Ja, dat doe je vrijwel uitsluitend. Zelfs de PVV-fanatici hier zijn vriendelijker dan jij.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik schreeuw en tier helemaal niet.
Nee, je verwart boodschap en toon. Jij verspreidt pure haat op een agressieve toon. Ik heb een misschien wat sterke opvatting, maar ik ben vrijwel nooit zo agressief, aanvallend, lomp, hatelijk en aanvallend als jij.quote:Op woensdag 9 september 2015 20:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Doe je best zou ik zeggen.
Daar zit jij het verst vanaf van iedereen, met al die anti-christenen propaganda hier.
Ik verspreid helemaal nergens haat... En ben helemaal niet agressief.quote:Op woensdag 9 september 2015 20:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, dat doe je vrijwel uitsluitend. Zelfs de PVV-fanatici hier zijn vriendelijker dan jij.
Nee, je verwart boodschap en toon. Jij verspreidt pure haat op een agressieve toon. Ik heb een misschien wat sterke opvatting, maar ik ben vrijwel nooit zo agressief, aanvallend, lomp, hatelijk en aanvallend als jij.
Maakt verder niet uit, maar ik claim tenminste geen religie van liefde aan te hangen.
Jawel.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik verspreid helemaal nergens haat... En ben helemaal niet agressief.
Aanvallen en hatelijk? Absoluut niet.
Ik haat helemaal niemand.quote:Ik ben alleen richting een persoonlijk zoals jij heel duidelijk.
Jij komt hier alleen maar om je eigen ongelofelijk bevooroordeelde mening te spuwen naar anderen.
Je haat richtingen met name Jehovah's getuigen maar christenen in het algemeen.
JG is gewoon een sekte. Ook als je dat van de sekte niet mag vinden.quote:Je wordt geregeld op de feiten gedrukt, zoals bv over dat wij overduidelijk geen sekte zijn volgens de feiten,
Het is een sekte.quote:en jij vindt feiten zogenaamd zo belangrijk. En keer op keer ben je weer haatdragend bezig door ons een sekte te noemen.
Ja, jij.quote:Dus wie is hier nou haat aan het prediken? Zo agressief bezig? Aanvallend?
Niet ik.
Neequote:
Je gedrag toont anders.quote:Ik haat helemaal niemand.
De feiten tonen van niet. Ik dacht dat feiten zo belangrijk voor je waren? Niet dus.quote:JG is gewoon een sekte. Ook als je dat van de sekte niet mag vinden.
Het is een sekte.
Als je het gedrag op het forum naast elkaar zou leggen zou het zijn jij, niet ik.quote:Ja, jij.
Ja.quote:
Hexx. is ook jehova en die doet hartstikke lief. Jij niet. Blijkbaar bestaat er een bepaald verschil tussen jullie wat betreft het vertonen van woest geschuimbek. Daarom word jij als een chronisch kwade vertegenwoordiger van een haatsekte gezien en Hexx. niet.quote:[..]
Je gedrag toont anders.
Nee, JOUW 'feiten zeggen iets anders. Groot verschil. Jij gelooft bijvoorbeeld domweg niet in wetenschap. De kans dat je definities niet begrijpt is dus aanzienlijk.quote:[..]
De feiten tonen van niet.
Ooh sjooo liefquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hexx. is ook jehova en die doet hartstikke lief.
Hexx heeft jouw gedrag hier nog niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:35 schreef Jigzoz het volgende:
Hexx. is ook jehova en die doet hartstikke lief. Jij niet. Blijkbaar bestaat er een bepaald verschil tussen jullie wat betreft het vertonen van woest geschuimbek. Daarom word jij als een chronisch kwade vertegenwoordiger van een haatsekte gezien en Hexx. niet.
Helemaal niet zo ingewikkeld.
Nee, JOUW 'feiten zeggen iets anders. Groot verschil. Jij gelooft bijvoorbeeld domweg niet in wetenschap. De kans dat je definities niet begrijpt is dus aanzienlijk.
Zeer zeker wel. Veel meer dan jij zelfs.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hexx heeft jouw gedrag hier nog niet meegemaakt.
Doe eens een voorbeeld?quote:Met al dat haatprediken van je.
Of jij doet dat.quote:Ik ben hier nog nooit kwaad geweest en heb nog nooit lopen haat prediken.
Jij verwart duidelijk taal met dat.
Eens.quote:Mijn feiten?
HAHAHAHA.
In jouw werkelijkheid wel, in de echte niet.quote:Vandaar dat als we een serieuze discussie hebben over of we een sekte zijn constant alle feiten in mijn voordeel wijzen.
Zeker wel. Jehova's worden nota bene als voorbeeld genoemd.quote:Jij hebt nog nooit het voor elkaar gekregen dat wij gewoon voldoen aan de kenmerken van een sekte.
Jij weet niet eens wat feiten zijn, met je werkelijkheidsontkenning.quote:Dat heeft niets te maken met of het mijn feiten of jouw feiten zijn.
Jawel.quote:Die definitie lijst is voor iedereen hetzelfde, en die voldoet gewoon niet aan Jehovah's Getuigen.
Nog nooit zelfs.quote:Elke discussie hierover heb je nog verloren.
Voor de eerste keer? Ja, is goed. Kom maar op.quote:Of wil je het voor de 102e keer verliezen?
Jezus christus... 'Eer'... Ik ben geen Turk...quote:Wil je je eer, of wat daar nog van over is, nog meer kwijtraken?
Jawel.quote:Accepteer gewoon een keer dat wij hooguit aan wat kenmerken voldoen maar onder geen enkele voorwaarde er volledig aan voldoen.
Ik heb daar dan ook geen enkel voordeel bij. Als jij het geen sekte mag noemen: prima. Doe je dat niet. Ik ben alleen niet gebonden aan de regels van jouw sekte, dus ik mag het gewoon noemen wat het is: een sekte.quote:De feiten spreken voor zich, en die spreken niet in jouw voordeel.
Je haat mij in elk geval nietquote:Op vrijdag 11 september 2015 15:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb jij ook maar ergens het idee dat ik jehova's haat?
Laten we het daarop houden.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:45 schreef Hexx. het volgende:
Bianconeri zou zich er ook niet zo druk moeten maken
Wat jij er aan hebt?quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:19 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb daar dan ook geen enkel voordeel bij. Als jij het geen sekte mag noemen: prima. Doe je dat niet. Ik ben alleen niet gebonden aan de regels van jouw sekte, dus ik mag het gewoon noemen wat het is: een sekte.
Edit: Kijk, een heel handige link.
Wat het boeit? Het is een leugen en een negatief iets.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:45 schreef Hexx. het volgende:
Maar men blijft volhouden van wel en ach, wat boeit het. Bianconeri zou zich er ook niet zo druk moeten maken
En als Hexx ons feitelijk geen sekte noemt zeg je niets?quote:
Niks.quote:
Serieus: het interesseert me absoluut niets wat jehova's van me denken. Was dat wel zo, dan zou ik een vrij naar leven hebben, gezien het feit dat sektes doorgaans niet erg positief zijn over mensen die niet bij de sekte horen.quote:Je kan het gewoon niet hebben dat je geen gelijk hebt. Omdat je te trots en arrogant bent.
En waar ben ik dan precies trots op volgens jou? Dat jij bij een sekte zit? Ik zou daar graag trots op zijn, want trots voelt goed, maar ik zie niet in hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Wat betreft je lijstjes: hier heb je een lijstje.quote:Geef gewoon een keer je ongelijk toe, ik heb al in meerdere topics het definitie lijstje met onderbouwing/uitleg gepost met een post van jou erbij. Zodat mensen zien wat voor persoon je bent.
Je zet alleen jezelf voor gek met dit trotse gedrag.
Jawel.quote:Elk mens zit er wel eens naast. Gezichtsverlies is niet erg.
Jij mag vinden wat je wil, maar feitelijk is en blijft het geen sekte.
Fout. Elke keer schreeuw jij woest dat jehova's geen sekte zijn en elke keer zijn er meerdere mensen die je uitleggen dat jehova's wél een sekte zijn. Het is geen boosheidswedstrijd hè?quote:We hebben er al 100+ discussies over gehad en elke keer komt er op een eerlijke manier uit dat we dat niet zijn.
Nee hoor.quote:[..]
Wat het boeit? Het is een leugen.
Nou, hou dan op met die onzin.quote:Niet druk om maken? Jigzoz predikt hier in elk topic wat ook maar iets over religie of ons gaat elke keer maar weer die haat tegen ons geloof, oeee Jehovah's dit en dat, sekte dit en dat.
De meeste mensen denken veel negatiever over jehova's dan ik, maar dat negeer je omdat je denkt dat iedereen zo vol van haat is als jij. Komt ie: dat is niet zo. Ik heb een hekel aan de ziekte, maar niet aan de patiënt.quote:Hij zet andere mensen tegen ons op en dat ben ik gewoon zat.
Jij ook.quote:Hij wordt elke keer op de feiten gewezen.
Hoho: geen mening; feit.quote:Hij moet gewoon accepteren dat hij er naast zit. Als zijn MENING is dat wij een sekte zijn, prima!
En daar komt de christelijke tolerantie weer om de hoek kijken. Vluchtelingen mogen kapot en als het niet strookt met de jehovawaarheid, dan moet het verboden worden. Komt zachtst gezegd wat sektarisch over, maar eh... Nou ja, dat is dus logisch.quote:Vind ik echt helemaal best.
Maar hij moet zijn grote mond eens een keer leren houden,
Nee, daar begin jij woest mensen aan te vallen. Dat is totaal iets anders.quote:in elke discussie waar de definitie van sekte wordt gebruikt blijkt dat wij geen sekte zijn.
Jawel.quote:En dat zeg niet alleen ik. Feitelijk zijn wij geen sekte
Ik moet helemaal niks.quote:en Jigzoz moet gewoon ophouden met zeggen dat wij dat zijn feitelijk.
Komt ie: jehova's vormen een sekte. Best wel een enge ook, maar dat laatste is slechts mijn mening.quote:Als hij dat volgens zijn MENING vindt prima, maar hij moet ophouden met ons feitelijk een sekte noemen.
Nee. Hexx. doet normaal.quote:[..]
En als Hexx ons feitelijk geen sekte noemt zeg je niets?
Niet zo arrogant doen. Lijkt me niet nodig.quote:Dan durf je je grote mond niet op te zetten?
Ik ben niet zo van de eer. Bovendien zit ik anoniem op een forum. Hoe ga ik 'eer' verliezen?quote:Of ben je bang dat je al weer op je mond valt en eerverlies lijdt?
Nounounounounou... Weer dat gegil... Doe nou eens rustig.quote:Ongelofelijk hoe arrogant iemand kan zijn, je bent keer op keer op de feiten gedrukt.
Is het wel.quote:Nog durf je niet te accepteren dat wij feitelijk geen sekte zijn.
Heb ik niet. Althans: niet tegen de mensen. Die vind ik zielig. Wel tegen de sekte, want die vind ik inderdaad verwerpelijk.quote:Of je persoonlijke afkeer tegen ons.
Jawel.quote:Geef dat nou gewoon toe, dan ben je er gewoon van af.
Net als dat sekte gedoe, feitelijk gezien zijn wij gewoon geen sekte.
En wéér die beschuldigende woede. Doe nou eens rustig man. Je blijft maar schelden en tieren, maar dat bewijst alleen maar je ongelijk.quote:Er is geen enkele kronkel in dat gekke hoofd van je waarop jij ons een sekte kan maken.
Komt ie: jehova's vormen een sekte.quote:Dat kan geen enkel mens feitelijk voor elkaar krijgen. Dat kan alleen als wij als Jehovah's getuigen zouden veranderen en sekte kenmerken zouden toepassen.
Zeg gewoon eerlijk dat het je MENING is dat wij een sekte zijn, want het is geen feit.
Boegbeeld lijkt me teveel eer. Hij schreeuwt en tiert het hardst en trekt daarmee de meeste aandacht. Meer is het niet.quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:57 schreef falling_away het volgende:
Ben blij dat ik van die sekte weg ben.. Zou me kapot schamen als ik in dezelfde club als bianconeri zou zitten.. het boegbeeld van de JGs op Fok
Nou lieg je weer, want ik ben nog nooit agressief geweest. En ik ben Jehovah niet.quote:Op zaterdag 12 september 2015 04:19 schreef Jigzoz het volgende:
Dus als er een agressieve jehova is die boos is omdat hij niet mag zeggen dat hij bij een sekte zit? Nou, oké. Prima.
Dat je zogenaamd zoveel weet, zogenaamd zoveel hebt met feiten en waarheid.quote:En waar ben ik dan precies trots op volgens jou? Dat jij bij een sekte zit? Ik zou daar graag trots op zijn, want trots voelt goed, maar ik zie niet in hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Wat betreft je lijstjes: hier heb je een lijstje.
Ik heb 0,0 haat in me dus als iedereen minder heeft dan mij dan zit het wel goed in de wereld.quote:De meeste mensen denken veel negatiever over jehova's dan ik, maar dat negeer je omdat je denkt dat iedereen zo vol van haat is als jij. Komt ie: dat is niet zo. Ik heb een hekel aan de ziekte, maar niet aan de patiënt.
Niet een mening?quote:Hoho: geen mening; feit.
Ik heb helemaal nergens gezegd dat vluchtelingen kapot mogen? Wat klets je nou weer met je leugens?quote:En daar komt de christelijke tolerantie weer om de hoek kijken. Vluchtelingen mogen kapot en als het niet strookt met de jehovawaarheid, dan moet het verboden worden. Komt zachtst gezegd wat sektarisch over, maar eh... Nou ja, dat is dus logisch.
Nee voor jezelf, oeee ik ben meneer arrogantje. Als ik nu toegeef dat JG idd volgens de feiten geen sekte zijn dan moet ik mijn eigen fout toegeven oeeee wat een eerverlies voor mijzelf.quote:Ik ben niet zo van de eer. Bovendien zit ik anoniem op een forum. Hoe ga ik 'eer' verliezen?
Rustig door gaan met ademhalen...quote:Vraag: "Wat is de definitie van een sekte?"
Antwoord: In onze gedachten is een sekte vaak een groep die Satan aanbidt, dieren offert en boosaardige, bizarre en heidense rituelen uitvoert. Maar in werkelijkheid lijken de meeste sekten veel onschuldiger. De specifiek Christelijke definitie van een sekte is: een religieuze groepering die één of meer fundamentele doctrines over de Bijbelse waarheid ontkent. Of, eenvoudiger gezegd, een sekte is een groepering die iets onderwijst wat ertoe zal leiden dat een mens niet gered zal worden als hij of zij dit gelooft. In tegenstelling tot een godsdienst is een sekte een groep die beweert Christelijk te zijn, maar toch een essentiële waarheid van het Bijbelse Christendom ontkent.
De twee meest voorkomende doctrines van sekten zijn de beweringen dat Jezus niet God was en dat verlossing niet alleen door geloof tot stand komt. Een ontkenning van de Goddelijkheid van Christus leidt tot het idee dat de dood van Jezus een onvoldoende betaling voor onze zonden zou zijn. Een ontkenning van onze verlossing door alleen geloof leidt tot het idee dat we onze redding op eigen kracht met onze eigen daden zouden kunnen bereiken, iets dat de Bijbel krachtig en consequent ontkent. De twee bekendste voorbeelden van sekten zijn de Jehova’s Getuigen en de Mormonen. Beide groeperingen beweren Christelijk te zijn, maar toch ontkennen beide de twee hierboven genoemde sleuteldoctrines. Jehova’s Getuigen en Mormonen geloven veel dingen die in overeenstemming zijn met de leerstellingen van de Bijbel (of hierop lijken). Maar omdat zij de Goddelijkheid van Christus en de verlossing door alleen geloof ontkennen, kunnen zij als een sekte worden beschouwd. Veel Jehova’s Getuigen, Mormonen en leden van andere sekten zijn “goede mensen” die oprecht naar God op zoek zijn en oprecht geloven dat zij de waarheid kennen. Wij hopen en bidden dat een groot aantal mensen dat bij deze “Christelijke” sekten betrokken is de leugens zal herkennen en naar de waarheid geleid zal worden; de redding door Jezus Christus.
Deze stuk tekst doet vermoeden dat het uit een andere christelijke stroming is gehaald. "De tegenstander" zeg maarquote:Op zaterdag 12 september 2015 16:27 schreef deedeetee het volgende:
Wij hopen en bidden dat een groot aantal mensen dat bij deze “Christelijke” sekten betrokken is de leugens zal herkennen en naar de waarheid geleid zal worden; de redding door Jezus Christus
Yep dat klopt. www.GotQuestions.org! ( denk ik ) Maar de wiki is ook niet alleszaligmakend. Het is eik lastig te bepalen wat nu precies wel en niet een sekte is.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:36 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Deze stuk tekst doet vermoeden dat het uit een andere christelijke stroming is gehaald. "De concurrent" zeg maar
Kijk eens op Wikipedia wat de algemene definitie is van sekte.
enquote:Een sekte is een geloofsgemeenschap met opvattingen en gebruiken die zich onderscheiden van overige geloofsgemeenschappen die behoren tot dezelfde stroming als de sekte. Sekten zijn vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring.
Je noemt het gewoon wat je zelf wilt en laat een ander ook die vrijheid.quote:In de praktijk bleek het niet mogelijk een bondige, wetenschappelijke definitie van "sekte" te geven
Dan heeft Bianconeri toch gelijk om te zeggen dat het een MENING is als men vindt dat JG een sekte is. Men kan dus helemaal niet met stelligheid beweren dat het een FEIT is dat JG een sekte is.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Yep dat klopt. www.GotQuestions.org! ( denk ik ) Maar de wiki is ook niet alleszaligmakend. Het is eik lastig te bepalen wat nu precies wel en niet een sekte is.
Wiki
[..]
en
[..]
Je noemt het gewoon wat je zelf wilt en laat een ander ook die vrijheid.
Daar heeft hij volgens mij wel een punt ja. Daarom begrijp ik zijn opwinding ook niet zo goed. De andere user in de discussie staat hier bepaald niet bekend om zijn redelijkheid. Gewoon niks van aan trekken. Staat er niet iets in de bijbel over het stof van je sandalen/schoenen schudden en verder trekken ?quote:Op zaterdag 12 september 2015 18:08 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dan heeft Bianconeri toch gelijk om te zeggen dat het een MENING is als men vindt dat JG een sekte is. Men kan dus helemaal niet met stelligheid beweren dat het een FEIT is dat JG een sekte is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |