abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:49:44 #31
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_154613298
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat doe je hier nog dan?
Gevangen in dit sterrenstelsel....
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_154613333
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch man. Er zijn zat landen met veel economische vrijheid die best dichtbij jouw libertopia zitten.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:52:06 #33
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_154613375
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch man. Er zijn zat landen met veel economische vrijheid die best dichtbij jouw libertopia zitten.
Nieuw zeeland wellicht of Chili.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:52:11 #34
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_154613377
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef Erno-BE het volgende:
Saoudi-Arabië, omdat vrouwen daar geen auto mogen rijden.
SA nummer 1

Daarnaast
-Arabische landen
-Israël
-Afrikaanse landen
-(Wit-)Rusland
-Landen zonder enige vorm van vrijheid van meningsuiting
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_154613587
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Verder landen met een uitgebreide verzorgingsstaat laat ik ook liever links liggen.
Moest hierom glimlachen :')
pi_154613610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, maar om even de grootste categorieën eruit te halen: beiden gaan er prat op juist de armen en behoeftigen te helpen.
Communisme: lijkt me obvious.
Islam: zakaat, een van de vijf zuilen van hun religie, dus een goddelijke plicht om armen te helpen etc.

Juist die samenlevingen falen dus keihard wrs?

Dus een recept voor een betere samenleving: geen communisme of islamisme en we houden ons in zoals Scandinaviërs in wat we willen en hoe we ons gedragen, we zijn altijd aardig en beleefd, we zorgen voor "de ander"?
In het Noorden zijn ze ook heel erg vriendelijk en inderdaad het schijnt dat ze daar een goeie economie hebben!
Alleen van wat ik gezien en begrepen heb is dat alles richting de immigratie word geduwd zoals in Zweden en dat is fout.

Als je in Zweden iemand ( blijkbaar) uitmaakt voor kut moslim kan die gene haar baan al verliezen omdat die gene een nazi is dan. Het schijnt daar een taboe te zijn om iets te mogen zeggen hierop!

Terwijl kinderverkrachters vrij uit gaan vanwege deze taboe.

Europa gaat wat meemaken onder Islam. De Portugezen/Spanjaarden hebben ooit los morros en de islam verbannen. Hard? I dont know.

De tijd zal het leren ;-), laten we hopen op een mooie toekomst, natuurlijk!
pi_154613630
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Moest hierom glimlachen :')
Totdat de libertariër ook kanker krijgt idd. :').
I´m back.
pi_154613754
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Totdat de libertariër ook kanker krijgt idd. :').
Bedoelde de verzorgingsstaat en het 'links laten liggen'.
pi_154613821
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Oh wouw, misschien is Mars een optie *O*..?
pi_154613833
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:00 schreef Daniel11x het volgende:

[..]

In het Noorden zijn ze ook heel erg vriendelijk en inderdaad met een goeie economie!
Alleen van wat ik gezien en begrepen heb is dat alles richting de immigratie word geduwd zoals in Zweden en dat is fout.

Als je in Zweden iemand ( blijkbaar) uitmaakt voor kut moslim kan hij/haar baan al verliezen omdat die gene nazi is dan. Het schijnt daar een taboe te zijn om iets te mogen zeggen!

Terwijl kinderverkrachters vrij uit gaan vanwege deze taboe.

Europa gaat wat meemaken onder Islam. De Portugezen/Spanjaarden hebben ooit los morros en de islam verbannen. Hard? I dont know?

De tijd zal het leren ;-), laten we hopen op een mooie toekomst, natuurlijk!
Tja, islam is wel een bepaald probleem, ben ik met je eens (ook al krijg ik dan andere mensen over me heen).
Alleen kun je met dit topic aantonen dat het wrs als een probleem wordt gezien door heel veel mensen. Wie wil nu in een islamitisch land wonen? Net als communistische landen hebben dat soort landen de belangrijkste vragen voor een gemiddeld mens nooit kunnen oplossen, alleen erger gemaakt. En dat doen ook landen als de VS niet in feite, terwijl VS het wel zou kunnen doen. Maar de Noord-Europese landen wel, ook beter dan in NL en af en toe een deukje, en alhoewel we in NL wel vaak dezelfde ideeën hebben, alleen bij ons is het duidelijk aan het afglijden afgelopen jaren na de crisis...
I´m back.
pi_154613861
Dat zijn er vele tientallen, zo niet honderden. Ik wil namelijk niet leven in alle landen waar religie (ongeacht welke religie) de dienst uitmaakt en waar religieuze regels via wetten aan alle inwoners worden opgelegd. Als ik al die landen nu moet opsommen, ben ik over een uur nog aan het typen.

Vanzelfsprekend staan de landen waar 100 procent van de bevolking moslim is bovenaan het lijstje. De islam is immers de meest agressieve, haatdragende en intolerante religie ten opzichte van minderheden. Maar in een streng katholiek land als Polen zou ik net zo goed niet willen leven.
pi_154613886
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Bedoelde de verzorgingsstaat en het 'links laten liggen'.
Okee. :).
Ik bedoel, dat het makkelijk spreken is, als je niets mankeert, om een verzorgingsstaat links te laten leggen.
I´m back.
pi_154614111
De meeste moslim landen.
Ура для россии
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:22:39 #44
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154614230
Meest verschrikkelijke vakantieland welke ik bezocht heb was Marokko, daar zet ik nooit meer voet binnen en zou er dus ook niet willen wonen. In dat verlengde sluit ik in volgorde (de rest van) Noord-Afrika, Afrika en moslimlanden ook uit.

Woon op dit moment als Nederlander in België en dat is vergeleken bij Nederland al 'Oostblok aan de Noordzee'. Het liefste woon ik gewoon in Nederland, al heb ik ook warme gevoelens voor Duitsland. Dat komt bij mij wel op plek 2. Denemarken of Noorwegen lijkt me ook wel interessant.

[ Bericht 5% gewijzigd door FritzWepper op 25-07-2015 00:29:26 ]
pi_154614331
India echt no-go #1
Zuid Afrika schrikt me ook af, netals Brazilië.
Verder uiteraard alle IS-landen; Irak etc.
Buiten dat is de rest toch wel echt een klasse minder erg voor mij. Tuurlijk zijn er zat landen waar ik niet wil wonen; Filipijnen, Thailand, Centraal-Afrikaanse landen etc. Toch, als ik móet kiezen, kies ik deze boven eerder genoemden.
pi_154614783
De conflictgebieden en autoritaire regimes. Verder zou ik me redelijk redden denk ik.
pi_154614815
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:42 schreef 99.999 het volgende:
De conflictgebieden en autoritaire regimes. Verder zou ik me redelijk redden denk ik.
Wat zijn autoritaire regimes, volgens jou?
I´m back.
pi_154614861
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zijn autoritaire regimes, volgens jou?
Landen als Noord-Korea, (Wit) Rusland, Zimbabwe, China etc.
pi_154614890
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Landen als Noord-Korea, (Wit) Rusland, Zimbabwe, China etc.
Commi-country alleen?
I´m back.
pi_154614966
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Commi-country alleen?
Twee van die landen zou je eventueel onder de noemer communistisch kunnen gooien. En het zijn maar willekeurige voorbeelden. Ik doel vooral op dictaturen zonder vrije verkiezingen.
pi_154615083
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Twee van die landen zou je eventueel onder de noemer communistisch kunnen gooien. En het zijn maar willekeurige voorbeelden. Ik doel vooral op dictaturen zonder vrije verkiezingen.
Zimbabwe is geen commi dictatuur per se, Wit-Rusland ook niet per se, maar wel de facto.
Maar in een islamitisch land is voor jou alles okee? :). Go right a head, it's fantastic?
I´m back.
pi_154615166
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zimbabwe is geen commi dictatuur per se, Wit-Rusland ook niet per se, maar wel de facto.
Maar in een islamitisch land is voor jou alles okee? :). Go right a head, it's fantastic?
Ik weet niet hoe je hier nu weer bij komt :'). Een land als pakweg Saoudi-Arabië of Singapore lijkt me een ook een vrij totalitair systeem. En landen als Afghanistan, Irak, Syrië en Somalië vallen onder conflictgebieden.
Ik gaf op verzoek vier willekeurige voorbeelden van totalitaire regimes.
pi_154615300
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je hier nu weer bij komt :'). Een land als pakweg Saoudi-Arabië of Singapore lijkt me een ook een vrij totalitair systeem. En landen als Afghanistan, Irak, Syrië en Somalië vallen onder conflictgebieden.
Ik gaf op verzoek vier willekeurige voorbeelden van totalitaire regimes.
Je noemt het toch niet? Hoezo ik zeg je dan dat ik "hier nu weer bij kom". Is het voor jou zo moeilijk om toe te geven dat iets aan de islam niet klopt?
En geen moeite om te zeggen dat aan het communisme iets niet klopt? En dan maar overgaan op: ja, ja, het zijn conflictgebieden?
Waarom zijn het conflictgebieden?
Waar ligt het aan?
Ik moet wel lachen om je hoor. :D.

Iets zit diep bij jou, en empirie heb je gek genoeg nooit van gehoord...
I´m back.
pi_154615389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 01:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je noemt het toch niet? Hoezo ik zeg je dan dat ik "hier nu weer bij kom". Is het voor jou zo moeilijk om toe te geven dat iets aan de islam niet klopt?
En geen moeite om te zeggen dat aan het communisme iets niet klopt? En dan maar overgaan op: ja, ja, het zijn conflictgebieden?
Waarom zijn het conflictgebieden?
Waar ligt het aan?
Ik moet wel lachen om je hoor. :D.
Volgens mij is het tijd voor je om te gaan slapen Ryan. Dit begint echt op raaskallen te lijken.
Het overheersende geloof maakt mij weinig uit. Als er oorlog of een dictatuur is hoef ik er niet zo nodig te wonen. Zo lastig is het allemaal niet. Dat kan prima zonder obsessies met een bepaald geloof.
pi_154615456
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 01:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is het tijd voor je om te gaan slapen Ryan. Dit begint echt op raaskallen te lijken.
Het overheersende geloof maakt mij weinig uit. Als er oorlog of een dictatuur is hoef ik er niet zo nodig te wonen. Zo lastig is het allemaal niet. Dat kan prima zonder obsessies met een bepaald geloof.
Ja, zeker, het is tijd voor mij om te gaan slapen, want ik ben aan het raaskallen. Zo spreek je alleen iemand toe als je God's view verpersoonlijkt hè, du_ke. :').
Je bent echt een slimme jongen, ing, daarna ir, je valt me zo tegen tov 10 jaar geleden...
I´m back.
pi_154615594
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 01:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zeker, het is tijd voor mij om te gaan slapen, want ik ben aan het raaskallen. Zo spreek je alleen iemand toe als je God's view verpersoonlijkt hè, du_ke. :').
Je bent echt een slimme jongen, ing, daarna ir, je valt me zo tegen tov 10 jaar geleden...
Omdat ik niet meega met je obsessies? Sorry Ryan, je lijkt echt wat aan het doordraaien de laatste tijd _O-

Ik geef nota bene aan dat ik leven in conflictgebieden of totalitaire landen niet zie zitten. Daar valt zeker de helft van de moslimlanden onder.
Kritiek ergens op hebben hoeft echt niet door te schieten in een of andere dubieuze obsessie, je kan ook gewoon nuchter na blijven denken...
pi_154615715
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 01:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat ik niet meega met je obsessies? Sorry Ryan, je lijkt echt wat aan het doordraaien de laatste tijd _O-

Ik geef nota bene aan dat ik leven in conflictgebieden of totalitaire landen niet zie zitten. Daar valt zeker de helft van de moslimlanden onder.
Kritiek ergens op hebben hoeft echt niet door te schieten in een of andere dubieuze obsessie, je kan ook gewoon nuchter na blijven denken...
O, toch moslimlanden joh? Zijn die nou net zo erg als de (ex)-commi-landen dan? Kun je het over je lippen krijgen? Probeer het eens.
De rest laat ik maar even voor wat het is...
I´m back.
pi_154615844
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 01:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, toch moslimlanden joh? Zijn die nou net zo erg als de (ex)-commi-landen dan? Kun je het over je lippen krijgen? Probeer het eens.
De rest laat ik maar even voor wat het is...
Ik geef vier willekeurige voorbeelden en vul dat later, om je aan je obsessie tegemoet te komen, nog aan. Ik zie echt je probleem niet _O- .

Zo in een obsessie leven is nergens goed voor, maakt je leven ook echt niet prettiger, Ryan...
pi_154616035
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 01:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik geef vier willekeurige voorbeelden en vul dat later, om je aan je obsessie tegemoet te komen, nog aan. Ik zie echt je probleem niet _O- .

Zo in een obsessie leven is nergens goed voor, maakt je leven ook echt niet prettiger, Ryan...
Ja, ik heb geen obsessie jongen. Je ouwehoert om de hete brei heen. Zoals altijd ook icm Griekenland en EU. Over obsessie gesproken.

Waar is trouwens die aardige, jonge journalist gebleven? KoosVogels? Klap van de deegrol gekregen? ;).
Samen met remlof zie ik jullie als een soort triumviraat van grote denkers die absoluut niet meer mee gaan met de tijd op één of andere manier. En dan kun je schamperen over zogenaamd "mijn obsessie" terwijl je niet eens de communistische staten op eenzelfde rij wil zetten als islamitische landen. Waarom niet? Je benoemt ze als landen in conflict gebieden. Niet al die islamitische landen bevinden zich in conflict gebieden hoor. Ja, gerust ik zou me ook wel kunnen aanpassen aan Marokko, maar zie je dat echt als een aardig landje waarin je zou willen wonen joh? Echt? (Of weet je er geen reet van af?)
I´m back.
pi_154616062
Lees nu gewoon eens wat ik schrijf :'). Dat werkt beter dan vanuit je obsessie dingen voor me in te vullen...

Welterusten Ryan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')