abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154515567
Ik heb gebeld. Mag zo langs komen. Heb een vriendin gebeld en die gaat mee..

Dank je wel allemaal. Die stap om te bellen vind ik best moeilijk, blij dat jullie het aanmoedigen :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154515668
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb gebeld. Mag zo langs komen. Heb een vriendin gebeld en die gaat mee..

Dank je wel allemaal. Die stap om te bellen vind ik best moeilijk, blij dat jullie het aanmoedigen :)
Die is ook moeilijk! En het is ook veel makkelijker om te zeggen dan om het zelf te doen :)

Succes, hopelijk is er niks en ben je straks gerustgesteld :)
pi_154515708
Goed dat je gebeld hebt, joycie! Hopenlijk is het voor niets!

Hoevaak heeft jullie baby de hik? De laatste week voel ik minstens 3-4x per dag een ritmisch getik onderin m'n buik, en ik ga ervan uit dat dat de hik is...
pi_154515951
Dagelijks wel, ook wel eens vaker op een dag!
pi_154516338
Gefeliciteerd met je zoontje Mariposas! Fijn dat je er goed op terugkijkt.

Daui, doe es nie zo eng!

LuDann, gecondoleerd.

Joycie, bleh, spannend als je baby zo stil gaat liggen. Goed dat je gebeld hebt.

Hier een suikertest gehad omdat mams het ook gehad heeft.

Luxeklacht: ik ben helemaal geen gezellige zwangeraard. Ik word stapeldol van die opmerkingen over mijn buik enzo de hele dag. Wist niet dat het voor anderen zo'n bijzondere toestand was, het lijkt wel of sommigen er zenuwachtig van worden. Doe es normaal, mensen.
}:|
pi_154516757
Gefeliciteerd Mariposas!! :D

Daui, succes in het ziekenhuis :*.

Hier geen nieuws. Toe aan vakantie vooral :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 21 juli 2015 @ 16:48:10 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_154516792
Gefeliciteerd Mariposas! Flinke knul, mooie naam en wat een bevalling joh! Goed gedaan! *O*
disclaimer
pi_154519593
Ik ben weer thuis. CTG gehad, daar zag alles er goed op uit, was nog wel even een gezoek en in het begin konden ze niet precies meten wat ze wilde. Heel de knop voor het hartje van de baby lag aan de andere kant dan eigenlijk moest waardoor ze het 2e deel beter konden "meten". 2e deel begon onze dame ook lekker te schoppen en doen.
Op de echo zag alles er ook goed uit qua placenta en vruchtwater. En echt een verklaring voor het weinig bewegen is er dus niet..

Alleen mijn bloeddruk was wat hoog.. (Nee echt?) 150/105 aan het begin en de 2e keer was de onderdruk gezakt naar 100, bovendruk niet genoemd.
Nu heb ik geen gynaecoloog gezien, alleen een klinisch verloskundige. Zij heeft wel overlegd met een gynaecoloog over de medicatie en die gaf aan dat de medicatie weer om hoog moet. En eigenlijk heb ik daar niet over na gedacht tot dat ik in de auto zag. En me herinnerde dat mijn eigen gynaecoloog had gezegd dat hij met een marge van 10 wilde werken qua mijn bloeddruk. Goede bloeddruk is 140/90 maar daar mag 10 boven of onder zitten zeg maar. Urine was helemaal goed.
En nu twijfel ik dus of ik er in mee wil gaan qua ophoging van de medicijnen omdat ik nu natuurlijk gespannen was, aan dat rotapparaat lag tijdens het meten van de bloeddruk waardoor ik me ook niet kon proberen te ontspannen.
Is het stom als ik morgen bel en vraag naar mijn eigen gynaecoloog (die is de laatste keren heb gehad) en het daar nog eens voorleg? Ik heb echt geen idee wie er nu dienst had, en misschien was hij het wel. En ik wil ook niet tegen doktersadvies in gaan. Maar toch heb ik dit een beetje in mijn achterhoofd..
pi_154519758
Gewoon bellen, zorgen maken = bellen. En als het dezelfde is, dan nog steeds, gewoon dit zeggen en dan vragen hoe het ook alweer zat want dit en dat.
pi_154519811
Zorgen maak ik me niet meer. Maar ik heb qua medicatie zo iets, elke week langer tot een ophoging is er weer 1. Ik slik al best wat medicatie voor mijn bloeddruk en als ik een ophoging wat kan uitstellen doe ik dat graag. Vooral met de gedachten dat ze op een gegeven moment niet meer op kunnen hogen en dan misschien het kindje moeten halen :)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 19:05:23 #236
409579 LuDann
All the way
pi_154519912
Als ik in jouw schoenen stond Joycie, zou ik overleggen met mijn eigen gynaecoloog. Hij heeft zicht op je hele situatie en met hem heb je afspraken gemaakt over hoe en wat.

Ik vraag me af hoe het met Daui gaat, ik hoop dat alles goed is. Haar meneren zijn nog veel te klein voor de buitenwereld tenslotte.

Pff, gezwollen voeten iemand? :X Ik haal het niet bij die foto van mignonne eerder, maar ik doe mijn best. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154519962
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:05 schreef LuDann het volgende:
Als ik in jouw schoenen stond Joycie, zou ik overleggen met mijn eigen gynaecoloog. Hij heeft zicht op je hele situatie en met hem heb je afspraken gemaakt over hoe en wat.

Ik vraag me af hoe het met Daui gaat, ik hoop dat alles goed is. Haar meneren zijn nog veel te klein voor de buitenwereld tenslotte.

Pff, gezwollen voeten iemand? :X Ik haal het niet bij die foto van mignonne eerder, maar ik doe mijn best. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe met je mee met de voetjes.. ;)

Dan denk ik dat ik morgen gewoon nog even bel. Het voelt zo stom om te twijfelen aan de arts van vandaag. Maar het voelt op de een of andere manier nu ook niet goed om er maar klakkeloos in mee te gaan...
pi_154519973
En ik hoop dat Daui zo ook met mooi nieuws komt!
pi_154520036
Fijn J0ycie dat alles goed was.

Qua medicijnen ik zou morgen bellen met je eigen arts, die heeft niet voor niks zo'n advies gegeven.
En even overleggen is altijd verstandig toch?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154520338
Ik kwam kijken voor een update van Daui, maar las ondertussen dat jij ook al naar 't ziekenhuis moest Joyciee! Wel fijn dat het goed was.

Voor je bloeddruk zou ik sowieso ook met mijn eigen gyn overleggen. Dat is toch het prettigste. Ik heb voor mezelf ook ervaringen met dienstdoend longartsen die dan met medicatie gingen rommelen en dan een eigen longarts die alles weer terugdraaide als 'ie er lucht van kreeg! Gewoon overleggen als je zelf twijfelt dus.

Ik hoop verder dat bij Daui alles ok is..
pi_154520998
Gefeliciteerd Mariposas! Wat een flinke jongen! En leuke naam.

Ben ook benieuwd naar Daui...

----

Verloskundige controle gehad net en alles was dikke prima. Moet deze week ook bloed prikken i.v.m. rhesus factor.

Wij zijn nog niet uit een meisjesnaam, wat is dat toch lastig zeg! Het zijn er inmiddels wel nog maar 2. Maar hebben wel beide een andere voorkeur.

Vriend stelde voor dat we misschien beide namen toch moeten voorleggen aan onze directe familieleden, om er misschien op die manier uit te komen. Maar ik weet niet hoor! :{ Zijn er hier dames die de naam al gedeeld hebben met familie?
pi_154521212
Ik denk dat je idd best morgen even kunt bellen voor overleg Joycie. Zeker als je twijfelt of het wel de bedoeling is om op te hogen.

Daui ik duim voor jou en je mannen dat alles okay is :*
:)
pi_154521309
Mariposas gefeliciteerd!! *O* leuke naam ook! Geniet ervan :).
pi_154521353
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:44 schreef JantinaGr het volgende:
Gefeliciteerd Mariposas! Wat een flinke jongen! En leuke naam.

Ben ook benieuwd naar Daui...

----

Verloskundige controle gehad net en alles was dikke prima. Moet deze week ook bloed prikken i.v.m. rhesus factor.

Wij zijn nog niet uit een meisjesnaam, wat is dat toch lastig zeg! Het zijn er inmiddels wel nog maar 2. Maar hebben wel beide een andere voorkeur.

Vriend stelde voor dat we misschien beide namen toch moeten voorleggen aan onze directe familieleden, om er misschien op die manier uit te komen. Maar ik weet niet hoor! :{ Zijn er hier dames die de naam al gedeeld hebben met familie?
Nee. Mijn vriend wilde de naam die momenteel op één staat ook al delen met familie, vooral om de reacties te peilen, maar ik vind dat ook niks eigenlijk. Plus, wat nu als ze het niks vinden? :@
pi_154521414
Namen niet delen inderdaad. Iedereen heeft er zijn mening over, en voor je het weet veeg je alles weer van tafel af onder hormonaal gedoe. Neuh, ik hou het allemaal voor me, heb daar hopelijk niemand bij nodig (en wat is het moeilijk om eruit te komen zeg. Ik vind niets leuk genoeg in het Nederlands ;().
pi_154521661
Mijn vriend en ik hebben nog niet echt een lijst, maar ik roep zo weleens wat naar m'n moeder om te peilen en te sparren (je weet maar nooit waar je een leuke naam hoort of leest..), maar ik zou dé naam of onze echt shortlist niet met iemand anders delen.. je moet er samen achter staan.

Laat het gewoon nog even bezinken. Je hebt nog even toch? Vrienden van me hadden een jongensnaam, Quint, tot anderhalve week voor de geboorte ze begonnen te twijfelen.. en uiteindelijk heet ie nu Kai :D. Je weet het toch niet.
pi_154521823
Hier de naam met niemand gedeeld.
Al zou ik wel graag reacties willen pijlen ;) Zelf twijfel ik nu een beetje over een eventuele 2e naam. Zo blijf je bezig :P
pi_154521910
Oei... delen met je familie kan uiteraard best, wat dat betreft is het heel Hollands om de naam geheim te houden. Maar ik zou dat alleen doen als je er allebei volledig achter staat. Bedenk je goed hoe je je voelt als er op naam 1 jemig nee niet doen gezegd wordt en vervolgens op naam 2 ieuw afschuwelijk.

Mensen zijn over het algemeen heel slecht in staat om hun eigen smaak los te zien van de keuze van een ander. Heel vaak oordeelt men vanuit de gedachte of ze iets bij henzelf vinden passen terwijl het daar natuurlijk niet om gaat, het is jullie kind niet dat van je familie.
:)
pi_154522304
Ik heb ook wel eens namen gehoord waarbij mijn primaire reactie is 'get, nee!', maar omdat het kind er dan al is zeg je dat niet. :+ En bijna elke keer vond ik het al vrij snel juist goed bij die mensen en het kind passen. Dus tja, wat had iemand dan aan die eerste reactie gehad?
pi_154522825
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 20:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb ook wel eens namen gehoord waarbij mijn primaire reactie is 'get, nee!', maar omdat het kind er dan al is zeg je dat niet. :+ En bijna elke keer vond ik het al vrij snel juist goed bij die mensen en het kind passen. Dus tja, wat had iemand dan aan die eerste reactie gehad?
En als je het al denkt zeg je het niet meer als het kind er al is, denk ik.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')