quote:
Op zondag 26 juli 2015 19:55 schreef Spiegelei het volgende:Zorg dat je alle kleine klusjes niet uitstelt, maar gewoon doen. Dat roze zou ik neutraal schilderen. Misschien ook je keukendeurtjes lichter maken? (Plakplastic) , dat oogt wat ruimer.
Wij hebben pas een huis verkocht. Elke maand wel bezichtigingen, maar het heeft toch een jaar geduurd. Minpunten bij ons waren: toch wel een klushuis, met name de keuken. En het feit dat het huis leeg stond (geen meubels). Mensen kunnen daar kennelijk niet doorheen kijken. Ik heb daar zelf niet zoveel problemen mee, maar de meeste mensen wel.
Pluspunten waren: prijscategorie, locatie, relatief grote tuin mrt achterom (dat verbaasde ons, tuin was niet veel bijzonders, maar daar kwam altijd goede respons op). Dat men toch echt nog de handen uit de mouwen moest steken was de grootste bummer.
Maar goed, we zijn er vanaf.
Succes!
Wij hadden een huis met een blauwe keuken (en dan echt blauw blauw), en dat was duidelijk zichtbaar op Funda, maar toch vielen mensen daar bij iedere bezichtiging over, kennelijk hadden ze gehoopt dat het in het echt minder blauw zou zijn ofzo.
Na 4 maanden was ik het zat, heb bij mijn man aangedrongen op het vervangen van de deurtjes/lades enz, en dat kostte me redelijk wat overredingskracht, hij zag het nut er niet zo van, maar ik heb voor het kerstdiner (alle ouders aanwezig), één ladefront vervangen voor een wit ladefrontje, en iedereen was er weg van en toen konden we hem eindelijk overtuigen van het vervangen van de blauwe onderdelen voor witte....
Ik heb dat in januari en februari gedaan als ik tijd had (niet altijd daar, een klein kind en verder nog wat hindernissen), en in maart nieuwe foto's gemaakt.... in mei het huis verkocht.
Het huis heeft op de dag 9 maanden te koop gestaan en dat was in 2012-2013, dus echt op de bodem van de markt, maar ik denk dat het nog langer te koop had gestaan als ik die keuken niet gedaan had.
De witte keuken heeft het huis niet verkocht (dat was de badkamer), maar de blauwe keuken heeft wel potentiële kopers weggejaagd.
Wullie bin KOEL ©
SonealWhy be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible
?