abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154765402
Hoi lieve Fokkers,

Ik zit met een probleem en ik zou graag jullie mening horen.
Ik ben al bijna 2 jaar samen met een jongen die zich sinds kort mijn vriend noemt (eindelijk!).
Ik heb leren kennen toen hij flink in de problemen zat; geldproblemen. Ik heb hem geholpen waar ik kon; een deel geleend, gezorgd voor onderdak, eten, drinken... ja ik ben hier heel ver in gegaan. We hebben samen een lijstje opgesteld met de dingen die hij mij zou terugbetalen. Die is intussen behoorlijk opgelopen, maar dat maakt me niet uit. Als ik het niet kon missen zou ik het niet doen.

Nu komt er eindelijk een beetje licht aan het einde van de tunnel; meneer heeft een groot deel van zijn belastingschuld afbetaald en houdt deze maand zelf een beetje over. Hij wil een nieuwe tv kopen. En niet zomaar een tv, mijn tv. En niet gewoon kopen, maar vast een 'aanbetaling doen'.
Het verhaal achter de tv is, die heb ik hem ooit gegeven, maar dat veroorzaakte alleen maar problemen; bij elke ruzie dreigde hij de tv weg te gooien of hij roept dat 'het hem toch alleen om mijn geld te doen is dus beter gaat hij uit mijn leven dan ben ik blij' (wat niet waar is) en uiteindelijk moest ik na een dramatische ruzie gedwongen en tegen mijn zin de tv terugnemen. Nu wil hij hem weer terug...

Ik gun hem alles, daar niet van, maar ik weet niet of gelijk al je geld uitgeven de beste optie is, vooral als je er niks (direct) voor terug krijgt. Hij vroeg mij op een gegeven moment wat ik zou doen. Ik zei: nou, ik zou het of opzij leggen voor je appartementje dat je al zo lang wilt, je wilde ook met mij op vakantie, dan is geld ook handig, of ik zou een deel van je schulden afbetalen, of wat leuks gaan doen met je zoontje, of ga kijken naar je opleiding tot beveiliger die je zo graag wilde...gewoon zodat je niet meer zo afhankelijk bent van mij. De keuze is reuze in ieder geval.

Nou, dat sloeg om in een grote ruzie. Blijkbaar vind ik het vervelend dat hij geld van me leent en wil ik het liefst zo snel mogelijk van hem af zijn. Dat is wat hij ervan maakt. Dat is alles behalve waar, want ik doe het al bijna twee jaar, als ik van hem af wilde was ik allang gegaan...maar dat wil hij niet horen. Maar ik vind het een beetje respectloos naar mij toe om gelijk alles uit te geven en vervolgens weer bij mij aan te komen voor boodschappen, eten of kleding...

Ik begrijp dat als je lange tijd niks hebt gehad, dat je graag wat voor jezelf koopt en omdat hij erg materialistisch is ingesteld kan ik ook begrijpen dat hij begint te watertanden bij het idee van een nieuwe tv.
Wat ik echter jammer vind is dat hij niet naar het grotere geheel kijkt. Ten eerste, voor minder geld heb je een gloednieuwe, net zo goede (of zelf betere) tv, dus ik begrijp niet wat er zo interessant is aan mijn tv. Ten tweede, als hij alles in een keer uitgeeft komt hij nog geen stap verder in zijn huidige levensstijl. Ten derde, heb ik het gevoel dat ie alles wat ik doe voor lief neem, omdat ie me zojuist nog overtuigd heeft dat ik nieuwe schoenen voor hem moet kopen en nu hij zelf geld heeft er vanuit gaat dat ik zijn onderdak, eten en zelfs kleding wel regel, terwijl hij halverwege een nieuwe tv is...
Ik weet het niet, het voelt respectloos.

Ik wil hem niet zeggen wat hij moet doen, maar ik wil wel dat ie de consequenties van zijn keuze inziet. Blijkbaar heeft die tv de hoogste prioriteit, en dan ik pas. Dat is oké, maar dan wil ik niet dat ie bij mij aankomt als ie honger heeft... Echter, als ik dat zeg, dan wordt hij boos en ben ik de boeman.

Nou, lang verhaal kort, sta ik in mijn recht om mijn advies aan hem te geven en als hij toch voor de tv kiest om andere dingen zoals eten aan hem te weigeren? Ik hou ontzettend veel van hem, maar ik kan niet voor hem blijven betalen en ik hoopte gewoon dat hij wat beters zou doen met dat geld dat ie overhoudt. Wat zou jullie reactie zijn?

xxxxxxx O+
If you want to fly,
You got to give up the shit that weighs you down.
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:22:21 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154765453
Mijn god...

Ik zou keihard wegrennen. Dit soort bloedzuiger verandert nooit.

Tevens is de TT een flink understatement.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154765464
Wat een mafklapper :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_154765474
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Mijn god...

Ik zou keihard wegrennen. Dit soort bloedzuigers verandert nooit.
Godallemachtig dit. En geen seconde twijfelen.
pi_154765575
Hij heeft het goed voor elkaar! Hij krijgt alles wat hij wil van jou, en als hij dat niet dreigt te krijgen, maakt hij ruzie, waarna jij het hem tóch wel geeft.
Een man naar mijn hart _O_
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_154765576
Ik weet niet wie er dommer is...
pi_154765668
Goh hij gedraagt zich als een vrouw _O- hik zal wel denken ik zal de rollen eens omdraaien
Ik zwaai naar dieren.
pi_154765680
Hebben jullie al een tv? Zo ja waarom een nieuwe kopen?
De zelfde kanalen en programma's zullen ook op je oude tv verschijnen ;)

Klinkt een beetje als hebben hebben hebben zonder dat het je leven drastisch veranderd
pi_154765690
Rennen! Ken ook van dat soort gasten en die veranderen (bijna) nooit.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_154765718
Wat denk je zelf? Dit lijkt op t eerste gezicht nog een ergere troll dan dat andere topic, maargoed, je krijgt het voordeel van de twijfel;

Wegwezen bij die gast.
Lambo of Rekt
pi_154765733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:26 schreef RichardRichard het volgende:
Ik weet niet wie er dommer is...
Nou, om eerlijk te zijn, voel ik me de grootste sukkel hier omdat ik dit allemaal toelaat en hij me telkens weer om weet te praten met mooie beloftes en lieve woorden.
Maar omdat ik het al zo lang heb gedaan, ben ik bang voor de gevolgen als ik ineens drastische maatregelen neem.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:31 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Nou, om eerlijk te zijn, voel ik me de grootste sukkel hier omdat ik dit allemaal toelaat en hij me telkens weer om weet te praten met mooie beloftes en lieve woorden.
Maar omdat ik het al zo lang heb gedaan, ben ik bang voor de gevolgen als ik ineens drastische maatregelen neem.
Welke gevolgen dan? Dat je ineens geld over houdt?
pi_154765766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef Badr_Harry het volgende:
Hebben jullie al een tv? Zo ja waarom een nieuwe kopen?
De zelfde kanalen en programma's zullen ook op je oude tv verschijnen ;)

Klinkt een beetje als hebben hebben hebben zonder dat het je leven drastisch veranderd
Hij heeft zelf geen tv, die heb ik nu bij mijn ouders staan. Ik heb zelf een kleine tv omdat mijn kamer niet erg groot is.. ik heb hem die kleine al aangeboden, omdat ik binnenkort naar een andere stad ga verhuizen, maar daar neemt ie geen genoegen mee. Hij moet en zal die ene tv die hij had (en dus in zijn ogen nog steeds van hem is) hebben.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765773
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:31 schreef EggsTC het volgende:
Wat denk je zelf? Dit lijkt op t eerste gezicht nog een ergere troll dan dat andere topic, maargoed, je krijgt het voordeel van de twijfel;

Wegwezen bij die gast.
Trust me, geen troll... Ik zit echt in deze bullshit.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765782
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:32 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Welke gevolgen dan? Dat je ineens geld over houdt?
Eerder dat ie gewelddadig wordt of alles gaat afbreken bij mij thuis.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

En dat blijf jij geld geven? Ik kan eigenlijk niet geloven dat dit serieus is.
pi_154765805
quote:
Jij bent hem niks schuldig. De gevolgen zijn volledig voor zijn rekening.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_154765807
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Mijn god...

Ik zou keihard wegrennen. Dit soort bloedzuiger verandert nooit.

Tevens is de TT een flink understatement.
Wat is een TT? :')
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765823
quote:
Goede reden om hem te blijven ondersteunen :')
pi_154765833
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

En dat blijf jij geld geven? Ik kan eigenlijk niet geloven dat dit serieus is.
Geloof het of niet, ik ben in ieder geval blij dat je serieus reageert en advies geeft en dat ik me nu minder gek voel als ik me beledigd voel door wat hij aan het doen is
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765838
quote:

[..]

Ik dacht dat je ging zeggen dat je bang bent erachter te komen dat ie bij je is voor je geld. Dit is nog erger...
pi_154765844
quote:

[..]

Daarom geloof ik niet in mooie woorden maar in daden :P
Succes TS :)

Edit: En ga bij hem weg als je leven je lief is, hij is zonde van je tijd

[ Bericht 2% gewijzigd door magnetronkoffie op 30-07-2015 15:42:40 (had zij ipv hij :@) ]
pi_154765847
dumpen of blijf moedertje spelen
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 15:37:19 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_154765853
Ts ben je niet helemaal lekker ofzo? Jeetje zeg, ga weg bij die bloedzuiger en hou je geld lekker zelf. Neem het geld dat je kwijt bent dan maar als leergeld maar ga weg bij die ontzettende josti.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_154765859
Het is weer vakantie hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')