abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154528634
Maar vreemdgaan heeft soms te maken met verliefdheid, want verliefdheid is niet iets waar een stokje voor valt te steken.

Daarom zeggen mensen dat je niet in de toekomst kan kijken als het zulk soort zaken betreft.
Ach! geen enkel blij Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 23:41:12 #127
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154528724
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:36 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nee, geen open relatie, daar zou ik weer niet mee kunnen leven. :')
Wij paar keer gezellig gehad met zijn vieren. Dat soort dingen dan weer wel. Geen vreemdgaansperikelen of dingen waar een van ons niet bij is.
Ja precies... dat moet ook vooral niet te vaak..
Ik ben al blij als er gewoon zo'n optie is.. dat geeft me dan wel weer een soort rust ofzo..
pi_154528728
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:38 schreef Aijmee het volgende:
Maar vreemdgaan heeft soms te maken met verliefdheid, want verliefdheid is niet iets waar een stokje voor valt te steken.

Daarom zeggen mensen dat je niet in de toekomst kan kijken als het zulk soort zaken betreft.
Dat ligt eraan. Als contact nou onvermijdelijk is, okay, anders gewoon niet bij die persoon in de buurt komen.

Mocht het echt zo erg zijn, dan eerlijk zijn. Wordt over het algemeen meer gewaardeerd dan dat hele stiekeme genaaide gedoe.

Toekomst kijken mee eens. Vriend is nogal van het 'Wil voor altijd met jou' en ik zeg dan eerlijk Tijd zal het leren.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 23:42:29 #129
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154528763
quote:

Precies de reden waarom ik nooit (zeg nooit nooit) zou trouwen... ik ben geen weerman of jomanda.. :N
pi_154528804
Klopt. Maar als je iemand leert kennen en het is meteen BAM raak, dan trek je er toch naartoe.

Zo is het. Voor altijd met jou.. dat valt te zeggen als je hoogbejaard bent vind ik. :P Maar niet als je jong bent en je nog duizenden mensen gaat leren kennen. Reëler is om gewoon in het moment te leven is mijn mening.
pi_154528825
quote:

Dat is nu op zichzelf gewoon ook een slap verhaal. Natuurlijk kun je wel beredeneren wanneer je vatbaar bent om vreemd te gaan. Dat is wanneer je relatie op een dood spoor begint te komen en elkaar niet meer op nummer 1 zet in de ranglijst der mensen. Je bent dan simpelweg er te laat bij, want meestal komt het echt niet meer goed nadat zoiets als dat zich heeft voorgedaan.
pi_154528826
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Precies de reden waarom ik nooit (zeg nooit nooit) zou trouwen... ik ben geen weerman of jomanda.. :N
Snap ik _O-

Omdat ik in verwachting ben ging die van mij ineens 'Misschien moeten we dan ook maar trouwen. Omdat dat makkelijker is.'

Uhhhhhhhh, nee.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2015 23:46:14 ]
pi_154528868
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:44 schreef jaha het volgende:

[..]

Dat is nu op zichzelf gewoon ook een slap verhaal. Natuurlijk kun je wel beredeneren wanneer je vatbaar bent om vreemd te gaan. Dat is wanneer je relatie op een dood spoor begint te komen en elkaar niet meer op nummer 1 zet in de ranglijst der mensen. Je bent dan simpelweg er te laat bij, want meestal komt het echt niet meer goed nadat zoiets als dat zich heeft voorgedaan.
Of vanwege het feit dat je verliefd bent geworden op een ander. Het heeft niet altijd met een flutrelatie te maken.
pi_154528912
Ik klink nu overigens vrij hard, maar ik ben na vier jaar nog steeds een verliefd watje dat kwispelt als hij thuis komt en hoop oprecht oud te worden met hem. Maar dan nog even zonder dingen vast te leggen (zover dat nog niet is gebeurd door nageslacht te maken. Is iets minder onomkeerbaar dan trouwen, maargoed).
  dinsdag 21 juli 2015 @ 23:48:29 #135
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154528937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:44 schreef jaha het volgende:

[..]

Eehm dan maak ik het gewoon uit.. vandaar dat ik ook alleen ben.. ik ga echt niet vreemd omdat mn relatie niets is.. dat heeft geen enkele zin voor die relatie..
pi_154529565
wat ben jij een ontzettend smerig wijf, hij heeft een gezin dat doe je niet.
br@m
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:09:02 #137
37769 erodome
Zweefteef
pi_154529640
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Precies.. gewoon het feit dat het kan...
Ik heb niets met de spanning om een ander te belazeren.. "zo laat ik nu eens vreemdgaan" is het dus niet.. het gebeurt of niet, ik zoek het ook niet echt op.. En echt een open relatie is mij teveel van het goede, al mag ze doen waar ze zin in heeft hoor.. zolang ze maar niet vergeet met wie ze ook al weer een relatie had.. oO<
Maar zodra je dit afspreekt is het een open relatie. Ik snap niet zo goed waarom mensen altijd denken dat een open relatie betekend dat je ieder weekend met een ander in bed moet liggen. Afspreken dat het niet erg is als er een keer wat gebeurd, zoals je hier dus beschrijft, is gewoon een open relatie hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:11:57 #138
37769 erodome
Zweefteef
pi_154529734
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:36 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nee, geen open relatie, daar zou ik weer niet mee kunnen leven. :')
Wij paar keer gezellig gehad met zijn vieren. Dat soort dingen dan weer wel. Geen vreemdgaansperikelen of dingen waar een van ons niet bij is.
Dit is ook al een vorm van een open relatie. Alle vormen waarin seks en/of liefde met anderen mogelijk is is een vorm van een open relatie.
Sommigen kiezen voor alleen samen een keertje een avontuurtje, anderen voor iets waarin het niet erg is als er een keertje wat gebeurd buiten de relatie om en een volgens stel heeft volle relaties naast elkaar. Er zijn vele smaken, maar het zijn allemaal open relaties.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:12:31 #139
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_154529751
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:28 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Toch blijf ik dit wel een van de beste posts vinden :D
Kan zo in bijna ieder R&P topic, gewoon standaard fipo :')
Nog prachtiger is dat het gebeurt ook.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:13:22 #140
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154529777
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar zodra je dit afspreekt is het een open relatie. Ik snap niet zo goed waarom mensen altijd denken dat een open relatie betekend dat je ieder weekend met een ander in bed moet liggen. Afspreken dat het niet erg is als er een keer wat gebeurd, zoals je hier dus beschrijft, is gewoon een open relatie hebben.
Dat wat jij vind, hoeft voor een ander natuurlijk niet te gelden...
Een open relatie is voor mij echt iets anders dan wat ik hier beschrijf.. :N
Mijn liefde is voor 1 persoon exclusief
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:16:56 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_154529888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat wat jij vind, hoeft voor een ander natuurlijk niet te gelden...
Een open relatie is voor mij echt iets anders dan wat ik hier beschrijf.. :N
Dan heb je er een verkeerd beeld bij. Alles wat niet monogaam is is een open relatie vorm. Dit gaat niet zozeer om wat ik vind, maar om wat de betekenis is van de term open relatie.

De meeste mensen met een open relatie die ik ken zijn niet steeds op zoek naar seks met anderen, maar houden gewoon die mogelijkheid open. Wat jij daar beschrijft is gewoon een open relatie. Monogaam kan je het igg niet noemen.

Als je het hebt over meerdere liefdes dan is daar een andere term voor dan alleen open. Ik heb ook een open relatie, maar heb maar 1 liefde en wil er ook niet meer, wil ook niet die liefde delen.
Heb wel een wilde periode mbt seks gehad, maar nooit meerdere liefdes.
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:20:14 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154529977
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan heb je er een verkeerd beeld bij. Alles wat niet monogaam is is een open relatie vorm. Dit gaat niet zozeer om wat ik vind, maar om wat de betekenis is van de term open relatie.

De meeste mensen met een open relatie die ik ken zijn niet steeds op zoek naar seks met anderen, maar houden gewoon die mogelijkheid open. Wat hij daar beschrijft is gewoon een open relatie. Monogaam kan je het igg niet noemen.
Ik heb er geen verkeerd beeld bij, ik heb hooguit andere gedachten dan jij..
Een open relatie is iets waar je liefde deelt met anderen.. dat is voor mij niet van toepassing..

quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:16 schreef erodome het volgende:

Als je het hebt over meerdere liefdes dan is daar een andere term voor dan alleen open. Ik heb ook een open relatie, maar heb maar 1 liefde en wil er ook niet meer, wil ook niet die liefde delen.
Wat is er dan precies open aan je relatie..?
Dat je af en toe neukt met een ander?
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:23:26 #143
37769 erodome
Zweefteef
pi_154530075
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik heb er geen verkeerd beeld bij, ik heb hooguit andere gedachten dan jij..
Een open relatie is iets waar je liefde deelt met anderen.. dat is voor mij niet van toepassing..
Nee, dat is polyamorie. Een open relatie kan polyamoreus zijn, maar dat hoeft in het geheel niet. Meestal betekend open alleen maar niet monogaam op seksueel gebied. Vele polyamorie mensen hebben niets met verdere seksuele vrijheid zelfs.

En ja, dat ik af en toe met anderen neuk maakt mijn relatie open, dat is dan ook zo'n beetje de definitie van een open relatie.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Open_relatie

http://mens-en-gezondheid(...)en-open-relatie.html
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:28:42 #144
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_154530206
Semantics!! :7

(sorry)
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:11 schreef erodome het volgende:
Er zijn vele smaken, maar het zijn allemaal open relaties.
En over smaak valt niet te twisten, ongeacht wat voor invulling iemand van het concept open relatie geeft en of die wel of niet afwijkt van jouw mening. :P

-paniekerig witte vlaggetjes zwaait- ;)

'puur technisch bekeken heeft ze mogelijk taaltechnisch wel een punt'
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:30:18 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_154530242
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:28 schreef HighLander het volgende:
Semantics!! :7

(sorry)

[..]

En over smaak valt niet te twisten, ongeacht wat voor invulling iemand van het concept open relatie geeft en of die wel of niet afwijkt van jouw mening. :P

-paniekerig witte vlaggetjes zwaait- ;)

'puur technisch bekeken heeft ze mogelijk taaltechnisch wel een punt'
Mijn mening doet er niet toe, geen seksuele monogamie is de definitie van een open relatie. Hoe je dat verder invult is een kwestie van smaak, daar ga ik niet over.
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:35:24 #146
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154530342
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:23 schreef erodome het volgende:
Meestal betekend open alleen maar niet monogaam op seksueel gebied.
Dat noem ik gewoon swingers.. Dat wereldje is niets voor mij..

Uit je link:

Hou het buitenshuis
Heb je een open relatie en wil je seks hebben met een ander, doe dit dan niet in je eigen huis. Al weet je partner er van af, toch kan het pijnlijk zijn als jij met een ander in jullie bed ligt. Dit kan voor een pijnlijk moment zorgen, dus zorg ervoor dat je altijd ergens anders bent als je seks hebt met een ander. Een affaire is immers iets wat buiten je vaste relatie afspeelt, dus houdt het ook buiten je huis.

Ik vind het nogal een vreemd tegenstrijdig verhaaltje wat daar geschreven staat..
Edit: Ah, Infoteur: Meisssie20 _O-
De ene keer is het een open relatie en de andere keer zijn het affaires... Klopt weinig van in mijn ogen..

Maar dit word een eindeloze discussie....
pi_154530378
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn mening doet er niet toe, geen seksuele monogamie is de definitie van een open relatie. Hoe je dat verder invult is een kwestie van smaak, daar ga ik niet over.
Idd
En zelfs binnen de relatie, in de tijd, kunnen die grenzen verschuiven.
Van open naar gesloten, naar weer open.
Make my day!
pi_154530420
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Uit je link:

Hou het buitenshuis
Heb je een open relatie en wil je seks hebben met een ander, doe dit dan niet in je eigen huis. Al weet je partner er van af, toch kan het pijnlijk zijn als jij met een ander in jullie bed ligt. Dit kan voor een pijnlijk moment zorgen, dus zorg ervoor dat je altijd ergens anders bent als je seks hebt met een ander. Een affaire is immers iets wat buiten je vaste relatie afspeelt, dus houdt het ook buiten je huis.

Ik vind het nogal een vreemd tegenstrijdig verhaaltje wat daar geschreven staat..
De ene keer is het een open relatie en de andere keer zijn het affaires... Klopt weinig van in mijn ogen..

Hoezo? Je kunt binnen een open relatie best een affaire hebben hoor.
Staat elkaar toch niet in de weg?

En ook niet iedere partner wil alles weten.
Make my day!
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:40:42 #149
37769 erodome
Zweefteef
pi_154530449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Uit je link:

Hou het buitenshuis

Swingen is een vorm van een open relatie. Alleen wordt daar wat meer echt bewust gezocht naar regelmatig seks met anderen.

Ik liet die links zien om te laten zien dat het meer gaat over geen seksuele exclusiviteit en niet zozeer om meerdere liefdes. Voor de rest ben ik vrij duidelijk geweest dat dit verschillend wordt ingevuld. Wij mogen het graag samen doen bv, maar vinden het ook niet erg als het er een keertje apart van elkaar van komt. Maar we zijn wel exclusief in de liefde.

Waar jij op doelt is polyamorie, meerdere liefdes naast elkaar. Veel mensen die die vorm hebben hebben wel degelijk seksuele exclusiviteit, alleen dan niet met maar 1 partner.
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:46:13 #150
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154530579
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:38 schreef agter het volgende:

[..]

Hoezo? Je kunt binnen een open relatie best een affaire hebben hoor.
Staat elkaar toch niet in de weg?

En ook niet iedere partner wil alles weten.
Dat associeer ik meer met liefde... Woordenboek: "geheime liefdesrelatie"
En het hoeft er voor mij lang niet zo dik bovenop te liggen: een keer zoenen of vrijen met een ander is leuk, maar meer hoef ik niet..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Affaire
https://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenechtelijke_relatie

Klopt.. maar partners die niets willen weten, zijn er meestal ook not amused over..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')