Wat dus volgens de definitie een open relatie is, mits de partner er weet van heeft en mee akkoord is natuurlijk. Anders heet het vreemd gaan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat associeer ik meer met liefde... Woordenboek: "geheime liefdesrelatie"
En het hoeft er voor mij lang niet zo dik bovenop te liggen: een keer zoenen of vrijen met een ander is leuk, maar meer hoef ik niet..
Klopt.. maar partners die niets willen weten, zijn er meestal ook not amused over..
Zo veel mensen zoveel smaken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat associeer ik meer met liefde... Woordenboek: "geheime liefdesrelatie"
En het hoeft er voor mij lang niet zo dik bovenop te liggen een keer zoenen of vrijen met een ander is leuk, maar meer hoef ik niet..
Klopt.. maar partners die niets willen weten, zijn er meestal ook not amused over..
Dan klopt de bron waar je over praat toch niet..?quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat dus volgens de definitie een open relatie is, mits de partner er weet van heeft en mee akkoord is natuurlijk. Anders heet het vreemd gaan.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Polyamoriequote:Op woensdag 22 juli 2015 00:40 schreef erodome het volgende:
Waar jij op doelt is polyamorie, meerdere liefdes naast elkaar. Veel mensen die die vorm hebben hebben wel degelijk seksuele exclusiviteit, alleen dan niet met maar 1 partner.
Dit inderdaadquote:
Ik ben helemaal niet van dat soort feestjes, ik zoek het niet zo op... het gebeurt of niet..quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:52 schreef agter het volgende:
Bij ons is de relatie een tijdje open geweest. Ik vond dat prima. Maar ik hoefde echt niet alles (wie, wanneer, waar enzo) te weten, wat mijn man uitspookte. Ik hoef ook niet bij ieder feestje perse mee. Ga lekker je gang, en leef je uit.
Zolang het maar veilig is.
En zelf ben ik wel eens verliefd geweest op een goede vriendin, waar ik toen sex mee had.
Het kan dus alle kanten op, een open relatie. Zolang je er beiden maar achter kunt staan.
De bronnen kloppen redelijk, vooral de wiki. Polyamorie gaat over meerdere liefdes, open relatie gaat over geen seksuele monogamie.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan klopt de bron waar je over praat toch niet..?
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Polyamorie
Spreekt eerder over het omgekeerde..
Ik heb binnen een relatie maar 1 plek voor liefde..
Of het heet vreemdgaan.. Voor mij zweeft dat er toch echt een beetje midden in..quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:03 schreef erodome het volgende:
[..]
De bronnen kloppen redelijk, vooral de wiki. Polyamorie gaat over meerdere liefdes, open relatie gaat over geen seksuele monogamie.
Polyamorie kan een vorm van een open relatie zijn, maar dat hoeft niet, het kan ook gesloten zijn, alleen dan niet met maar 1 partner. Een open relatie gaat altijd over een vorm van geen seksuele exclusiviteit.
Hoe men dat open invult verschilt. De een kiest voor je mag buiten de deur eten, maar ik wil het niet weten. Anderen kiezen voor wel weten, het alleen samen doen, wel of geen liefde erbij en ga zo maar door. Maar alles wat niet seksueel monogaam is valt onder de noemer open relatie.
Het is alleen open als het met medeweten en acceptatie is, anders is het vreemdgaan. Het is niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Of het heet vreemdgaan.. Voor mij zweeft dat er toch echt een beetje midden in..
Ik doelde dus ook op die andere bron.. dat was immers waar ik over struikelde:
Een open relatie houdt in dat je alles deelt met je vaste partner, zoals intimiteit, gevoelens en gedachten, maar hiernaast ook seks hebt met anderen buiten je relatie om.
Even later:
Een affaire is immers iets wat buiten je vaste relatie afspeelt
En dan weer:
Maak duidelijke afspraken naar elkaar toe.
Bedankt voor je chapeau.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:32 schreef Sterrenmeisje het volgende:
En de mensen die zo negatief reageren en doen alsof het mijn fout is......jullie zijn zeker allemaal lieverdjes, zijn nog nooit vreemdgegaan of hebben nooit iemand vreemd laten gaan! Chapeau voor jullie!
Nou, hier je antwoord TS:quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is alleen open als het met medeweten en acceptatie is, anders is het vreemdgaan. Het is niet zo moeilijk.
En zorg dat er een TV-team bij de vriendin en kinderen in de buurt is als ze 't bekend maakt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:36 schreef agter het volgende:
[..]
Nou, hier je antwoord TS:
zorg gewoon dat zijn vriendin het goed vindt.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is alleen open als het met medeweten en acceptatie is, anders is het vreemdgaan. Het is niet zo moeilijk.
Wij kunnen nog wel een eeuw doorgaan geloof ik..quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:03 schreef erodome het volgende:
Hoe men dat open invult verschilt. De een kiest voor je mag buiten de deur eten, maar ik wil het niet weten
Je kunt afspreken dat je het ok vindt, maar dat je het verder niet wil weten. Snap niet zo goed wat je daar zo lastig aan vindt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
[..]
Wij kunnen nog wel een eeuw doorgaan geloof ik..
Maar ik houd het ff voor gezien..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |