abonnement Unibet Coolblue
pi_163992052
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:59 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

In welke zin dan? werkdruk?
3 praktijkvoorbeelden van vrienden, geboren en getogen in HK. Hoogopgeleid
1 ICT. project manager. Woont in Yuen Long, moet werken in Central. 10 uur op kantoor. 19:00 klaar met werk. 20:00 thuis. Diner in restaurant near woning, en dan richting huis.
1 Sales manager. Woont in Yuen Long, werkt int Causeway Bay. 18:00 klaar. Gemiddeld 2-3x per week overuren. 1x per maand zaterdagen.
1 basisschool lerares. Officieel 8-5 werktijden. Avonduren en weekenden veel verplichte, niet-betaalde vergaderingen en buitenschoolse activiteiten.

De lager opgeleiden hebben het nog zwaarder.
Ken ook een buschauffeur. 6 uur uit huis. 20:00 thuis. Wel een drie lange pauzes tussendoor.
Normale office medewerker. Woont in Tsuen Wan, moet werken in Tuen Mun. 1 uur enkele reis tijdens de spits elke werkdag.
vraag een leraar, buschauffeur of ICT project manager in een willekeurig land en je krijgt hetzelfde antwoord: (niet betaald) overwerk, lange reistijden en werkdruk.

Dat ligt meer aan die banen dan aan de plaats / land.
pi_164029490
Van 10 to 14 Januari in Hong Kong als afsluiting van 3.5 week Vietnam. Hotel in Mong Kok. Oud klasgenoot woont er, dus daar ook nog biertje mee drinken.
^ To je nesmysl ^
  dinsdag 26 juli 2016 @ 21:20:19 #53
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_164031487
Haha was in Hk vooral in Tai Po en omgeving geweest toen ik daar studeerde, ben ik nu gek?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 27 juli 2016 @ 00:23:44 #54
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_164037018
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:59 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

In welke zin dan? werkdruk?
3 praktijkvoorbeelden van vrienden, geboren en getogen in HK. Hoogopgeleid
1 ICT. project manager. Woont in Yuen Long, moet werken in Central. 10 uur op kantoor. 19:00 klaar met werk. 20:00 thuis. Diner in restaurant near woning, en dan richting huis.
1 Sales manager. Woont in Yuen Long, werkt int Causeway Bay. 18:00 klaar. Gemiddeld 2-3x per week overuren. 1x per maand zaterdagen.
1 basisschool lerares. Officieel 8-5 werktijden. Avonduren en weekenden veel verplichte, niet-betaalde vergaderingen en buitenschoolse activiteiten.

De lager opgeleiden hebben het nog zwaarder.
Ken ook een buschauffeur. 6 uur uit huis. 20:00 thuis. Wel een drie lange pauzes tussendoor.
Normale office medewerker. Woont in Tsuen Wan, moet werken in Tuen Mun. 1 uur enkele reis tijdens de spits elke werkdag.
Hoewel het gemiddelde aantal uren per week in Hong Kong hoger ligt, ligt het denk ik sterk aan wat voor baan je hebt. Degene met ondersteunende functie op uni waar ik had gezeten hebben gewoon om en nabij 9-5, zo'n beetje als wat ik als administratieve functie in NL had.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_166447381
De belgische fotograaf Xavier Portela print zijn foto's van Hong Kong op aluminium platen. Door ze met neon te verlichten treedt een 'manga comic' effect op. Ik kan me dit niet precies voorstellen, maar de skyline foto's van Hong Kong zien er online al fantastisch uit.

http://www.konbini.com/en(...)xavier-portela-glow/
pi_166450848
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 04:48 schreef jaco het volgende:
De belgische fotograaf Xavier Portela print zijn foto's van Hong Kong op aluminium platen. Door ze met neon te verlichten treedt een 'manga comic' effect op. Ik kan me dit niet precies voorstellen, maar de skyline foto's van Hong Kong zien er online al fantastisch uit.

http://www.konbini.com/en(...)xavier-portela-glow/
Peter Stewart is ook een fotograaf die woont en werkt in Hong Kong. Met soms heel fraai werk.
  zondag 6 november 2016 @ 13:04:12 #57
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_166451058
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 04:48 schreef jaco het volgende:
De belgische fotograaf Xavier Portela print zijn foto's van Hong Kong op aluminium platen. Door ze met neon te verlichten treedt een 'manga comic' effect op. Ik kan me dit niet precies voorstellen, maar de skyline foto's van Hong Kong zien er online al fantastisch uit.

http://www.konbini.com/en(...)xavier-portela-glow/
Jammer dat je die foto's op aluminium platen nergens kan kopen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_166469694
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:04 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Jammer dat je die foto's op aluminium platen nergens kan kopen.
Hij heeft een expositie in Brussel vanaf donderdag: https://www.facebook.com/events/1131042023645040/

Misschien iets om te bezoeken en een aankoop met het management daar te bespreken?
pi_169829172
Zo, even topic tot leven schoppen ;)
Ik vlieg begin Juli naar Australie met Cathay Pacific, overstap in Hong Kong natuurlijk.
Om te kunnen zeggen dat ik ook eens in Hong Kong ben geweest, heb ik die tussenstop wat uitgerekt. ;)
Ik ben daar dan 3 dagen.
Iemand tips voor deze 3 dagen ?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 06:38:02 #60
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_169829531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 02:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Iemand tips voor deze 3 dagen ?
Lees de tig topics eens door.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:25:24 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_169831525
Koop een Lonely Planet pocket guide, vond ik best handig voor de paar dagen dat ik er was
pi_169834259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 06:38 schreef static het volgende:
Lees de tig topics eens door.
Dit deel zit meer in de richting van SC en wonen in HongKong, dus dat is lastig zoeken he ? :{w
pi_169834537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 02:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Zo, even topic tot leven schoppen ;)
Ik vlieg begin Juli naar Australie met Cathay Pacific, overstap in Hong Kong natuurlijk.
Om te kunnen zeggen dat ik ook eens in Hong Kong ben geweest, heb ik die tussenstop wat uitgerekt. ;)
Ik ben daar dan 3 dagen.
Iemand tips voor deze 3 dagen ?
Absolute aanrader is Victoria Peak voor een mooi uitzicht over de stad. Verder heb ik geen idee wat je leuk vindt dus lastig iets te verzinnen. Je kunt naar de Big Bhudda of het 10.000 Buddha Monastary. Zelf ben ik naar de 10.000 Bhudda's geweest omdat dat ook ooit in Wie Is De Mol zat.

En zo zijn er nog wel talloze dingen die je kunt doen, succes ^O^
pi_171691809
Is het weer eind september begin oktober een beetje ok?
Of teveel regen?
  zondag 25 juni 2017 @ 00:19:46 #65
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_171925499
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:08 schreef Max-Westerman het volgende:
Is het weer eind september begin oktober een beetje ok?
Of teveel regen?
Ik zat 2 jaar geleden eind september begint oktober in het MK hotel in HK, het is was wel erg warm en vochtig maar dat is normaal daar.Kies een goede hotel met zwembad met geweldige uitzicht , het is het geld wel waard en om af en toe lekker een duik te nemen.
  Moderator donderdag 1 februari 2018 @ 22:22:45 #66
45833 crew  Fogel
pi_176894238
Kick! Even inlezen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 19:07:22 #67
45833 crew  Fogel
pi_177136066
Vlucht en hotel in Kowloon met havenuitzicht geboekt.
Dingen in de planning:
- rit maken in een dubbeldekkertram
- naar Victoria peak of Lion Rock peak
- kabelbaan + Big Buddha
En gewoon een beetje rondsjouwen en kijken wat we tegenkomen, plus goed eten en drinken natuurlijk. En zo nu en dan het hotelzwembad inplonzen.

Zin in!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 12 februari 2018 @ 19:16:40 #68
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_177136282
Waar in Kowloon? En bijna alle activiteiten die je noemt zijn op HK Island, het is misschien handiger om daar een hotel te boeken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 19:32:31 #69
45833 crew  Fogel
pi_177136700
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:16 schreef static het volgende:
Waar in Kowloon? En bijna alle activiteiten die je noemt zijn op HK Island, het is misschien handiger om daar een hotel te boeken.
Intercontinental Grand Stanford.
Af en toe een stukje in de metro of met een boot om naar de juiste plek te komen kan geen kwaad. Zo ver lijkt het allemaal niet van elkaar af te liggen.
De reis is pleasure only, no business. :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_177141368
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Intercontinental Grand Stanford.
Af en toe een stukje in de metro of met een boot om naar de juiste plek te komen kan geen kwaad. Zo ver lijkt het allemaal niet van elkaar af te liggen.
De reis is pleasure only, no business. :)
Afstand in kms is bedrieglijk in HK
  maandag 12 februari 2018 @ 23:31:55 #71
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_177141843
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:32 schreef Fogel het volgende:
Intercontinental Grand Stanford.
Ah, daar hebben ze goede restaurants. :)
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:32 schreef Fogel het volgende:
Af en toe een stukje in de metro of met een boot om naar de juiste plek te komen kan geen kwaad. Zo ver lijkt het allemaal niet van elkaar af te liggen.
Je zit precies tussen twee ferry-opstapplaatsen, ééntje in Hung Hom en de andere bij Harbour City; die laatste is wel redelijk te belopen vanaf je hotel. Zou je wel een tip willen geven: vermijd Nathan Road, daar kun je als Westerling niet normaal lopen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_177386390
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 23:31 schreef static het volgende:
Zou je wel een tip willen geven: vermijd TST, daar kun je niet normaal lopen.
ftfy
pi_179200368
Als ik via Hong Kong naar Shenzhen wil voor 1 of 2 dagen moet mijn paspoort dan nog minimaal 6 maanden geldig zijn?
pi_179227907
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:28 schreef Max-Westerman het volgende:
Als ik via Hong Kong naar Shenzhen wil voor 1 of 2 dagen moet mijn paspoort dan nog minimaal 6 maanden geldig zijn?
geen idee

maar ga geen visum regelen op de grens. Heb daar een keer 6 uur moeten wachten :D
en geen ene reet te doen behalve op een stoel zitten en hopen dat je aan de beurt komt zonder dat je zonder batterij van je mobiel komt te zitten
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:35:26 #75
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_179228530
Dat zeker niet doen. In HK regelen, daar zijn genoeg van dat soort winkeltjes. Ben ook eens naar de Chinese ambassade in HK geweest voor een business-visum, nou, dat is ook geen pretje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 22:12:02 #76
45833 crew  Fogel
pi_179229442
Ik heb helaas mijn reis moeten annuleren vanwege een operatie die een uur voor vertrek geplanned is... gaat dus niet lukken helaas. Ga het wel later opnieuw boeken want het leuk me een leuke stad om te bekijken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_180138657
Hoe is hotel the royal garden?

Is wel prima toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2018 13:10:09 ]
  zondag 22 juli 2018 @ 19:46:16 #78
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_180658964
Ik ga ook naar HK eind augustus. Wat moet ik ECHT gegeten hebben daar? En qua architectuur ben ik benieuwd jullie nog interessante / onbekende gebouwen weten die de moeite waard zijn om te bezoeken :)
пусть всегда будет солнце
  maandag 23 juli 2018 @ 18:32:36 #79
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_180679613
Dim Sum bij din tai fung, dim sum bij Tim Ho Wan of 1dimsum, roasted goose bij Yat Lok of bij Kam’s en voor de rest lekker overal op straat lekkers kopen. Oh en Amber is ook erg lekker eten, maar ook met een navenant prijskaartje voor de setting.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_180740123
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:32 schreef Kopstoot het volgende:
Dim Sum bij din tai fung, dim sum bij Tim Ho Wan of 1dimsum, roasted goose bij Yat Lok of bij Kam’s en voor de rest lekker overal op straat lekkers kopen. Oh en Amber is ook erg lekker eten, maar ook met een navenant prijskaartje voor de setting.
Yat Lok is al een tijdje dicht.

DTF Silvercord, THW Olympian als je niet tussen de backpackers in SSP wil staan voor 1 uur.

Verder pork chop rice bij Lai Yuen, almond dessert bij de lokake shops, curry fishballs in CWB, gewoon lekker je neus achter na ipv teveel vertrouwen op boeken en recensies.
  zondag 29 juli 2018 @ 00:56:25 #81
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_180805413
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:46 schreef MoChe het volgende:
Ik ga ook naar HK eind augustus. Wat moet ik ECHT gegeten hebben daar? En qua architectuur ben ik benieuwd jullie nog interessante / onbekende gebouwen weten die de moeite waard zijn om te bezoeken :)
Sky100 is ook de moeite waard 360 graden view
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:21:43 #82
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188249524
Hong Kong en Macau kan je toch gaan zonder visum?
Naar China moest ik een visum aanvragen...
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 07:46:55 #83
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188261895
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:21 schreef dagobertE6 het volgende:
Hong Kong en Macau kan je toch gaan zonder visum?
Naar China moest ik een visum aanvragen...
Je kan zonder visum reizen tussen HongKong en Macau. Je moet echter wel je paspoort laten zien.

*Wat jaco hieronder zegt. Was er een maandje geleden nog.

[ Bericht 5% gewijzigd door Maikuuul op 03-08-2019 11:48:27 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_188263746
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:21 schreef dagobertE6 het volgende:
Hong Kong en Macau kan je toch gaan zonder visum?
Als je een Nederlands paspoort hebt, hoef je geen visum aan te vragen. Je moet wel een arrival card invullen. Die krijg je in het vliegtuig.

Als je tussen Hong Kong en Macau (of vice versa) wilt reizen, moet je er aan denken om die arrival card en je paspoort mee te nemen. Je verlaat HK officieel ook al is het bezoek aan Macau maar voor een paar uur. Je levert de Arrival Card van HK in voordat je op de boot stapt, of de grens oversteekt en je vult de Arrival Card voor Macau onderweg in. Wanneer je weer terug vaart/rijdt van Macau naar HK, vul je weer een nieuwe Arrival Card voor HK in. Neem ook zelf een pen mee.

(Dit was 3 jaar geleden. Het is mogelijk veranderd)
pi_189414517
Wist helemaal niet dat er een HK-reeks was hier. Fantastische tijd gehad, was 2 weken in juni gegaan. Had een hotel op HK eiland. Veel met locals gegeten, 2 keer meegedaan aan de HK pub crawl wat echt super was, enorm veel gehiked, naar Macau geweest. Heb voor mn gevoel echt maximale uit HK gehaald. Als er interesse is wil ik wel wat foto's hierin zetten.

Had die arrival card helemaal niet bij toen ik naar Macau ging trouwens, was ik vergeten. :D
  zondag 13 oktober 2019 @ 21:22:49 #86
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_189420582
quote:
99s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:11 schreef Kerftminister het volgende:
Wist helemaal niet dat er een HK-reeks was hier. Fantastische tijd gehad, was 2 weken in juni gegaan. Had een hotel op HK eiland. Veel met locals gegeten, 2 keer meegedaan aan de HK pub crawl wat echt super was, enorm veel gehiked, naar Macau geweest. Heb voor mn gevoel echt maximale uit HK gehaald. Als er interesse is wil ik wel wat foto's hierin zetten.

Had die arrival card helemaal niet bij toen ik naar Macau ging trouwens, was ik vergeten. :D
Waar heb je gehiked? Ik ga volgende week naar Hongkong en de eerste 4 dagen ga ik in Sai Kung wandelen/kamperen. Daarna zal ik ook nog wel wat dagwandelingen doen zoals de Dragon's Back hike en Lion's Rock.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_189420866
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:22 schreef victorinox het volgende:

[..]

Waar heb je gehiked? Ik ga volgende week naar Hongkong en de eerste 4 dagen ga ik in Sai Kung wandelen/kamperen. Daarna zal ik ook nog wel wat dagwandelingen doen zoals de Dragon's Back hike en Lion's Rock.
Sai Kung helaas niet, wilde daarheen gaan op een maandag, maar heb echt de hele reis helemaal niks voorbereid en slecht ingelezen. Stond ik daar om te vragen of ik zo'n tour mocht doen, maar dat was niet op maandagen :') Helemaal eigen schuld overigens hoor.

Eerste hike die ik deed was Dragon's Back. Heb alles met internet guides gedaan en google maps, maar vond die niet heel lekker werken in HK, dus veel verkeerd gelopen. Maar was dus redelijk aan het einde van de MTR lijn uitgestapt, daar wat drinken geregeld en richting een enorm kerkhof. Daar moest je dan naar boven en ergens een hoekje in ofzo, kon je aan die hike beginnen. Maar de eigenlijke route kon ik niet doen, wegens constructions. Nou kleine hike uiteindelijk en kwam ik uit bij Big Wave Bay, was ook under construction, toen naar Shek O beach gelopen, dat was wel geinig, en vanaf daar de hele Shek O road richting het westen gelopen over autowegen totdat ik weer bij Chai Wan was. Raad ik niet aan, maar was wel grappig.

Lamma Island ben ik geweest, daar heb je een leuke hike die prima te doen is. Heel mooi gebied daar en grappig dat er daar geen gemotoriseerd verkeer is. Jammer van alle enorm luide toeristen en jammer van het strand, want daar zit een enorme power plant net naast. Al heeft dat ook wel iets, doet me aan Pokemon denken :D

Victoria Peak ben ik ook gaan hiken, niet met een bus gegaan zoals 99% van de bezoekers. Vond het niks aan daar boven op het mooie uitzicht na, zag toen dat dat niet de echte peak was. Dus naar de echte peak volgens maps gelopen, dat was wel heel bijzonder, enorm mistig daar, voelde best surrealistisch, filmlocatie. Daarna nog de Governor's Walk gedaan, maar had net geregend dus was extreem glad. Paar keer weggegleden, maar kon mezelf telkens net op tijd opvangen gelukkig.

Lion's Rock gedaan, die is wat zwaarder, vooral laatste stuk net voordat je de top hebt. Ik als een idioot natuurlijk sprintend naar boven gegaan. Beste uitzicht wat ik gehad heb, kan je helemaal naar achteren doorlopen en dan daar weer naar beneden. Wilde eigenlijk tot zonsondergang blijven, maar zag iedereen net ervoor allemaal vertrekken, dus zelf ook maar erachteraan gegaan, dacht misschien is het niet zo slim in het donker pas naar beneden te gaan.

Een van mn laatste dagen had ik zin wat watervallen mee te pakken, heb ik Ng Tung Chai gedaan. Veel te weinig gegeten en gedronken, nacht ervoor lekker goed gezopen en 1 klein flesje water slechts op zak was geen super idee, maar ging uiteindelijk prima :D Die hike was echt geweldig, 4 watervallen, heb er eentje gemist om een of andere reden. Ook helemaal niet toeristisch, hoogtepunt van mijn reis.
  zondag 13 oktober 2019 @ 21:56:04 #88
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_189421289
quote:
99s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:36 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Jammer dat Dragon's Back gedeeltelijk afgesloten was, lijkt me wel een mooie. Hopelijk is het nu weer bereikbaar.
Vanaf mijn hotel in Central kan ik ook zo naar de Victoria Peak lopen, heb ook geen zin in de Peak tram. Ik wil daar wel s'avonds foto's maken evenals op Lion's Rock, dan maar voorzichtig met een hoofdlampje naar beneden lopen. :P

Bedankt voor je tip over Ng Tung Chai, misschien dat ik die ook ga pakken voordat ik naar het Wetland park ga.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_189421357
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:56 schreef victorinox het volgende:

[..]

Jammer dat Dragon's Back gedeeltelijk afgesloten was, lijkt me wel een mooie. Hopelijk is het nu weer bereikbaar.
Vanaf mijn hotel in Central kan ik ook zo naar de Victoria Peak lopen, heb ook geen zin in de Peak tram. Ik wil daar wel s'avonds foto's maken evenals op Lion's Rock, dan maar voorzichtig met een hoofdlampje naar beneden lopen. :P

Bedankt voor je tip over Ng Tung Chai, misschien dat ik die ook ga pakken voordat ik naar het Wetland park ga.
Peak Tram was ook under construction toen ik er was _O-

Ja op zich was het geen gevaarlijk pad hoor, als je iets van licht hebt is het makkelijk te doen. Ik zat ongeveer 25 min lopen van Central af, ben ff naam kwijt, eerste bestemming na HKU op de island line. Was wel relaxed na het stappen in LKF dat ik geen taxi nodig had, maar gewoon lopend terug kon, flesje water kopen, beetje nuchter worden weer.
pi_191030350
Is er hier iemand nog recent in HK gewest?
Was het een beetje veilig als toerist zijnde met de protesten?
  woensdag 15 januari 2020 @ 00:37:37 #91
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_191035356
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 20:27 schreef retour het volgende:
Is er hier iemand nog recent in HK gewest?
Was het een beetje veilig als toerist zijnde met de protesten?
Ben er 5 dagen geleden aangekomen, zaterdag en zondag zijn normaal de dagen van de protesten. Heb echter niks meegekregen.

Op het vliegveld is men wel extra streng. Zonder boarding pass/paspoort kom je er niet op (mijn vriendin moest daarom buiten op mij wachten).
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 19 juli 2020 @ 21:23:44 #92
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_194167363
Eind vorig jaar in Hongkong geweest, ben nu een fotoboek aan het maken en zal hier ook maar wat foto's plaatsen.
Ik zou eigenlijk meedoen met de Fjällräven Classic Hong Kong (wandeltocht) maar vanwege de protesten werd deze op het laatste moment afgezegd. Toen maar in mijn eentje de tocht gemaakt, waarbij ik wel een iets andere route heb genomen omdat ik tussendoor ook naar de top van Sharp Peak wilde gaan.

