abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154947678
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 05:53 schreef nixxx het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)kkoord-bereiken.html

Gelukkig zijn de Grieken positief. Ik vind het opvallend hoe stil het is in het nieuws over de onderhandelingen. Hoe zou dat komen, omdat het nu allemaal saaie politici zijn?
Gevalletje doofpotten....
pi_154947796
Ik snap het misschien niet helemaal, maar waarover onderhandelen ze nu? Ze zijn toch net helemaal klaar met dat circus?
Built for Speed
  donderdag 6 augustus 2015 @ 07:36:15 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154947838
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 07:24 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik snap het misschien niet helemaal, maar waarover onderhandelen ze nu? Ze zijn toch net helemaal klaar met dat circus?
De derde bailout.. (80 miljard gedurende 3 jaar) Vorige keer na dat referendum is Tsipras naar huis gestuurd met een aantal opdrachten. Als ie die netjes deed mocht ie onderhandelen over de derde bailout.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_154947858
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 06:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Gevalletje doofpotten....
Nee. Het staat gewoon allemaal in de media, maar niet op de voorpagina van je Telegraaf.

Meer moeite doen dus.
Naturheilmittel
pi_154947900
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 18:36 schreef nixxx het volgende:
Ik heb een Griekse collega, die zit serieus te overwegen om aandelen in Griekse bedrijven te kopen. Ik zou het niet doen.
Hangt er een beetje vanaf. Als een bedrijf flink wat assets heeft en eventueel een toekomst dan kan dit een instapmoment zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 augustus 2015 @ 08:05:08 #81
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_154948015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 07:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hangt er een beetje vanaf. Als een bedrijf flink wat assets heeft en eventueel een toekomst dan kan dit een instapmoment zijn.
En hoeveel zijn die assets nog waard als alles instort,en hoe bepaal je of een bedrijf nog toekomst heeft. Het is mij allemaal te afhankelijk van hoe de politiek het op gaat lossen, teveel risico. Maar ja,zonder risico geen winst,dat snap ik ook.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_155020237
quote:
Principe-akkoord over Griekse hervormingen

Griekenland is het met zijn schuldeisers voorlopig eens geworden over nieuwe hervormingen. Het is een eerste stap naar nieuwe financiële steun voor het noodlijdende land.

Dat meldt de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung zaterdag.

Volgens het dagblad telt het principe-akkoord 27 pagina's en staan er plannen voor de komende drie jaar in. Als de Europese regeringen instemmen, zou het op 20 augustus kunnen ingaan.

Naar verluidt wil Griekenland een half miljard euro bezuinigen op het leger. Sommige beroepen worden niet langer beschermd, wat concurrentie mogelijk moet maken.
Faz: memorandum-der-reform-entwurf-fuer-griechenland-steht

Over 3 jaar opnieuw een bailout :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_155096416
Germany government gained from Greek crisis - IWH study

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-33845836

Iets soortgelijks zal wel voor Nederland gelden.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 05:40:27 #84
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_155170176
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_155182430
quote:
Bezorgdheid binnen EU over schuld Griekenland
In Europa is ''zeer grote bezorgdheid" over de houdbaarheid van de Griekse schulden.
Volgens documenten uit Brussel wordt de roep om schuldenverlichting voor het land steeds luider, zo werd donderdag bekend.

Als grootste geldschieter heeft Duitsland meermaals aangegeven dat het liever geen kwijtschelding van de schulden wil. Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zei eerder dat de schuldpositie van het Griekenland niet ''houdbaar" is.

De Griekse schulden lopen volgend jaar op tot 201 procent van het bruto binnenlands product (bbp), waarna het tot 2022 geleidelijk aan zal worden afgebouwd tot 160 procent van het bbp, aldus het scenario van de Europese instellingen. Het IMF gaf eerder aan dat de schuld van de Grieken niet houdbaar is.

Schuldverlichting voor Griekenland is een van de lastige kwesties voor de ministers van Financiën van de eurolanden die vrijdag in Brussel bijeenkomen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 17 augustus 2015 @ 05:25:22 #86
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_155284659
Iedereen is Griekenland-moe hè? Merk het bij mezelf ook. Slim aangepakt van alle politici. Eerst groot drama en daarna de beslissingen nemen als iedereen er zijn buik vol van heeft. Krijg je veel minder kritiek.
pi_155306084
Mijn indruk is dat in Griekenland het clientalisme dienstdoet als een sociaal arrangement. Als ze het clientalisme afbreken, zou het vervangen kunnen worden door een sociaal vangnet naar Europees model. Als ze het clientalisme afbreken zonder vervanging, gaat het dan nog goed?
The view from nowhere.
pi_155382528
quote:
Nieuwe verkiezingen in Griekenland lijken dichtbij

De Grieken kunnen zich waarschijnlijk weer gaan opmaken voor nieuwe verkiezingen. De Griekse premier Tsipras zal vanmiddag - volgens Griekse media - nieuwe, vervroegde verkiezingen in september aankondigen.

"Het heeft vooral voor deze partij consequenties. Daar is de breuk bijna onvermijdelijk. Hoe eerder er verkiezingen plaatsvinden, hoe minder de linkervleugel zich kan organiseren."

Onbetrouwbaar

Jaap Koelewijn, hoogleraar Finance aan de Neyenrode Universiteit, is niet te spreken over de ontwikkelingen. "Het bevestigt opnieuw dat de Grieken onbetrouwbaar zijn in het nakomen van afspraken. Nu het op de uitvoering aankomt, begint het direct te kraken. Ze doen dit steeds weer: verkiezingen inlassen, referenda uitschrijven, om zo weer te morrelen aan eerder gemaakte afspraken. Wat staat ze in de weg om straks met een nieuwe regering weer te gaan heronderhandelen?"

Onrust
Het zal voor de geldschieters niet geheel als verassing zijn gekomen. "Iedereen heeft scenario's klaarliggen waarin staat wat te doen als Griekenland zich wederom niet aan de afspraken houdt. Maar niemand wil dat het gebeurt", zegt Koelewijn. Het veroorzaakt elke keer weer onrust, terwijl Europa economisch gezien eindelijk weer op gang begint te komen. Europa wordt hiermee gedwongen heel fundamenteel na te denken over wat we nu eigenlijk willen met Griekenland."
Nieuwe verkiezingen, nieuwe regeringscoalitie, willen, nieuwe onderhandelingen... nieuwe afspraken met Europa maken... Hoe lang gaan we nog door ? Waarom kijken we hier niet van op?
pi_155383225
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nieuwe verkiezingen, nieuwe regeringscoalitie, willen, nieuwe onderhandelingen... nieuwe afspraken met Europa maken... Hoe lang gaan we nog door ? Waarom kijken we hier niet van op?
En dan gaat de VVD zeker zeggen dat ze dit niet zagen aankomen :')
  donderdag 20 augustus 2015 @ 17:20:32 #90
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_155383536
:') heerlijk betrouwbaar. Ook net nadat de eurogroep de eerste uitbetaling van het nieuwe hulp pakket heeft goedgekeurd. ....dat ze dat maar even snel terug draaien.
pi_155383547
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De nieuwe regering zal wel niet gaan instemmen met bezuinigingsmaatregelen die afgesproken al zijn. Helaas hebben ze dan net het laatste steunpakket al binnen. Volledige verrassing uiteraard, en niets meer aan te doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 20 augustus 2015 @ 17:25:36 #92
219405 Sgas
In vino veritas
pi_155383631
Tsipras treedt af, verkiezingen op 20 september
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_155383865
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:25 schreef Sgas het volgende:
Tsipras treedt af, verkiezingen op 20 september
Dat is slechts een formaliteit. Tsipras zal gewoon blijven regeren tot de verkiezingen en hij hoopt na de verkiezingen afgerekent te hebben met dissidente partijgenoten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)roegd_stemmen__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155384102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is slechts een formaliteit. Tsipras zal gewoon blijven regeren tot de verkiezingen en hij hoopt na de verkiezingen afgerekent te hebben met dissidente partijgenoten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)roegd_stemmen__.html
Volgens hun Grondwet wordt in dit soort gevallen de voorzitter van het Griekse supreme court benoemt tot interim minister-president. Een dame die anti-bailout schijnt te zijn.

Ik denk dat Tsipras de benen gaat nemen. Het verraad is te groot, daar komt hij niet meer overheen.
pi_155390624
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_155390760
Waarom komen er nou verkiezingen ? Wil Tsipas extreem linkse mastodonten lozen o.i.d ?

En wat nou als Gouden Dageraad de verkiezingen wint ?

Gaat ie samenwerken met Samaras ? Of moeten alle onderhandelingen weer overnieuw ? of wat ?

Het houd nooit op met Griekenland.
pi_155391138
Maakt niet uit wie er wordt gekozen. De EU bepaalt het beleid. Zo gaat het tenminste al een paar jaar.
pi_155392499
Merkel heeft liever de Gouden Dageraad, anders had ze wel een deal gemaakt met Tsipras.

Laat haar maar eens zien in hoeverre soort zoek soort in dit geval van toepassing is.
pi_155392603
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 22:16 schreef Harunobu het volgende:
Merkel heeft liever de Gouden Dageraad, anders had ze wel een deal gemaakt met Tsipras.

Laat haar maar eens zien in hoeverre soort zoek soort in dit geval van toepassing is.
Tsipras is zelf niet degene die "nee" zegt tegen de huidige deal.
pi_155392701
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 22:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Tsipras is zelf niet degene die "nee" zegt tegen de huidige deal.
Lekker belangrijk. Uiteindelijk was de keuze die Tsipras van Merkel kreeg er eentje tussen economische zelfmoord of 'ja'. Zijn keuze is dus dat laatste en niet zozeer een 'ja' of 'nee'.

Rutte, die had een keuze. Tsipras niet. Of het was het extreem roekeloze plan van Varoufakis, of tijdrekken tot Merkel weg is en het dan opnieuw proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')