Is azie dus echt zoveel goedkoper dan nl? Ongeveer helft qua eten goedkoper dan nl enz, dat kan je dus bevestigen? Thanx voor antwoord!quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:28 schreef miro86 het volgende:
Hangt af waar in Azie. Als je vooral in landen al Thailand, India en Indonesie blijft is het absoluut geen probleem (daar kost het geen drol), maar als je 4 maanden Japan doet zal het moeilijk worden.
Hangt ook af of je elke avond in een 5 sterren hotel wilt slapen of of je een guesthouse en een simpele maaltijd ook oké vindt.
Des te meer je dingen doet en des te meer je reist des te duurder het wordt. Ik geloof dat ik voor een weekje in Goa minder dan 140 euro kwijt was, maar mijn beach hut was goedkoop (550INR per nacht) ik at vooral simpele dingen (heel veel fruit) en ging niet te vaak uit.
Maar met 15K ga je wel genoeg hebben als je het niet luxe wilt maken?quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:11 schreef miro86 het volgende:
Zoals ik al schreef, het hangt af waar je bent en wat je doet. Singapore is bijvoorbeeld duidelijk duurder dan Nederland. Hong Kong was ook erg duur. Japan schijnt dat ook te zijn, maar daar ben ik (nog) niet geweest. Bhutan is ook extreem duur.
Je hebt dus te veel variatie om te kunnen zeggen of Azie de helft goedkoper is dan Nederland. Zo'n vergelijking kan niet.
nog tips welke plaatsen je echt moet zien in die regio? 👍quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:39 schreef miro86 het volgende:
Voor mij, in Zuid en/of Zuid-Oost Azie zou dat wel voldoende zijn.
Klinkt goed 👍 Pm send 😊😉quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:02 schreef opreis het volgende:
5 maanden geweest en ongeveer 7k kwijt inclusief vliegticket. Had als ik zuinig geweest was denk ik redelijk makkelijk 1k of 2k minder kwijt kunnen zijn als ik zou willen. Landen als Laos en Vietnam waren echt spot goedkoop, denk aan een prima eigen kamer voor 10~15 euro en een behoorlijke maaltijd voor een euro of 2~3. Dan is het verder aan jou hoe je je verplaatst en wat je overdag gaat doen. Cambodia was ook vergelijkbaar, Thailand en Maleisie ietsjes duurder maar nog steeds (veel) goedkoper dan hier.
De duurdere dingen die ik gedaan heb waren heen en weer vliegen voor de F1 GP van Maleisie (die zelf erg goedkoop was!), duiken/freediven en Halong bay bezoeken. Als je specifieke vragen hebt moet je maar dm'en
Tja, al die landen zijn super leuk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:00 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
nog tips welke plaatsen je echt moet zien in die regio? 👍
Klinkt goed. Wat zijn de beste maanden door het jaar heen om te gaan?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:05 schreef miro86 het volgende:
[..]
Tja, al die landen zijn super leuk.
Je kunt makkelijk 6 maanden in alleen India doorbrengen (2 maanden zou voor mij een soort minimum zijn - een maand in het zuiden en een maand in het noorden). India kost ook geen drol.
Het lekkerst eten vond ik in Maleisie.
Bali vond ik wat minder, net zoals de drukkere delen van Thailand (Phuket, Koh Samui,Koh Phi Phi) - te veel toeristen
Goede tip! Diegene die zo een periode al zijn weggeweest op dit forum, hoe doe je dat met je huis of appartement. Onderhuur of gewoon lasten doorbetalen? Is wel dan dubbelop.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:08 schreef SeLang het volgende:
In het grootste deel van zuidoost Azië (Maleisië, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Indonesië, Filippijnen, Sri Lanka) gaf ik typisch zo'n 600-700 euro per maand uit inclusief alles. In India, Nepal en Bangladesh was dat nog wat minder. Zoals gezegd zijn landen als China, Taiwan, Singapore en Japan een stuk duurder. Burma (niet geweest) schijnt ook erg duur te zijn en Bhutan (niet geweest) schijnt onbetaalbaar te zijn.
Hoe dan ook, met 15k voor 6 maanden kun je als een koning leven, ook als daar een paar wat duurdere plaatsen tussen zitten.
Maar je zult toch een paar landen moeten kiezen aangezien 6-7 maanden niet zo gek lang is als je ook nog iets wilt zien. Dus ik zou eerst eens bepalen welke plaatsen je interesse hebben, daarna kunnen we specifieker zijn.
Een duitser uit keulen die ik tegen kwam in Cambodia die verhuurde zijn appartment via Airbnb, enige wat ie nodig had was een betrouwbare schoonmaakster zij hij. Maar hoe goed dat loopt zal ook afhankelijk zijn van waar je woontquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:36 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Goede tip! Diegene die zo een periode al zijn weggeweest op dit forum, hoe doe je dat met je huis of apprtement. Onderhuur of gewoon lasten doorbetalen? Is wel dan dubbelop.
Het is ook maar hoe je er zelf tegenover staat. Ik zat in oktober in Vietnam; en heb een paar flinke regendagen gehad in zuid-Vietnam. Dat was enorm spectaculair en interessant; het enige is dat je een keer een paraplu opsteekt; verder loop je gewoon door op je slippers en in je korte broek. Het is toch warm.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:19 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat is nu de beste tijd om te reizen en is reizen in het regenseizoen echt zo dramatisch? Mensen ervaringen hiermee die tijdens het regenseizoen gereist hebben?
Japan moet echt veel duurder zijn wat je leest. Ik vind het knap.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:31 schreef pokkerdepok het volgende:
6 maanden 10 k kan makkelijk. dat lukte mij zelfs met 1 maand thailand, 1 maand taiwan, 4 maanden japan japan, inclusief vluchten, alles.
Bijna alle landen kun je met een klein budget doen, je moet alleen inleveren qua comfort en je kunt minder dingen "doen" waar je voor moet betalen. Door een stad lopen is altijd gratis, maar als je alle musea en toeristische attracties af wil gaan kan het snel oplopen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:46 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Japan moet echt veel duurder zijn wat je leest. Ik vind het knap.
nou, dat was zo'n 9 jaar geleden, de euro was toen op zn hoogtepunt en japan niet zo. dus dat viel toen erg mee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:46 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Japan moet echt veel duurder zijn wat je leest. Ik vind het knap.
Waar kan je dan voor 3 euro slapen. In een krotquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou, dat was zo'n 9 jaar geleden, de euro was toen op zn hoogtepunt en japan niet zo. dus dat viel toen erg mee.
wel uiteraard veel duurder dan zuidoost azie. maar 10.000 is een hoop geld he... als je daar voor 3 euro slaapt en een paar euro eet..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |