abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:25:50 #226
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156718583
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 21:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hahahahahaha. Zelf opgebouwd :') _O- . Het is zo'n bizarre stelling dat ik er weinig woorden woorden aan wil wijden maar ik zou eens gaan lezen over de relatie VS-Israël.
daar weet ik alles van. Desondanks, hebben ze hard werk moeten verrichten om van de dorre grond daar een vruchtbare oase te maken. En daarnaast ook nog zichzelf meerdere keren moeten verdedigen tegen (jaloerse) buurlanden, en hun diplomatieke relaties goed moeten aanhouden.

En de palestijnen krijgen veeeel geld van allerlei landen, waaronder Nederland. En wat doen ze ermee? Verkwanselen aan wapens en corruptie. En maar de schuld aan Israel geven. Maar zo kennen we moslims in het algemeen: zelfreflectie is hen vreemd.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_156724583
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:40 schreef bianconeri het volgende:
Begrafenis ook van die 19 jarige jongen die verscheidene mensen neerstak in Israël....
Dat jonkje is echt een martelaar, een held in Palestina. Wordt gewoon aanbeden bij zijn begrafenis omdat ie mensen gedood heeft.

Dat land is echt compleet ziek joh.
Ja ik weet dat de Westerse wereld ook wel eens in oorlogen mensen dood, maar dat zijn terroristen en dergelijke (ik sta btw überhaupt niet achter oorlogen).
Deze figuren doden mensen alleen maar omdat ze Israëlieten zijn, echt ziek hoor.
Zo'n land heeft toch geen bestaansrecht.
Nee, niet echt. Als wij het waren geweest was er nu geen Palestijn meer in leven geweest. En dan had de rest van de wereld gezegd: "goed gedaan, Nederland".

Maar Israël wil onder geen beding een massaslachting. Neem het ze eens kwalijk...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156728626
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:16 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Baruch Goldstein ook. En nu?
Door extremistische rabbijnen die ook worden uitgekotst door de gemiddelde Israëli. Ga je me nu vertellen dat de hele Gaza bestaat uit extremistische imams?
Racist
pi_156731145
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 21:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hahahahahaha. Zelf opgebouwd :') _O- . Het is zo'n bizarre stelling dat ik er weinig woorden woorden aan wil wijden maar ik zou eens gaan lezen over de relatie VS-Israël.
https://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_technology_in_Israel

Israel loopt op veel dingen voorop en veel technologie die wij gebruiken komt gewoon uit Israel.
pi_156731691
http://www.dumpert.nl/med(...)gaan_undercover.html

Hoe kunnen mensen dit nu goed praten? :/
pi_156731882
Stenen gooien mag?

Verdiende loon.
pi_156732057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:47 schreef Odaiba het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)gaan_undercover.html

Hoe kunnen mensen dit nu goed praten? :/
Hij word gearresteerd??
Dus??
pi_156732107
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:56 schreef koekwausss het volgende:
Stenen gooien mag?

Verdiende loon.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:04 schreef Slaro het volgende:

[..]

Hij word gearresteerd??
Dus??
Die machteloosheid van die mensen, die woede, die kwaadheid, die onrechtvaardigheid en ga zo maar door en dan is dit hun verdiende loon omdat ze met stenen gooien? Straks zitten ze weer met een 3e inftifada en dan zou ik zulke evenredige acties nog kunnen begrijpen. Die Israeli's vinden het natuurlijk heerlijk om even die frustratie en woede om te zetten in geweld en dit even op hun te botvieren door net even een extra trap of stoot te geven.

Wens ze veel wijsheid toe, want haat bestrijdt je niet met haat.

En alsof dat nog niet genoeg is wordt waarschijnlijk zijn huis ook nog eens gesloopt. Haat groeit alleen maar, zou bij jullie precies hetzelfde gaan groeien.
pi_156732264
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[..]

Die machteloosheid van die mensen, die woede, die kwaadheid, die onrechtvaardigheid en ga zo maar door en dan is dit hun verdiende loon omdat ze met stenen gooien? Straks zitten ze weer met een 3e inftifada en dan zou ik zulke evenredige acties nog kunnen begrijpen. Die Israeli's vinden het natuurlijk heerlijk om even die frustratie en woede om te zetten in geweld en dit even op hun te botvieren door net even een extra trap of stoot te geven.

Wens ze veel wijsheid toe, want haat bestrijdt je niet met haat.

En alsof dat nog niet genoeg is wordt waarschijnlijk zijn huis ook nog eens gesloopt. Haat groeit alleen maar, zou bij jullie precies hetzelfde gaan groeien.
Als de Israelische soldaten niks doen worden hun controleposten in de fik gezet, als ze zich niet terugtrekken worden ze geraakt door stenen, waarom zouden ze dan niet uiteengedreven mogen worden, waarom mag zo'n jongen niet gearresteerd worden als hij moedwillig iemand probeert te verwonden, jij noemt ze machteloos maar misschien wordt het tijd dat deze jongeren zich eens gaan richten tot de lieden die hun volk echt in de greep houden, de militante bewegingen, de leiders die ook met Israel op acceptabele wijze kunnen overleggen.
pi_156732381
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:14 schreef Slaro het volgende:

[..]

Als de Israelische soldaten niks doen worden hun controleposten in de fik gezet, als ze zich niet terugtrekken worden ze geraakt door stenen, waarom zouden ze dan niet uiteengedreven mogen worden, waarom mag zo'n jongen niet gearresteerd worden als hij moedwillig iemand probeert te verwonden, jij noemt ze machteloos maar misschien wordt het tijd dat deze jongeren zich eens gaan richten tot de lieden die hun volk echt in de greep houden, de militante bewegingen, de leiders die ook met Israel op acceptabele wijze kunnen overleggen.
Dat er gepraat moet worden lijkt me duidelijk. Trieste situatie, maar ik ga echt niet buitensporig geweld goed praten onder het mom van zelfverdediging.
pi_156732412
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:19 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat er gepraat moet worden lijkt me duidelijk. Trieste situatie, maar ik ga echt niet buitensporig geweld goed praten onder het mom van zelfverdediging.
Hij wordt gearresteerd nadat hij met een legertje Palestijnen een lawine stenen op soldaten probeert te doen neerkomen, is dat dan geen buitensporig geweld, kom op zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slaro op 10-10-2015 16:00:48 ]
pi_156732744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:21 schreef Slaro het volgende:

[..]

Hij wordt gearresteerd nadat hij met een legertje Palestijnen een lawine soldaten op soldaten probeert te doen neerkomen, is dat dan geen buitensporig geweld, kom op zeg.
^O^
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_156732745
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:21 schreef Slaro het volgende:

[..]

Hij wordt gearresteerd nadat hij met een legertje Palestijnen een lawine soldaten op soldaten probeert te doen neerkomen, is dat dan geen buitensporig geweld, kom op zeg.
Je ziet het niet of je wilt het niet zien.

Ik kan de actie vanuit veiligheid wel begrijpen, maar je ziet gewoon puur zinloos geweld aangewakkerd door haat jegens elkaar. Ik begrijp het wel, maar keur het absoluut niet goed.
pi_156733146
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:41 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je ziet het niet of je wilt het niet zien.

Ik kan de actie vanuit veiligheid wel begrijpen, maar je ziet gewoon puur zinloos geweld aangewakkerd door haat jegens elkaar. Ik begrijp het wel, maar keur het absoluut niet goed.
Je moet het ook niet willen keuren in deze, het gaat om een chronisch conflict inmiddels zoals je bijna zelf zegt, maar ik vind het nog veel erger dat Hamas in Gaza talloze jongeren op de grensposten afstuurt in de wetenschap dat ze neergeschoten zullen worden.
pi_156733361
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 12:05 schreef Toga het volgende:

[..]

Door extremistische rabbijnen die ook worden uitgekotst door de gemiddelde Israëli. Ga je me nu vertellen dat de hele Gaza bestaat uit extremistische imams?
De aantallen lopen op tot in de tienduizenden. En dat is Goldstein, een van ergste massamoordenaars in Israel. Als een soldaat onrechtmatig een Palestijn doodt of extreem buitensporig geweld gebruikt dan klapt een aanzienlijk deel van de bevolking in hun handen.
pi_156733412
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 16:00 schreef Slaro het volgende:

[..]

Je moet het ook niet willen keuren in deze, het gaat om een chronisch conflict inmiddels zoals je bijna zelf zegt, maar ik vind het nog veel erger dat Hamas in Gaza talloze jongeren op de grensposten afstuurt in de wetenschap dat ze neergeschoten zullen worden.
Kijk, dit klinkt al wat menselijker.

We moeten inderdaad niet vergeten hoe dit conflict al jaren wordt gevoerd en dat beide partijen er samen niet meer uitkomen omdat ze klem zitten en dat al die naties die de woorden democratie, vrijheid en mensenrechten in de mond durven nemen, Israël nooit tot de orde roepen. Zie gelukkig langzaam verandering, maar Netanyahu heeft hier al een duidelijk mening over gegeven tijdens de algemene vergadering van de VN.

Ik haal hoop uit het feit dat geen enkel conflict, eeuwig zal duren, dus ook dit conflict niet, maar ik hoop ook dat we dan nog kunnen praten over Israëliërs en Palestijnen.
pi_156734873
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 16:11 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Kijk, dit klinkt al wat menselijker.

We moeten inderdaad niet vergeten hoe dit conflict al jaren wordt gevoerd en dat beide partijen er samen niet meer uitkomen omdat ze klem zitten en dat al die naties die de woorden democratie, vrijheid en mensenrechten in de mond durven nemen, Israël nooit tot de orde roepen. Zie gelukkig langzaam verandering, maar Netanyahu heeft hier al een duidelijk mening over gegeven tijdens de algemene vergadering van de VN.

Ik haal hoop uit het feit dat geen enkel conflict, eeuwig zal duren, dus ook dit conflict niet, maar ik hoop ook dat we dan nog kunnen praten over Israëliërs en Palestijnen.
Omdat het geen kwestie is van alleen Israel tot de orde moeten roepen, natuurlijk kunnen Netanyahu en Israel meer doen, moeten ze ook meer doen maar tegelijkertijd is er een groot Palestijns obstakel. Abbas is een relatief betrouwbare partner maar wordt omringd door personen met geheel andere belangen, vaak zelfs direct belang om aan zijn stoelpoten te zagen, vrede of samenwerken met Israel is voor veel van zijn bondgenoten, hoe loyaal dan ook, ondenkbaar te noemen. De internationale gemeenschap kan Israel wel op de vingers blijven tikken voor nederzettingen, voor de voortdurende bezetting, maar al zouden ze dat doen dan lost dat nog weinig op met als heel simpele reden dat de Palestijnen geen functionerend geheel zijn, daar kan Israel weinig aan veranderen en daar kan de wereld weinig aan veranderen, dit kunnen alleen de Palestijnen zelf doen.

Ik las ook ergens dat we ons moeten voorstellen wat er gebeurt als de Palestijnen morgen te maken krijgen met het ontruimen van nederzettingen en het einde van de bezetting. Dat betekent chaos in dat land, een enorme machtsstrijd gaat losbreken en dan hebben we het niet alleen over Hamas en Fatah maar ook strijd binnen de groepen zelf, ook het geweld tussen de Palestijnen en Israel zal niet stoppen omdat heel veel groepen vinden dat het niet bij alleen de Westelijke Jordaanoever en Gaza moet blijven. Je zit dus met een inmens probleem.

Een oplossing zou wel kunnen komen van de internationale gemeenschap, en vooral de Arabieren, door veel meer geld te pompen in het ontwikkelen van in ieder geval de Westelijke Jordaanoever (Gaza kan later nog volgen). Als Abbas een beter functionerend systeem onder zich heeft is er ook veel meer mogelijk, kan je onder betere condities met elkaar praten, maar dat is afwachten in ieder geval.
pi_156735945
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:07 schreef Slaro het volgende:

[..]

Omdat het geen kwestie is van alleen Israel tot de orde moeten roepen, natuurlijk kunnen Netanyahu en Israel meer doen, moeten ze ook meer doen maar tegelijkertijd is er een groot Palestijns obstakel. Abbas is een relatief betrouwbare partner maar wordt omringd door personen met geheel andere belangen, vaak zelfs direct belang om aan zijn stoelpoten te zagen, vrede of samenwerken met Israel is voor veel van zijn bondgenoten, hoe loyaal dan ook, ondenkbaar te noemen. De internationale gemeenschap kan Israel wel op de vingers blijven tikken voor nederzettingen, voor de voortdurende bezetting, maar al zouden ze dat doen dan lost dat nog weinig op met als heel simpele reden dat de Palestijnen geen functionerend geheel zijn, daar kan Israel weinig aan veranderen en daar kan de wereld weinig aan veranderen, dit kunnen alleen de Palestijnen zelf doen.

Ik las ook ergens dat we ons moeten voorstellen wat er gebeurt als de Palestijnen morgen te maken krijgen met het ontruimen van nederzettingen en het einde van de bezetting. Dat betekent chaos in dat land, een enorme machtsstrijd gaat losbreken en dan hebben we het niet alleen over Hamas en Fatah maar ook strijd binnen de groepen zelf, ook het geweld tussen de Palestijnen en Israel zal niet stoppen omdat heel veel groepen vinden dat het niet bij alleen de Westelijke Jordaanoever en Gaza moet blijven. Je zit dus met een inmens probleem.

Een oplossing zou wel kunnen komen van de internationale gemeenschap, en vooral de Arabieren, door veel meer geld te pompen in het ontwikkelen van in ieder geval de Westelijke Jordaanoever (Gaza kan later nog volgen). Als Abbas een beter functionerend systeem onder zich heeft is er ook veel meer mogelijk, kan je onder betere condities met elkaar praten, maar dat is afwachten in ieder geval.
Mijn waardering voor je uitgebreide reactie. Je hebt ook zeker wel een punt, maar los gezien, dan hadden ze alsnog niet zo hatelijk hoeven na te trappen. Het is maar een klein ding, maar je mag toch wel iets meer discipline van een soldaat verwachten. Kennelijk is het er in Israel zo ingegroeid en zien die Palestijnen echt als ongedierte. Ben blij dat ik niet hoef op te groeien in zo'n samenleving.

Met een 3e intifada op komst, lijken die gesprekken voorlopig nog lang niet in zicht. Ook echt zinloos die opstand van de Palestijnen, want ze maken natuurlijk geen enkele kans.
pi_156737070
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 16:08 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

De aantallen lopen op tot in de tienduizenden. En dat is Goldstein, een van ergste massamoordenaars in Israel. Als een soldaat onrechtmatig een Palestijn doodt of extreem buitensporig geweld gebruikt dan klapt een aanzienlijk deel van de bevolking in hun handen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:38 schreef Odaiba het volgende:

[..]
Kennelijk is het er in Israel zo ingegroeid en zien die Palestijnen echt als ongedierte. Ben blij dat ik niet hoef op te groeien in zo'n samenleving.

Het verschil is dat de Israëlische kindertjes niet wekelijks cursussen "hoe vermoord ik een jood voor mijn vrijkaartje naar walhalla" op TV te zien krijgen. Waarschijnlijk krijgen ze pas op latere leeftijd wat van het nieuws en ouders mee zodat ze bitter worden. Ik zie toch wel een verschil tussen handenklappen als "de vijand" klappen krijgt en actief je eigen kinderen stimuleren martelaar te worden bij het vermoorden van zoveel mogelijk joden. Laat staan zelf met een mes de straat op te gaan om wat burgers dood te steken.
Racist
pi_156737345
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:14 schreef Toga het volgende:

[..]

[..]

Het verschil is dat de Israëlische kindertjes niet wekelijks cursussen "hoe vermoord ik een jood voor mijn vrijkaartje naar walhalla" op TV te zien krijgen. Waarschijnlijk krijgen ze pas op latere leeftijd wat van het nieuws en ouders mee zodat ze bitter worden. Ik zie toch wel een verschil tussen handenklappen als "de vijand" klappen krijgt en actief je eigen kinderen stimuleren martelaar te worden bij het vermoorden van zoveel mogelijk joden. Laat staan zelf met een mes de straat op te gaan om wat burgers dood te steken.
Natuurlijk is er een verschil. Dat staat volgens mij niet ter discussie.
pi_156740447
haha ik luisterde naar de BBC en die had het over dag van geweld in Gaza en de Westbank waarbij 6 Palestijnen zijn omgekomen. Geen woord over gedode Israelis

Israël nieuws die gaf juist nieuws over de 4 gedode Israëlis door terroristische mafkezen.
Zelfs in Tunesië spreekt men over doden aan beiden zijden

BBC is wel heel erg k*t geworden door de mislukte multi culti samenleving denk ik. Vond het zeer opmerkelijk.
pi_156740616
Krijgen we hier dat gelazer ook weer straks. Daar is het die Palestijnen om te doen, om wereldwijd rellen te krijgen.
  zondag 11 oktober 2015 @ 08:41:08 #248
176916 Karrs
2007-2017
pi_156752840
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:07 schreef Slaro het volgende:

[..]

Dat laatste is niet Israëls probleem en is geen reden om er niet onmiddellijk met de bezem erdoor te gaan. Die mensen wonen er illegaal en zonder toestemming, laat staan instemming, van de propere autoriteit.

Dat de Palestijnen daarna gewoon verder op Israël gaan inhakken is iets waar Israël linksom of rechtsom geen invloed op heeft. Dat is iets religieus en dat moeten de Palestijnen zelf oplossen. Of eraan ten onder gaan.
  zondag 11 oktober 2015 @ 08:48:57 #249
176916 Karrs
2007-2017
pi_156752875
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:38 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Mijn waardering voor je uitgebreide reactie. Je hebt ook zeker wel een punt, maar los gezien, dan hadden ze alsnog niet zo hatelijk hoeven na te trappen. Het is maar een klein ding, maar je mag toch wel iets meer discipline van een soldaat verwachten. Kennelijk is het er in Israel zo ingegroeid en zien die Palestijnen echt als ongedierte. Ben blij dat ik niet hoef op te groeien in zo'n samenleving.

Met een 3e intifada op komst, lijken die gesprekken voorlopig nog lang niet in zicht. Ook echt zinloos die opstand van de Palestijnen, want ze maken natuurlijk geen enkele kans.
Dude. Het is een soldaat, geen therapeut. ;)

Dat heeft niets met de samenleving te maken. Net zo min als islamitische extremisten model staan voor alle moslims.
  zondag 11 oktober 2015 @ 08:51:04 #250
117098 Hathor
Effe niet
pi_156752889
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 02:06 schreef berko13 het volgende:
Bericht van BIBI op zijn officiele facebookpagina (google translate):

[..]

Gadverdamme wat is dat google translate een waardeloos iets zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')