abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2015 @ 02:02:19 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_154505684
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-keihard-terug.dhtml

De Facebookpagina 'Klantenservice' is nog geen week online, maar maakt nu al het leven zuur van veel grote Nederlandse bedrijven en hun klagende klanten. Onder klachten op de Facebookpagina's van giganten als de Efteling, Ikea, en Lidl reageert 'Klantenservice' op brutale wijze op online klachten van consumenten. Een van de beheerders van de pagina noemt het een 'satirisch protest tegen domme mensen'.

Zo plaatste ene Hennie een klacht op de Facebookpagina van het pretpark de Efteling. Hij was boos omdat een medewerker hem in de wachtrij bij de attractie Fata Morgana voor mongool zou hebben uitgemaakt. In een reactie laat 'Klantenservice' weten daar geen probleem in te zien. "Je komt inderdaad over als een mongool, dus ons inziens heeft de desbetreffende medewerker correct gehandeld."

De post krijgt meteen bijna 20.000 likes en wordt honderden keren gedeeld. De man snapt niet dat de Efteling niet de afzender is en gaat er fel tegenin. "Ik ben geen mongool, waar haal je het lef vandaan?". Waarop hij vrienden tagt in zijn bericht en daarbij schrijft: "Kijk wat ze tegen mij zeggen, dit pik ik echt niet hoor."



Keurig Nederlands
En zo worden nog veel meer klachten van klanten van grote bedrijven voorzien van repliek. Alle reacties in keurig Nederlands en voorzien van een zakelijke aanhef en afsluiting, maar allemaal ongebruikelijk grof voor wat wij gewend zijn van Nederlandse klantenservices. Het motto van de Facebookpagina: 'Klantenservice: behulpzamer kunnen we het niet maken. Wel véél grappiger.'

Volgens een van de beheerders van de pagina, die anoniem wenst te blijven, is de pagina geboren uit gezamenlijke ergernis van een groep vrienden. Het is volgens de groep enerzijds "een aanklacht tegen de domheid van mensen die klagen" en aan de andere kant balen de initiatiefnemers van de kille, zakelijke manier van communiceren door bedrijven.

"Mensen laten soms achterlijke reacties achter. Het niveau is zo ontzettend treurig. Ze reageren vanuit hun emoties, smijten met van alles en nog wat en zonder enige vorm van redenering. Dan gaat het kriebelen om te reageren."

Hoe gaan de bedrijven ermee om?
Bedrijven zijn daar niet blij mee. Een woordvoerder van de Efteling noemt de reactie op Hennie van Klantenservice "een beetje GeenStijl-achtig" (beruchte Nederlandse nieuwssite, nvdr). Uiteindelijk is besloten de klacht te verwijderen omdat erin gescholden werd. Hennie heeft bericht gekregen dat de reactie niet afkomstig was van de Efteling, maar daar heeft hij vooralsnog niet op gereageerd. Als er vaker uit naam van de Efteling wordt gecommuniceerd zal het pretpark stappen ondernemen tegen Klantenservice.



Bij Lidl zijn ze ook bekend met het fenomeen. "Afgelopen weekend is er een antwoord van Klantenservice gesignaleerd, maar het webcareteam werkt weer op maandag. Daarom was het pas vandaag mogelijk te reageren, maar de klant had haar vraag al verwijderd. Ze was mogelijk in shock."

Bij de supermarktketen zijn ze niet blij met de actie. "We zien dit echt als spam. Heel vervelend. Klanten schrikken daarvan. Het is nooit de wijze waarop wij zouden antwoorden. Ik zie het overal verschijnen. Iedereen in onze branche heeft daar nu last van."

Zo ook internetaanbieder Ziggo. In een reactie op Facebook zegt het bedrijf dat het bericht van Klantenservice is geschreven door iemand "die grappig denkt te zijn". Ook zij dreigen met stappen als dit vaker voorkomt.

Dat bedrijven mogelijk imagoschade oplopen, pareert de beheerder door te zeggen dat ze niet uit naam van het bedrijf reageren. "Het is hilarisch om aan te tonen dat mensen niet in staat zijn om goed te lezen. Het is tijd dat mensen eens verder leren kijken dan hun neus lang is. Noem het een satirisch protest tegen domme mensen."

Juridisch aanpakken?
Doet Klantenservice iets wat strafbaar is? Het is volgens internetjurist Arnoud Punt van Aecius Juridisch Advies lastig om grappenmakers aan te pakken. "Het is natuurlijk een bewuste poging om iemand reputatie te schaden. Je kunt het op misleiding gooien. De vraag is of de rechter daarin meegaat: het is wel overduidelijk een grap namelijk."

Volgens ICT-jurist Arnoud Engelfriet is het lastig om te achterhalen wie dit initiatief is gestart. "Facebook zal niet snel zeggen: joh, hier heb je hun naam en adres. Bovendien is reageren op berichten niet strafbaar."

Engelfriet denkt dat het vooral belangrijk is dat consumenten zelf scherp blijven. "Zoals met wel meer dingen op internet geldt ook hier dat mensen zich bewust moeten zijn dat zoiets kan gebeuren."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 02:04:16 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154505696
Extra! Extra! Read all about it! Domme mensen doen domme shit op Facebook...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154505735
  dinsdag 21 juli 2015 @ 02:14:05 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154505762
Leuke pagina wel :D
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 21 juli 2015 @ 02:18:04 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_154505786
Ik had dit al eerder voorbij zien komen. Hoewel ik er de grap wel van inzie kan ik goed begrijpen dat bedrijven het iets minder leuk vinden, al helemaal omdat andere mensen wel denken dat het serieus is.
UI Made bij VanilleKwark.
  Forum Admin dinsdag 21 juli 2015 @ 02:19:44 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_154505803
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:18 schreef RingBewoner het volgende:
Ik had dit al eerder voorbij zien komen. Hoewel ik er de grap wel van inzie kan ik goed begrijpen dat bedrijven het iets minder leuk vinden, al helemaal omdat andere mensen wel denken dat het serieus is.
Best erg eigenlijk. Je bent echt een retard als je dat niet doorhebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 21 juli 2015 @ 02:20:41 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_154505808
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Best erg eigenlijk. Je bent echt een retard als je dat niet doorhebt.
Helaas is de gemiddelde gebruiker van Facebook dat.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_154505865
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Best erg eigenlijk. Je bent echt een retard als je dat niet doorhebt.
Mwah, ben je eigenlijk niet al een retard als je boos wordt op eftelingmedewerkers omdat ze je niet voor willen laten dringen in de rij? Je hoeft niet bijster veel inteligentie van dat soort mensen te verwachten.
pi_154505880
:D
pi_154505897
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Best erg eigenlijk. Je bent echt een retard als je dat niet doorhebt.
Ze doen zich ook niet daadwerkelijk voor als medewerker van het betreffende bedrijf.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 03:17:18 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_154505925
Ook echt Dries Roelvink taggen (die eerste) :')
  dinsdag 21 juli 2015 @ 03:24:55 #12
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_154505932
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 03:17 schreef hugecooll het volgende:
Ook echt Dries Roelvink taggen (die eerste) :')
Dat viel mij gisteren ook al op ja _O-
  dinsdag 21 juli 2015 @ 03:41:52 #13
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_154505949
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ze doen zich ook niet daadwerkelijk voor als medewerker van het betreffende bedrijf.
uhm..juhwel?
Technisch gezien door de gebruikte handtekening onder iedere reactie wel.
Ze insinueren immers *fictieve naam* te zijn, die werkzaam is bij de klantenservice van *relevant bedrijf*, al dan niet nog met de bedrijfsnaam expliciet vermeld.
Dat het niet in de username verwerkt is is een onderscheid wat de nitwits niets zegt, en ook niet echt ter zake doet waarschijnlijk..

Maar mja, het is wel een tranentrekker hoe sommige reageren.

[ Bericht 3% gewijzigd door HighLander op 21-07-2015 03:53:20 ]
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_154505956
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 03:17 schreef hugecooll het volgende:
Ook echt Dries Roelvink taggen (die eerste) :')
En André Pronk :')
gr gr
  dinsdag 21 juli 2015 @ 04:40:24 #15
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_154505973
Kinderachtig geforceerd leuk proberen te doe. Totaal niet grappig.
  Moderator dinsdag 21 juli 2015 @ 05:06:02 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154505982
mweh

kan wel leuk worden als ze er iemand die wel lollig is opzetten :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 05:10:55 #17
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154505988
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Best erg eigenlijk. Je bent echt een retard als je dat niet doorhebt.
dat wel maar moet dat zo grof duidelijk gemaakt worden? Sommige kan ik om lachen maar die van Walibi vind ik verre van grappig.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 21 juli 2015 @ 05:26:11 #18
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_154505999
Nou, nou wat een humor en het dan vervolgens gooien op een satirisch protest tegen domme mensen. Ik hoop oprecht dat ze aangepakt worden.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 06:04:33 #19
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_154506024
De bijbehorende flutbook pagina (die mistte ik nog):
https://www.facebook.com/wijhelpengraag (in kader van luiheid)

Het origineel /1 van de origenelen:
https://www.facebook.com/benpalmercustomerservice

Nog meer tekst met linkjes:
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_klantendienst.html

En voor historisch perspectief een goude oude:

[ Bericht 25% gewijzigd door HighLander op 21-07-2015 06:23:31 ]
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_154506652
De Efteling reactie was wel leuk, de andere reacties een persiflage op humor. Of een mislukte poging tot humor. Nee, een belediging voor humor.
pi_154506679
De "efterling"... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_154506690
Het idee is leuk maar de uitvoering nogal matig.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 08:44:11 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_154506720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:31 schreef Toefjes het volgende:
De Efteling reactie was wel leuk, de andere reacties een persiflage op humor. Of een mislukte poging tot humor. Nee, een belediging voor humor.
Die reactie klopt ook gewoon. Als je ziet hoe die Hennie Nederlands schrijft en hoe emotioneel hij reageert dan grenst dat wel aan het mentaal beperkte.

Ik vind het hilarisch. Ik kan me voorstellen dat als je bij een echte klantenservice werkt je af en toe maar wat graag zo zou reageren op zoveel onnozelheid.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_154506737
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 05:26 schreef MPC60 het volgende:
Nou, nou wat een humor en het dan vervolgens gooien op een satirisch protest tegen domme mensen. Ik hoop oprecht dat ze aangepakt worden.
Jij bent er zo eentje die erin zou trappen?
pi_154506847
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Best erg eigenlijk. Je bent echt een retard als je dat niet doorhebt.
Heb je wel eens gezien hoeveel mensen er serieus op De Speld reageren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')