberen Mord_Sith.
pi_154970953
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:34 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb je gelezen Magnetronkoffie. Ik vond m´n eigen reactie gewoon niet oké overkomen.

Misschien het medicatietopic proberen Mord_Sith.
Ik vond jouw reacties juist geweldig!
Ik wou alleen maar wat aanvullen :P
pi_154991471
Fuuuuuuck... ik ben bij een relatief onbekende SPV (iemand die een training rondom slapen geeft) vol in een dissociatieve herbeleving geschoten. Ze had het door en ik schaam me echt helemaal stuk :@ Zeker omdat ze een big issue maakte van mijn excuses en emoties. Echt heel erg naar. Helaas hoort dat vrees ik bij therapie, maar toch.

Vanmiddag ben ik enorm gesteunt voor een vriendin. Dat was heel erg fijn. Samen eten en gezellig zijn, maar ook voor het eerst dingen gedeeld die ik normaal voor me houdt. Het was een heel bijzonder en fijn moment, ondanks de tranen

Edit: Bel ik eens met de crisisdienst, klein wonder (en dat doe ik niet zo maar), krijg ik aan wijf aan de telefoon dat aan komt zetten met "Je bent toch een jonge meid, dan moet je gewoon lekker op stap en wat alcohol drinken, dan voel je je vanzelf weer goed". Jezus... zeg dan gewoon dat je geen tijd hebt, of geen zin in je werk... dan begrijp ik het... maar dit

[ Bericht 21% gewijzigd door ChildoftheStars op 07-08-2015 20:25:55 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_154992034
Tranen zijn ook mooi. O+

Mijn moeder zegt altijd dat "het een bewijs is dat je gevoel in je flikker hebt".
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 03:06:45 #112
399061 kuolema
vermaledijd
pi_155007073
De eerste poging om zonder medicijnen te slapen is mislukt ... nu toch maar ingenomen. Het is niet zo dat ik verwachtte dat ik slecht zou gaan slapen of zo, ik dacht er niet eens aan totdat het me opviel dat ik niet kon slapen. Maar blijkbaar werkt de medicatie wel goed voor het inslapen. Toch morgen maar weer zonder proberen. Want ik ben aangekomen en dat zou best door de olanzapine kunnen komen (niet dat ik heel gezond eet, maar dat deed ik nooit en ik ben al jaren stabiel). En ik kan ook niet zeggen dat ik er geweldig op slaap.

Ik had net ook weer nare herinneringen van het ziekenhuis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Daar heb ik veel last van. Dat heb ik gister ook gezegd tegen de psycholoog en die stelde EMDR voor. Ik zie het niet echt zitten want ik vind het maar een rare therapie maar ik denk dat ik het toch maar ga proberen als het de komende week niet veel minder wordt. Want het is 6 weken geleden of zo en nog steeds word ik angstig als ik eraan terug denk, ik voel me dan naar en dan gaat mijn hart tekeer.

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 08-08-2015 03:44:38 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 03:12:02 #113
399061 kuolema
vermaledijd
pi_155007097
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Fuuuuuuck... ik ben bij een relatief onbekende SPV (iemand die een training rondom slapen geeft) vol in een dissociatieve herbeleving geschoten. Ze had het door en ik schaam me echt helemaal stuk :@ Zeker omdat ze een big issue maakte van mijn excuses en emoties. Echt heel erg naar. Helaas hoort dat vrees ik bij therapie, maar toch.

Vanmiddag ben ik enorm gesteunt voor een vriendin. Dat was heel erg fijn. Samen eten en gezellig zijn, maar ook voor het eerst dingen gedeeld die ik normaal voor me houdt. Het was een heel bijzonder en fijn moment, ondanks de tranen

Edit: Bel ik eens met de crisisdienst, klein wonder (en dat doe ik niet zo maar), krijg ik aan wijf aan de telefoon dat aan komt zetten met "Je bent toch een jonge meid, dan moet je gewoon lekker op stap en wat alcohol drinken, dan voel je je vanzelf weer goed". Jezus... zeg dan gewoon dat je geen tijd hebt, of geen zin in je werk... dan begrijp ik het... maar dit
Ik kan me goed voorstellen dat je je schaamt, maar vergeet niet dat het waarschijnlijk niet vreemd is voor die spv (anders zou ze het niet herkennen).

Wat de crisisdienst betreft, je had het al eerder over slechte ervaringen daarmee, wat vervelend. Ik vind het ook een stomme opmerking.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_155007767
Hoofd omhoog Kuolema.
pi_155007789
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 03:06 schreef kuolema het volgende:
De eerste poging om zonder medicijnen te slapen is mislukt ... nu toch maar ingenomen. Het is niet zo dat ik verwachtte dat ik slecht zou gaan slapen of zo, ik dacht er niet eens aan totdat het me opviel dat ik niet kon slapen. Maar blijkbaar werkt de medicatie wel goed voor het inslapen. Toch morgen maar weer zonder proberen. Want ik ben aangekomen en dat zou best door de olanzapine kunnen komen (niet dat ik heel gezond eet, maar dat deed ik nooit en ik ben al jaren stabiel). En ik kan ook niet zeggen dat ik er geweldig op slaap.

Ik had net ook weer nare herinneringen van het ziekenhuis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Daar heb ik veel last van. Dat heb ik gister ook gezegd tegen de psycholoog en die stelde EMDR voor. Ik zie het niet echt zitten want ik vind het maar een rare therapie maar ik denk dat ik het toch maar ga proberen als het de komende week niet veel minder wordt. Want het is 6 weken geleden of zo en nog steeds word ik angstig als ik eraan terug denk, ik voel me dan naar en dan gaat mijn hart tekeer.
Even lkort verhaaltje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ten 1e over die EMDR. Ik had er al wat over op youtube gezien en gelezen en het klinkt voor mij erg vaag en zweverig en weet ik was (je weet denk ik wel wat ik bedoel).
Maar....punt is dat het al duidenden keren hiervoor voor anderen heeft gewerkt, dus dan zal er ergens wel een soort van logica in zitten, al zie ikzelf die logica niet echt.
Dus wat mij betreft:
quote:
"maar ik denk dat ik het toch maar ga proberen als het de komende week niet veel minder wordt. "
ik zou zeggen gewoon gelijk mee beginnen. Ik ben het met je eens dat het weird klinkt, maar als het duizenden mensen blijkbaar al geholpen heeft, dan zal het ergens toch wel een soort van effect hebben dus en ik wist dat je nare herinneringen erbij had gekregen. Waarom nog een week langer daqarmee rondlopen? Gewoon de eerstvolgende gelegenheid zeggen dat je er (ondanks jouw dinges (gevoel van dat je zelf twijfels hebt over de werkzaamheid van emdr, het woord schiet me niet te binnen :') )) het toch wilt ptroberen!

Dat is tenminste wat ik zou doen.

Ik edit deze post nog wel want volgens mij gaat typen moeilijen nog :')

Edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit2:
Ik moest lachen om jouw post :P want:
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Hoofd omhoog Kuolema.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door magnetronkoffie op 08-08-2015 09:03:00 ]
pi_155008036
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Fuuuuuuck... ik ben bij een relatief onbekende SPV (iemand die een training rondom slapen geeft) vol in een dissociatieve herbeleving geschoten. Ze had het door en ik schaam me echt helemaal stuk :@ Zeker omdat ze een big issue maakte van mijn excuses en emoties. Echt heel erg naar. Helaas hoort dat vrees ik bij therapie, maar toch.

Vanmiddag ben ik enorm gesteunt voor een vriendin. Dat was heel erg fijn. Samen eten en gezellig zijn, maar ook voor het eerst dingen gedeeld die ik normaal voor me houdt. Het was een heel bijzonder en fijn moment, ondanks de tranen

Edit: Bel ik eens met de crisisdienst, klein wonder (en dat doe ik niet zo maar), krijg ik aan wijf aan de telefoon dat aan komt zetten met "Je bent toch een jonge meid, dan moet je gewoon lekker op stap en wat alcohol drinken, dan voel je je vanzelf weer goed". Jezus... zeg dan gewoon dat je geen tijd hebt, of geen zin in je werk... dan begrijp ik het... maar dit
Sorry voor laatste reactie, ik had blijkbaar gisteren al een halve reactie getikt maar niet op "invoeren" gedrukt zag ik vcoor ik op kuo ging reageren.

Wou alleen zeggen dat ik je edit al had gezien en dat ik het >stom vind, dan kun je net zo goed een baviaan achter die telefoon neerzetten :')

Edit:
(heeft niks met de post van Child te makne wat hieronder staat dus dit is soort van een disclaimer)


en voordat bepaalde mensen mijn post lezen en gaan aannemen van: "gisteren kan helemaal niet want ongespostte posts verdwijnen als je je computer uitzet!1!1! waar is de pek met veren!!11 :( :( :(" maar mijn pc heeft de hele nacht aangestaan en mn browser open want de bank waar ik op sliep staat in de woonkamer :P
pi_155008319
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 03:06 schreef kuolema het volgende:
De eerste poging om zonder medicijnen te slapen is mislukt ... nu toch maar ingenomen. Het is niet zo dat ik verwachtte dat ik slecht zou gaan slapen of zo, ik dacht er niet eens aan totdat het me opviel dat ik niet kon slapen. Maar blijkbaar werkt de medicatie wel goed voor het inslapen. Toch morgen maar weer zonder proberen. Want ik ben aangekomen en dat zou best door de olanzapine kunnen komen (niet dat ik heel gezond eet, maar dat deed ik nooit en ik ben al jaren stabiel). En ik kan ook niet zeggen dat ik er geweldig op slaap.

Ik had net ook weer nare herinneringen van het ziekenhuis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Daar heb ik veel last van. Dat heb ik gister ook gezegd tegen de psycholoog en die stelde EMDR voor. Ik zie het niet echt zitten want ik vind het maar een rare therapie maar ik denk dat ik het toch maar ga proberen als het de komende week niet veel minder wordt. Want het is 6 weken geleden of zo en nog steeds word ik angstig als ik eraan terug denk, ik voel me dan naar en dan gaat mijn hart tekeer.
Het lijkt een vreemde therapie ja, maar ik heb het gehad en ben er blij mee dat het zo goed werkt. Heb jaren met dingen rondgelopen die ik niet verwerkt kreeg, en EMDR helpt bij het verwerkingsproces. Ik zou het je aanraden dus, het kan je zoveel rust in je hoofd opleveren. (en het trauma kan ik me heel goed voorstellen, ik moet er niet aan denken....)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:02:09 #118
399061 kuolema
vermaledijd
pi_155012491
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Even lkort verhaaltje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ten 1e over die EMDR. Ik had er al wat over op youtube gezien en gelezen en het klinkt voor mij erg vaag en zweverig en weet ik was (je weet denk ik wel wat ik bedoel).
Maar....punt is dat het al duidenden keren hiervoor voor anderen heeft gewerkt, dus dan zal er ergens wel een soort van logica in zitten, al zie ikzelf die logica niet echt.
Dus wat mij betreft:

[..]

ik zou zeggen gewoon gelijk mee beginnen. Ik ben het met je eens dat het weird klinkt, maar als het duizenden mensen blijkbaar al geholpen heeft, dan zal het ergens toch wel een soort van effect hebben dus en ik wist dat je nare herinneringen erbij had gekregen. Waarom nog een week langer daqarmee rondlopen? Gewoon de eerstvolgende gelegenheid zeggen dat je er (ondanks jouw dinges (gevoel van dat je zelf twijfels hebt over de werkzaamheid van emdr, het woord schiet me niet te binnen :') )) het toch wilt ptroberen!

Dat is tenminste wat ik zou doen.

Ik edit deze post nog wel want volgens mij gaat typen moeilijen nog :')

Edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja zweverig vind ik het ook een beetje. Ik ga wel aangeven dat ik het maar vreemd vind maar dat ik het wel wil proberen.
Lacherig doe ik wel vaker als ik iets vertel dat eigenlijk heel serieus voor me is, dat komt door de zenuwen, is mijn copingstijl of zo, ik vind het heel stom want het is helemaal niet grappig :@ |:(
quote:
Edit2:
Ik moest lachen om jouw post :P want:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn hoofd was het enige dat niet vast zat :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:35 schreef zomertje het volgende:

[..]

Het lijkt een vreemde therapie ja, maar ik heb het gehad en ben er blij mee dat het zo goed werkt. Heb jaren met dingen rondgelopen die ik niet verwerkt kreeg, en EMDR helpt bij het verwerkingsproces. Ik zou het je aanraden dus, het kan je zoveel rust in je hoofd opleveren. (en het trauma kan ik me heel goed voorstellen, ik moet er niet aan denken....)
Dat is fijn om te lezen. Thanks.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_155012697
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:02 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat is fijn om te lezen. Thanks.
Heb je al informatie gezocht? Het lijkt op het nabootsen van de REM slaap, daar verwerk je blijkbaar dingen. Ik vind het dan al minder vaag :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_155013340
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:02 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja zweverig vind ik het ook een beetje. Ik ga wel aangeven dat ik het maar vreemd vind maar dat ik het wel wil proberen.
Vind het zelf ook nog steeds erg zweverig (en merkwaardig ook, omdat de theorie zo uhm...weird is).
Denk dat het absoluut geen kwaad kan dat aan te geven (integendeel!!!) want je zal ongetwijfeld niet de 1e zijn die kwa logica daar twijfels over heeft. Dus gewoon aangeven aan die persoon die die therapie bij jou gaat uitvoeren!!!, zij hebben vast wel al ervaring daarmee en weten wat dat betreft denk ik een beter antwoord dan ikzelf.
quote:
Lacherig doe ik wel vaker als ik iets vertel dat eigenlijk heel serieus voor me is, dat komt door de zenuwen, is mijn copingstijl of zo, ik vind het heel stom want het is helemaal niet grappig :@ |:(
Het is niet stom. Integendeel. Je hebt jezelf "een" copingstijl aangeleerd die al 1 stap beter is dan alles wqt jouw zelfhaat alleen maar verder zou bevestigen.
Maar het kan (ik spreek uit eigen ervaring hier) verkeerd begrepen worden, ik snap best dat je min of meer met je rug tegen de muur staat en dat deze copingstyle verkeerd begrepen kan worden.

Zelf vind ik het wel positief dat je ondanks alles toch probeert om je eigen negatieve ervaringen te relativeren (mede zodat het in meer hapbaardere brokken voor jou verdeeld kan worden).

Oftewel...gewoon je twijfels bij die EMDR-behandelaar uitspreken, je zal vast niet de 1e zijn die er zo over denkt ;)
pi_155016288
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 03:06 schreef kuolema het volgende:
De eerste poging om zonder medicijnen te slapen is mislukt ... nu toch maar ingenomen. Het is niet zo dat ik verwachtte dat ik slecht zou gaan slapen of zo, ik dacht er niet eens aan totdat het me opviel dat ik niet kon slapen. Maar blijkbaar werkt de medicatie wel goed voor het inslapen. Toch morgen maar weer zonder proberen. Want ik ben aangekomen en dat zou best door de olanzapine kunnen komen (niet dat ik heel gezond eet, maar dat deed ik nooit en ik ben al jaren stabiel). En ik kan ook niet zeggen dat ik er geweldig op slaap.
Wat naar dat je zo slecht slaapt zonder medicatie. Wil je zelf afbouwen of word dit gestimuleerd door je behandelaren?
En aankomen is geen ramp als de medicatie werkt he... jouw psychische gezondheid is net wat belangrijker lijkt me. Zeker omdat je daarin het al zo moeilijk hebt. Ik hoop dat je binnenkort beter gaat slapen, want slapen is behoorlijk helend :*
quote:
Ik had net ook weer nare herinneringen van het ziekenhuis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Daar heb ik veel last van. Dat heb ik gister ook gezegd tegen de psycholoog en die stelde EMDR voor. Ik zie het niet echt zitten want ik vind het maar een rare therapie maar ik denk dat ik het toch maar ga proberen als het de komende week niet veel minder wordt. Want het is 6 weken geleden of zo en nog steeds word ik angstig als ik eraan terug denk, ik voel me dan naar en dan gaat mijn hart tekeer.
Traumaverwerking gebeurt door middel van exposure. Door de blootstelling aan de pijnlijke herinnering wordt de emotie steeds minder heftig totdat deze neutraal is. Bij EMDR gaat die exposere intensiever, waardoor het ook heel erg veel sneller werkt. Wat je normaal in maanden tijd doet, kan dan in enkele sessies. Dit komt doordat je beide hersenhelften aan het werk zet (door de stimuli en de herinnering te combineren. Het is een wetenschappelijk goed onderbouwde methodiek en het werkt echt goed. Wanneer het je echter niet lukt om goed tot de herinnering te komen, omdat deze te pijnlijk is, moet je dit wel aangeven. Je moet je concentreren op de herinnering en de emotie. Mocht dit niet lukken, zijn er andere vormen van EMDR die je kunnen leren stil te staan bij de gebeurtenis, zodat je deze snelle verwerking kunt toepassen.

Veel sterkte, het is ook een heel nare en heftige gebeurtenis
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_155016378
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 03:12 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat je je schaamt, maar vergeet niet dat het waarschijnlijk niet vreemd is voor die spv (anders zou ze het niet herkennen).

Wat de crisisdienst betreft, je had het al eerder over slechte ervaringen daarmee, wat vervelend. Ik vind het ook een stomme opmerking.
Naja... ze werkt op de afdeling trauma ;) dus waarschijnlijk wel ja. Alleen het is niet leuk als je iemand nog maar drie keer eerder hebt gezien. Ik bereid me er vast op voor dat het volgende week weer gebeurt. Het zij zo en het is op dit moment eenmaal nodig.

En over de crisisdienst ga ik een klacht indienen. Maandag ga ik een klachtenformulier vragen bij de balie, want dit kan gewoon echt niet. "hoi ik ben suïcidaal" "acht... ga stappen meid"... niet normaal gewoon...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_155016459
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja... ze werkt op de afdeling trauma ;) dus waarschijnlijk wel ja. Alleen het is niet leuk als je iemand nog maar drie keer eerder hebt gezien. Ik bereid me er vast op voor dat het volgende week weer gebeurt. Het zij zo en het is op dit moment eenmaal nodig.

En over de crisisdienst ga ik een klacht indienen. Maandag ga ik een klachtenformulier vragen bij de balie, want dit kan gewoon echt niet. "hoi ik ben suïcidaal" "acht... ga stappen meid"... niet normaal gewoon...
Ik hoor zelf vaker wel dan niet belachelijke dingen over de feedback van de crisisdienst (al jaaarenlang) en dacht in 1e instantie ook dat "ze misschien wel een beetje overdreven", maar als jij zoiets zegt, dan begin ik toch net even wat harder te twijfelen...
pi_155016757
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik hoor zelf vaker wel dan niet belachelijke dingen over de feedback van de crisisdienst (al jaaarenlang) en dacht in 1e instantie ook dat "ze misschien wel een beetje overdreven", maar als jij zoiets zegt, dan begin ik toch net even wat harder te twijfelen...
Meer dan eens ben ik echt heel erg goed geholpen hoor, alleen er werken ook een paar hele slechte. Eerst hadden ze iemand die echt heel erg slecht en onverstaanbaar Nederlands sprak (ik heb ook contact met anderen die op dezefde plek behandeld worden en die weten dan ook gelijk over wie je het hebt als je hem of zijn reacties beschrijft) en de meest stomme opmerkingen maakt. Die heeft bijv. wel eens tegen me gezegd "wat raar dat je jezelf wilt snijden, dat is toch niet handig" met als toppunt, toen hij me in een dieptepunt vroeg hoe ik suïcide wilde plegen "o... maar dat is niet echt een goede manier om dat te doen" waarna hij wilde uitleggen waarom die methode niet werkte (godzijdank was ik toen niet alleen en heeft een vriendin de telefoon van me afgepakt en geregeld dat er een psychiater naar ons toe kwam, waarna ik werd opgenomen). Al heeft deze man me drie(?) maanden geleden verrassend goed geholpen.

En deze is nieuw geloof ik, al had ik al over haar gehoord, gigantische rokers stem en wil iedereen aan de alcohol hebben. O... ja en ze zei "Oh... ik heb wel eens gehoord dat eetstoornissen lastig zijn, maar je kunt toch gewoon gaan eten. Het is zo vies om je vingers in de keel te steken". Echt wat ik nodig had vanavond.

Maar goed... ik heb in totaal vijf keer er heen gebeld en twee keer een slecht gesprek gehad. Het valt dus wel mee :) Ze kunnen gewoon niet goed omgaan met echte crisisssen. Beetje jammer dat de AM hierdoor wel mis was gegaan, terwijl ik belde om niet te braken en niet te AM'en. Het eten is erin gebleven, maar dat ging mis. En eigenlijk zou ik vandaag ook moeten bellen, het eten lukt niet en de afspraak was dat ik dan zou bellen, maar ik heb echt niet de energie voor een rare trien. Morgen eet ik gelukkig met anderen, dan moet het wel weer goed komen :) en vandaag houdt vanzelf op
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 20:38:11 #125
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_155023746
Vandaag is alweer bijna voorbij. Ik weet hoe naar het kan zijn met herbelevingen in het openbaar. Ik had het van de week bij mijn vrijwilligersgebeuren waar volgens mij niemand echt wist wat er was :X ik ben wel terug gegaan een paar dagen later maar iehieks wat zuigt dat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')