abonnement Unibet Coolblue
pi_154717404
Vet.

Sowieso een Air France 747 _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:00:19 #3
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154717489
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:56 schreef Iemand91 het volgende:
Pootje baden :P

[ afbeelding ]
Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon ^O^
pi_154718298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:00 schreef OEM het volgende:
Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon ^O^
Je kon er op wachten! _O-
pi_154718697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat strookt dan dus dan ook gewoon met mijn bewering. Er zal best een groot aantal brave huis vaders en moeders aan de stuurknuppel of achter de trolly werkzaam zijn die het liefst zo kort als mogelijk van huis zijn. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat de vraag om inplanning op trips naar SIN en BKK vele malen de behoefte overstijgt. ;)
De huismannen vliegen op Osaka ;)
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:05:43 #6
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154736117
Ding ding ding, tijd om te speculeren over MH370:

Er is een vliegtuigonderdeel gevonden aan de kustlijn op het eiland La Reunion: http://www.zinfos974.com/(...)entifiee_a88435.html

Het onderdeel:



Dit zou een flaperon van een B777 zijn:



Kan natuurlijk ook dat Air France weer een onderdeel verloren heeft...
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:16:56 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_154736445
^nah, ziet te schoon uit voor een onderdeel van een AF toestel... 10.gif

Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
pi_154736600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^nah, ziet te schoon uit voor een onderdeel van een AF toestel... [ afbeelding ]

Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
Staat als het goed is een serienummer en een partnummer op.;) En zit niet echt vol met onderdelen, het is zo te zien echt alleen de flaperon en meer niet.
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:51:19 #9
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154737358
PeurAvion twitterde op woensdag 29-07-2015 om 15:57:58 Similitudes incroyables entre le flaperon d'un #B777 et le débris retrouvé ce matin à #LaReunion... #MH370 ? http://t.co/GDkzRLwi2h reageer retweet
pi_154748383
F-WJKN is vandaag overgevlogen van Tarbes–Lourdes–Pyrénées Airport naar Châteauroux-Centre Airport voor de paintjob.
Deze A340-300 (B-2388 van Air China) wordt de vervanger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways en zou rond oktober voor Surinam moeten gaan vliegen.

EDIT: en het heeft/krijgt (niet heel verrassend) de registratie PZ-TCR.

Hier het toestel op 15 juli:



3 dagen eerder stond ze er nog zo bij:



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 30-07-2015 13:20:02 ]
  donderdag 30 juli 2015 @ 00:00:25 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154751054
quote:
US official: Debris in photo belongs to Boeing 777

WASHINGTON (AP) — A U.S. official says air safety investigators have a "high degree of confidence" that a photo of aircraft debris found in the Indian Ocean is of a wing component unique to the Boeing 777, the same model as the Malaysia Airlines plane that disappeared last year.

The official says investigators — including a Boeing air safety investigator — have identified the component as a "flaperon" from the trailing edge of a 777 wing.

A French official close to the investigation confirmed Wednesday that French law enforcement is on site to examine a piece of airplane wing found on the French island of Reunion, in the western Indian Ocean.

The U.S. and French officials spoke on condition that they not be named because they aren't authorized to speak publicly.
  donderdag 30 juli 2015 @ 00:23:59 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154752024
Dan zou de MH370 in elk geval ten westen van Sumatra neergestort moeten zijn.
So we just called him Fred
  donderdag 30 juli 2015 @ 08:07:46 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154756455
Het is een beetje ruim, maar Diego García ligt ook ten westen van Sumatra. Dus wie weet zijn die murikeens eindelijk begonnen met dumpen . ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 08:16:04 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154756532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:00 schreef OEM het volgende:

[..]

Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon ^O^
Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 30 juli 2015 @ 09:27:56 #16
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_154757227
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
Ja
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:46:49 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_154758505
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
Jup
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:01:36 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154758749
quote:
Oceaanexpert: 'aannemelijk' dat gevonden brokstuk van MH370 is
Het is 'aannemelijk' dat het brokstuk dat gisteren werd gevonden op het Franse eiland Réunion van MH370 is, dat zegt professor oceanografie Leo Maas.

Volgens Maas klopt de vindplaats met de zeestromen in het gebied. "Réunion ligt op een punt waar zeestromen samen komen. Als je terugrekent vanaf de zoekgebieden naar de plek waar dit stuk nu aanspoelt is het aannemelijk dat het van vlucht MH370 is."

"Je moet je voorstellen dat het brokstuk gevuld was met water en lucht. Het 'zweeft' dan door de zee op een diepte van zo’n 50 tot 100 meter. Als je kijkt naar de snelheid van verschillende zeestromingen zou het brokstuk nu zo’n 4300 kilometer hebben afgelegd.”

Voilgens Maas is niet eenvoudig om nu vast te stellen waar het toestel is neergestort. "Dat kan van Zuid-Sumatra tot veel zuidelijker zijn. Je hebt te maken met allerlei verschillende stromingen. Dat blijft dus speculeren."
So we just called him Fred
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:30:14 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_154759308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:21 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

En zit niet echt vol met onderdelen, het is zo te zien echt alleen de flaperon en meer niet.
Ik doelde ook meer op schroefjes/boutjes/moertjes etc. Zelfs dat soort kleine onderdelen zijn in de luchtvaart toch gecertificeerd en voorzien van serienummers/batchnummers.
pi_154759357
Misschien voor de duidelijkheid van dit topic de MH370 discussie voortzetten in het betreffende topic-reeks?
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:53:00 #21
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154759734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
Wat ik zo gelezen heb, bestaat dit onderdeel ook uit kleinere onderdelen, waar idd ook allemaal part- en serienummers op staan, maar niet zichtbaar vanaf de buitenkant. Ik denk dat de onderzoekers eerst het geheel willen onderzoeken voordat ze de zaag er in zetten :)

Ik denk ook niet dat Boeing of Airbus een telefoonnummer heeft waar iedereen naar kan bellen voor de herkomst van onderdelen, laat staan dat B of A uitspraken gaan doen hierover in de media. Dat zal allemaal via officiele kanalen gebeuren, lees: via de onderzoekers die daar naar toe gaan.

Duurt allemaal wat langer dus, maar ik ga er wel vanuit dat Boeing al lang weet adhv de foto's of het van een 777 komt of niet.

Dat het in Reunion (= Frankrijk) gevonden is, betekent dat BEA ermee aan de slag gaat, dus dan gaat het allemaal al helemaal lang duren (maar dan weten we nu al wel 100% zeker dat het niks te maken zal hebben met Airbus of Air France).

[ Bericht 7% gewijzigd door OEM op 30-07-2015 12:18:35 ]
pi_154769181
Testvlucht?

pi_154769269
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:45 schreef Viezze het volgende:
Testvlucht?

[ afbeelding ]
Lijkt me wel, toestel staat nu op schiphol-oost
pi_154775475
quote:
Nou waren de flaps wel weer defect? Lekker onduidelijk allemaal.

Bedankt OEM voor je plaatje/uitleg. :)
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:13:55 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154786965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:52 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Nou waren de flaps wel weer defect? Lekker onduidelijk allemaal.
Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')