ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 50% gewijzigd door Nattekat op 24-07-2015 18:52:38 ]
Op vrijdag 24 juli 2015 19:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb echt een zeer banbare opmerking in mijn hoofd en ik moet er zelf heel hard om lachen
ik ben toch wel heel benieuwd naar al die treinen uit zweden. Ziet er wel erg cool uit. Vliegen naar Copenhagen en dan treinen naar Stockholm en Oslo en naar huis vliegen.
Dan wel de ene kant op via het vasteland van Denemarken en de andere kant op met de ICE op de veerboot Bad Bentheim-Malmö is trouwens al voor 59 euro te boeken zie ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor ICE op de boot is 2016 het laatste jaar dat je dat kan doen.
Hoezo dat dan? Ik weet dat DB de lease van ICE-TD-stellen aan DSB voortijdig beëindigt, maar dat betekent toch niet het einde van de ICE Hamburg - Kopenhagen?
edit: Toch wel dus. Nou, des te meer reden om het te doen
Dan zou ik de trip Malmö->Helsingborg->veerboot->Helsingør->Kopenhagen er ook aan vastplakken en dan de ICE met veer Puttgarden-Rødby heen pakken en de vastelandsverbinding terug.
Na drie weken begin ik eindelijk het platte Beiers van de Duitse delegatie te verstaan Jezus wat een spraakgebrek is dat. Ich bin wieder eingeladen en ze nemen me mee naar leuke treinenplekken als ik weer in de buurt van Rrrrrrrrregensburg ben
Op vrijdag 24 juli 2015 23:31 schreef ReisT het volgende: Ik moest even met mijn ogen knipperen maar er vertrok net echt een DDZ met eindbestemming Den Helder uit Gouda.
begint zelfs helemaal in rotterdam als sprinter naar den helder vertrektijd 22:55 uit mijn hoofd als ik me niet vergis... is elke dag zo
Op zaterdag 25 juli 2015 08:15 schreef mschol het volgende: In de trein den haag cs -> eindhoven zijn ze wat lui, ik heb ze nog(?) niet zien controleren
Ik had laatst de Sprinter van Gouda naar Duivendrecht, en de enige actie van de conducteur was via het kleine deurtje van de cabine het perron op, lopen naar de eerste deur, sleutelen en binnendoor weer terug naar de cabine. Onderweg nog even een krantje meenemend. Volkomen ongeschikt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Foutje van een TRDL: Locon met 600 meter goederentrein was uit Zwolle naar Swifterbant gestuurd, en na passage van de IC kreeg de Mcn veilig. Hij staat nu de boel in Lelystad te blokkeren vanwege stormschade verderop. Hadden ze hem beter in Swifterbant kunnen laten staan
Pff, probeer al sinds twee uur vanmiddag vanuit Winterswijk naar Zutphen te komen. Eerst boom op het spoor bij Winterswijk West, dus anderhalf uur gewacht tot die boom weg was, daarna ging het weer rijden. Tot Lichtenvoorde - Groenlo. Boom op het spoor richting Ruurlo. Staan nu alweer een uur in de trein op het station. Prognose 18:30... Wellicht dat er bussen komen, is nog niet zeker. Terug kan ook niet, eveneens boom op het spoor richting Arnhem. Lekker dan.
Hoe wou je dat vergelijken? Qua aantal storingen? Dat slaat nergens op. Als storingen zich dan uitbreiden en samen groeien tot een grotere neemt het aantal storingen af.
14 stuks Aanrijding Haarlem-Voorhout Tussen Haarlem en Voorhout moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Door een aanrijding rijden er tussen Haarlem en Voorhout geen treinen. Er worden bussen ingezet.
Aanrijding Woerden-Breukelen Tussen Woerden en Breukelen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Door een aanrijding rijden er tussen Woerden en Breukelen geen treinen.
Defecte bovenleiding Almere Oostvaarders-Lelystad Tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum geen treinen.
Op-spoor een boom Abcoude Breukelen De beperkingen als gevolg van een boom op het spoor tussen Abcoude en Breukelen zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Op-spoor een boom Amsterdam Sloterdijk - Haarlem Tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem geen treinen.
Op-spoor een boom Arnhem Zutphen De beperkingen als gevolg van een boom op het spoor tussen Arnhem en Zutphen zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Op-spoor een boom Diemen Zuid - Duivendrecht Tussen Diemen Zuid en Duivendrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Diemen Zuid en Duivendrecht veel minder treinen.
Op-spoor een boom Doetinchem-Vorden Tussen Vorden en Winterswijk en tussen Doetinchem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Vorden en Winterswijk en tussen Doetinchem en Winterswijk geen treinen.
Op-spoor een boom Hoorn Enkhuizen Tussen Hoorn en Enkhuizen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Hoorn en Enkhuizen geen treinen.
Op-spoor een boom Putten-Nijkerk Tussen Putten en Nijkerk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Putten en Nijkerk geen treinen.
Op-spoor een boom Zaandam- Purmerend overwhere Tussen Zaandam en Purmerend Overwhere moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Zaandam en Purmerend Overwhere geen treinen.
Politie van en naar Den Haag HS Van en naar Den Haag HS moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door inzet van de politie rijden er van en naar Den Haag HS geen treinen.
Weersomstandigheden HSL Amsterdam -Breda De beperkingen als gevolg van weersomstandigheden tussen Amsterdam Centraal en Breda zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Weersomstandigheden van en naar Amsterdam CS Van en naar Amsterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door weersomstandigheden rijden er van en naar Amsterdam Centraal veel minder treinen
16 Stroomstoring Zwolle Raalte Tussen Zwolle en Raalte moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een stroomstoring rijden er tussen Zwolle en Raalte geen treinen.
Weersomstandigheden Alkmaar Van en naar Alkmaar moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door weersomstandigheden rijden er van en naar Alkmaar geen treinen.
Op zaterdag 25 juli 2015 17:59 schreef blup het volgende: 16 Stroomstoring Zwolle Raalte Tussen Zwolle en Raalte moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een stroomstoring rijden er tussen Zwolle en Raalte geen treinen.
Weersomstandigheden Alkmaar Van en naar Alkmaar moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door weersomstandigheden rijden er van en naar Alkmaar geen treinen.
Nee, zuthpen winterswijk is niet geëlektrificeerd. Ohja, en zonder stroom werkt er wel meer niet he.. Edit, zwolle raalte heeft inderdaad geen stroom zo te zien
Nee, zuthpen winterswijk is niet geëlektrificeerd. Ohja, en zonder stroom werkt er wel meer niet he.. Edit, zwolle raalte heeft inderdaad geen stroom zo te zien
Het viel me net op dat er een flinke rij camera's bij de ingang van de nieuwe tunnel in Zwolle hangt, allemachtig. Wordt het op den duur mogelijk om in te checken op basis van gezichtsherkenning?
Op zaterdag 25 juli 2015 21:25 schreef greavy het volgende: En Locon staat nog steeds met 600 meter containertrein de boel bij Lelystad te blokkeren, want hij kan geen kant op.
Van waar naar waar rijdt die containertrein eigenlijk? Zie hem wel vaker staan bij Swifterbant.
Op zaterdag 25 juli 2015 21:38 schreef Viezze het volgende: Rijdt die tijdens werkzaamheden via de Hanzelijn of altijd? Aangezien het nog wel een stukje om is.
Nee, om is het niet. De trein moet namelijk via Diemen Zuid om kopmaken en lokomlopen te vermijden, en anders moet hij helemaal via Den Bosch en Breda. Dienstregeling is zelfs vast via de Hanzelijn, net als de Unitcargo van DB Schenker tussen de Kijfhoek en Onnen.
En waar wil je in Utrecht die trein kwijt zonder de reizigerstreinen te hinderen? Moet je tegenwoordig doorrijden naar Geldermalsen of Maarn Goederen, dankzij de saneerwaanzin van ProRail.
Op zaterdag 25 juli 2015 21:38 schreef ZwarteKater het volgende: Heuj, ik ben eens blij om 'station Hoogeveen' te horen. Twee uur later dan gepland. Kutboom.
Locon stond gewoon gruwelijk in de weg te Lelystad, maar hij kon geen kant op. Omdat zijn route voorlopig nog wel problemen zou geven, en hij eindelijk de optie kreeg om terug via Zwolle en Amersfoort naar Rotterdam te rijden, gaat hij dat maar doen. Hoewel, hij parkeert zijn trein in Zwolle Rangeer óf Amersfoort (afhankelijk van de tijd), want zijn maximale diensturen zitten er weer aan te komen. Dan mag een collega van hem verder.
vanuit rotterdam begonnen met een IC naar utrecht en vanaf daar richting brabant waar daar scheen de zon. geen enkele last gehad van de verstoringen en gewoon mijn oorspronkelijke dienstkaartje gereden
Volgende week reist mijn vriendin van Nantes (Frankrijk) naar Dordrecht. Via zowel NS International als Voyages SNCF krijg ik tickets voorgeschoteld die enkel per post worden verstuurd, of af te halen zijn op een Frans station bij vertoon van een niet in ons bezit zijnde creditcard. Op de korte termijn is het helaas niet mogelijk het ticket per post te ontvangen, of met een (vaste) creditcard te betalen. Bestaan er nog andere sites waar de internationale treinmaatschappijen hun treintickets gemakkelijk proberen te verpatsen? Het is overigens belangrijk dat het ticket nog kort van te voren gekocht kan worden, omdat een exacte datum nog niet bekend is.
Op zondag 26 juli 2015 01:45 schreef Hinder het volgende: Bestaan er nog andere sites waar de internationale treinmaatschappijen hun treintickets gemakkelijk proberen te verpatsen?
Ik kan je echter niet garanderen dat je dan wel een e-ticket krijgt, helaas.
Overigens, als Nantes - Dordrecht niet lukt... probeer het eens met Nantes - Rotterdam? De kans is aanwezig dat het dan wel gewoon lukt om een e-ticket te krijgen, maar dan moet je vriendin nog wel een vervoerbewijs regelen voor Rotterdam - Dordrecht.
Ik kan je echter niet garanderen dat je dan wel een e-ticket krijgt, helaas.
Overigens, als Nantes - Dordrecht niet lukt... probeer het eens met Nantes - Rotterdam? De kans is aanwezig dat het dan wel gewoon lukt om een e-ticket te krijgen, maar dan moet je vriendin nog wel een vervoerbewijs regelen voor Rotterdam - Dordrecht.
Dankjewel voor de links. Capitaine train geeft wel e-tickets voor de SNCF. Bij NS International blijkt dat deel de boosdoener: Parijs-Dordrecht is wel gewoon per e-ticket mogelijk. De andere sites bieden geen oplossing, dus de beste optie lijkt me nu om de tickets apart te kopen.
Alleen voor het snelle verkeer in Frankrijk kan je e-tickets krijgen. Voor TER-treinen is het niet of nauwelijks mogelijk om e-tickets te kopen, vaak moet je dan naar een afhaalpunt op een groot station. CapitaineTrain kan ook gewoon de Thalys tussen Parijs en Rotterdam/Amsterdam verkopen, maar dan moet je een Thalys TheCard (gratis) hebben. Bij NSI en SNCF is dat niet verplicht.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 26 juli 2015 10:02 schreef greavy het volgende: Die bovenleiding die die ICM gister bij Lelystad Zuid-Oost kapot getrokken had is nog steeds niet gefixt
sja, ze kunnen niet op honderd plekken tegelijk die bovenleiding fiksen he.
Tot maart 2009 was Harlingen Haven het enige buitendijkse station in Nederland. Tussen de stations Harlingen en Harlingen Haven direct na de overweg aan de Zeeweg was een keermuur gebouwd inclusief twee waterkeringsdeuren. Door nieuwe waterwetgeving mocht er geen treinverkeer meer buitendijks plaatsvinden waardoor dit station verplaatst moest worden. Gelukkig was dit op 12 oktober 2007 nog niet het geval en kon de aankomst van Noordned-stel 3449 als stoptrein uit Leeuwarden enkele meters voor Harlingen Haven op de foto gezet worden. De inzet van DM90 op Leeuwarden-Harlingen Haven is bijzonder te noemen, want Noordned zette de stellen doorgaans alleen op de sneltrein Groningen-Leeuwarden in.
NMBS 626 by Durk Houtsma., on Flickr 19 Juli 2015 - Een dagje naar België, en daarbij was een overstap voorzien in Luik op de L-trein naar Namen, omdat die nog (deels) met klassiekjes gereden wordt. Tijdens de overstap kon dit fraaie treinstel, één van de serie MS66, gefotografeerd worden als L-trein naar Verviers-Central.
Op zondag 26 juli 2015 10:34 schreef Zug-Chef het volgende: [ link | afbeelding ]Tot maart 2009 was Harlingen Haven het enige buitendijkse station in Nederland. Tussen de stations Harlingen en Harlingen Haven direct na de overweg aan de Zeeweg was een keermuur gebouwd inclusief twee waterkeringsdeuren. Door nieuwe waterwetgeving mocht er geen treinverkeer meer buitendijks plaatsvinden waardoor dit station verplaatst moest worden. Gelukkig was dit op 12 oktober 2007 nog niet het geval en kon de aankomst van Noordned-stel 3449 als stoptrein uit Leeuwarden enkele meters voor Harlingen Haven op de foto gezet worden. De inzet van DM90 op Leeuwarden-Harlingen Haven is bijzonder te noemen, want Noordned zette de stellen doorgaans alleen op de sneltrein Groningen-Leeuwarden in.
In de laatste maanden van het DM'90 bij Arriva hebben ze idd wel naar Harlingen Haven gependeld. Daarvoor is het bij mijn weten niet voorgekomen.
Wat ze gemeen hebben is dat bij beide treintypes de aandrijving diesel-hydraulisch was/is
Ja, ik kan me alleen die foto herinneren van een collega. Dacht dat het DM'90 was. Wel fraaie foto, met die vent voorop met een vlag. één van de laatste stukjes straatspoor. Deventer had ook nog wat dwars door de stad, maar ik meen dat dat later is weg gehaald.
Op zondag 26 juli 2015 11:03 schreef Monopoly het volgende: Sowieso een glamoureuze dag. Eindelijk het grootste misbaksel uit die o zo mooie stad Zwolle weg. Daar drink ik vanmiddag een beste pinteman op.
Daarnaast zie je ProRail overal. Ze zijn aan de zuidzijde bezig met de perrons, op bijna elk perron wel met werkzaamheden: ook sommigen die niets met de brug te maken hebben. Lekker efficiënt zo!
Oh en de koffie die ze uitdelen aan de achterzijde is geen aanrader :x
sja, ze kunnen niet op honderd plekken tegelijk die bovenleiding fiksen he.
Prognose is nu 'Onbekend'
quote:
Tussen Lelystad C. en Oostvaarders rijden geen treinen door een defecte bovenleiding. Er rijden stopbussen tussen Lelystad C. en Oostvaarders. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Reizigers tussen Weesp en Zwolle kunnen omreizen via Amersfoort. Reizigers tussen Weesp en Groningen kunnen omreizen via Amersfoort. Reizigers tussen Weesp en Leeuwarden kunnen omreizen via Amersfoort. 26 juli 11:32
Op zondag 26 juli 2015 11:03 schreef Monopoly het volgende: Sowieso een glamoureuze dag. Eindelijk het grootste misbaksel uit die o zo mooie stad Zwolle weg. Daar drink ik vanmiddag een beste pinteman op.
Hè bah, ik heb niet eens de kans gehad om er overheen te kotsen of tegenaan te pissen.
Op zondag 26 juli 2015 11:53 schreef Dr_Flash het volgende: Misschien moet er wel hele speciale bovenleiding uit Italië komen of zo. Met een eigen karakter
En hij doettut weer!
Edit: en weer stuk, seinstoring
In plaats van een privecoupe eens iets anders, een privebus:
[ Bericht 20% gewijzigd door ZwarteKater op 26-07-2015 16:50:33 ]
Op zondag 26 juli 2015 19:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mooi, weg met dat AIDS-ding. Ik zal vrijdag eens goed over de overblijfselen heen pissen.
Conducteur vertelde mij net dat binnen de NS geruchten gaan dat de Burger King plaats gaat maken voor de KFC op stations. Aangezien het niet slechter kan dan Burger King zou dat een prima ontwikkeling zijn als dat waar is
Wil je zoiets als Luik of mag het wat bescheidener? Dan weet ik wat ik door kan geven bij I&M
Het mag best normaal. Gewoon 4 perronsporen (plek zat voor alles) en een doorgaand spoor voor de vuilnistrein. En genoeg ruimte en wat meer winkeltjes. Een KFC zou geweldig zijn. En een geldautomaat is ook zeer hard nodig
Op zondag 26 juli 2015 21:52 schreef Viezze het volgende: Conducteur vertelde mij net dat binnen de NS geruchten gaan dat de Burger King plaats gaat maken voor de KFC op stations. Aangezien het niet slechter kan dan Burger King zou dat een prima ontwikkeling zijn als dat waar is
Het mag best normaal. Gewoon 4 perronsporen (plek zat voor alles) en een doorgaand spoor voor de vuilnistrein. En genoeg ruimte en wat meer winkeltjes. Een KFC zou geweldig zijn. En een geldautomaat is ook zeer hard nodig
An sich heb je aan de drie perronsporen nu al genoeg ruimte in Deventer, helemaal als je Deventer Goederen wat beter inricht en wat extra spoor aanlegt bij Snippeling aansluiting. Wat zit er nu dan tussen de starbucks en de stationshal, zat dat niet leeg?
An sich heb je aan de drie perronsporen nu al genoeg ruimte in Deventer, helemaal als je Deventer Goederen wat beter inricht en wat extra spoor aanlegt bij Snippeling aansluiting. Wat zit er nu dan tussen de starbucks en de stationshal, zat dat niet leeg?
Met vier sporen kan je de knoop veel makkelijker herstellen. 2 eilandperrons, twee ongelijkvloerse kruisingen aan beide zijden. En een bom op Saxion.
Met vier sporen kan je de knoop veel makkelijker herstellen. 2 eilandperrons, twee ongelijkvloerse kruisingen aan beide zijden. En een bom op Saxion.
Ik zou het heel graag zien gebeuren, alleen is de kans er op heel klein. Al heeft de Provincie Overijssel nog niet toegezegd waar die eenmalige ¤61 miljoen voor OV naar toe gaat
An sich heb je aan de drie perronsporen nu al genoeg ruimte in Deventer, helemaal als je Deventer Goederen wat beter inricht en wat extra spoor aanlegt bij Snippeling aansluiting. Wat zit er nu dan tussen de starbucks en de stationshal, zat dat niet leeg?
Die kant is verwaarloosbaar, daar komt nooit iemand.
Was twee weken geleden al bekend bij Arriva, maar heeft nu pas de weg naar de media gevonden. Als de drie stelletjes GTW terug zijn en GTW 2/8 zijn geworden, rijdt Arriva vanaf het nieuwe studiejaar met verlengde treinen. Aangezien er onlangs een proef is geweest met 3x 2/8 langs de perrons, zouden we die in de ochtend ook zo maar voorbij kunnen zien komen. Ik kan alleen de foto in Zwolle van de testrit met die GTW'tjes niet meer terugvinden
Er is weer flink wat schade door koeien op het Friese spoor. Bij Nijeholtwolde (tussen Heerenveen en Wolvega) liepen aan het begin van de nacht 18 pinken op de rails. Twee treinen van de NS zijn er tegenaan gereden, waarna een trein zelfs weggesleept moest worden vanwege de forse schade
Op maandag 27 juli 2015 10:23 schreef Peterselieman het volgende: Er is weer flink wat schade door koeien op het Friese spoor. Bij Nijeholtwolde (tussen Heerenveen en Wolvega) liepen aan het begin van de nacht 18 pinken op de rails. Twee treinen van de NS zijn er tegenaan gereden, waarna een trein zelfs weggesleept moest worden vanwege de forse schade
Ik heb 's avonds laat wel eens in de trein gezeten en me afgevraagd waar de beleefdheid van de conducteur gebleven was toen die met "Goedenavond heren" z'n omroep begon, waarop ik dacht "worden de dames niet meer begroet ofzo" Bleek bij uitstappen dat er nog maar twee reizigers, inderdaad naast mij nog een meneer in zaten
mijn huidige ovjaarkaart lijkt van nogal slechte kwaliteit. Ik kan nu niet meer mijn pasjeshouder tegen de reader houden zoals vorig jaar, maar kaart moet er uit en bijna in de incheckpaal stampen en dan krijg ik nog ' maar een kaart tegelijk' en ' kan niet inchecken' foutmeldingen. Heeft iemand daar ook last van en een slimme oplossing gevonden?
Op maandag 27 juli 2015 17:31 schreef computergirl het volgende: mijn huidige ovjaarkaart lijkt van nogal slechte kwaliteit. Ik kan nu niet meer mijn pasjeshouder tegen de reader houden zoals vorig jaar, maar kaart moet er uit en bijna in de incheckpaal stampen en dan krijg ik nog ' maar een kaart tegelijk' en ' kan niet inchecken' foutmeldingen. Heeft iemand daar ook last van en een slimme oplossing gevonden?
Last van gehad. Moest een nieuwe aanschaffen tegen ¤7,50.
Bij mij zien die kaartlezers het verschil niet tussen de ov-chipkaart en andere pasjes met een chip dus heb ik mijn ov-chipkaart nu maar in mijn telefoonhoesje.
Op maandag 27 juli 2015 17:31 schreef computergirl het volgende: mijn huidige ovjaarkaart lijkt van nogal slechte kwaliteit. Ik kan nu niet meer mijn pasjeshouder tegen de reader houden zoals vorig jaar, maar kaart moet er uit en bijna in de incheckpaal stampen en dan krijg ik nog ' maar een kaart tegelijk' en ' kan niet inchecken' foutmeldingen. Heeft iemand daar ook last van en een slimme oplossing gevonden?
Een nieuwe halen, voor je het weet leest de incheckpaal hem nog wel maar dat apparaat van de conducteur niet meer en krijg je van die discussies waar je geen zin in hebt
Op maandag 27 juli 2015 18:32 schreef Kansenjongere het volgende: Bij mij zien die kaartlezers het verschil niet tussen de ov-chipkaart en andere pasjes met een chip dus heb ik mijn ov-chipkaart nu maar in mijn telefoonhoesje.
heb ik ook aan zitten denken, maar ik vind het juist zo handig als ik belangrijke pasjes altijd bij me heb. Telefoon blijft regelmatig thuis
Een nieuwe halen, voor je het weet leest de incheckpaal hem nog wel maar dat apparaat van de conducteur niet meer en krijg je van die discussies waar je geen zin in hebt
ik kan geen nieuwe halen aan een balie. Ik heb een OV jaarkaart en kan dan wel een duplicaat aanvragen maar dan moet ik de huidige opsturen, 11 euro betalen en in tussentijd alles zelf betalen en achteraf declareren.
U mag gaan inzetten op hoelang het gaat duren voordat iemand van Geenstijl voor een dicht poortje komt te staan omdat zijn "onfeilloze qr-code" het niet meer doet na 7x proberen.
ik kan geen nieuwe halen aan een balie. Ik heb een OV jaarkaart en kan dan wel een duplicaat aanvragen maar dan moet ik de huidige opsturen, 11 euro betalen en in tussentijd alles zelf betalen en achteraf declareren.
Nou, ik heb geweten dat ik in België ben geweest hoor
Een aantal dagen geleden kwam ik hier met de vraag hoe lang het zou duren om een Go Unlimited-pas aan te schaffen.
Gisteren heb ik de proef op de som genomen, toen ik van Gent naar Luxemburg moest. Uiteraard voor het deel grens - Luxemburg thuis al een ticket gekocht.
In Gent-Dampoort had ik 20 minuten overstaptijd. Klein station, redelijk lang de tijd: moest goed komen dacht ik. Eerst aan het loket een 5 minuten staan wachten aangezien er niemand zat. Toen er eindelijk iemand kwam begon hij hard te zuchten toen ik vertelde wat ik wilde. Nadat hij zag dat ik een Nederlandse ID-kaart had, was het helemaal compleet. De camera om een foto werkte bij hem niet en ik moest maar naar Gent St Pieters om het daar te regelen. Dat ik maar 5 minuten overstaptijd had en de trein naar Luxemburg in Brussel maar 1x per uur gaat deed er niet toe.
Ik Gent ben ik nog even naar de loketten gerend, maar ik besefte al snel dat dat hopeloos zou worden binnen 5 minuten. Ik dacht: fuck it, en ben maar gewoon in de trein gestapt. Meteen naar de conducteur gegaan, en hem gemeld wat er aan de hand was. Hij wilde mij eerst een ticket van 30 euro tot aan de grens verkopen, maar toen ik met het voorstel kwam om dan maar de pas in Brussel te kopen, was hij daar ook mee akkoord. Ik kon even een half uurtje rustig in de trein zitten.
In Brussel aangekomen, duurde het eerst even voordat we de loketten hadden gevonden. 10 minuten voordat de trein vertrok waren we eindelijk aan de beurt. Ook deze loketbediende begon te steunen bij het zien van m'n Nederlandse ID-kaart. Na een paar minuten heb ik vriendelijk doch dringend verzocht of ik mijn ID-kaart terug mocht, ben ik snel naar de kaartautomaat gegaan en heb ik daar maar een kaartje gekocht tot aan de grens. Was ik natuurlijk wel duurder uit, maar ik had tenminste een ticket en uiteindelijk heb ik de trein nog gehaald.
A.s. Donderdag ga ik weer een poging toen om een Go Unlimited te bemachtigen, dit keer op station Knokke. Een planning ga ik niet maken, ik zie wel hoeveel tijd ik over heb als ik de pas écht in m'n handen heb.
Voor de rest goede ervaringen gehad met de NMBS haar personeel hoor, het was niet allemaal zo slecht En het uitzicht in de Ardennen was ook erg mooi. Al was ik wel erg blij om in Luxemburg aan de komen
Op maandag 27 juli 2015 22:20 schreef larsico het volgende: Iets positiefs: foto's van een trein. Geen idee wat voor trein het was of waar 'ie heen ging though.
Klinkt goed. Moet wel zeggen dat ze aan elkaar zaten, en de onderste en middelste één en hetzelfde rijtuig zijn. Die trein zal dus wel een leuk rondje gaan maken
ik kan geen nieuwe halen aan een balie. Ik heb een OV jaarkaart en kan dan wel een duplicaat aanvragen maar dan moet ik de huidige opsturen, 11 euro betalen en in tussentijd alles zelf betalen en achteraf declareren.
Je kent het principe van tijdelijk reisrecht op een andere ov-chipkaart ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Wat is het toch een verademing om vanuit een virm-6 over te stappen naar een icm. Grote ramen, brede stoelen met armleuning in het midden en beenruimte
"Dames en heren, we staan nog even stil voor utregg centraal. Als er een plekkie vrij is gaan we weer, en dat is nu. Station utregg centraal dames en heren."
Op maandag 27 juli 2015 22:20 schreef larsico het volgende: Iets positiefs: foto's van een trein. Geen idee wat voor trein het was of waar 'ie heen ging though.
Die heb ik een keer in Rheine gezien, ik kreeg toen vrij vlot hier het antwoord wat het was.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De viswinkel op station Breda (Fishpoint) is weer verdwenen.
De winkel ging ergens in oktober open, in november waren de ramen ineens afgeplakt en hing er een A4-tje met "Tijdelijk gesloten wegens verbouwing" op de gevel. Maandenlang gebeurde er niks, behalve dat de kartonnen vellen van de ramen vielen. Gisteren was de hele winkelinrichting eruit, het briefje was ook van de ramen gehaald.
Ik wil morgen lekker goedkoop Go-Passen naar België maar heb geen inspiratie. Antwerpen ken ik onderhand wel en Brussel is een Franstalig schijtgat, iemand hier misschien leuke ideeën ?
Op dinsdag 28 juli 2015 13:46 schreef Ireyon het volgende: Ik wil morgen lekker goedkoop Go-Passen naar België maar heb geen inspiratie. Antwerpen ken ik onderhand wel en Brussel is een Franstalig schijtgat, iemand hier misschien leuke ideeën ?
Nou dan blijft Turnhout over. Kan je met een afgedankte bus uit Mozambique weer naar Tilburg als je mazzel hebt
Op dinsdag 28 juli 2015 13:46 schreef Ireyon het volgende: Ik wil morgen lekker goedkoop Go-Passen naar België maar heb geen inspiratie. Antwerpen ken ik onderhand wel en Brussel is een Franstalig schijtgat, iemand hier misschien leuke ideeën ?
Volgens mij komt er niemand daar langs waar die tentjes zitten. Iedereen gaat of naar het busstation of naar de achterkant. Of gelijk de singel over, de stad in.
Alle studenten en medewerkers van Saxion, iedereen die de auto op die P+R daar heeft, en ik kom zelf ook altijd uit die richting als ik naar het station ga. Het is nu nog een smal doorgangetje vanwege het bouwterrein maar als dat straks weg is staan ook de taxi's daar weer en zit de fietsenstalling eronder dus dan zal daar ook meer toeloop van komen.
Vanaf de stationshal gezien zit er nu op een rijtje dit: • IJZ en SO
Wat een lekker gekke naam. Zal een of ander kek marketingbureautje wel grof aan verdiend hebben.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zijn dat dan niet gewoon twee van die ambtenarenburootjes met van die systeemplafonds en vertikale lamellen? "Institutionele Jongeren Zorg" en "Schuld en Ontwikkeling"
Het is een ijssalon waar mensen werken 'die door een geestelijke beperking verder van de arbeidsmarkt staan', ook wel 'mongols' genoemd. En dat overal 'en zo' achter moet bij winkeltjes is blijkbaar hip idd. 'Maar wij zijn origineel omdat wij de s en de z hebben omgewisseld hahaha!'
Arriva rijdt over museumspoorlijn naar MusSAILkanaal
Tijdens MusSAILkanaal komend weekend, rijden er treinen van Arriva tussen Groningen en Musselkanaal. Dat meldt het vervoersbedrijf.
Deze 'Semslinie Express', rijdt van de stad Groningen tot Veendam over het spoor van ProRail. Het spoor tussen Veendam, Stadskanaal en Musselkanaal is van museumspoorlijn S.T.A.R..
De trein, die twee keer per dag gaat rijden, is genoemd naar de Semslinie. Dat is de historische grens tussen Groningen en Drenthe in de Veenkoloniën. Voor MusSAILkanaal meren komend weekend ruim 135 historische schepen aan in Stadskanaal en Musselkanaal.
Op dinsdag 28 juli 2015 16:07 schreef Prins_Pils het volgende: Het is een ijssalon waar mensen werken 'die door een geestelijke beperking verder van de arbeidsmarkt staan', ook wel 'mongols' genoemd. En dat overal 'en zo' achter moet bij winkeltjes is blijkbaar hip idd. 'Maar wij zijn origineel omdat wij de s en de z hebben omgewisseld hahaha!'
De stoomtrein van de SSN op 22 augustus 2015 gaat definitief niet via Delft: ProRail is nog een beetje bang met stoom door de nieuwe tunnel "want we weten niet hoe de brandbeveiliging reageert", "we weten niet of de stoom wel goed afgevoerd kan worden" en zulke kul argumenten.
De verlengde treinen voor de Vechtdallijnen zijn net niet voor het einde van de zomervakantie gereed. Pas op 4 september zijn ze volgens Arriva inzetbaar. Daarom rijden er vanaf 24 augustus tot en met 2 september in de ochtendspits extra bussen tussen Ommen, Dalfsen en Zwolle
Het was weer eens feest aan het einde van mijn nachtdienst Hele nacht al zo'n vrouw die compleet in de war was (crack/waan), was aan het schreeuwen. Ik liep er een paar keer langs voor controles en dacht de hele tijd "Niets van zeggen Mono, laat maar gaan."
Uiteindelijk bij een andere collega zei ze dat ze voor de trein zou springen. Politie moest erbij komen en ik had extra rangeerklus. Mooi klote.
Krijg wat potversnikkie. Ik kan mn eticket niet verzilveren door een storing. Lekker dan. Zegt de ns dat ik een kaartje moet voorschieten en dat ik m dan terug krijg. Fijn een dagkaart van 50 euro voorschieten en dan hopen dat ik hem terug krijg. Lekkere service
In other news: aanrijding met een persoon, geen treinen Utrecht - Woerden v.v.. Prognose 21:30.
Daar zal zo'n club vrijwilligers vast zin in hebben... Eerst opstoken, stukje rijden en dan de boel weer van stoom af krijgen. Hele nacht in touw en volgende ochtend weer lekker aan het werk
Gewoon een keer door rijden, melden bij de brandweer en als rookmelders afgaan dan weet je dat het loos alarm is.