koop even een lonely planet voor de landen waar je naartoe wilt, of voor ZO azie, dan weet je dit soort dingen ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:21 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Waar kan je dan voor 3 euro slapen. In een krot?
Haha, cool 👍🏻. Bizar goedkoop leven kan je daar dus! Beetje bestemd tegen goede regenval die dingen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:50 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
koop even een lonely planet voor de landen waar je naartoe wilt, of voor ZO azie, dan weet je dit soort dingen ook.
op een eilandje in een gaar huisje aan het strand. zonder bedbugs als je geluk hebt.
van dit soort: [ afbeelding ]
3 euro is vrij weinig, maar een hostel zou es kunnen lukken. Een 10tje is meestal voldoende voor een basic kamer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:21 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Waar kan je dan voor 3 euro slapen. In een krot?
Geen geld! Zijn er altijd wel hostels waarin je zonder te boeken terecht kunt? Of is dat altijd volgeboekt?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:03 schreef miro86 het volgende:
[..]
3 euro is vrij weinig, maar een hostel zou es kunnen lukken. Een 10tje is meestal voldoende voor een basic kamer.
Maar je vond uiteindelijk altijd wat?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:37 schreef miro86 het volgende:
hangt af waar en wanneer. Meestal lukte het zonder te boeken, maar soms was het even zoeken naar een goedkoop bedje
Altijd Het was niet altijd ideaal, maar ik had altijd iets. Soms ietsjes duurder, soms niet zo leuk, maar ik had altijd wat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:42 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Maar je vond uiteindelijk altijd wat?
ik neem aan dat ze erop gebouwd zijn, maar je kan het slecht treffen natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:29 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Haha, cool 👍🏻. Bizar goedkoop leven kan je daar dus! Beetje bestemd tegen goede regenval die dingen?
Klinkt heel ok, daar ga ik ook vanuit dat grenzen worden verlegd!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik neem aan dat ze erop gebouwd zijn, maar je kan het slecht treffen natuurlijk.
het zijn toch arme landen, niet alles wat je mee gaat maken zal goed en leuk zijn. maar wel avontuurlijk! en je grenzen zullen snel worden verlegd.
Gaat je vriendin ook mee?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 07:56 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Klinkt heel ok, daar ga ik ook vanuit dat grenzen worden verlegd!
Ik boek vrijwel nooit van tevoren, behalve op hele specifieke locaties met zeer beperkt aanbod, zoals midden in een national park ofzo. Dan krijg je de beste prijzen en ik wil me sowieso niet vastleggen tijdens een reis, aangezien ik van tevoren nooit meer dan een ruw plan heb. Ik vind het ook helemaal niet leuk om me van tevoren vast te leggen op dingen. Dat gaat in tegen de geest van mijn reis filosofie! En je vindt altijd onderdak. Het is me in >22 jaar solo op de bonnefooi backpacken nog nooit gebeurd dat ik niets vond.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Geen geld! Zijn er altijd wel hostels waarin je zonder te boeken terecht kunt? Of is dat altijd volgeboekt?
Dit dus. 5-10 euro is een normale prijs voor een kamer in grote delen van zuidoost Azië.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:51 schreef Blik het volgende:
Is al wel 10 jaar geleden, maar toen regelmatig een 2-persoonskamer kunnen regelen voor tussen de 5-10 euro per nacht. Dus per persoon tussen e 2,50 en 5 euro.
Leuk, nog tips voor Thailand qua plaatsen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik boek vrijwel nooit van tevoren, behalve op hele specifieke locaties met zeer beperkt aanbod, zoals midden in een national park ofzo. Dan krijg je de beste prijzen en ik wil me sowieso niet vastleggen tijdens een reis, aangezien ik van tevoren nooit meer dan een ruw plan heb. Ik vind het ook helemaal niet leuk om me van tevoren vast te leggen op dingen. Dat gaat in tegen de geest van mijn reis filosofie! En je vindt altijd onderdak. Het is me in >22 jaar solo op de bonnefooi backpacken nog nooit gebeurd dat ik niets vond.
Vooral Khao Yai national park (dicht bij Bangkok) niet overslaan. En Khao Sok national park is schitterend als voorbeeld voor een tropisch regenwoud.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:31 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Leuk, nog tips voor Thailand qua plaatsen?
check dmquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vooral Khao Yai national park (dicht bij Bangkok) niet overslaan. En Khao Sok national park is schitterend als voorbeeld voor een tropisch regenwoud.
Ziet er heel mooi uit. Khao Yai National park is niks over te vinden op den google ☺️. Bedankt voor de tips nogmaals!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vooral Khao Yai national park (dicht bij Bangkok) niet overslaan. En Khao Sok national park is schitterend als voorbeeld voor een tropisch regenwoud.
Eerste hit met Google: https://www.thainationalparks.com/khao-yai-national-parkquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:46 schreef alwaysonhold het volgende:
Khao Yai National park is niks over te vinden op den google ☺️.
Ziet er idd. tof uit!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:07 schreef Blik het volgende:
Khao Yai is idd erg mooi, wordt vaak overgeslagen
En altijd even vragen of je de kamer van tevoren mag zienquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit dus. 5-10 euro is een normale prijs voor een kamer in grote delen van zuidoost Azië.
Mijn ervaring is overigens dat er geen relatie zit tussen de prijs van de kamer en de kwaliteit van de slaap, dus ik ga altijd voor de één van de goedkoopste kamers, waarbij ik dan wel m'n gezond verstand gebruik. Verreweg het belangrijkste criterium is niet teveel lawaai. De rest kan me weinig schelen.
nee maar je voorkomt wel dat je betaald en vervolgens in het slechtste kamertje wordt gezet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En altijd even vragen of je de kamer van tevoren mag zienNiet dat ik op basis daarvan ooit een kamer geweigerd heb, maar goed
Ik heb ooit een keer nee gezegd. Maar dat kamertje zag echt eruit alsof het uit een slechte horror film kwam.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee maar je voorkomt wel dat je betaald en vervolgens in het slechtste kamertje wordt gezet.
Ik ga ook weg, januari 2016, voor een jaar. Hebben samen 30k te besteden en ons huis wordt die tijd bewoond. Heb m'n baan opgezegd, maar heb wel het geluk dat mijn vriendin een jaar weg mag van haar werk (Belgiëquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:26 schreef alwaysonhold het volgende:
Hello Fokkers,
Advies nodig! Ik ben nu 29 jaar en genoeg gespaard om een wereldreis van 6 a 7 maanden te maken in het continent Azië. Nu vraag ik me af waar ik ongeveer mee moet rekening houden qua kosten in totaal en wat zouden jullie doen met je huidige huur huis? Ga mijn baan dus ook opzeggen, maar wil deze stap eens maken in mijn leven.
Is een wereldreis trouwens goed te maken zonder rijbewijs? En wat zijn de websites voor een 6 maanden tocht in de mooiste gebieden in Azië?
Tips graag, en waar moet ik nog meer allemaal rekening mee houden....heb er zin in!!![]()
Mooi om zo een beslissing te maken he? Moet het nog mensen gaan vertellen in mijn omgeving van werk opzeggen enz, jij al verteld en hoe reageerden mensen? Ik wil niet op mijn 80ste op mijn sterfbed zeggen dat ik niks van de wereld heb gezien...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:37 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Ik ga ook weg, januari 2016, voor een jaar. Hebben samen 30k te besteden en ons huis wordt die tijd bewoond. Heb m'n baan opgezegd, maar heb wel het geluk dat mijn vriendin een jaar weg mag van haar werk (België). Rijbewijs heb je echt niet nodig, of je wil ergens auto gaan rijden..
. Motor of scooter huren kan dan denk ik ook niet en zou ik dan ook zeker niet doen ook al mag het wel. Je bent zwaar de sjaak als je dan brokken maakt.
Qua kosten.. ben zelf in Indonesië en Sri Lanka geweest (die laatste als repetitie voor volgend jaar) en met 20 euro per dag kwamen wij er al. De grootste uitgaven waren alcohol, roken (inmiddels gestopt) en de uitjes (duiken, tempels etc.).
Eten en slapen kan je spotgoedkoop doen, maar dan moet je wel tegen de hitte kunnen (geen airco) en tegen een hard matras kunnen en eventueel bed bugs als je pech hebt). En als je langer de tijd hebt kun je er voor kiezen een paar dagen rustig aan te doen qua financiën en daarna weer een 'klapper' te maken.
Wij pakken in Zuid Oost Azië de volgende landen: Thailand --> Myanmar --> Nepal (Optioneel aangezien aardbeving en bereikbaarheid vanuit Myanmar) --> Thailand --> Laos --> Cambodja --> Vietnam --> Maleisië --> Indonesië (welke eilanden moeten we nog zien, in ieder geval beginnen in Sumatra.) --> Filipijnen --> en van daaruit verder naar ....
Proberen zo min mogelijk te doen met het vliegtuig en zo veel mogelijk met bus / trein.
Mijn baas is niet zo blij, maar wel blij dat ik het 7 maanden van te voren al aangeef (is nooit een geschikte tijd voor, maar 1 maand voor je weggaat ontslag nemen is best lullig). Andere collega is met pensioen en weer een ander blijkt nu kanker te hebben, dus het komt allemaal niet heel handig uit zeg maar. Verder zegt iedereen vooral: moet je doen!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:31 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Mooi om zo een beslissing te maken he? Moet het nog mensen gaan vertellen in mijn omgeving van werk opzeggen enz, jij al verteld en hoe reageerden mensen? Ik wil niet op mijn 80ste op mijn sterfbed zeggen dat ik niks van de wereld heb gezien...
Waarschijnlijk ook november-december. Moet nog wat dingen regelen met werk. Ik start in Bangkok ook. Gelijk beginnen met een prachtige stad 👍🏻👍🏻.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:38 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Mijn baas is niet zo blij, maar wel blij dat ik het 7 maanden van te voren al aangeef (is nooit een geschikte tijd voor, maar 1 maand voor je weggaat ontslag nemen is best lullig). Andere collega is met pensioen en weer een ander blijkt nu kanker te hebben, dus het komt allemaal niet heel handig uit zeg maar. Verder zegt iedereen vooral: moet je doen!
Ik ben het hier verder ook wel beu, dus had het ook echt niet langer volgehouden.
Wanneer wil je vertrekken? En waar start je? Wij hebben nu een ticket naar Bangkok, enkeltje, voor 300 euro (wel met Germanwings)
Gewoon uitzoeken... google, google maps, reissites, ervaring van vriendenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:19 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook november-december. Moet nog wat dingen regelen met werk. Ik start in Bangkok ook. Gelijk beginnen met een prachtige stad 👍🏻👍🏻.
Hoe kom je aan dit reisschema trouwens?
Zijn dat vaste routes zo een rtw ticket?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:32 schreef miro86 het volgende:
Mooie trip. Wel jammer dat je ontslag moet nemen. Het zou mooier zijn als je meteen terug kon bij je oude werkgever.
Als je een jaar hebt zou ik eerder een RTW ticket nemen - dat kan erg goedkoop uitpakken. De mijne had 1300 gekost en daarmee had ik de volgende vluchten
Londen-Shanghai
Shanghai-Singapore
Singapore-Sydney
Melbourne-Christchurch
Christchurch-Wellington
Wellington-Auckland
Auckland-LAX
NY-Londen
Nee, daar kan je een offerte voor laten maken bij bijvoorbeeld Kilroy.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:36 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Zijn dat vaste routes zo een rtw ticket?
@edman Was het budget wat je haalde van 20 euro inclusief overnachten met z'n 2? Dan is het spot goedkoop 👍
quote:Wereldtickets zijn op verschillende manieren samen te stellen. Uiteraard kun je simpelweg allemaal enkele reizen aan elkaar plakken. Het nadeel hiervan is dat enkele reizen vaak in verhouding een stuk duurder zijn en het totaal dus vrij hoog uit komt. Een enkele reis naar Bangkok voor EUR 300,- is natuurlijk heel aantrekkelijk, maar hebben jullie ook gekeken naar enkele tickets voor de rest van de route? Vooral de oversteek tussen continenten is vaak erg prijzig. Als je het wereldticket samenstelt op basis van enkele reizen, heb je ook met verschillende voorwaarden van de betrokken airlines te maken. Het enige ticket is wellicht niet wijzigbaar, het andere wel en bij de ene vlucht mag je 23 kilo bagage mee en bij de andere moet je nog bij betalen.
Het is ook mogelijk een wereldticket samen te stellen waarbij je gebruikt maakt van een 'alliantie' ticket. Alle vluchten worden uitgevoerd door airlines die samen een alliantie vormen. Het ticket is dan een geheel en hanteert eenzelfde voorwaarden omtrent het kunnen wijzigen van het ticket en bagage. De data van de vluchten binnen zo'n alliantieticket zijn wijzigbaar voor EUR 50,- op basis van beschikbaarheid. Zo kun je je reis nog flexibel houden.
De prijs van een alliantie ticket wordt gebaseerd op het aantal continenten dat je bezoekt of het aantal mijlen dat je aflegt. Bezoek je 4 continenten (bijv. Europa, Azie, Oceanie, Noord Amerika) dan ben je zo'n EUR 3.300,- kwijt, mits alle gekozen bestemmingen hier natuurlijk in kunnen worden gecombineerd. Voeg je hier een 5e continent aan toe, bijvoorbeeld Zuid Amerika, dan betaal je zo'n EUR 4.000 p.p. inclusief luchthavenbelasing.
Wij kunnen uiteraard gaan puzzelen om te achterhalen wat voor jullie het beste ticket is. Soms komt het voor dat enkele reizen wel goedkoper uit komen, maar vaak is dit niet zo. Is het voor jullie belangrijk dat jullie reisdata op reis nog te wijzigen zijn?
Let op: een wereldticket wordt samengesteld met vertrek en eindpunt op dezelfde bestemming waarbij Amsterdam de voordeligste optie is. Omdat jullie al een enkeltje Bangkok hebben, valt er geen wereldticket meer samen te stellen met vertrek vanuit Amsterdam. Je kunt een wereldticket niet pas oppakken in Bangkok. Als jullie dus een alliantie wereldticket willen, zal jullie vlucht naar Bangkok vervallen. Als jullie de vlucht naar Bangkok perse willen gebruiken, kan het ticket alleen middels enkele reizen worden samengesteld.
Nee, je kunt kiezen uit een paar aanbieders (vaak de bekende allianties), daarnaast heb je een aantal stops/vluchten. Je moet steeds dezelfde kant op gaan (iig tussen continenten).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:36 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Zijn dat vaste routes zo een rtw ticket?
Ok, thanx. Ga me erin verdiepen!! 👍🏻quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:18 schreef miro86 het volgende:
[..]
Nee, je kunt kiezen uit een paar aanbieders (vaak de bekende allianties), daarnaast heb je een aantal stops/vluchten. Je moet steeds dezelfde kant op gaan (iig tussen continenten).
Ik vloog met Virgin Atlantic/Cathay/Singapore Airlines/Air New Zealand. Dat was erg goedkoop, maar je had minder flexibiliteit qua bestemmingen. Ik moest naar Singapore, de rest was puur voor de lol. Een flexibel retourtje Singapore koste destijd 950 euro, met 300 euro extra had ik al die extra vluchten. En flexibiliteit qua vluchttijden.
Dit is wel een belangrijk punt idd.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:14 schreef tvanriest het volgende:
Zou je reis niet te strak plannen. Je komt altijd weer mensen tegen met wie je misschien even wil optrekken. Overal is internet, een vlucht is snel geboekt.
Hou er dan wel rekening mee dat een aantal landen bij de immigratie balie lastig kan doen als je geen vervolg / retourticket hebt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:14 schreef tvanriest het volgende:
Zou je reis niet te strak plannen. Je komt altijd weer mensen tegen met wie je misschien even wil optrekken. Overal is internet, een vlucht is snel geboekt.
Hoe bedoel je? Kan je toch idd gewoon boeken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 05:07 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Hou er dan wel rekening mee dat een aantal landen bij de immigratie balie lastig kan doen als je geen vervolg / retourticket hebt.
Voor sommige landen heb je een visa nodig om in te komen. En sommige van die landen eisen dat je kan bewijzen dat je ook weer weggaat. Door middel van een retourticket of doorreis.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Kan je toch idd gewoon boeken.
Met een rtw ticket kun je alvast je vervolgvlucht regelen en deze wijzigen als je in het land bent.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Kan je toch idd gewoon boeken.
Nooit problemen mee gehad. Je hebt immers altijd een vervolg ticket (soms vanuit een buurland), die kun je altijd laten zien. Daarmee bewijs je ook dat je van plan bent om iig voor die tijd het land uit te zijn. (Je moet dan wel uit kunnen leggen hoe je van land A naar land B zult gaan).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:35 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Voor sommige landen heb je een visa nodig om in te komen. En sommige van die landen eisen dat je kan bewijzen dat je ook weer weggaat. Door middel van een retourticket of doorreis.
De data wel, de bestemmingen eigenlijk niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:36 schreef tvanriest het volgende:
[..]
Met een rtw ticket kun je alvast je vervolgvlucht regelen en deze wijzigen als je in het land bent.
Hoe zit het nu, want anderen zeggen dat een visa helemaal niet nodig is. Strange....quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:35 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Voor sommige landen heb je een visa nodig om in te komen. En sommige van die landen eisen dat je kan bewijzen dat je ook weer weggaat. Door middel van een retourticket of doorreis.
Dit verschilt per land. Hier mag geen twijfel over bestaand - voor sommige landen heb je een visum nodig. Soms moet je m nog in Nederland regelen, soms kan dat ook als je onderweg bent.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:47 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Hoe zit het nu, want anderen zeggen dat een visa helemaal niet nodig is. Strange....
thanx voor de ophelderingquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 00:27 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dit verschilt per land. Hier mag geen twijfel over bestaand - voor sommige landen heb je een visum nodig. Soms
moet je m nog in Nederland regelen, soms kan dat ook als je onderweg bent.
https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_requirements_for_Dutch_citizensquote:
Dat lijkt mij dus ook het ideaal, je huis verhuren in nederland, ondertussen leven in een goedkoop land en alsnog geld verdienenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:33 schreef ufopiloot het volgende:
Als je huis hypotheek-vrij is en je het verhuurt verdien je er normaal gesproken aan als je op reis gaat in Azië, dus als het goed is ligt er wel een buffertje klaar als het vinden van werk moeilijk blijkt.
Dat is idd zijn geluk. Als je je huis voor 500 ex kan verhuren dan pak je toch zo'n 3K tijdens je vakantie. Zou ook de energie gewoon op de huurder zijn naam zetten tijdens je vakantie. Daarnaast hoef je niemand om toestemming te vragen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus ook het ideaal, je huis verhuren in nederland, ondertussen leven in een goedkoop land en alsnog geld verdienen
Nope. Eerst alles rond krijgen met betrekking tot huurder huis van ons en dit goed doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 09:00 schreef tvanriest het volgende:
[..]
Dat is idd zijn geluk. Als je je huis voor 500 ex kan verhuren dan pak je toch zo'n 3K tijdens je vakantie. Zou ook de energie gewoon op de huurder zijn naam zetten tijdens je vakantie. Daarnaast hoef je niemand om toestemming te vragen.
Weet je baas het al?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |