abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154620709
Naar aanleiding van CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #17 Rotturdamm en de nodige discussie die daaruit voortkomt zo nu en dan, vraag ik me af wat er nou van de medewerkers of de gasten verwacht mag worden.
In hoeverre mag je de prijs als excuus aanhouden om bepaalde service wel of niet te leveren? Waar ga je meteen zitten, waar wacht je tot een tafel aangeboden wordt?

Van een smalend lachje op het antwoord dat iemand zijn vlees 'done' wil hebben tot klagen over een haar tussen een broodje dat al opgegeten was.

TS begint:
Een glas dat niet goed schoon was. Er kwam wel een 'u krijgt een nieuwe', maar ze was niet verbaasd en er kwam geen excuses. Ik verwacht eigenlijk overal wel een excuses bij onvoldoende hygiene.
Een 8-jarige puff schoot een stukje kip van haar saté in de vensterbank in een chinees restaurant. Ik durfde het niet te zeggen, maar mn ouders ook niet. Mag een gast er een troep van maken, of wordt op zijn minst verwacht dat dit aangegeven wordt?
pi_154620830
Ja, ze hoort excuus aan te bieden voor een smerig glas maar hoeveel meerwaarde heeft dit werkelijk? Kleine kans dat zij dit glas heeft schoon gemaakt.

Maar inderdaad correcter zou zijn geweest; Excuus/Sorry, ik zal een nieuw glas voor U halen.

Mag een gast er een troep van maken? Wat is dat nu voor een vreemde vraag? Nee natuurlijk mag een gast dit niet en ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 12:37:02 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154620984
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja, ze hoort excuus aan te bieden voor een smerig glas maar hoeveel meerwaarde heeft dit werkelijk? Kleine kans dat zij dit glas heeft schoon gemaakt.

Maar inderdaad correcter zou zijn geweest; Excuus/Sorry, ik zal een nieuw glas voor U halen.

Mag een gast er een troep van maken? Wat is dat nu voor een vreemde vraag? Nee natuurlijk mag een gast dit niet en ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen.
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.

Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.

En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154621025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.

Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.

En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Dat laatste komt me bekend voor :D
pi_154621038
quote:

[..]

Maar gelukkig mag je niet meer roken in de meeste horeca-gelegenheden. Dus dat is hopelijk een zeldzaam fenomeen.
Professioneel gifmenger.
pi_154621048
quote:

[..]

Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.
pi_154621066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:42 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij. ^O^
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 12:44:51 #8
346939 Janneke141
pi_154621090
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij. ^O^
Precies, zo denk ik er ook over. Natuurlijk gaat je eten of drankje er niet anders van smaken, maar horecabezoek draait dan ook niet alleen om consumptie maar ook om beleving. In een supermarkt ben je klant. In een restaurant gast.
pi_154621105
quote:

[..]

Zo dacht ik ook inderdaad.
quote:
in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen lijkt me.
quote:
Dat staat buiten kijf. Wel vraag ik me nog steeds af wat maakte dat ie dìt nodig achtte.
pi_154621129
Onafhankelijk van de prijs hoort de zaak (inclusief glazen) schoon te zijn. En als er niemand is om je welkom te heten en te placeren zoek je zelf een plekje, moeten e maar opletten.

Sowieso is de bedoeling dat je als gast wordt behandeld. Correct, vriendelijk en redelijk.
Whatever...
pi_154621135
Jemig, ik zat dat linkje van dat broodje te bekijken :{
Het was beter geweest als de medewerkster van het terras het filmpje gelijk had gewist toen ze de tel afpakte.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_154621136
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.

Kort gezegd: Excuses dienen gemaakt te worden maar ik kan me niet voorstellen dat je er langer dan 1,5 seconde bij stil staat.
pi_154621138
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zo dacht ik ook inderdaad.

[..]

in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen.
[..]

Dat staat buiten kijf. Wel vraag ik me nog steeds af wat maakte dat ie dìt nodig achtte.
[/quote]
Misschien had ie al drie keer om een asbak gevraagd?
Of misschien was ie gewoon lomp...
Professioneel gifmenger.
pi_154621167
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:47 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.

Kort gezegd: Excuses dienen gemaakt te worden maar ik kan me niet voorstellen dat je er langer dan 1,5 seconde bij stil staat.
Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.
Professioneel gifmenger.
pi_154621212
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:48 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.
Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?
pi_154621214
Afknapper vind ik ook als ze ruim voor tijd zeggen dat je dan en dan je laatste gerecht kan bestellen (voornamelijk bij sushischuren). Ja, ik snap dat het druk is en ja ik snap dat het tafeltje na mij ook weer gereserveerd is. Maar om me ruim voor tijd hiermee lastig te vallen vind ik erg vervelend en klantonvriendelijk. Net alsof ze je snel weg willen hebben.
pi_154622077
Klanten zijn de enigste inkomsten en daar moeten ze zuinig op zijn.
pi_154622288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:30 schreef hoas het volgende:
Klanten Gasten zijn de enigste inkomsten en daar moeten ze zuinig op zijn.
Hoeren hebben klanten, wij hebben gasten ;)
pi_154622368
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?
Ik kom niet terug als ik mij geen gast voel.

Dan ga ik liever naar een gastvrije gelegenheid. O+ Daar waar men tijd en aandacht heeft (en dat mag je best terug zien op de rekening, dat is geen probleem).
Professioneel gifmenger.
pi_154622503
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afknapper vind ik ook als ze ruim voor tijd zeggen dat je dan en dan je laatste gerecht kan bestellen (voornamelijk bij sushischuren). Ja, ik snap dat het druk is en ja ik snap dat het tafeltje na mij ook weer gereserveerd is. Maar om me ruim voor tijd hiermee lastig te vallen vind ik erg vervelend en klantonvriendelijk. Net alsof ze je snel weg willen hebben.
Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?
  zaterdag 25 juli 2015 @ 13:58:22 #21
346939 Janneke141
pi_154622676
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?
Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...
pi_154623154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...
Die vind ik dan weer vreselijk. Vooral die waar de kindjes muntjes krijgen om rotzooi van te kopen. Alsof je ze speed geeft. Pannenkoekenhuis amelisweerd vind ik dan wel weer prima.
pi_154623999
Dat van die kinderen is ronduit aso :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_154625340
Maar ik snap het gevalletje kip in de vensterbank niet. Waarom moet je dat tegen het personeel zeggen? Je pakt een servetje en je maakt het zelf schoon. Of je kind. Om vervolgens tegen je kind te zeggen dat dat thuis niet mag dus ergens anders ook niet.
pi_154626584
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar ik snap het gevalletje kip in de vensterbank niet. Waarom moet je dat tegen het personeel zeggen? Je pakt een servetje en je maakt het zelf schoon. Of je kind. Om vervolgens tegen je kind te zeggen dat dat thuis niet mag dus ergens anders ook niet.
Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om. ;)
Want als het je eigen kind is lijkt het me logisch dat je dat zelf oplost, en daar het personeel niet voor nodig hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')