Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja, ze hoort excuus aan te bieden voor een smerig glas maar hoeveel meerwaarde heeft dit werkelijk? Kleine kans dat zij dit glas heeft schoon gemaakt.
Maar inderdaad correcter zou zijn geweest; Excuus/Sorry, ik zal een nieuw glas voor U halen.
Mag een gast er een troep van maken? Wat is dat nu voor een vreemde vraag? Nee natuurlijk mag een gast dit niet en ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen.
Dat laatste komt me bekend voorquote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Maar gelukkig mag je niet meer roken in de meeste horeca-gelegenheden. Dus dat is hopelijk een zeldzaam fenomeen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.
Precies, zo denk ik er ook over. Natuurlijk gaat je eten of drankje er niet anders van smaken, maar horecabezoek draait dan ook niet alleen om consumptie maar ook om beleving. In een supermarkt ben je klant. In een restaurant gast.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij.
Zo dacht ik ook inderdaad.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen lijkt me.quote:Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
Dat staat buiten kijf. Wel vraag ik me nog steeds af wat maakte dat ie dìt nodig achtte.quote:En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij.
[..]quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zo dacht ik ook inderdaad.
[..]
in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen.
Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.
Kort gezegd: Excuses dienen gemaakt te worden maar ik kan me niet voorstellen dat je er langer dan 1,5 seconde bij stil staat.
Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.
Hoeren hebben klanten, wij hebben gastenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:30 schreef hoas het volgende:
Klanten Gasten zijn de enigste inkomsten en daar moeten ze zuinig op zijn.
Ik kom niet terug als ik mij geen gast voel.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?
Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afknapper vind ik ook als ze ruim voor tijd zeggen dat je dan en dan je laatste gerecht kan bestellen (voornamelijk bij sushischuren). Ja, ik snap dat het druk is en ja ik snap dat het tafeltje na mij ook weer gereserveerd is. Maar om me ruim voor tijd hiermee lastig te vallen vind ik erg vervelend en klantonvriendelijk. Net alsof ze je snel weg willen hebben.
Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?
Die vind ik dan weer vreselijk. Vooral die waar de kindjes muntjes krijgen om rotzooi van te kopen. Alsof je ze speed geeft. Pannenkoekenhuis amelisweerd vind ik dan wel weer prima.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...
Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar ik snap het gevalletje kip in de vensterbank niet. Waarom moet je dat tegen het personeel zeggen? Je pakt een servetje en je maakt het zelf schoon. Of je kind. Om vervolgens tegen je kind te zeggen dat dat thuis niet mag dus ergens anders ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |