abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154875576
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:21 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Waar kan je dan voor 3 euro slapen. In een krot ;)?
koop even een lonely planet voor de landen waar je naartoe wilt, of voor ZO azie, dan weet je dit soort dingen ook.

op een eilandje in een gaar huisje aan het strand. zonder bedbugs als je geluk hebt.

van dit soort:
pi_154876731
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

koop even een lonely planet voor de landen waar je naartoe wilt, of voor ZO azie, dan weet je dit soort dingen ook.

op een eilandje in een gaar huisje aan het strand. zonder bedbugs als je geluk hebt.

van dit soort: [ afbeelding ]
Haha, cool 👍🏻. Bizar goedkoop leven kan je daar dus! Beetje bestemd tegen goede regenval die dingen?
pi_154877338
Thanx voor weer wat antwoorden iedereen! Tips, nog altijd welkom. Super hulp!
pi_154881863
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:21 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Waar kan je dan voor 3 euro slapen. In een krot ;)?
3 euro is vrij weinig, maar een hostel zou es kunnen lukken. Een 10tje is meestal voldoende voor een basic kamer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_154882986
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:03 schreef miro86 het volgende:

[..]

3 euro is vrij weinig, maar een hostel zou es kunnen lukken. Een 10tje is meestal voldoende voor een basic kamer.
Geen geld! Zijn er altijd wel hostels waarin je zonder te boeken terecht kunt? Of is dat altijd volgeboekt?
pi_154883161
hangt af waar en wanneer. Meestal lukte het zonder te boeken, maar soms was het even zoeken naar een goedkoop bedje
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_154883375
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:37 schreef miro86 het volgende:
hangt af waar en wanneer. Meestal lukte het zonder te boeken, maar soms was het even zoeken naar een goedkoop bedje
Maar je vond uiteindelijk altijd wat?
pi_154883564
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:42 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Maar je vond uiteindelijk altijd wat?
Altijd Het was niet altijd ideaal, maar ik had altijd iets. Soms ietsjes duurder, soms niet zo leuk, maar ik had altijd wat.
Soms, als je risico mijdend bent, loont het om een eerste nacht te boeken en daarna op zoek te gaan naar iets leukers.
pi_154885697
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:29 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Haha, cool 👍🏻. Bizar goedkoop leven kan je daar dus! Beetje bestemd tegen goede regenval die dingen?
ik neem aan dat ze erop gebouwd zijn, maar je kan het slecht treffen natuurlijk.
het zijn toch arme landen, niet alles wat je mee gaat maken zal goed en leuk zijn. maar wel avontuurlijk! en je grenzen zullen snel worden verlegd.
pi_154887642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 01:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik neem aan dat ze erop gebouwd zijn, maar je kan het slecht treffen natuurlijk.
het zijn toch arme landen, niet alles wat je mee gaat maken zal goed en leuk zijn. maar wel avontuurlijk! en je grenzen zullen snel worden verlegd.
Klinkt heel ok, daar ga ik ook vanuit dat grenzen worden verlegd!
pi_154887741
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:56 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Klinkt heel ok, daar ga ik ook vanuit dat grenzen worden verlegd!
Gaat je vriendin ook mee?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:51:54 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_154889099
Is al wel 10 jaar geleden, maar toen regelmatig een 2-persoonskamer kunnen regelen voor tussen de 5-10 euro per nacht. Dus per persoon tussen e 2,50 en 5 euro.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:00:33 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154889248
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:32 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Geen geld! Zijn er altijd wel hostels waarin je zonder te boeken terecht kunt? Of is dat altijd volgeboekt?
Ik boek vrijwel nooit van tevoren, behalve op hele specifieke locaties met zeer beperkt aanbod, zoals midden in een national park ofzo. Dan krijg je de beste prijzen en ik wil me sowieso niet vastleggen tijdens een reis, aangezien ik van tevoren nooit meer dan een ruw plan heb. Ik vind het ook helemaal niet leuk om me van tevoren vast te leggen op dingen. Dat gaat in tegen de geest van mijn reis filosofie! En je vindt altijd onderdak. Het is me in >22 jaar solo op de bonnefooi backpacken nog nooit gebeurd dat ik niets vond.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:09:13 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154889403
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:51 schreef Blik het volgende:
Is al wel 10 jaar geleden, maar toen regelmatig een 2-persoonskamer kunnen regelen voor tussen de 5-10 euro per nacht. Dus per persoon tussen e 2,50 en 5 euro.
Dit dus. 5-10 euro is een normale prijs voor een kamer in grote delen van zuidoost Azië.

Mijn ervaring is overigens dat er geen relatie zit tussen de prijs van de kamer en de kwaliteit van de slaap, dus ik ga altijd voor de één van de goedkoopste kamers, waarbij ik dan wel m'n gezond verstand gebruik. Verreweg het belangrijkste criterium is niet teveel lawaai. De rest kan me weinig schelen.
Mijn reisverslagen
pi_154889736
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik boek vrijwel nooit van tevoren, behalve op hele specifieke locaties met zeer beperkt aanbod, zoals midden in een national park ofzo. Dan krijg je de beste prijzen en ik wil me sowieso niet vastleggen tijdens een reis, aangezien ik van tevoren nooit meer dan een ruw plan heb. Ik vind het ook helemaal niet leuk om me van tevoren vast te leggen op dingen. Dat gaat in tegen de geest van mijn reis filosofie! En je vindt altijd onderdak. Het is me in >22 jaar solo op de bonnefooi backpacken nog nooit gebeurd dat ik niets vond.
Leuk, nog tips voor Thailand qua plaatsen?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:49:18 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154890075
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:31 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Leuk, nog tips voor Thailand qua plaatsen?
Vooral Khao Yai national park (dicht bij Bangkok) niet overslaan. En Khao Sok national park is schitterend als voorbeeld voor een tropisch regenwoud.
Mijn reisverslagen
pi_154890541
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vooral Khao Yai national park (dicht bij Bangkok) niet overslaan. En Khao Sok national park is schitterend als voorbeeld voor een tropisch regenwoud.
check dm
pi_154891273
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ziet er heel mooi uit. Khao Yai National park is niks over te vinden op den google ☺️. Bedankt voor de tips nogmaals!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:49:25 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154891327
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:46 schreef alwaysonhold het volgende:
Khao Yai National park is niks over te vinden op den google ☺️.
Eerste hit met Google: https://www.thainationalparks.com/khao-yai-national-park
Mijn reisverslagen
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:07:03 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_154891746
Khao Yai is idd erg mooi, wordt vaak overgeslagen
pi_154913414
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:07 schreef Blik het volgende:
Khao Yai is idd erg mooi, wordt vaak overgeslagen
Ziet er idd. tof uit!
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 08:30:15 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_154919041
Off topic verwijderd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 08:44:57 #73
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154919201
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit dus. 5-10 euro is een normale prijs voor een kamer in grote delen van zuidoost Azië.

Mijn ervaring is overigens dat er geen relatie zit tussen de prijs van de kamer en de kwaliteit van de slaap, dus ik ga altijd voor de één van de goedkoopste kamers, waarbij ik dan wel m'n gezond verstand gebruik. Verreweg het belangrijkste criterium is niet teveel lawaai. De rest kan me weinig schelen.
En altijd even vragen of je de kamer van tevoren mag zien ;) Niet dat ik op basis daarvan ooit een kamer geweigerd heb, maar goed :P
Don't let my username fool you...
pi_154919823
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 08:44 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En altijd even vragen of je de kamer van tevoren mag zien ;) Niet dat ik op basis daarvan ooit een kamer geweigerd heb, maar goed :P
nee maar je voorkomt wel dat je betaald en vervolgens in het slechtste kamertje wordt gezet.
pi_154920078
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee maar je voorkomt wel dat je betaald en vervolgens in het slechtste kamertje wordt gezet.
Ik heb ooit een keer nee gezegd. Maar dat kamertje zag echt eruit alsof het uit een slechte horror film kwam.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 10:37:22 #76
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_154921075
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:26 schreef alwaysonhold het volgende:
Hello Fokkers,

Advies nodig! Ik ben nu 29 jaar en genoeg gespaard om een wereldreis van 6 a 7 maanden te maken in het continent Azië. Nu vraag ik me af waar ik ongeveer mee moet rekening houden qua kosten in totaal en wat zouden jullie doen met je huidige huur huis? Ga mijn baan dus ook opzeggen, maar wil deze stap eens maken in mijn leven.

Is een wereldreis trouwens goed te maken zonder rijbewijs? En wat zijn de websites voor een 6 maanden tocht in de mooiste gebieden in Azië?

Tips graag, en waar moet ik nog meer allemaal rekening mee houden....heb er zin in!! :) :)
Ik ga ook weg, januari 2016, voor een jaar. Hebben samen 30k te besteden en ons huis wordt die tijd bewoond. Heb m'n baan opgezegd, maar heb wel het geluk dat mijn vriendin een jaar weg mag van haar werk (België _O_ ). Rijbewijs heb je echt niet nodig, of je wil ergens auto gaan rijden.. :). Motor of scooter huren kan dan denk ik ook niet en zou ik dan ook zeker niet doen ook al mag het wel. Je bent zwaar de sjaak als je dan brokken maakt.

Qua kosten.. ben zelf in Indonesië en Sri Lanka geweest (die laatste als repetitie voor volgend jaar) en met 20 euro per dag kwamen wij er al. De grootste uitgaven waren alcohol, roken (inmiddels gestopt) en de uitjes (duiken, tempels etc.).

Eten en slapen kan je spotgoedkoop doen, maar dan moet je wel tegen de hitte kunnen (geen airco) en tegen een hard matras kunnen en eventueel bed bugs als je pech hebt). En als je langer de tijd hebt kun je er voor kiezen een paar dagen rustig aan te doen qua financiën en daarna weer een 'klapper' te maken.

Wij pakken in Zuid Oost Azië de volgende landen: Thailand --> Myanmar --> Nepal (Optioneel aangezien aardbeving en bereikbaarheid vanuit Myanmar) --> Thailand --> Laos --> Cambodja --> Vietnam --> Maleisië --> Indonesië (welke eilanden moeten we nog zien, in ieder geval beginnen in Sumatra.) --> Filipijnen --> en van daaruit verder naar ....

Proberen zo min mogelijk te doen met het vliegtuig en zo veel mogelijk met bus / trein.

[ Bericht 3% gewijzigd door EDMAN- op 05-08-2015 10:43:25 ]
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
pi_154922363
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:37 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Ik ga ook weg, januari 2016, voor een jaar. Hebben samen 30k te besteden en ons huis wordt die tijd bewoond. Heb m'n baan opgezegd, maar heb wel het geluk dat mijn vriendin een jaar weg mag van haar werk (België _O_ ). Rijbewijs heb je echt niet nodig, of je wil ergens auto gaan rijden.. :). Motor of scooter huren kan dan denk ik ook niet en zou ik dan ook zeker niet doen ook al mag het wel. Je bent zwaar de sjaak als je dan brokken maakt.

Qua kosten.. ben zelf in Indonesië en Sri Lanka geweest (die laatste als repetitie voor volgend jaar) en met 20 euro per dag kwamen wij er al. De grootste uitgaven waren alcohol, roken (inmiddels gestopt) en de uitjes (duiken, tempels etc.).

Eten en slapen kan je spotgoedkoop doen, maar dan moet je wel tegen de hitte kunnen (geen airco) en tegen een hard matras kunnen en eventueel bed bugs als je pech hebt). En als je langer de tijd hebt kun je er voor kiezen een paar dagen rustig aan te doen qua financiën en daarna weer een 'klapper' te maken.

Wij pakken in Zuid Oost Azië de volgende landen: Thailand --> Myanmar --> Nepal (Optioneel aangezien aardbeving en bereikbaarheid vanuit Myanmar) --> Thailand --> Laos --> Cambodja --> Vietnam --> Maleisië --> Indonesië (welke eilanden moeten we nog zien, in ieder geval beginnen in Sumatra.) --> Filipijnen --> en van daaruit verder naar ....

Proberen zo min mogelijk te doen met het vliegtuig en zo veel mogelijk met bus / trein.
Mooi om zo een beslissing te maken he? Moet het nog mensen gaan vertellen in mijn omgeving van werk opzeggen enz, jij al verteld en hoe reageerden mensen? Ik wil niet op mijn 80ste op mijn sterfbed zeggen dat ik niks van de wereld heb gezien...
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:38:06 #78
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_154922514
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:31 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Mooi om zo een beslissing te maken he? Moet het nog mensen gaan vertellen in mijn omgeving van werk opzeggen enz, jij al verteld en hoe reageerden mensen? Ik wil niet op mijn 80ste op mijn sterfbed zeggen dat ik niks van de wereld heb gezien...
Mijn baas is niet zo blij, maar wel blij dat ik het 7 maanden van te voren al aangeef (is nooit een geschikte tijd voor, maar 1 maand voor je weggaat ontslag nemen is best lullig). Andere collega is met pensioen en weer een ander blijkt nu kanker te hebben, dus het komt allemaal niet heel handig uit zeg maar. Verder zegt iedereen vooral: moet je doen!

Ik ben het hier verder ook wel beu, dus had het ook echt niet langer volgehouden.

Wanneer wil je vertrekken? En waar start je? Wij hebben nu een ticket naar Bangkok, enkeltje, voor 300 euro (wel met Germanwings :o )
pi_154923563
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:38 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Mijn baas is niet zo blij, maar wel blij dat ik het 7 maanden van te voren al aangeef (is nooit een geschikte tijd voor, maar 1 maand voor je weggaat ontslag nemen is best lullig). Andere collega is met pensioen en weer een ander blijkt nu kanker te hebben, dus het komt allemaal niet heel handig uit zeg maar. Verder zegt iedereen vooral: moet je doen!

Ik ben het hier verder ook wel beu, dus had het ook echt niet langer volgehouden.

Wanneer wil je vertrekken? En waar start je? Wij hebben nu een ticket naar Bangkok, enkeltje, voor 300 euro (wel met Germanwings :o )
Waarschijnlijk ook november-december. Moet nog wat dingen regelen met werk. Ik start in Bangkok ook. Gelijk beginnen met een prachtige stad 👍🏻👍🏻.

Hoe kom je aan dit reisschema trouwens?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:22:31 #80
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_154923667
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:19 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ook november-december. Moet nog wat dingen regelen met werk. Ik start in Bangkok ook. Gelijk beginnen met een prachtige stad 👍🏻👍🏻.

Hoe kom je aan dit reisschema trouwens?
Gewoon uitzoeken... google, google maps, reissites, ervaring van vrienden :). Zijn er al even mee bezig. We willen er in ieder geval voor zorgen dat we rond gaan, en geen stukken heen en weer aan het reizen zijn. Dat is pure verspilling van tijd.
pi_154923906
Mooie trip. Wel jammer dat je ontslag moet nemen. Het zou mooier zijn als je meteen terug kon bij je oude werkgever.
Als je een jaar hebt zou ik eerder een RTW ticket nemen - dat kan erg goedkoop uitpakken. De mijne had 1300 gekost en daarmee had ik de volgende vluchten
Londen-Shanghai
Shanghai-Singapore
Singapore-Sydney
Melbourne-Christchurch
Christchurch-Wellington
Wellington-Auckland
Auckland-LAX
NY-Londen
pi_154923994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:32 schreef miro86 het volgende:
Mooie trip. Wel jammer dat je ontslag moet nemen. Het zou mooier zijn als je meteen terug kon bij je oude werkgever.
Als je een jaar hebt zou ik eerder een RTW ticket nemen - dat kan erg goedkoop uitpakken. De mijne had 1300 gekost en daarmee had ik de volgende vluchten
Londen-Shanghai
Shanghai-Singapore
Singapore-Sydney
Melbourne-Christchurch
Christchurch-Wellington
Wellington-Auckland
Auckland-LAX
NY-Londen
Zijn dat vaste routes zo een rtw ticket?

@edman Was het budget wat je haalde van 20 euro inclusief overnachten met z'n 2? Dan is het spot goedkoop 👍
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:03:16 #83
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_154924654
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:36 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

@edman Was het budget wat je haalde van 20 euro inclusief overnachten met z'n 2? Dan is het spot goedkoop 👍
Nee, daar kan je een offerte voor laten maken bij bijvoorbeeld Kilroy.
Ervaring leert dat, als je er de tijd voor wil nemen, zelf uitzoeken van vluchten op de lange termijn voordeliger is.

Nee p.p. ongeveer, maar dan was Sri Lanka. Dit verschilt per land. Ik heb het idee dat Indonesië goedkoper kon (daar was ik niet echt aan het budgeteren) en laos, Cambodja, Vietnam sowieso wel. Maleisië / Myanmar zijn weer iets duurder vermoed ik.

Dit kreeg ik terug van Killroy n.a.v. een paar vragen:
quote:
Wereldtickets zijn op verschillende manieren samen te stellen. Uiteraard kun je simpelweg allemaal enkele reizen aan elkaar plakken. Het nadeel hiervan is dat enkele reizen vaak in verhouding een stuk duurder zijn en het totaal dus vrij hoog uit komt. Een enkele reis naar Bangkok voor EUR 300,- is natuurlijk heel aantrekkelijk, maar hebben jullie ook gekeken naar enkele tickets voor de rest van de route? Vooral de oversteek tussen continenten is vaak erg prijzig. Als je het wereldticket samenstelt op basis van enkele reizen, heb je ook met verschillende voorwaarden van de betrokken airlines te maken. Het enige ticket is wellicht niet wijzigbaar, het andere wel en bij de ene vlucht mag je 23 kilo bagage mee en bij de andere moet je nog bij betalen.

Het is ook mogelijk een wereldticket samen te stellen waarbij je gebruikt maakt van een 'alliantie' ticket. Alle vluchten worden uitgevoerd door airlines die samen een alliantie vormen. Het ticket is dan een geheel en hanteert eenzelfde voorwaarden omtrent het kunnen wijzigen van het ticket en bagage. De data van de vluchten binnen zo'n alliantieticket zijn wijzigbaar voor EUR 50,- op basis van beschikbaarheid. Zo kun je je reis nog flexibel houden.

De prijs van een alliantie ticket wordt gebaseerd op het aantal continenten dat je bezoekt of het aantal mijlen dat je aflegt. Bezoek je 4 continenten (bijv. Europa, Azie, Oceanie, Noord Amerika) dan ben je zo'n EUR 3.300,- kwijt, mits alle gekozen bestemmingen hier natuurlijk in kunnen worden gecombineerd. Voeg je hier een 5e continent aan toe, bijvoorbeeld Zuid Amerika, dan betaal je zo'n EUR 4.000 p.p. inclusief luchthavenbelasing.

Wij kunnen uiteraard gaan puzzelen om te achterhalen wat voor jullie het beste ticket is. Soms komt het voor dat enkele reizen wel goedkoper uit komen, maar vaak is dit niet zo. Is het voor jullie belangrijk dat jullie reisdata op reis nog te wijzigen zijn?

Let op: een wereldticket wordt samengesteld met vertrek en eindpunt op dezelfde bestemming waarbij Amsterdam de voordeligste optie is. Omdat jullie al een enkeltje Bangkok hebben, valt er geen wereldticket meer samen te stellen met vertrek vanuit Amsterdam. Je kunt een wereldticket niet pas oppakken in Bangkok. Als jullie dus een alliantie wereldticket willen, zal jullie vlucht naar Bangkok vervallen. Als jullie de vlucht naar Bangkok perse willen gebruiken, kan het ticket alleen middels enkele reizen worden samengesteld.
pi_154924919
Het idd wel gevaarlijk als je je baan opzegt zonder dat je zeker weet of je weer snel aan het werk kunt. Je krijgt namelijk geen WW. Gelukkig is je huis inmiddels hypotheek vrij en kun je met onderhuur wat geld verdienen.

Zou je reis niet te strak plannen. Je komt altijd weer mensen tegen met wie je misschien even wil optrekken. Overal is internet, een vlucht is snel geboekt.
pi_154926631
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:36 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Nee, je kunt kiezen uit een paar aanbieders (vaak de bekende allianties), daarnaast heb je een aantal stops/vluchten. Je moet steeds dezelfde kant op gaan (iig tussen continenten).
Ik vloog met Virgin Atlantic/Cathay/Singapore Airlines/Air New Zealand. Dat was erg goedkoop, maar je had minder flexibiliteit qua bestemmingen. Ik moest naar Singapore, de rest was puur voor de lol. Een flexibel retourtje Singapore koste destijd 950 euro, met 300 euro extra had ik al die extra vluchten. En flexibiliteit qua vluchttijden.
pi_154927368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:18 schreef miro86 het volgende:

[..]

Nee, je kunt kiezen uit een paar aanbieders (vaak de bekende allianties), daarnaast heb je een aantal stops/vluchten. Je moet steeds dezelfde kant op gaan (iig tussen continenten).
Ik vloog met Virgin Atlantic/Cathay/Singapore Airlines/Air New Zealand. Dat was erg goedkoop, maar je had minder flexibiliteit qua bestemmingen. Ik moest naar Singapore, de rest was puur voor de lol. Een flexibel retourtje Singapore koste destijd 950 euro, met 300 euro extra had ik al die extra vluchten. En flexibiliteit qua vluchttijden.
Ok, thanx. Ga me erin verdiepen!! 👍🏻
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:11:47 #87
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_154929723
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:14 schreef tvanriest het volgende:

Zou je reis niet te strak plannen. Je komt altijd weer mensen tegen met wie je misschien even wil optrekken. Overal is internet, een vlucht is snel geboekt.
Dit is wel een belangrijk punt idd.
pi_154947647
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:14 schreef tvanriest het volgende:
Hou er dan wel rekening mee dat een aantal landen bij de immigratie balie lastig kan doen als je geen vervolg / retourticket hebt.
pi_154948126
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 05:07 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Hou er dan wel rekening mee dat een aantal landen bij de immigratie balie lastig kan doen als je geen vervolg / retourticket hebt.
Hoe bedoel je? Kan je toch idd gewoon boeken.
pi_154948235
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:24 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Voor sommige landen heb je een visa nodig om in te komen. En sommige van die landen eisen dat je kan bewijzen dat je ook weer weggaat. Door middel van een retourticket of doorreis.
pi_154948237
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:24 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Met een rtw ticket kun je alvast je vervolgvlucht regelen en deze wijzigen als je in het land bent.

Wanneer ga je ze op je werk informeren? Misschien kun je regelen dat je onbetaald verlof krijgt. Ik vind hem best redelijk daarin.
pi_154949004
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:35 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Voor sommige landen heb je een visa nodig om in te komen. En sommige van die landen eisen dat je kan bewijzen dat je ook weer weggaat. Door middel van een retourticket of doorreis.
Nooit problemen mee gehad. Je hebt immers altijd een vervolg ticket (soms vanuit een buurland), die kun je altijd laten zien. Daarmee bewijs je ook dat je van plan bent om iig voor die tijd het land uit te zijn. (Je moet dan wel uit kunnen leggen hoe je van land A naar land B zult gaan).

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:36 schreef tvanriest het volgende:

[..]

Met een rtw ticket kun je alvast je vervolgvlucht regelen en deze wijzigen als je in het land bent.

De data wel, de bestemmingen eigenlijk niet.
pi_154970617
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:35 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Hoe zit het nu, want anderen zeggen dat een visa helemaal niet nodig is. Strange....
pi_154971604
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:47 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Hoe zit het nu, want anderen zeggen dat een visa helemaal niet nodig is. Strange....
Dit verschilt per land. Hier mag geen twijfel over bestaand - voor sommige landen heb je een visum nodig. Soms moet je m nog in Nederland regelen, soms kan dat ook als je onderweg bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door miro86 op 07-08-2015 13:35:42 ]
pi_154980684
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:27 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dit verschilt per land. Hier mag geen twijfel over bestaand - voor sommige landen heb je een visum nodig. Soms
moet je m nog in Nederland regelen, soms kan dat ook als je onderweg bent.
thanx voor de opheldering
pi_154984833
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:34 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

thanx voor de opheldering
https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_requirements_for_Dutch_citizens

Hier mag je absoluut geen rechten aan ontlenen, maar het geeft je wel een idee. Altijd eerst even opzoeken hoe het precies zit als je je bestemmingen hebt uitgekozen.
pi_154986188
Als je huis hypotheek-vrij is en je het verhuurt verdien je er normaal gesproken aan als je op reis gaat in Azië, dus als het goed is ligt er wel een buffertje klaar als het vinden van werk moeilijk blijkt.
pi_154986652
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:33 schreef ufopiloot het volgende:
Als je huis hypotheek-vrij is en je het verhuurt verdien je er normaal gesproken aan als je op reis gaat in Azië, dus als het goed is ligt er wel een buffertje klaar als het vinden van werk moeilijk blijkt.
Dat lijkt mij dus ook het ideaal, je huis verhuren in nederland, ondertussen leven in een goedkoop land en alsnog geld verdienen
pi_155008079
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook het ideaal, je huis verhuren in nederland, ondertussen leven in een goedkoop land en alsnog geld verdienen
Dat is idd zijn geluk. Als je je huis voor 500 ex kan verhuren dan pak je toch zo'n 3K tijdens je vakantie. Zou ook de energie gewoon op de huurder zijn naam zetten tijdens je vakantie. Daarnaast hoef je niemand om toestemming te vragen.

Weet je baas het al?
pi_155019645
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:00 schreef tvanriest het volgende:

[..]

Dat is idd zijn geluk. Als je je huis voor 500 ex kan verhuren dan pak je toch zo'n 3K tijdens je vakantie. Zou ook de energie gewoon op de huurder zijn naam zetten tijdens je vakantie. Daarnaast hoef je niemand om toestemming te vragen.

Weet je baas het al?
Nope. Eerst alles rond krijgen met betrekking tot huurder huis van ons en dit goed doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')