abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2015 @ 00:34:45 #101
446384 Casave
Kokosnoot
pi_155033522
1000 per maand zal wel te doen zijn toch, in Azië? Ik lees hier even mee. Wil in februari/maart volgend jaar gaan. :)

[ Bericht 26% gewijzigd door Casave op 09-08-2015 08:45:27 ]
  zondag 9 augustus 2015 @ 00:40:21 #102
446384 Casave
Kokosnoot
pi_155033670
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:47 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Hoe zit het nu, want anderen zeggen dat een visa helemaal niet nodig is. Strange....
Ligt er aan hoe lang je in het land verblijft. Als minder dan 90 dagen, dan is er geen visum nodig denk ik. Dat geldt in ieder geval voor China wat ik begreep, maar het zou per land kunnen verschillen.
  zondag 9 augustus 2015 @ 07:35:05 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_155038193
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:34 schreef Casave het volgende:
1000k per maand zal wel te doen zijn toch, in Azië? Ik lees hier even mee. Wil in februari/maart volgend jaar gaan. :)
1 miljoen? (1000k).

Moet lukken

Maar 1000 moet ook wel lukken excl vluchten
  zondag 9 augustus 2015 @ 08:43:13 #104
446384 Casave
Kokosnoot
pi_155038431
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 07:35 schreef Blik het volgende:

[..]

1 miljoen? (1000k).

Moet lukken

Maar 1000 moet ook wel lukken excl vluchten
Oeps haha.

Ja, en ik zou dan voor de voorbereiding (backpack, vliegticket, inentingen etc.) nog eens ¤1000 rekenen

[ Bericht 4% gewijzigd door Casave op 09-08-2015 09:11:38 ]
  zondag 9 augustus 2015 @ 10:30:56 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155039374
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vooral Khao Yai national park (dicht bij Bangkok) niet overslaan. En Khao Sok national park is schitterend als voorbeeld voor een tropisch regenwoud.
Knap als je in Khao Yai nog een fatsoenlijke kamer voor onder de 1500 Baht per nacht weet te regelen.

Verder wil er alleen maar aan toevoegen dat het regelen van een fatsoenlijke guesthouse kamer zonder airco in Thailand voor onder de 500 Baht tegenwoordig schier onmogelijk is. En ja dat was vroeger een tientje, nu iets van 25-35% meer. En op de dag dat het Thaise eten je neus uitkomt en je een Sizzlers oid induikt, ben je zomaar ineens 20 euro all in voor een maaltijd kwijt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 9 augustus 2015 @ 11:02:35 #106
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155039754
quote:
1000 per maand zal wel te doen zijn toch, in Azië? Ik lees hier even mee. Wil in februari/maart volgend jaar gaan. :)
Exclusuef vlucht erheen? Mwah, het zou kunnen, maar realiseer je wel dat dat in Thailand dus iets van 37000 Baht is, of wel 1000 per dag en 6000 voor onvoorzien.

Als je een kamer wilt ipv slechts een bed om te overnachten, dan blijft er dus 500, misschien soms 600 Bt per dag over voor eten, drinken, reizen en andere leuke dingen. Dat is niet al te veel. Ja er zijn ook dagen bij dat ik geen 600 Bt uitgeef, maar dat zijn uitzonderingen.

Thailand is zeker op 10 jaar tijd minstens de helft duurder geworden, enerzijds door de inflatie, waar de Thais zelf ook steen en been over klagen, en anderzijds de koers van de Baht tov Euro. Kreeg je 10 jaar geleden nog 50, nu iets van 37 voor een euro.

Wat qua verblijfkosten wel goedkoop is zijn Laos en Cambodja. Maar in de Laotiaanse hotspots, Vientiane, Vang Veng en Luaprabang zul je toch goed moeten zoeken naar een bug-free kamer voor onder de 15 dollar.

En dan een bezoekje aan die oude stenen van Angor Wat voor 40 dollar, excl. tuk tuk. Ik bedoel maar. Overigens is het leven in Sihanoukville wel weer erg goedkoop, mits je iedere dag BBQ fish wilt eten voor 3 dollar en een biertje voor 25 dollar cent. Goedkope slaapplekken zul je daar ongetwijfeld ook aantreffen voor rond de 10 dollar. Maar stel je er niet teveel van voor.

Vietnam vond ik het eten en drinken verrassend goedkoop maar qua verblijf heb ik geen ervaring anders dan minimaal 3 sterren hotels en ook die waren goedkoop, maar buiten een backpackers budget.

Dus, ja het kan, maar het vereist wel een strakke planning qua verplaatsingen. Want ff een enkeltje vliegen van DMK naar bv CNX is toch een hele hap uit het maand budget. Maar ook het reizen per bus cross- border is niet geweldig goedkoop. Sihanoukville-Bangkok kost ook iets van 30-35 dollar, maar dan heb je wel een dag en avond vullend programma terwijl de Oreo's je neus uitkomen.

Succes, ik heb er de tijd niet voor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 9 augustus 2015 @ 11:32:47 #107
446384 Casave
Kokosnoot
pi_155040241
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 11:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Exclusuef vlucht erheen? Mwah, het zou kunnen, maar realiseer je wel dat dat in Thailand dus iets van 37000 Baht is, of wel 1000 per dag en 6000 voor onvoorzien.

Als je een kamer wilt ipv slechts een bed om te overnachten, dan blijft er dus 500, misschien soms 600 Bt per dag over voor eten, drinken, reizen en andere leuke dingen. Dat is niet al te veel. Ja er zijn ook dagen bij dat ik geen 600 Bt uitgeef, maar dat zijn uitzonderingen.

Thailand is zeker op 10 jaar tijd minstens de helft duurder geworden, enerzijds door de inflatie, waar de Thais zelf ook steen en been over klagen, en anderzijds de koers van de Baht tov Euro. Kreeg je 10 jaar geleden nog 50, nu iets van 37 voor een euro.

Wat qua verblijfkosten wel goedkoop is zijn Laos en Cambodja. Maar in de Laotiaanse hotspots, Vientiane, Vang Veng en Luaprabang zul je toch goed moeten zoeken naar een bug-free kamer voor onder de 15 dollar.

En dan een bezoekje aan die oude stenen van Angor Wat voor 40 dollar, excl. tuk tuk. Ik bedoel maar. Overigens is het leven in Sihanoukville wel weer erg goedkoop, mits je iedere dag BBQ fish wilt eten voor 3 dollar en een biertje voor 25 dollar cent. Goedkope slaapplekken zul je daar ongetwijfeld ook aantreffen voor rond de 10 dollar. Maar stel je er niet teveel van voor.

Vietnam vond ik het eten en drinken verrassend goedkoop maar qua verblijf heb ik geen ervaring anders dan minimaal 3 sterren hotels en ook die waren goedkoop, maar buiten een backpackers budget.

Dus, ja het kan, maar het vereist wel een strakke planning qua verplaatsingen. Want ff een enkeltje vliegen van DMK naar bv CNX is toch een hele hap uit het maand budget. Maar ook het reizen per bus cross- border is niet geweldig goedkoop. Sihanoukville-Bangkok kost ook iets van 30-35 dollar, maar dan heb je wel een dag en avond vullend programma terwijl de Oreo's je neus uitkomen.

Succes, ik heb er de tijd niet voor.
Oké het is dus wel duurder geworden allemaal. Ik heb mijn schatting ook maar uit blogs van andere reizigers dus dat kan nogal verschillen met wat ik zelf voor ogen heb. Ik weet van mezelf dat ik toch ietsje pietsje meer comfort zou willen. Dus misschien een budget van 1500 per maand aanhouden.

Ik denk by the way als je 20k hebt, ts, dat je dan zeer ruim kan leven daar!

Oh en buzz1291
Ik maak uit je post op dat je in Thailand woont?
pi_155047254
Inentingen vaccinaties zegt ene reisblog bullshit voor bv Thailand en de andere een must. Toch eens GGD bellen, wat is jullie ervaring met vaccinaties?
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:03:16 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155047520
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 11:32 schreef Casave het volgende:

[..]

Oké het is dus wel duurder geworden allemaal. Ik heb mijn schatting ook maar uit blogs van andere reizigers dus dat kan nogal verschillen met wat ik zelf voor ogen heb. Ik weet van mezelf dat ik toch ietsje pietsje meer comfort zou willen. Dus misschien een budget van 1500 per maand aanhouden.

Ik denk by the way als je 20k hebt, ts, dat je dan zeer ruim kan leven daar!

Oh en buzz1291
Ik maak uit je post op dat je in Thailand woont?
Nee, ik woon niet in Thailand, maar kom er regelmatig werkgerelateerd, en vaak probeer ik er dan een weekje of een verlengd weekend aan vast te plakken. Maar niet alleen Thailand hoor. Op Penang Island voel ik me bv ook heel erg thuis, al zijn het daar voor de alcoholische versnaperingen Singaporese prijzen. En Phnom Penh vind ik ook prima. Het waren dit jaar nog maar 6 trips...... :?

En vaccinaties. Tsja, net als iedere boerenlul heb ik die 15 jaar geleden ook gehaald, gele koorts, buiktyfus en hepatitis A geloof ik. En malaron malaria pillen als ik me niet vergis. Ik zou het nu gewoon helemaal vergeten, maar 's avonds wel lange kleding aan en wat Deet mee. Maar als je verwacht, zeg maar, nogal al wat wisselende contacten op te doen, dan zou ik wel zo'n hepatitis B kuur doen. Dat laatste, voor de duidelijkheid, is niet aan mij besteed.

[ Bericht 14% gewijzigd door buzz1291 op 09-08-2015 16:09:00 ]
pi_155048982
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:52 schreef alwaysonhold het volgende:
Inentingen vaccinaties zegt ene reisblog bullshit voor bv Thailand en de andere een must. Toch eens GGD bellen, wat is jullie ervaring met vaccinaties?
gewoon maar gedaan, je weet nooit of je nog eens ergens de jungle inwilt ofzo. helemaal onderin thailand heb je malaria geloof ik, dus ik had ook pillen mee (niet geweest, niet gebruikt..)

de GGD weet wat je nodig kan hebben, dus bellen ja.
pi_155054760
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:52 schreef alwaysonhold het volgende:
Ieder heeft hier zijn eigen mening over. Als je naar een van de meest toeristische pellek gaat, is het volgens mij ook prima als je niets doet aan vaccinaties etc. Ga je de rimboe in, bijvoorbeeld in Myanmar, dan zou ik toch eventjes snel Hep A, buiktyfus en malariapilletjes meenemen. Gele koorts heb je waarschijnlijk niet nodig.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_155061410
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:15 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ieder heeft hier zijn eigen mening over. Als je naar een van de meest toeristische pellek gaat, is het volgens mij ook prima als je niets doet aan vaccinaties etc. Ga je de rimboe in, bijvoorbeeld in Myanmar, dan zou ik toch eventjes snel Hep A, buiktyfus en malariapilletjes meenemen. Gele koorts heb je waarschijnlijk niet nodig.
Thanx!
pi_155068378
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:40 schreef Casave het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe lang je in het land verblijft. Als minder dan 90 dagen, dan is er geen visum nodig denk ik. Dat geldt in ieder geval voor China wat ik begreep, maar het zou per land kunnen verschillen.
Dat geldt niet voor China. Voor China is altijd een visum verplicht met uitzondering van een aantal steden waar je max 24u / 72u (afhankelijk van de stad) kan verblijven. (Alleen als je via de luchthaven aankomt en weer vertrekt)

Voor HK heb je inderdaad geen visum nodig en kan je max 90 dagen verblijven.
pi_155069039
Wat zijn de prijzen van hostels in de maanden december-januari in Thailand? Echt veel hoger of valt dat wel mee?
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:25:49 #115
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155088272
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 08:30 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat zijn de prijzen van hostels in de maanden december-januari in Thailand? Echt veel hoger of valt dat wel mee?
Hoger dan wanneer? Die Thais zijn ook niet gek hoor. Wellicht dat het in het ultra laag seizoen, mei- juni wat goedkoper is, maar voor de rest van het jaar is het gewoon de volle prijs. In mei in Hua Hin betaaalde ik ooit 1000Bt per nacht minder dan in het "hoog seizoen". Maar verder kan ik me geen echte prijsreducties herrinneren anders dan te boeken bij latestays.com. En dan kan het wel eens 70% schelen op de rack rate. Maar dat zijn dan weer geen hostels. ;)
pi_155096056
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hoger dan wanneer? Die Thais zijn ook niet gek hoor. Wellicht dat het in het ultra laag seizoen, mei- juni wat goedkoper is, maar voor de rest van het jaar is het gewoon de volle prijs. In mei in Hua Hin betaaalde ik ooit 1000Bt per nacht minder dan in het "hoog seizoen". Maar verder kan ik me geen echte prijsreducties herrinneren anders dan te boeken bij latestays.com. En dan kan het wel eens 70% schelen op de rack rate. Maar dat zijn dan weer geen hostels. ;)
:) Dankje voor de reactie :D
pi_155112215
Zo, knoop doorgehakt. Wordt doorreis Laos en Cambodja en eindigen in Australie. Blijven eerste paar weken in Thailand, hoe zit dat met een visum. Las 30 dagen, anders hier visum al kopen. Iemand ervaring met langere visum voor Thailand?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:21:43 #118
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_155113169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:51 schreef alwaysonhold het volgende:
Zo, knoop doorgehakt. Wordt doorreis Laos en Cambodja en eindigen in Australie. Blijven eerste paar weken in Thailand, hoe zit dat met een visum. Las 30 dagen, anders hier visum al kopen. Iemand ervaring met langere visum voor Thailand?
Vriend, ik snap dat je het hier vraagt. Maar met google weet je het binnen 30 seconden :)
Je kan hem in ieder geval altijd verlengen, bij de ambassade of bij speciale kantoortjes geloof ik.

[ Bericht 12% gewijzigd door EDMAN- op 11-08-2015 16:25:30 ]
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:26:33 #119
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_155119040
Nu heb ik zelf ook een vraag (zit ook te googelen, maar misschien heeft iemand ervaring):

Iemand hier zijn/haar Advanced Open Water diving certificaat gehaald in Thailand? Ik neig nu naar Koh Tao en de diving scholen daar.

Similan en Koh Lanta lijken wat duurder uit te komen. Heb inmiddels open water van SSI dive schools.
pi_155122058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:26 schreef EDMAN- het volgende:
Nu heb ik zelf ook een vraag (zit ook te googelen, maar misschien heeft iemand ervaring):

Iemand hier zijn/haar Advanced Open Water diving certificaat gehaald in Thailand? Ik neig nu naar Koh Tao en de diving scholen daar.

Similan en Koh Lanta lijken wat duurder uit te komen. Heb inmiddels open water van SSI dive schools.
Geen ervaring met lessen, maar wel met fun dives bij Roctopus (richting het noord-einde van Sairee). SSI duikcentrum en 2e op tripadvisor. Ik was erg enthousiast, enorm leuk team met goede begeleiding. Afgelopen mei 4 fundives gemaakt, mijn eerste duiken in zeewater na een OW-brevet in NL te hebben gehaald. Ik moet zeggen dat ik veel van ze geleerd heb daar, zelfs voor fun divers veel tips en trucs. Als ik nog eens naar Koh Tao ga dan zou ik niet aarzelen. Er zijn uiteraard mooiere duikstekken op de wereld dan Koh Tao, maar de sfeer vond ik heerlijk. De prijs op Koh Tao is inderdaad onovertroffen als je low budget wil duiken.
pi_155122983
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:16 schreef Dropbox het volgende:
De prijs op Koh Tao is inderdaad onovertroffen als je low budget wil duiken.
De rest klop allemaal. Ik ken alleen ergens waar het goedkoper kan - Utila en Atitlan(S-ta Cruz).

Ok had mijn OW gehaald op Koh Phi Phi. Duurder dan Koh Tao, maar nog steeds betaalbaar en supermooi.
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_155122999
quote:
Visa run doen?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:28:56 #123
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155124752
quote:
In die volgorde is het handig om vanuit Cambodja terug te reizen naar Bangkok of naar Singapore te vliegen want van daaruit zijn de ticketprijzen naar Australië in het algemeen het meest aantrekkelijk.

Zelf zou ik Laos links laten liggen, vanuit Cambodja naar KL vliegen, rondreizen in Maleisie en dan via Singapore naar Australie gaan. Laos is wel goedkoop, maar na een paar dagen ook dood saai en het voegt werkelijk niets toe aan de armoe die je in Cambodja zult ervaren. Maar goed, dat is he ik zo'n trip zou indelen.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:22:09 #124
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_155126467
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:16 schreef Dropbox het volgende:

[..]

Geen ervaring met lessen, maar wel met fun dives bij Roctopus (richting het noord-einde van Sairee). SSI duikcentrum en 2e op tripadvisor. Ik was erg enthousiast, enorm leuk team met goede begeleiding. Afgelopen mei 4 fundives gemaakt, mijn eerste duiken in zeewater na een OW-brevet in NL te hebben gehaald. Ik moet zeggen dat ik veel van ze geleerd heb daar, zelfs voor fun divers veel tips en trucs. Als ik nog eens naar Koh Tao ga dan zou ik niet aarzelen. Er zijn uiteraard mooiere duikstekken op de wereld dan Koh Tao, maar de sfeer vond ik heerlijk. De prijs op Koh Tao is inderdaad onovertroffen als je low budget wil duiken.
Thnx voor de info! Roctopus had ik boven aan m;n lijstje staan :), 240 euro voor Advanced, tegenover 380 op de andere plekken
pi_155139473
quote:
Om te leven (hotel en eten), zal het wel kunnen, krap maar goed.

Denk dat je budget killer locale reiskosten, excursies, en activiteiten gaat worden,
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')