Met de metro en bus ben ik naar het dorpje Pak Tam Chung gegaan, waar het startpunt is van de Maclehose Trail. Vanaf hier loop ik langs de High Island Reservoir naar het strandje van Long Ke Wan waar een kampeerplek is. Deze plek is vrij druk en ook staan er wat grotere tenten omdat je maar een klein stukje hoeft te lopen vanaf de weg.


Bij de kampeerplekken staat aangegeven dat je op moet letten op everzwijnen en dat je ze niet moet voeren


Kampeerplek op het strand van Long Ke Wan.

De volgende dag verder gelopen naar Ham Tin Beach waar je wederom op het strand mag kamperen. Vanaf daar ook nog een rondje gemaakt naar de top van Sharp Peak, het hoogste punt van Sai Kung. Het strand zelf is overdag ook vrij druk met toeristen, maar tegen de avond gaan de meeste mensen met bootjes weer terug naar het centrum.


Uitzicht op alle stranden waaronder Ham Tin Beach in het midden. In de achtergrond zie je Sharp Peak.


Onderweg naar de top moet ik op de pas rechtsaf slaan een paadje in, maar er staan meerdere borden dat het pad alleen maar naar een waterleiding loopt en dat je hier niet in moet gaan, mijn wandelkaart geeft iets anders aan dus loop ik gewoon door. Verderop krijg je dit bord nog te zien, ze willen je niet graag op de top hebben. :P


Uitzicht vanaf de top.


Kamperen op Ham Tin Beach. Naast me staan nog 2 Duitsers die ook mee zouden doen met de classic, ze lopen vanaf hier dezelfde route als mij.

De derde dag loop ik naar de Wan Tsai West Campsite, dit is een enorme kampeerplek met flink wat bbq plekjes en goede voorzieningen. De wandeling is iets zwaarder dan ik had verwacht omdat je veel op en neer aan het lopen bent bij een temp van 30C,ik kom pas eind van de middag aan. De twee Duitsers komen zelfs pas in het donker aan.


Je komt veel vlinders tegen in dit tropische gebied.(Lexias dirtea, vrouwtje)


Kamperen tussen loslopende koeien.

De laatste dag verder gelopen naar de Shui Long Wo Campsite. Dit is een hele eenvoudige kampeerplek in de bossen met alleen maar een paar dixies, water moet je zelfs halen bij de picknickplek aan de weg op een kwartiertje afstand. 's Ochtends in een uurtje naar beneden gelopen terug naar het dorp waar ik de bus weer terug naar het centrum kon nemen.


Lopen langs de Three Fathoms Cove.


Zilverreigers.


Vlinder.

Na een paar dagen een wandeling gemaakt naar Lion Rock en 's avonds in het donker met een hoofdlampje op weer naar beneden gelopen.


Uitzicht vanaf Lion Rock.

Ook nog een tweedaagse wandeling gemaakt op Lantau Island. De boot gepakt naar Mui Wo en na een lunch aan het water vanaf hier gewandeld naar Sunset Peak om daar te kamperen en van de zonsondergang te genieten, helaas was het de hele avond en ochtend bewolkt dus heb ik geen uitzicht gehad. 's Ochtends naar beneden gelopen en weer omhoog naar Lantau Peak, het een na hoogste punt van Hongkong. Vanaf hier heb je zicht op het dorpje Ngong Ping met de Tian Tan Buddha en de Po Lin Monastery. Daar heb ik de kabelbaan naar beneden genomen.


Kamperen op Sunset Peak.


Op weg naar Ngong Ping.


De Wisdom Path nabij het klooster.


De Tian Tan Buddha.


De Buddha vanaf het klooster.

De laatste dag nog de Dragon's Back Trail gelopen. Dit is vrij makkelijke wandeling die eindigt bij Big Wave Bay. Leuk als je een dagj even niets te doen hebt.


Je hobbelt over de rug van de heuveltjes op en neer met uitzicht op de eilandjes in de buurt.


Rechtsonder ligt Big Wave Bay.


Uitzicht op de flatgebouwen op Hong Kong Island.


Big Wave Bay vanwaar je weer de bus terug naar het centrum kunt pakken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')