Of Maleisie en Singapore links laten liggen (budgetquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In die volgorde is het handig om vanuit Cambodja terug te reizen naar Bangkok of naar Singapore te vliegen want van daaruit zijn de ticketprijzen naar Australië in het algemeen het meest aantrekkelijk.
Zelf zou ik Laos links laten liggen, vanuit Cambodja naar KL vliegen, rondreizen in Maleisie en dan via Singapore naar Australie gaan. Laos is wel goedkoop, maar na een paar dagen ook dood saai en het voegt werkelijk niets toe aan de armoe die je in Cambodja zult ervaren. Maar goed, dat is he ik zo'n trip zou indelen.
Kan dat nog steeds, las dat het verboden nu was. Maar je kunt ook 30 dagen bijkopen. Maar je leest ook op sites dat je geen enkeltje bangkok mag kopen want dan weten ze niet wanneer je terug komt. Lijkt me heel sterk, want meerdere mensen boeken enkeltje Bangkok.quote:
Wat is KL?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In die volgorde is het handig om vanuit Cambodja terug te reizen naar Bangkok of naar Singapore te vliegen want van daaruit zijn de ticketprijzen naar Australië in het algemeen het meest aantrekkelijk.
Zelf zou ik Laos links laten liggen, vanuit Cambodja naar KL vliegen, rondreizen in Maleisie en dan via Singapore naar Australie gaan. Laos is wel goedkoop, maar na een paar dagen ook dood saai en het voegt werkelijk niets toe aan de armoe die je in Cambodja zult ervaren. Maar goed, dat is he ik zo'n trip zou indelen.
Gebruik je fantasie eens of wees eens creatief.quote:
Dagje hard werken erop zittend dus i really don't know.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gebruik je fantasie eens of wees eens creatief.
Dat was het voor mij ook hoor. De schoorsteen moet hier ook blijven roken.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:55 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dagje hard werken erop zittend dus i really don't know.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:51 schreef alwaysonhold het volgende:
Zo, knoop doorgehakt. Wordt doorreis Laos en Cambodja en eindigen in Australie. Blijven eerste paar weken in Thailand, hoe zit dat met een visum. Las 30 dagen, anders hier visum al kopen. Iemand ervaring met langere visum voor Thailand?
Welke plaatsen vond je de mooiste in Laos?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:07 schreef Timm-E het volgende:
Goeie keuze! Laos vond ik het mooiste land van deze regio en heb ik de leukste dingen gedaan. Cambodja heeft samen met vietnam de meest interessante geschiedenis daar. Als je begint en eindigt in Bangkok voordat je naar australie gaat, kun je eerst 30 dagen Tahiland doen, dan Laos en Cambodja en daarna de rest van Thailand. Heb je geen gekloot met extra visum verlengingen.
[..]
Luang Prabang vond ik zelf misschien wel één van de vetste steden van ZO Azië. Verder vond ik Si Phan Don heel vet (welk eiland moet je zelf maar even uit zoeken, ligt er aan waar je behoefte aan hebt).quote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:10 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Welke plaatsen vond je de mooiste in Laos?
Ik ben het bijna geheel met Two eens. Voor de steden hoef je niet te komen (hoewel ik Vientiane in tegenstelling tot velen wél leuk vond. Gewoon lage verwachtingen, dan valt het alles mee). Maar de natuur is prachtig! Wat ik zelf het allerleukst vond in Laos was m'n motortrip van 9 dagen van Thakhek naar Pakse, inclusief The Loop, het Bolaven Plateau en Wat Phu. En het allermooist is denk ik de natuur in het noorden, bij Muang Ngoi. Maar inderdaad ook de regio Vang Vieng en de 4000islands zijn heel bijzonder.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:10 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Welke plaatsen vond je de mooiste in Laos?
contradictio in terminisquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:26 schreef alwaysonhold het volgende:
een wereldreis van 6 a 7 maanden te maken in het continent Azië
Top. Sounds good. Zo een zin erin 👍. Thaise ambassade is wel lui zeg, gebeld en konden me niet echt uitleggen of en wat ik gewoon kon langs komen voor visum van paar maanden. Wtf keer 1000.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:05 schreef Two het volgende:
[..]
Luang Prabang vond ik zelf misschien wel één van de vetste steden van ZO Azië. Verder vond ik Si Phan Don heel vet (welk eiland moet je zelf maar even uit zoeken, ligt er aan waar je behoefte aan hebt).
Ik zou me overigens in Laos niet al teveel vastklampen aan de steden. Thakhek en Pakse zijn qua steden bijvoorbeeld niet super boeiend. Maar de omgeving is echt grandioos. Zelfde geldt voor backpackers oord Vang Vieng. Over het algemeen heb ik een hekel aan backpackers oorden, maar als je dat in Vang Vieng links laat liggen en de natuur in trekt (en dan heb ik niet over tuben) is er genoeg moois te ontdekken. Hoofdstad Vientiane vond ik zelf tegenvallen.
Al met al is Laos een goede keus hoor. Laos is absoluut één van mijn favoriete landen in ZO Azië
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |