Je zegt het zelf al: jij hebt een slecht gebit ondanks gezond eten... ik denk niet dat af en toe een ijsje zorgt voor een slecht gebit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Maar maken jullie je dan geen zorgen over de tanden van jullie kinderen? Met snoep en ijs en chocola en fristi enzo? Ik kom uit een familie met rotgebitten, heb ik zelf ook ondanks gezond eten, en wil Ellie zo graag de pijn en ellende besparen...
Niet rot bedoeld hoor, maar ik vind dat zelf wel echt een dingetje.
Dat is het ook, maar ik snap ook wel dat ze wanhopig was.. Vader heeft van jongs af aan al een kunstgebit en moeder heeft altijd gaatjes en tandplak.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:19 schreef Goitske het volgende:
Poesopstokje 5x per dag poetsen is ook heel slecht!! Ik poetste een tijd ivm mijn werk 3x per dag mijn tanden, advies van de tandarts dat niet te doen, was slecht voor mijn glazuur
Zo achter elkaar klinkt het als een hoop. Maar dat wij ijs, koekjes en chocolade niet schuwen betekent niet dat er non stop zoetigheid naar binnen gaat.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Maar maken jullie je dan geen zorgen over de tanden van jullie kinderen? Met snoep en ijs en chocola en fristi enzo? Ik kom uit een familie met rotgebitten, heb ik zelf ook ondanks gezond eten, en wil Ellie zo graag de pijn en ellende besparen...
Niet rot bedoeld hoor, maar ik vind dat zelf wel echt een dingetje.
Dit soort uitspraken kom ik vaker tegen, maar ik begrijp het nooit zo. Ik ken heel wat kinderen, die allemaal op een verschillende manier worden opgevoed mbt eten, maar er zit er geen een tussen die helemaal los gaat omdat hij thuis geen suiker mag. Ik denk echt dat zulk gedrag meer zit in hoeverre je je kind de vrijheid gunt om zelf keuzes te maken dan in de al dan niet aanwezige kleurstoffen. Als wij hier kindjes over de vloer hebben zeggen ze juist heel braaf zelf dat ze alleen water of thee mogen drinken, bijvoorbeeld, terwijl de limonade dan op tafel staat om zelf te pakken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:24 schreef mousemicky het volgende:
Hij krijgt dus gewoon ook dingen met suiker (en tha horror, zoetstof/kleurstof/smaakstof) er in, want ik wil ook geen verstoord eetpatroon waarbij hij helemaal los gaat als papa en mama niet in de buurt zijn.
Nou ja, dit idd. Ik veroordeel niemand, alleen doen wij het anders. Ze zal heus ergens anders de kast niet leegeten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken kom ik vaker tegen, maar ik begrijp het nooit zo. Ik ken heel wat kinderen, die allemaal op een verschillende manier worden opgevoed mbt eten, maar er zit er geen een tussen die helemaal los gaat omdat hij thuis geen suiker mag. Ik denk echt dat zulk gedrag meer zit in hoeverre je je kind de vrijheid gunt om zelf keuzes te maken dan in de al dan niet aanwezige kleurstoffen. Als wij hier kindjes over de vloer hebben zeggen ze juist heel braaf zelf dat ze alleen water of thee mogen drinken, bijvoorbeeld, terwijl de limonade dan op tafel staat om zelf te pakken.
Hoe ouder, hoe meer we toestaan overigens. Ik lees nu dingen hier die onze oudste niet eens magmaar over het algemeen krijgt hij de vrije hand als het gaat om wat we in huis hebben. En omdat onze basis qua eten heel goed is (volgens onze normen) vind ik dat snoepje of dat bakje chips echt helemaal niet erg (meer). Bij Stick zitten we daar wel meer bovenop, ik vind hem echt nog te jong voor veel/vaak suikers. Dingen als fristi of yoghi krijgt hij niet, ik vind dat niet goed voor hem.
Qua tanden: ik kreeg ooit van de tandarts de tip om na iets met veel suiker de mond even goed te spoelen met water, dan spoel je al aardig wat weg, zei hij
Dit. Zoetstoffen vind ik beduidend erger dan suiker, evenals bepaalde E-nummers. Helaas (of toevallig) zitten die vaak met z'n allen in kinderkoekjes, fristi of smurfenijs. En nog veel meer dingen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:13 schreef L-E het volgende:
Maar mijn overwegingen rondom voeding gaan niet alleen over suikerIk geef liever puur fruit waar veel suiker in zit dan fristi met minder suiker maar andere dingen die imo weinig toevoegen
Oh, dat snap ik heel goed hoor, zo redeneer ik zelf ookquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:13 schreef L-E het volgende:
Maar mijn overwegingen rondom voeding gaan niet alleen over suikerIk geef liever puur fruit waar veel suiker in zit dan fristi met minder suiker maar andere dingen die imo weinig toevoegen
Nee, ik heb vroeger ook 'thuis leren drinken' maar daar werd mijn alcoholintake op latere leeftijd ook niet bescheidener vanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:15 schreef AwayTL het volgende:
Ik heb overigens niet de illusie dat omdat ik mijn kind wel eens suiker laat eten, dat hij dan de pakken roze koeken laat staan hoor.
Volgensmij is dat gewoon een scholieren ding met uitzonderingen daargelaten.
Bij peuters en kleuters zie ik het niet zo zeer, maar die zie ik ook niet zo vaak zonder ouders erbij. Ik zie het wel veel op mijn werk, en ook in mijn vriendenkring. Eerstejaarsstudenten die op kamers gaan, die in een jaar tijd echt enorm aankomen, want VRIJHEID (ook degenen die geen bier drinkenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken kom ik vaker tegen, maar ik begrijp het nooit zo. Ik ken heel wat kinderen, die allemaal op een verschillende manier worden opgevoed mbt eten, maar er zit er geen een tussen die helemaal los gaat omdat hij thuis geen suiker mag. Ik denk echt dat zulk gedrag meer zit in hoeverre je je kind de vrijheid gunt om zelf keuzes te maken dan in de al dan niet aanwezige kleurstoffen. Als wij hier kindjes over de vloer hebben zeggen ze juist heel braaf zelf dat ze alleen water of thee mogen drinken, bijvoorbeeld, terwijl de limonade dan op tafel staat om zelf te pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |