quote:Op zondag 26 juli 2015 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik vind die vragen of iemand nl is soms zo vermoeiend...
Wat maakt het uit? Vaak word er dan ook gedacht dat iemand daarom op een bepaalde manier reageert of zich gedraagt.quote:
Oh zo. Nee, ik was er gewoon benieuwd naar, dan leer je iemand al ietsje beter kennen ipv dat je alleen maar weet dat iemand dus Nederlands spreektquote:Op zondag 26 juli 2015 17:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Vaak word er dan ook gedacht dat iemand daarom op een bepaalde manier reageert of zich gedraagt.
Geboren in Duitsland trouwens.quote:
quote:Op zondag 26 juli 2015 17:08 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Geboren in Duitsland trouwens.Ik hield me niet aan de planning van de medische wereld.
Ja.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:06 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
[..]
Heb niks tegen koerden hoor, maar merk dat ze soms wat schuw doen als ze weten dat ik turks/arabisch ben. En idd, maar dat is dan ook wel logisch.
Grappige combi btw, pa turks?
Snap wel wat je bedoeld maar het lijkt alsof het steeds belangrijker wordt of iemands achtergrond alleen nl is of er ook iets anders bij zit.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:08 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Oh zo. Nee, ik was er gewoon benieuwd naar, dan leer je iemand al ietsje beter kennen ipv dat je alleen maar weet dat iemand dus Nederlands spreekt
Ja hoe kun je anders segregerenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Snap wel wat je bedoeld maar het lijkt alsof het steeds belangrijker wordt of iemands achtergrond alleen nl is of er ook iets anders bij zit.
quote:Op zondag 26 juli 2015 17:12 schreef Viro het volgende:
Achtergrond is in mijn ogen niet belangrijk, persoonlijkheid en normen & waarden wel.
Normen en waarden krijg je vaak mee vanuit je achtergrond.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:12 schreef Viro het volgende:
Achtergrond is in mijn ogen niet belangrijk, persoonlijkheid en normen & waarden wel.
In het echt durf ik dit tegen niemand te zeggen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:09 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]hahah! Jij bent gewoon onofficieel duits
Zeggen dat je een halve Gelderlander en een halve Drenth bent is niet zo spannend allemaal.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Snap wel wat je bedoeld maar het lijkt alsof het steeds belangrijker wordt of iemands achtergrond alleen nl is of er ook iets anders bij zit.
Ja klopt maar vaak worden er bepaalde kenmerken en gedragingen aan een afkomst gehangen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Normen en waarden krijg je vaak mee vanuit je achtergrond.
Verder geen verrassingen toch, dat je ook nog een zuid-afrikaans bloed hebt of zo?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:14 schreef Socrates- het volgende:
[..]
In het echt durf ik dit tegen niemand te zeggen.
Grieks-Turks is al lastig uit te leggen, wil het Nederlands-Duitse deel niet ook nog eens hoeven uit te leggen.
Noord-Holland en Gelderland is een leuke mix.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zeggen dat je een halve Gelderlander en een halve Drenth bent is niet zo spannend allemaal.
Dat doen wij altijd en allemaal, meestal onbewust.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt maar vaak worden er bepaalde kenmerken en gedragingen aan een afkomst gehangen.
Hoeft niet eens negatief te zijn hoor.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat doen wij altijd en allemaal, meestal onbewust.
Waar jij op doelt zijn de negatieve stereotyperingen.
Maar dat is de schuld van Opsoring Verzocht, hoorde ik een keer.
Ik vind van niet, het is meer opvoeding. Je kan afrikaanse ouders en achtergrond hebben maar opgevoed worden met normen en waarden uit het nederlands maatschappij. Dan is het geen achtergrond imo.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Normen en waarden krijg je vaak mee vanuit je achtergrond.
Nou, meestal komt daar wel de ergernis vandaan.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoeft niet eens negatief te zijn hoor.
Uuuuhhhh.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:15 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Verder geen verrassingen toch, dat je ook nog een zuid-afrikaans bloed hebt of zo?
Ik zeg meestal gewoon arabisch terwijl het een mix is tussen syrië, arabië en wat koerds.
Ja maar er word ook gedacht je bepaalde dingen denkt vanwege... En net zoals Viro hierboven zegt.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nou, meestal komt daar wel de ergernis vandaan.
Heb nog nooit iemand boos zien worden als je zegt dat hun eten zo lekker anders is.
Stiekem ben je triljoenste achterkleinkind van Julius Caesar en Cleopatraquote:Op zondag 26 juli 2015 17:20 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Uuuuhhhh.
Een van de voorouders was Egyptisch. Dat is me nog steeds een raadsel.
Leuke mix trouwens!
Turkse ouders die hun kind een Nederlandse opvoeding me even zullen hun kind echt wel een vleugje Turkse normen en waarden meegeven. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:19 schreef Viro het volgende:
[..]
Ik vind van niet, het is meer opvoeding. Je kan afrikaanse ouders en achtergrond hebben maar opgevoed worden met normen en waarden uit het nederlands maatschappij. Dan is het geen achtergrond imo.
Vooral Antoine.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:25 schreef LTVDK het volgende:
En uiteindelijk zijn we allemaal afstammelingen van apen
Turken geven geen vleugje mee natuurlijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:22 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Turkse ouders die hun kind een Nederlandse opvoeding me even zullen hun kind echt wel een vleugje Turkse normen en waarden meegeven. Daar ben ik van overtuigd.
Vleugje Nederlandse normen en waarden toch?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Turken geven geen vleugje mee natuurlijk.
Ja, die past ook in het rijtje inderdaadquote:Op zondag 26 juli 2015 14:55 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja dat nieuwe vind ik ook niet zo.
Maar jij houdt dus van deze man...
Vind deze dan wel sensueel.
Is kip bruur, al opquote:Op zondag 26 juli 2015 19:37 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Op dat vlees stukje na ziet het er yummy uit. Eetsmakelijk bruur
Gimme!quote:
Uhuh youre in troublequote:Op zondag 26 juli 2015 19:34 schreef moemoe het volgende:
Ik heb trouwens mijn moeder gebeld voor de schrijfwijze van het nummer.
''Hoezo wil je dat weten? Heb je een Hindoestaanse vriend?? Ik zou het wel leuk vinden een schoonzoon.''
Zou je moeder een Nederlandse jongen minder leuk vinden?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:34 schreef moemoe het volgende:
Ik heb trouwens mijn moeder gebeld voor de schrijfwijze van het nummer.
''Hoezo wil je dat weten? Heb je een Hindoestaanse vriend?? Ik zou het wel leuk vinden een schoonzoon.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |