Hier normaal ook. Nu kook ik gewoon dubbel een paar keer. En dan gooi ik ongeveer 2 porties van alles in de vriezerquote:
Lol, ik heb net de Toscaanse tomatensoep in de plee gegooid omdat m'n vriendin te misselijk is om het te etenquote:Op maandag 27 juli 2015 18:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Maar ik heb nu dus al heel de middag zin in soep.....
Haha dat zal nog wel vaker gebeurenquote:Op maandag 27 juli 2015 18:11 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Lol, ik heb net de Toscaanse tomatensoep in de plee gegooid omdat m'n vriendin te misselijk is om het te eten
De mandarijntjes gingen hier in zo'n hoog tempo dat manlief zich na een paar dagen begon af te vragen wanneer ik oranje zou worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:18 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Haha dat zal nog wel vaker gebeurenHier in de beginweken maar heel weinig warm gegeten, dat kon ik gewoon echt niet waarderen, dus veel salades, brood, rauwe groente.
Ik ga zo lekker aan mijn maaltijdsalade beginnen
Ik heb echt van die manies. Eerst had ik het met sinaasappelen, toen met kiwis en nu met nectarines!quote:Op maandag 27 juli 2015 18:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mandarijntjes gingen hier in zo'n hoog tempo dat manlief zich na een paar dagen begon af te vragen wanneer ik oranje zou worden.
Had ik bij de oudste ook jaquote:Op maandag 27 juli 2015 18:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mandarijntjes gingen hier in zo'n hoog tempo dat manlief zich na een paar dagen begon af te vragen wanneer ik oranje zou worden.
Wat je omschreef klinkt voor mij als een typische maagzuurbuikpijn aanvaldinges. Maar als jij je zorgen maakt dan bel je he. Echt daar is je verloskundige voor. Sterker nog, zonder informatie van jou over hoe het gaat is je verloskundige niet in staat om haar werk (goed) te doen.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:33 schreef Malteser het volgende:
Razz: ik vind dat je man gelijk heeft qua datum! Is namelijk een mooie datum om jarig te zijn weet ik uit ervaring.
Dan ga ik met een UD van 19-9 gewoon ook voor 16-9 en jij voor 4-3. Deal?
Wat betreft bellen, heb het me vannacht wel even afgevraagd maar de drempel om te bellen is zooo hoog.
En vandaag geen buikpijn meer gehad en ik voel de baby zo af en toe bewegen dus ben nu niet meer ongerust. Ik hou het alleen wel even in de gaten.
Fijn, dank voor de bevestiging! Tot nu toe nog geen last gehad van maagzuur of wat dan ook (behalve het spugen iedere morgen) maar zou natuurlijk heel goed kunnen! Het zat bovenin mijn buik, iets links van het midden.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat je omschreef klinkt voor mij als een typische maagzuurbuikpijn aanvaldinges. Maar als jij je zorgen maakt dan bel je he. Echt daar is je verloskundige voor. Sterker nog, zonder informatie van jou over hoe het gaat is je verloskundige niet in staat om haar werk (goed) te doen.
Het is een diensttelefoon, eentje die 24/7 bereikbaar is. Voel je alsjeblieft niet bezwaard om te bellen, daar is het ding voor.
Ik word zelf maar van 1 soort telefoontje nijdig en dat zijn de broekzakgesprekken uit het ziekenhuismijn stagepraktijk begint met een A en staat daar dus als eerste in de telefoon. Hoe vaak ik niet gebeld ben door het ziekenhuis en dat je dan gezellig de koffiekamer hoort of een live bevalling op de achtergrond
blokkeer die krengen nou ns. Vooral s nachts is t niet grappig om 6 keer achter elkaar zo'n telefoontje te krijgen
t is niet alsof ik mijn geluid uit kan doen ofzo...
Fijn dat ze tevreden zijn in het ziekenhuis. Je ukkie groeit gewoon lekker door en dat is super. Hopen dat 'ie het nog een tijdje erg prettig heeft in jouw buik.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:22 schreef MissBliss het volgende:
Ik had vanmorgen mijn groeiecho, tijdens de echo kwamen er allemaal cijfers op het scherm en schrok ik wel weer, want hij is toch wel erg klein. Sommige onderdelen lopen 4 weken achter ongeveer. Toen liet ze de curves zien en was hij wel gegroeid gelukkig, maar in mijn ogen maar heel weinig dus ik zat alweer te janken. Nog steeds P3 allemaal. Hoofdje zat wel op P10 ongeveer. Beentje was erg klein, zeker tov vorige week. Toen CTG en bloeddruk, was weer allemaal goed, baby beweegt heel goed (véél!). Daarna gesprek met de gyn. Hij was heel tevreden!Ik had stiekem gehoopt op een enorme groeispurt, maar hij was tevreden met de groei die er was dus toen was ik weer een stuk geruster
Baby wordt nu geschat op 1800 gram ongeveer.
Daarna nog de bevalling aangekaart en het stomme gesprek dat ik met die verpleegster heb gehad. De gyn was daar helemaal niet blij mee, want het schetst een heel verkeerd beeld van hoe ze het daar doen. Er is veel meer mogelijk dan ik dacht en ze kijken ook echt naar mij en mijn wensen. Zo was een baarkruk bijvoorbeeld gewoon mogelijk, terwijl die vrouw dat al helemaal afschreef. Nog een hele opluchting dus!
Dus ik mag weer een weekje gaan niksenEn dan volgende week weer echo en controle (en elke dag ctg dus).
Verder was gisteren mijn moeder hier en staat de box nu en hebben we heeft zij alle babywasjes gedaan![]()
En het kamertje nog wat op orde gebracht dus dat is helemaal klaar nu! (Op gordijntjes na, en evt een stoel). Dus daar werd ik ook wel gelukkig van
Hoe is dit afgelopen?quote:Op maandag 27 juli 2015 12:36 schreef Daui het volgende:
Het ziekenhuis is stom.
Kwam een gynaecoloog langs. Dat ze alweer mijn baarmoedermond willen meten. Maar mijn partner is werken en ze wil het vandaag doen.
Zei ze misschien is hetzelfde gebleven of misschien 1. En of het anders niet alleen kon. Gelukkig komt mijn moeder zo om te zeggen dat ik het alleen doe met mijn partner erbij. Ik heb beloofd alle confrontaties aan anderen over te laten
Gefeliciteerd en welkom!quote:Op maandag 27 juli 2015 13:17 schreef FritzWepper het volgende:
Hallo allemaal. Misschien een beetje te vroeg om me hier al te melden, want met 5w5d is het nog zo pril, maar in het streepjestopic kan ik ook niet echt meer meeposten nu. Vriendin heeft gisteravond een echo gemaakt, dus het is niet langer exclusief ons geheim. Alles zag er goed uit, ze heeft zelfs hartactiviteit kunnen zien
ja en tomaten... werken ook in op het zuur in je buik ^^,quote:Op maandag 27 juli 2015 18:11 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Lol, ik heb net de Toscaanse tomatensoep in de plee gegooid omdat m'n vriendin te misselijk is om het te eten
En als ik dit zo lees denk ik: je hebt 200% gelijk! Dank je!quote:Op maandag 27 juli 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:
Over bellen als je je druk maakt: ik vind het niet moeilijk om me over die drempel heen te zetten. Het idee dat ze me misschien een zeur vinden is niet leuk, maar als ik dat afzet tegenover wat er kan gebeuren als je een keer te weinig belt dan valt dat in het niet. Het gaat om een mensenleven, de toekomst van mijn baby. Daar wil ik best een paar keer onnodig voor bellen. Daar heeft het verhaal van LE en haar gezin ook alles mee te maken; ik vind het zo hartverscheurend wat zij moeten doormaken... dat speelt altijd mee in mijn achterhoofd.
Ik kan soms zelfs een beetje kwaad worden als ik ergens lees (niet hier hoor, maar na googlen op iets, zo'n babybytes forum ofzo) dat mensen serieuze klachten hebben en dan toch een dag afwachten.99 keer gaat het goed, maar wat verschrikkelijk als het dan fout gaat...
Mijn gyn zegt het ook elke controle heel duidelijk.. Als er iets iets, als je je anders voelt als anders of als de je de baby minder voelt. Dan moet je gewoon bellen, daar zijn we voor en dat is niet erg.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:
Vriezervoer: dat is wel een idee, ik vries normaal gesproken nooit wat in. Onze vriezer is nogal klein ook, en nu deels in beslag genomen door een groot stuk bruidstaart.Maar ik moet er wel wat in kwijt kunnen denk ik.
Over bellen als je je druk maakt: ik vind het niet moeilijk om me over die drempel heen te zetten. Het idee dat ze me misschien een zeur vinden is niet leuk, maar als ik dat afzet tegenover wat er kan gebeuren als je een keer te weinig belt dan valt dat in het niet. Het gaat om een mensenleven, de toekomst van mijn baby. Daar wil ik best een paar keer onnodig voor bellen. Daar heeft het verhaal van LE en haar gezin ook alles mee te maken; ik vind het zo hartverscheurend wat zij moeten doormaken... dat speelt altijd mee in mijn achterhoofd.
Ik kan soms zelfs een beetje kwaad worden als ik ergens lees (niet hier hoor, maar na googlen op iets, zo'n babybytes forum ofzo) dat mensen serieuze klachten hebben en dan toch een dag afwachten.99 keer gaat het goed, maar wat verschrikkelijk als het dan fout gaat...
Ga de volgende keer nou alsjeblieft bellen!!quote:Op maandag 27 juli 2015 19:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
En als ik dit zo lees denk ik: je hebt 200% gelijk! Dank je!
En toch belde ik de vorige keer veel te laat toen ik de baby niet goed meer voelde... Iets met niet tot last willen zijn.
Maar de verloskundige was toen ook echt not amused wat betreft mijn late bellen. "Jij en alleen jij voelt de baby in je buik bewegen. Jij kent het ritme. Ik wil echt dat je meteen belt als je de baby minder voelt of als er iets anders aan de hand is, ik check het liever 1000 keer 'voor niks' dan 1 keer te laat."
HELEMAAL EENS!quote:Op maandag 27 juli 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:
Vriezervoer: dat is wel een idee, ik vries normaal gesproken nooit wat in. Onze vriezer is nogal klein ook, en nu deels in beslag genomen door een groot stuk bruidstaart.Maar ik moet er wel wat in kwijt kunnen denk ik.
Ben blij dat je gaat bellen.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
En als ik dit zo lees denk ik: je hebt 200% gelijk! Dank je!
En toch belde ik de vorige keer veel te laat toen ik de baby niet goed meer voelde... Iets met niet tot last willen zijn.
Maar de verloskundige was toen ook echt not amused wat betreft mijn late bellen. "Jij en alleen jij voelt de baby in je buik bewegen. Jij kent het ritme. Ik wil echt dat je meteen belt als je de baby minder voelt of als er iets anders aan de hand is, ik check het liever 1000 keer 'voor niks' dan 1 keer te laat."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |