abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154542616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar voor de belastingdienst wel vermogen, en dus onderdeel dat moet worden opgegeven om de VermogensRendementHeffing te berekenen.
zolang je het niet verkoopt
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:28:41 #152
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154542781
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ook als je ze niet verkoopt.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154542811
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

..is het nog steeds gewoon vermogen.
pi_154543017
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:28 schreef Mark het volgende:

[..]

Ook als je ze niet verkoopt.
nouja hij heeft ze al zolang illegaal zolang hij het niet verkoopt komt niemand er achter
pi_154543067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:21 schreef hottentot het volgende:
Is ook nieuw voor mij dat mensen die wel volledig kunnen werken in de wajong blijven, daar is de regeling toch nooit voor bedoelt, wat voor kut compromis heeft de politiek nu weer bereikt?

Dus TS kan zijn 6,5 ton gewoon op de bank zetten, een huis kopen en afbetalen en terwijl hij volledig zou kunnen werken legt de maatschappij er nog even 1000,- in de maand bij.

Van de pot gerukt.
Helemaal mee eens, het word ook tijd voor een vermongstoets voor mensen in de Wajong.
ADHD-C
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:45:45 #156
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154543367
quote:
Dus TS kan zijn 6,5 ton gewoon op de bank zetten, een huis kopen en afbetalen en terwijl hij volledig zou kunnen werken legt de maatschappij er nog even 1000,- in de maand bij.
Een soort basisinkomen, voor selecte gevallen...
censuur :O
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:32:34 #157
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154548123
Waarom überhaupt Wajong aanvragen terwijl je plusminus 7 ton aan vermogen hebt :') Eet eerst dat maar op alvorens je Wajong aanvraagt
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 juli 2015 @ 18:34:46 #158
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154548175
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:32 schreef Woods het volgende:
Waarom überhaupt Wajong aanvragen terwijl je plusminus 7 ton aan vermogen hebt :') Eet eerst dat maar op alvorens je Wajong aanvraagt
aangezien het om een herkeuring gaat heeft TS dus al een Wajong. Een bitcoin was een dingetje wat voorheen niet veel waard was. Tegenwoordig is dat pas goud geld waard.
Op het moment dat TS onder de 27 was en arbeidsongeschikt had hij gewoon recht op de wajong. Ongeacht het vermogen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:35:52 #159
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154548202
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:34 schreef Nizno het volgende:

[..]

aangezien het om een herkeuring gaat heeft TS dus al een Wajong. Een bitcoin was een dingetje wat voorheen niet veel waard was. Tegenwoordig is dat pas goud geld waard.
Op het moment dat TS onder de 27 was en arbeidsongeschikt had hij gewoon recht op de wajong. Ongeacht het vermogen.
Oke, wat zou het uitmaken als hij die bitcoins verkoopt? Of het nou bitcoins of euro's zijn het blijft vermogen toch?
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 juli 2015 @ 18:37:31 #160
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154548249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:35 schreef Woods het volgende:

[..]

Oke, wat zou het uitmaken als hij die bitcoins verkoopt? Of het nou bitcoins of euro's zijn het blijft vermogen toch?
vermogen blijft buiten de wajong staan. Alleen zoals al eerder in het topic beschreven zit je met het vermogen voor de belastingdienst.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154548250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:37 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, het word ook tijd voor een vermongstoets voor mensen in de Wajong.
Het komt inderdaad erg vaak voor dat wajongers vermogen hebben. :')
pi_154551444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:32 schreef Woods het volgende:
Je moet er vanuit gaan dat een Wajong'er in de Wajong zit omdat hij niet kan werken of kan werken naar vermogen en een aanvulling uit de Wajong krijgt.

Bedenk even wat dat inhoudt: je bent jong en je weet al dat voor jou wegens ziekte of handicap nooit een (normale of fulltime) baan in het verschiet zal liggen. Dat is je toekomst.

Mogelijk zitten er mensen in de Wajong die er eigenlijk niet in thuishoren maar dat wil ik voor de discussie even buiten beschouwing laten omdat dat die beoordeling en de eisen daaraan niet door de Wajong'er zelf is gedaan/gesteld.

Er zijn dus, met wat gezond denkvermogen, best wel wat redenen te bedenken waarom de Wajong geen vermogenstoets heeft. Enkele heb ik in eerdere reacties al genoemd, maar denk ook eens aan een hele belangrijke:

- relatie en samenwonen: een Wajong'er kan prima een relatie krijgen met iemand die gezond is en werkt. Zou je dan de Wajong beëindigen dan zou de Wajong'er afhankelijk worden van de partner. Niet fijn voor de Wajong'er, een last voor de partner en ook lastig om ooit een toekomst te hebben als een eigen huis, etc. Denk ook aan het vermogen van de partner wat ze dan samen zouden moeten opeten tot ze samen op een houtje bijten. Het niet hebben van een vermogensgrens en het behouden van de Wajong als je samenwoont/trouwt is een bescherming voor de Wajong'er om een toekomst te kunnen opbouwen en zoveel mogelijk een normaal leven te hebben.

En wat is, als je er over nadenkt, nu mooier dan wat TS overkomt: hij zit in de Wajong, zonder uitzicht op verbetering maar hij heeft een leuke investering gedaan en vergroot daardoor zijn kansen in zijn leven. Wie zijn wij om daar met de botte bijl in te gaan hakken? Misschien heeft/krijgt hij wel een vriendin en kan hij nu samen dat droomhuis kopen?

Het is niet voor niets dat de Wajong geen vermogenstoets heeft of doorloopt als je gaat samenwonen. Het geeft onafhankelijkheid, eigenwaarde en een toekomst. Dat kan in een mooi land als Nederland!

Sommige reacties lijken vooral afgunst, zonder te realiseren wat het inhoudt om met een valse start aan het leven te moeten beginnen.

Voor iemand in de bijstand ligt dat anders.
Als je in de bijstand zit, verwacht men dat je redelijk gezond bent en iets kan doen met de kansen die je krijgt in het leven.. Laat je die liggen dan ligt dat grotendeels aan jezelf. Logisch dat er dan wel een vermogenstoets is om mensen te stimuleren om eruit te komen/blijven.

En dan heb ik het niet over die groep die helaas in de bijstand zit en eigenlijk in de WAO/WIA hadden moeten zitten. Die zijn er genoeg, ken er zelf al 2.

Ik ben gelukkig gezegend met een gezond lichaam en een gezonde geest (even los van de meningen van anderen hierover ;) ) en dan ook nog eens het geluk dat ik Bitcoins had en de opbrengst mocht houden (!).

Ik zou voor geen goud willen ruilen met iemand in de Wajong en gun TS het allerbeste!

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-07-2015 20:43:13 ]
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:58:06 #163
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154554186
Dan wordt het tijd dat ze er een vermogenstoets aan vast plakken. Het is zuur als je door gebreke niet kunt functioneren maar zodra je een kapitaal aan vermogen hebt waarom zouden de overheid je nog moeten ondersteunen?
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:00:07 #164
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154554257
Ik gun TS het van harte, ik zie het maar als een winnend staatslot. Maar ook daarvan moet je uiteindelijk wel een VRH gaan betalen.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_154556064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:58 schreef Woods het volgende:
Dan wordt het tijd dat ze er een vermogenstoets aan vast plakken. Het is zuur als je door gebreke niet kunt functioneren maar zodra je een kapitaal aan vermogen hebt waarom zouden de overheid je nog moeten ondersteunen?
Dus een partner kiest voor armoede als deze voor een Wajong'er kiest?

Geen vermogen, geen koophuis, geen inkomen als het aan jou ligt?

Stel (even fictief, ook de bedragen) ik tref een leuke dame die toevallig in de Wajong zit vanwege een handicap.

We gaan samenwonen en trouwen.

Ik heb 50.000 spaargeld, een inkomen van 1700 netto en wil een huis kopen.

Zij krijgt nu 1477 Wajong maar omdat ik spaargeld heb vervalt dat helemaal.
Haar uitkering wordt ook gestopt.

Mijn spaargeld raakt op omdat ik dat moet opeten, zij geen inkomen omdat ze bij mij woont, samen rondkomen van 1700 Euro en het huis kunnen we vergeten.

Er is voor haar tevens geen kans om te werken dus dit is de situatie waar we in blijven.

Is het wenselijk om mensen in de Wajong zo afhankelijk te maken van hun partner? Lijkt me niet de bedoeling...

[ Bericht 19% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-07-2015 23:23:39 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 juli 2015 @ 23:22:02 #166
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154556298
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dus een partner kiest voor armoede als deze voor een Wajong'er kiest? Geen vermogen, geen koophuis, geen inkomen als het aan jou ligt?
Dan lees je het verkeerd.
Hoewel ik de discussie helemaal onnodig vind stelt Woods alleen maar dat er een vermogenstoetsing zou moeten komen bij de Wajong.
Ik zie nergens dat Woods zegt dat er helemaal geen inkomen moet komen.

Dit is niet mijn mening.
TS heeft gewoon inderdaad goed gegokt met Bitcoins, zoals Mark al zegt, het winnen van de staatsloterij. En ik ook ik gun iemand die een reden heeft waarom die in de wajong terecht is gekomen een uitkering.
Vergeet namelijk 1 ding niet, je wordt niet zomaar afgekeurd.
pi_154556359
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:22 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dan lees je het verkeerd.
Hoewel ik de discussie helemaal onnodig vind stelt Woods alleen maar dat er een vermogenstoetsing zou moeten komen bij de Wajong.
Ik zie nergens dat Woods zegt dat er helemaal geen inkomen moet komen.

Dit is niet mijn mening.
TS heeft gewoon inderdaad goed gegokt met Bitcoins, zoals Mark al zegt, het winnen van de staatsloterij. En ik ook ik gun iemand die een reden heeft waarom die in de wajong terecht is gekomen een uitkering.
Vergeet namelijk 1 ding niet, je wordt niet zomaar afgekeurd.
Maar stel dan dat niet TS maar zijn partner die 700.000 Euro heeft uit een erfenis, ze zijn getrouwd en omdat zij dat vermogen heeft wordt zijn uitkering stopgezet vanwege teveel vermogen. TS zou dan nooit wat met haar kunnen beginnen omdat dat betekent dat zij haar spaargeld moet opmaken als ze met TS verder wil, nog los van het inkomen dat inzakt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 juli 2015 @ 23:29:07 #168
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154556467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar stel dan dat niet TS maar zijn partner die 700.000 Euro heeft uit een erfenis, ze zijn getrouwd en omdat zij dat vermogen heeft wordt zijn uitkering stopgezet vanwege teveel vermogen. TS zou dan nooit wat met haar kunnen beginnen omdat dat betekent dat zij haar spaargeld moet opmaken als ze met TS verder wil, nog los van het inkomen dat inzakt.
Oke nu snap ik je reactie.

Mijn mening staat hier boven. Voor mij hoeft vermogen echt niet mee te tellen met de beoordeling of iemand recht heeft op een wajong.
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:31:23 #169
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_154556516
Zodra het gesamelijke vermogen onder een bepaalde drempel komt gaat de Wajong weer in. Het is niet zo dat als je 7 ton hebt en dit op is je op zwart zaad moet zitten(dit stel ik nergens).
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:32:42 #170
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154556548
Maar al met al ben ik wel benieuwd of TS dit vermogen bij de belasting gaat melden.....
Dommage arachide-fromage
pi_154556566
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:31 schreef Woods het volgende:
Zodra het gesamelijke vermogen onder een bepaalde drempel komt gaat de Wajong weer in. Het is niet zo dat als je 7 ton hebt en dit op is je op zwart zaad moet zitten(dit stel ik nergens).
Dus jij zegt: op het moment dat ik een relatie aanga met een Wajong'er kan ik een koophuis vergeten.

Want:
- mijn spaargeld voor de verbouwing en kosten koper moet ik opmaken
- te weinig inkomen voor een hypotheek

En dat terwijl zij geen uitzicht heeft om geld binnen te brengen, je kan niet even zeggen "zoek maar een baan en dan redden we het wel". Daarom krijgt ze juist Wajong...

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-07-2015 23:40:11 ]
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:53:47 #172
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154557009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:11 schreef MaGNeT het volgende:
Dus een partner kiest voor armoede als deze voor een Wajong'er kiest?
Momenteel kiest die blijkbaar voor een partner met levenslange uitkering. Bij een partner met bijstand is dat toch niet anders? Of als de een voor de kinderen zorgt? Die krijgt geen 1000 euro per maand van de overheid!
Met 7 ton kan je bij eenvoudig beleggen in een indexfonds trouwens de rest van je leven meer dan dat wajongbedrag per maand besteden, dus er is gen enkele reden om geld te blijven vangen. Net zoals WAO voor mensen met veel vermogen. Je schijnt te vergeten dat er genoeg mensen zijn die veel minder hebben, maar daar wel voor werken en belasting over betalen.
pi_154557265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Momenteel kiest die blijkbaar voor een partner met levenslange uitkering. Bij een partner met bijstand is dat toch niet anders? Of als de een voor de kinderen zorgt? Die krijgt geen 1000 euro per maand van de overheid!

Sterke vergelijking :')
pi_154557414
quote:

[..]

Momenteel kiest die blijkbaar voor een partner met levenslange uitkering. Bij een partner met bijstand is dat toch niet anders?
Jawel, want die partner in de bijstand zou nog weer aan het werk kunnen itt die in de Wajong.

quote:
Of als de een voor de kinderen zorgt? Die krijgt geen 1000 euro per maand van de overheid!
Kinderen zijn een keuze, waarom zou dat 1000 Euro per maand moeten opleveren?

quote:
Met 7 ton kan je bij eenvoudig beleggen in een indexfonds trouwens de rest van je leven meer dan dat wajongbedrag per maand besteden, dus er is gen enkele reden om geld te blijven vangen.
700.000 Euro is nu toevallig een aardig bedrag maar het had ook om 50.000 kunnen gaan.

Waar zou jij de vermogensvrije grens dan trekken?

quote:
Net zoals WAO voor mensen met veel vermogen. Je schijnt te vergeten dat er genoeg mensen zijn die veel minder hebben, maar daar wel voor werken en belasting over betalen.
Dat vergeet ik niet... dat zijn echter wel mensen die kúnnen werken en met studie of overuren hun loon kunnen verhogen. Daarnaast hebben die geen vermogensgrens.

Ik verdien netto ook maar net zoveel als een Wajong'er, overigens. Maar dat is een keuze. Als ik volgende maand weer fulltime wil dan kan dat.
pi_154558036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm nee, ik zie niet waar jij die 5% vandaan haalt, ik zie alleen dat de uitkering voor iemand die wel kan werken maximaal 70% wordt, waar het nu maximaal 75% is.
En dat percentage zal afhankelijk zijn van het goedkeuringspercentage, maar dat kan dus ook 35% zijn.
"Vindt UWV dat u (gedeeltelijk) kunt werken? Dan krijgt u vanaf 2018 een lagere uitkering. Namelijk maximaal 70% van het minimumloon. Dit is nu maximaal 75%." dat is 5% hoe duidelijk wil je het hebben? :D

http://www.nu.nl/politiek(...)stand-en-wajong.html
http://www.binnenlandsbes(...)wajong.9199139.lynkx

quote:
Is ook nieuw voor mij dat mensen die wel volledig kunnen werken in de wajong blijven, daar is de regeling toch nooit voor bedoelt, wat voor kut compromis heeft de politiek nu weer bereikt?

Van de pot gerukt.
In de eerdere participatiewet was er inderdaad sprake van dat de Wajong'ers naar de bijstand gingen, dit is later aangepast, dus inderdaad een compromis. http://www.trouw.nl/tr/nl(...)in-de-bijstand.dhtml
http://www.rijksoverheid.(...)aar-de-bijstand.html
  donderdag 23 juli 2015 @ 01:10:51 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154558184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 00:59 schreef nietzowietzo het volgende:

[..]

"Vindt UWV dat u (gedeeltelijk) kunt werken? Dan krijgt u vanaf 2018 een lagere uitkering. Namelijk maximaal 70% van het minimumloon. Dit is nu maximaal 75%." dat is 5% hoe duidelijk wil je het hebben? :D

Ik lees daar nog steeds niet in dat die daling max 5% is.
Als men nu besluit dat je arbeidsongeschiktheid voor een kleiner percentage is (bijvoorbeeld 35%) dan zou ik niet weten waarom je Wajong nog 70% zou zijn.
Het gaat om herkeuringen hè, daar kan dus een ander arbeidsongeschiktheidspercentage uitkomen.
Sterker nog; iemand kan zelfs volledig arbeidsgeschikt worden geacht, op basis waarvan gaat die dan nog Wajong krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154558333
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 01:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik lees daar nog steeds niet in dat die daling max 5% is.
Als men nu besluit dat je arbeidsongeschiktheid voor een kleiner percentage is (bijvoorbeeld 35%) dan zou ik niet weten waarom je Wajong nog 70% zou zijn.
Het gaat om herkeuringen hè, daar kan dus een ander arbeidsongeschiktheidspercentage uitkomen.
Sterker nog; iemand kan zelfs volledig arbeidsgeschikt worden geacht, op basis waarvan gaat die dan nog Wajong krijgen?
Er staat als je kan werken, of (gedeeltelijk), dan gaat die naar 70%. Diegene die deels zijn afgekeurd, laten we zeggen 35% die blijven gedeeltelijk afgekeurd. Die worden niet herkeurd.
http://wajong.proboards.c(...)gers-arbeidsvermogen de brief naar de Wajongers
  donderdag 23 juli 2015 @ 08:24:20 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154559519
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 00:19 schreef MaGNeT het volgende:
700.000 Euro is nu toevallig een aardig bedrag maar het had ook om 50.000 kunnen gaan.

Waar zou jij de vermogensvrije grens dan trekken?
Dat is open voor discussie. Punt is dat "geen grens" niet goed is.
Voor zorgtoeslag bijvoorbeeld ligt de grens op ongeveer een ton spaargeld.
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:20:39 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154560136
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is open voor discussie. Punt is dat "geen grens" niet goed is.
Voor zorgtoeslag bijvoorbeeld ligt de grens op ongeveer een ton spaargeld.
Dus als je op je 55ste in een afbetaald huis zit en volledig arbeidsongeschikt raakt heb je niet alleen de pech dat je inkomen fors achteruit gaat omdat je inkomensverzekering (dat is wat WAO/WIA is) maandelijks een beduidend lager bedrag uitkeert dan je inkomen was, je mag je huis ook nog eens opeten?

Mag een brandverzekering wel uitkeren als iemand een vermogen heeft dat groter is dan de schade?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:27:30 #180
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154561150
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:20 schreef Leandra het volgende:
Mag een brandverzekering wel uitkeren als iemand een vermogen heeft dat groter is dan de schade?
Als je nog nooit in je leven premie hebt betaald is dat niet zo gek... Waarom moet iemand die zelf in een huurhuisje woont blijven betalen voor jouw koophuis?
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:13:27 #181
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154561982
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:32 schreef Mark het volgende:
Maar al met al ben ik wel benieuwd of TS dit vermogen bij de belasting gaat melden.....
Bovendien ben ik benieuwd of TS nog terugkomt.....
Dommage arachide-fromage
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:18:45 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154562119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je nog nooit in je leven premie hebt betaald is dat niet zo gek... Waarom moet iemand die zelf in een huurhuisje woont blijven betalen voor jouw koophuis?
Ik weet niet hoor, maar volgens mij moeten werkgevers nog steeds 5,25% WAO/WIA premie afdragen?
Met een maximumbedrag want het UWV hanteert een maximum dagloon.

Dus hoezo geen premie betaald?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:42:58 #183
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154562815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:18 schreef Leandra het volgende:
Dus hoezo geen premie betaald?
Het ging over wajong.
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:45:38 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154562916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het ging over wajong.
Hier had jij het ook over WAO, daarbij ging ik in mijn voorbeeld duidelijk uit van een 55-jarige die arbeidsongeschikt raakt, die komt niet in de Wajong, maar in de WIA.
quote:

[..]

Met 7 ton kan je bij eenvoudig beleggen in een indexfonds trouwens de rest van je leven meer dan dat wajongbedrag per maand besteden, dus er is gen enkele reden om geld te blijven vangen. Net zoals WAO voor mensen met veel vermogen. Je schijnt te vergeten dat er genoeg mensen zijn die veel minder hebben, maar daar wel voor werken en belasting over betalen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dat is een van de vele dingen die er mis is met Wajong/WAO...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_154565902
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:57 schreef Queller het volgende:
Wajong kent geen vermogenstoets, maar de meest boeiende vraag is: wordt het gezien als inkomsten.
Officieel moet je het opgeven bij de belastingdienst ja (als zijnde vermogen denk ik).

De betere vraag is denk ik hoe TS aan meer dan een half miljoen aan Bitcoins komt met niets meer dan een Wajong uitkering :')
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:33:06 #186
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154565917
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Officieel moet je het opgeven bij de belastingdienst ja (als zijnde vermogen denk ik).

De betere vraag is denk ik hoe TS aan meer dan een half miljoen aan Bitcoins komt met niets meer dan een Wajong uitkering :')
Dat kun je gewoon in dit topic lezen
Dommage arachide-fromage
pi_154565935
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:33 schreef Mark het volgende:

[..]

Dat kun je gewoon in dit topic lezen
Ik had niet gezien dat het topic al zo lang was :'(
pi_154570329
quote:

[..]

Omdat die dingen in het begin minder waard waren dan een rol WC papier.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154571516
quote:

[..]

Opgeven als vermogen, crypto currency werd zelfs specifiek in aangifteprogramma vermeld.

En als computers je hobby zijn is het niet zo verbazingwekkend als je veel Bitcoins voor de prijs van een legkip hebt gekocht.
pi_154572437
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Opgeven als vermogen, crypto currency werd zelfs specifiek in aangifteprogramma vermeld.

En als computers je hobby zijn is het niet zo verbazingwekkend als je veel Bitcoins voor de prijs van een legkip hebt gekocht.
True. Wou dat ik er toen was ingestapt ;(
pi_154573345
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:11 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

True. Wou dat ik er toen was ingestapt ;(
Als iedereen er toen in had willen stappen waren ze toen ook al duur geweest. En het blijft een beetje gokken.

Stel dat die dingen over een jaar volledig instorten, dat heeft TS wel een belastingplicht van vele tienduizenden Euro's maar niets om dat mee te betalen, het blijft gokken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154587655

[ Bericht 55% gewijzigd door Mark op 24-07-2015 20:34:50 (dat kan ook normaal) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')