Zojuist wel continu onweer en regen hier in Boedapest. Kwam ook best uit het niets, afgelopen donderdag ook wel. Dus wie weet morgenquote:
Staat een youtube filmpje in het vorige deel.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:27 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb wat gemist, maar wat heeft Alfons nou precies gedaan en is het ergens op beeld? Klinkt als iets tofs?
Tof dat je ter plaatse bentquote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:35 schreef Rossdale het volgende:
Was wel van erg ver weg voor mijn telefoon helaas
Da' klopt nie'. Dat geldt alleen voor de coureurs die Q3 halen, oftewel 1 t/m 10. Daarboven hebben ze vrije bandenkeuze.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:10 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
#1 t/m #15 starten op de banden waarmee ze in q2 hun snelste tijd hebben gereden.
Dat klopt. Vergissing van mij om de q2-rijders er ook bij te rekenen.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Da' klopt nie'. Dat geldt alleen voor de coureurs die Q3 halen, oftewel 1 t/m 10. Daarboven hebben ze vrije bandenkeuze.
Hij heeft niks te kiezen, hij moet op zacht starten.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben toch benieuwd of Max weer voor zelfde tactiek gaat als op Silverstone, starten op de hardere band en eindigen op zacht.
Maarja, er zit regen in de lucht. Buxton heeft zojuist op zijn twitter gemeld dat het nat is endat is de afgelopen dagen nog niet geweest. Hopelijk blijft het zo![]()
[/chauvinisme]
Inderdaad, vrijwel altijd moet de gehele Q3 op zacht starten.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij heeft niks te kiezen, hij moet op zacht starten.
zo'n beetje elke weersvoorspelling zegt dat het vanmiddag droog is inclusief zonnetje bij het circuitquote:Op zondag 26 juli 2015 09:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben toch benieuwd of Max weer voor zelfde tactiek gaat als op Silverstone, starten op de hardere band en eindigen op zacht.
Maarja, er zit regen in de lucht. Buxton heeft zojuist op zijn twitter gemeld dat het nat is endat is de afgelopen dagen nog niet geweest. Hopelijk blijft het zo![]()
[/chauvinisme]
Een afwijkende strategie is meestal om naar voren te rijden. De williams coureurs doen dit vaker om te proberen de mercedessen aan te vallen. Dit laatste gaat niet gebeuren op dit circuit want het is een high downforce circuit. Daarnaast is p9 vrij realistisch voor Max. Ik denk dat P8 misschien nog tot de mogelijkheden ligt voor Max, maar dan wordt het met een andere strategie nog moeilijk om die plek te pakken.quote:Op zondag 26 juli 2015 10:46 schreef Meike26 het volgende:
Ja, kwam er net achter na het posten... Ik zat nog met die p11 van VT2 in mn hoofd. Maar dan de vraag, hij rijdt goed en graag met die hardere band (vaak wel), meestal zie je rijders of begin van de race de andere band nemen, of eind van de race. Hoe vaak komt het voor dat de hardere band midden in de race word gebruikt? Perez doet het vaak weet ik en volgens mij Massa ook wel. Voor de rest weet ik het eigenlijk niet. En nu Max een extra set banden heeft, zal hij ze dan gaan gebruiken en een 3 stopper willen doen?
Geplande driestoppers komen tegenwoordig eigenlijk niet meer voor.quote:Op zondag 26 juli 2015 10:46 schreef Meike26 het volgende:
Ja, kwam er net achter na het posten... Ik zat nog met die p11 van VT2 in mn hoofd. Maar dan de vraag, hij rijdt goed en graag met die hardere band (vaak wel), meestal zie je rijders of begin van de race de andere band nemen, of eind van de race. Hoe vaak komt het voor dat de hardere band midden in de race word gebruikt? Perez doet het vaak weet ik en volgens mij Massa ook wel. Voor de rest weet ik het eigenlijk niet. En nu Max een extra set banden heeft, zal hij ze dan allemaal gaan gebruiken en een 3 stopper willen doen?
Daar heb je wel gelijk in ja, toch zie ik het niet als onmogelijk. Zeg dat hij 6 of 8 ronden doet over zijn eerste set, hoeft minder banden te sparen en dus lekker aggresief rijden, dan naar de hardere band en een langere stint op rijden. Laatste deel van de race kan hij weer tot 2 keer toe meer vragen van zijn banden dan gebruikelijk, zeker op een warme baan + een tank die leeg word gereden geen onmogelijke strategie. Perez deed het volgens mij ook hier op Hongarije 2 of 3 jaar geleden ook een afwijkende strategie met veel puntjes als bonus.quote:Op zondag 26 juli 2015 10:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geplande driestoppers komen tegenwoordig eigenlijk niet meer voor.
Met deze strategie moeten er grote gaten tussen coureurs zitten of je moet goed kunnen inhalen. Inhalen op de Hungaroring is lastig dus ik denk niet echt dat het veel zal helpen om in de laatste 15 rondjes er twee setjes zachte banden onder te gooien. De enige manier waarop ik het zie werken is als Max in de eerste helft van de race achter iemand zit die langzamer is waardoor Max veel brandstof kan besparen die hij kan gebruiken tijdens de laatste 15 rondjes van de race met de zachte band.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in ja, toch zie ik het niet als onmogelijk. Zeg dat hij 6 of 8 ronden doet over zijn eerste set, hoeft minder banden te sparen en dus lekker aggresief rijden, dan naar de hardere band en een langere stint op rijden. Laatste deel van de race kan hij weer tot 2 keer toe meer vragen van zijn banden dan gebruikelijk, zeker op een warme baan + een tank die leeg word gereden geen onmogelijke strategie. Perez deed het volgens mij ook hier op Hongarije 2 of 3 jaar geleden ook een afwijkende strategie met veel puntjes als bonus.
Heb soms het idee dat coureurs/teams teveel in een stramien zitten en weinig risico meer willen nemen. Ook vanwege de poen natuurlijk eind van het jaar, maar ook door vastgeroest te zitten in het veilige hoekje. Eigenlijk heb je het dan niet eens meer over een strategie, maar meer een protocol. En gelukkig is STR wel zo'n team dataf en toe durft !
bespaar je de moeite en tijd als je dat weet. BBC heeft toch nog een kleine samenvatting in hun preview.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:10 schreef vaarsuvius het volgende:
Was de quali spannend? Ik weet alleen Hamilton op pole en Max 9 verder geen seconde van gezien. Kan nog een recording gaan bekijken nu voor de race als het de moeite waard is.
Dit inderdaad, gewoon de samenvatting van de BBC bekijken, de hele kwali is niet echt de moeite waard. Einde Q2 is nog even spannend en het moment van Alonso is lache.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
bespaar je de moeite en tijd als je dat weet. BBC heeft toch nog een kleine samenvatting in hun preview.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |