ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 50% gewijzigd door Nattekat op 24-07-2015 18:52:38 ]
Op vrijdag 24 juli 2015 19:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb echt een zeer banbare opmerking in mijn hoofd en ik moet er zelf heel hard om lachen
ik ben toch wel heel benieuwd naar al die treinen uit zweden. Ziet er wel erg cool uit. Vliegen naar Copenhagen en dan treinen naar Stockholm en Oslo en naar huis vliegen.
Dan wel de ene kant op via het vasteland van Denemarken en de andere kant op met de ICE op de veerboot Bad Bentheim-Malmö is trouwens al voor 59 euro te boeken zie ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor ICE op de boot is 2016 het laatste jaar dat je dat kan doen.
Hoezo dat dan? Ik weet dat DB de lease van ICE-TD-stellen aan DSB voortijdig beëindigt, maar dat betekent toch niet het einde van de ICE Hamburg - Kopenhagen?
edit: Toch wel dus. Nou, des te meer reden om het te doen
Dan zou ik de trip Malmö->Helsingborg->veerboot->Helsingør->Kopenhagen er ook aan vastplakken en dan de ICE met veer Puttgarden-Rødby heen pakken en de vastelandsverbinding terug.
Na drie weken begin ik eindelijk het platte Beiers van de Duitse delegatie te verstaan Jezus wat een spraakgebrek is dat. Ich bin wieder eingeladen en ze nemen me mee naar leuke treinenplekken als ik weer in de buurt van Rrrrrrrrregensburg ben
Op vrijdag 24 juli 2015 23:31 schreef ReisT het volgende: Ik moest even met mijn ogen knipperen maar er vertrok net echt een DDZ met eindbestemming Den Helder uit Gouda.
begint zelfs helemaal in rotterdam als sprinter naar den helder vertrektijd 22:55 uit mijn hoofd als ik me niet vergis... is elke dag zo
Op zaterdag 25 juli 2015 08:15 schreef mschol het volgende: In de trein den haag cs -> eindhoven zijn ze wat lui, ik heb ze nog(?) niet zien controleren
Ik had laatst de Sprinter van Gouda naar Duivendrecht, en de enige actie van de conducteur was via het kleine deurtje van de cabine het perron op, lopen naar de eerste deur, sleutelen en binnendoor weer terug naar de cabine. Onderweg nog even een krantje meenemend. Volkomen ongeschikt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Foutje van een TRDL: Locon met 600 meter goederentrein was uit Zwolle naar Swifterbant gestuurd, en na passage van de IC kreeg de Mcn veilig. Hij staat nu de boel in Lelystad te blokkeren vanwege stormschade verderop. Hadden ze hem beter in Swifterbant kunnen laten staan
Pff, probeer al sinds twee uur vanmiddag vanuit Winterswijk naar Zutphen te komen. Eerst boom op het spoor bij Winterswijk West, dus anderhalf uur gewacht tot die boom weg was, daarna ging het weer rijden. Tot Lichtenvoorde - Groenlo. Boom op het spoor richting Ruurlo. Staan nu alweer een uur in de trein op het station. Prognose 18:30... Wellicht dat er bussen komen, is nog niet zeker. Terug kan ook niet, eveneens boom op het spoor richting Arnhem. Lekker dan.
Hoe wou je dat vergelijken? Qua aantal storingen? Dat slaat nergens op. Als storingen zich dan uitbreiden en samen groeien tot een grotere neemt het aantal storingen af.
14 stuks Aanrijding Haarlem-Voorhout Tussen Haarlem en Voorhout moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Door een aanrijding rijden er tussen Haarlem en Voorhout geen treinen. Er worden bussen ingezet.
Aanrijding Woerden-Breukelen Tussen Woerden en Breukelen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Door een aanrijding rijden er tussen Woerden en Breukelen geen treinen.
Defecte bovenleiding Almere Oostvaarders-Lelystad Tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum geen treinen.
Op-spoor een boom Abcoude Breukelen De beperkingen als gevolg van een boom op het spoor tussen Abcoude en Breukelen zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Op-spoor een boom Amsterdam Sloterdijk - Haarlem Tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem geen treinen.
Op-spoor een boom Arnhem Zutphen De beperkingen als gevolg van een boom op het spoor tussen Arnhem en Zutphen zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Op-spoor een boom Diemen Zuid - Duivendrecht Tussen Diemen Zuid en Duivendrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Diemen Zuid en Duivendrecht veel minder treinen.
Op-spoor een boom Doetinchem-Vorden Tussen Vorden en Winterswijk en tussen Doetinchem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Vorden en Winterswijk en tussen Doetinchem en Winterswijk geen treinen.
Op-spoor een boom Hoorn Enkhuizen Tussen Hoorn en Enkhuizen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Hoorn en Enkhuizen geen treinen.
Op-spoor een boom Putten-Nijkerk Tussen Putten en Nijkerk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Putten en Nijkerk geen treinen.
Op-spoor een boom Zaandam- Purmerend overwhere Tussen Zaandam en Purmerend Overwhere moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een boom op het spoor rijden er tussen Zaandam en Purmerend Overwhere geen treinen.
Politie van en naar Den Haag HS Van en naar Den Haag HS moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door inzet van de politie rijden er van en naar Den Haag HS geen treinen.
Weersomstandigheden HSL Amsterdam -Breda De beperkingen als gevolg van weersomstandigheden tussen Amsterdam Centraal en Breda zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen.
Weersomstandigheden van en naar Amsterdam CS Van en naar Amsterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door weersomstandigheden rijden er van en naar Amsterdam Centraal veel minder treinen
16 Stroomstoring Zwolle Raalte Tussen Zwolle en Raalte moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een stroomstoring rijden er tussen Zwolle en Raalte geen treinen.
Weersomstandigheden Alkmaar Van en naar Alkmaar moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door weersomstandigheden rijden er van en naar Alkmaar geen treinen.
Op zaterdag 25 juli 2015 17:59 schreef blup het volgende: 16 Stroomstoring Zwolle Raalte Tussen Zwolle en Raalte moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een stroomstoring rijden er tussen Zwolle en Raalte geen treinen.
Weersomstandigheden Alkmaar Van en naar Alkmaar moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door weersomstandigheden rijden er van en naar Alkmaar geen treinen.
Nee, zuthpen winterswijk is niet geëlektrificeerd. Ohja, en zonder stroom werkt er wel meer niet he.. Edit, zwolle raalte heeft inderdaad geen stroom zo te zien
Nee, zuthpen winterswijk is niet geëlektrificeerd. Ohja, en zonder stroom werkt er wel meer niet he.. Edit, zwolle raalte heeft inderdaad geen stroom zo te zien
Het viel me net op dat er een flinke rij camera's bij de ingang van de nieuwe tunnel in Zwolle hangt, allemachtig. Wordt het op den duur mogelijk om in te checken op basis van gezichtsherkenning?
Op zaterdag 25 juli 2015 21:25 schreef greavy het volgende: En Locon staat nog steeds met 600 meter containertrein de boel bij Lelystad te blokkeren, want hij kan geen kant op.
Van waar naar waar rijdt die containertrein eigenlijk? Zie hem wel vaker staan bij Swifterbant.
Op zaterdag 25 juli 2015 21:38 schreef Viezze het volgende: Rijdt die tijdens werkzaamheden via de Hanzelijn of altijd? Aangezien het nog wel een stukje om is.
Nee, om is het niet. De trein moet namelijk via Diemen Zuid om kopmaken en lokomlopen te vermijden, en anders moet hij helemaal via Den Bosch en Breda. Dienstregeling is zelfs vast via de Hanzelijn, net als de Unitcargo van DB Schenker tussen de Kijfhoek en Onnen.
En waar wil je in Utrecht die trein kwijt zonder de reizigerstreinen te hinderen? Moet je tegenwoordig doorrijden naar Geldermalsen of Maarn Goederen, dankzij de saneerwaanzin van ProRail.
Op zaterdag 25 juli 2015 21:38 schreef ZwarteKater het volgende: Heuj, ik ben eens blij om 'station Hoogeveen' te horen. Twee uur later dan gepland. Kutboom.
Locon stond gewoon gruwelijk in de weg te Lelystad, maar hij kon geen kant op. Omdat zijn route voorlopig nog wel problemen zou geven, en hij eindelijk de optie kreeg om terug via Zwolle en Amersfoort naar Rotterdam te rijden, gaat hij dat maar doen. Hoewel, hij parkeert zijn trein in Zwolle Rangeer óf Amersfoort (afhankelijk van de tijd), want zijn maximale diensturen zitten er weer aan te komen. Dan mag een collega van hem verder.
vanuit rotterdam begonnen met een IC naar utrecht en vanaf daar richting brabant waar daar scheen de zon. geen enkele last gehad van de verstoringen en gewoon mijn oorspronkelijke dienstkaartje gereden
Volgende week reist mijn vriendin van Nantes (Frankrijk) naar Dordrecht. Via zowel NS International als Voyages SNCF krijg ik tickets voorgeschoteld die enkel per post worden verstuurd, of af te halen zijn op een Frans station bij vertoon van een niet in ons bezit zijnde creditcard. Op de korte termijn is het helaas niet mogelijk het ticket per post te ontvangen, of met een (vaste) creditcard te betalen. Bestaan er nog andere sites waar de internationale treinmaatschappijen hun treintickets gemakkelijk proberen te verpatsen? Het is overigens belangrijk dat het ticket nog kort van te voren gekocht kan worden, omdat een exacte datum nog niet bekend is.
Op zondag 26 juli 2015 01:45 schreef Hinder het volgende: Bestaan er nog andere sites waar de internationale treinmaatschappijen hun treintickets gemakkelijk proberen te verpatsen?
Ik kan je echter niet garanderen dat je dan wel een e-ticket krijgt, helaas.
Overigens, als Nantes - Dordrecht niet lukt... probeer het eens met Nantes - Rotterdam? De kans is aanwezig dat het dan wel gewoon lukt om een e-ticket te krijgen, maar dan moet je vriendin nog wel een vervoerbewijs regelen voor Rotterdam - Dordrecht.
Ik kan je echter niet garanderen dat je dan wel een e-ticket krijgt, helaas.
Overigens, als Nantes - Dordrecht niet lukt... probeer het eens met Nantes - Rotterdam? De kans is aanwezig dat het dan wel gewoon lukt om een e-ticket te krijgen, maar dan moet je vriendin nog wel een vervoerbewijs regelen voor Rotterdam - Dordrecht.
Dankjewel voor de links. Capitaine train geeft wel e-tickets voor de SNCF. Bij NS International blijkt dat deel de boosdoener: Parijs-Dordrecht is wel gewoon per e-ticket mogelijk. De andere sites bieden geen oplossing, dus de beste optie lijkt me nu om de tickets apart te kopen.