abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154486796
Dames en heren,

voor zij die het interesseren: het slotstuk van deze tragedie nadert.

De afgelopen weken ben ik met rust gelaten door de verhuurder. Op advies van mijn advocaat heb ik gewacht tot de verhuurder met een voorstel zou komen, omdat het vermoeden bestond dat hij zelf een advocaat in zou schakelen.

Vandaag is het zover. Mijn advocaat heeft een brief gekregen van zijn advocaat, waarin hij de verhuurder stelt dat hij mij in november 2014 persoonlijk een brief heeft overhandigd waarin de huurovereenkomst is opgezegd per 1 maart 2015 en dat ik per 1 juli 2015 vrijwillig ben vertrokken.

Deze brief heb ik echter nooit ontvangen en als mijn huurovereenkomst per 1 maart 2015 is beëindigd, dan is het opmerkelijk dat ik een schriftelijke huurverhoging per 1 juli 2015 heb gekregen dat door hem is ondertekend. Ook is het opmerkelijk dat de politie op 1 juli heeft geconstateerd dat mijn spullen in de woonkamer stonden en ik geen toegang meer had tot mijn eigen kamer.

Misschien is het daarom dat de verhuurder mij middels zijn advocaat vraagt om mijn voorwaarden om de huurovereenkomst met wederzijds goedvinden te ontbinden.

Ondertussen heb ik aangifte gedaan van huisvredebreuk, maar het is onduidelijk of en wanneer deze in behandeling wordt genomen.
pi_154487106
Ok, aparte tactiek, maar ze houden dus ook deur open naar een ontbinding met wederzijds goedvinden? Even met je advocaat daar een leuke set 'eisen' voor opstellen en die doorsturen lijkt me.

Al iets gevonden waar je hierna heen gaat, want dat dat vroeger of later (en dan waarschijnlijk eerder 'vroeger' dan 'later') gebeuren natuurlijk?
pi_154487200
in ieder geval goed nieuws dat de verhuurder je niet meer stalkt. misschien nu tijd voor een volwassen oplossing. :)
  maandag 20 juli 2015 @ 14:31:04 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154487226
Verhuurder haalt natuurlijk zijn eigen bewering dat de huur is opgezegd zelf weer onderuit door te vragen naar de voorwaarden om de huurovereenkomst te ontbinden :')

Probeer een realistisch bedrag te vragen en dan als de wiedeweerga er vandoor
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154487940
Ik heb een onderbouwing van de kosten opgesteld en doorgestuurd. Het is bij elkaar opgeteld een groot bedrag geworden. Meer dan de verhuurder zal willen betalen, als hij al zou willen betalen. De onderhandeling kan daarom alsnog nadelig uitpakken, als ik niet al zijn leugens wil betwisten voor de rechter.

Ik heb nog geen vervangende woonruimte. Ik ben voor verschillende kamers afgewezen. Ik maak kans op een zelfstandige woonruimte, maar dat is long shot. Het ziet er naar uit dat ik behoorlijk tegen mijn zin in zal moeten verhuizen.
  maandag 20 juli 2015 @ 15:22:31 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_154488494
Ik zou gewoon de minimale verhuiskosten vergoeding vragen en het daarbij laten.

Meer ga je toch niet krijgen, blijkbaar zit er niet echt veel poen meer in die hoek he ;) en voor minder is hij toch niet klaar bij de rechter + advocaatskosten.
Dum de dum
pi_154489903
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:22 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik zou gewoon de minimale verhuiskosten vergoeding vragen en het daarbij laten.

Meer ga je toch niet krijgen, blijkbaar zit er niet echt veel poen meer in die hoek he ;) en voor minder is hij toch niet klaar bij de rechter + advocaatskosten.
Waarom? Je kan het toch in ieder geval proberen?
pi_154490111
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:58 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb een onderbouwing van de kosten opgesteld en doorgestuurd. Het is bij elkaar opgeteld een groot bedrag geworden. Meer dan de verhuurder zal willen betalen, als hij al zou willen betalen. De onderhandeling kan daarom alsnog nadelig uitpakken, als ik niet al zijn leugens wil betwisten voor de rechter.

Ik heb nog geen vervangende woonruimte. Ik ben voor verschillende kamers afgewezen. Ik maak kans op een zelfstandige woonruimte, maar dat is long shot. Het ziet er naar uit dat ik behoorlijk tegen mijn zin in zal moeten verhuizen.
Het belangrijkste is dus tijd vragen om een kamer te vinden. Het is in elk geval positief dat er "gesproken" wordt.
  maandag 20 juli 2015 @ 22:39:38 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154501556
^O^ goede ontwikkeling. Hopen dat hij zich blijft gedragen. Zou die ene huisgenoot niet een dezer dagen terug moeten komen uit het buitenland?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_154501582
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:
[...]
De afgelopen weken ben ik met rust gelaten door de verhuurder. Op advies van mijn advocaat heb ik gewacht tot de verhuurder met een voorstel zou komen, omdat het vermoeden bestond dat hij zelf een advocaat in zou schakelen.
[…]
En je woont dus nog op je kamer? Je hebt iig ballen :)
pi_154501714
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:58 schreef Drieklank het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik behoorlijk tegen mijn zin in zal moeten verhuizen.
Ik meende dat je behoorlijk tegen je zin in je huidige woning nog betrok?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154502852
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik meende dat je behoorlijk tegen je zin in je huidige woning nog betrok?
:') verhuizen of bij een stelletje tokkies die je leven zuur maken wonen is allebei niet echt ideaal toch?
pi_154502921
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:27 schreef defineaz het volgende:

[..]

:') verhuizen of bij een stelletje tokkies die je leven zuur maken wonen is allebei niet echt ideaal toch?
Nee maar het ene sluit het andere uit. Het klinkt nu alsof TS er juist graag wil blijven wonen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 00:17:39 #14
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_154504068
TS, goede ontwikkeling. Ga maar onderhandelen. Wel zou ik de aangifte voor huisvredebreuk achterwege laten. Verhuurder lijkt nu toch meer jouw richting op te bewegen, en ik zou dat niet willen frustreren. In principe ging het je ook om een verhuiskostenvergoeding, nietwaar? Voelt onrechtvaardig, maar in dit geval lijkt me dat wel raadzaam.

Succes in ieder geval!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_154507076
Ik heb inmiddels wel meer kosten moeten maken dan verhuiskosten. Wat denk je bijvoorbeeld van de eigen bijdrage aan de advocaat en de kosten om het slot te vervangen? Dat is bij elkaar al duizend euro. Dan heb ik het nog niet over de vergoeding voor het ontbinden van het contract en het leed dat mij is aangedaan.

Ik heb hier niet voor niets zoveel tijd en moeite aan besteed. De verhuurder is ook helemaal niet schappelijk. Hij probeert mij met een criminele advocaat een oor aan te naaien door cruciale documenten te vervalsen en de feiten te verdraaien. Dat is geen redelijk gesprek, maar een juridisch steekspel.

De aangifte blijft staan. Als de verhuurder zich geremd voelt door het strafbare feit dat hij heeft gepleegd, dan mag hij daar over onderhandelen.

Voor de duidelijkheid: ik wilde hier niet wonen. Ik wil hier nog steeds niet wonen. Maar ik moet hier wonen om de verhuurder onder druk te zetten en ik ben gehecht aan de omgeving. Ik heb niets met studenten en de stad. Ik voel me veel te oud, veel te verlegen, veel te rustig, veel te teruggetrokken, veel te raar en veel te asociaal om te verhuizen naar een studentenwoning en daarom zie ik daar tegenop. Ik woonde tot voor kort met huisgenoten die geen neuk geven dat ik de hele dag op mijn kamer gitaar zit te spelen en nooit naar buiten kom, behalve om te werken en boodschappen te halen. Zie dat soort mensen nog maar eens te vinden.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 10:01:32 #16
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_154507529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:21 schreef Drieklank het volgende:
Dan heb ik het nog niet over de vergoeding voor het ontbinden van het contract en het leed dat mij is aangedaan.
Dat is de verhuiskosten vergoeding. En we zijn hier niet in Amerika. Ik denk dat je het deksel behoorlijk op je neus gaat krijgen voor alle kosten die je niet kan aandragen als zijnde gemaakt.
Dum de dum
  dinsdag 21 juli 2015 @ 18:17:50 #17
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_154518878
Daarom zeg ik ook ' in principe'. Goed lezen. Je wil een verhuiskostenvergoeding, plus inmiddels een vergoeding voor de gemaakte kosten (sloten + advocaat). Hoe dan ook wens ik je wijsheid toe.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:00:44 #18
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_154525154
Uiteindelijk heeft de verhuurder dus toch 'gewonnen' aangezien hij het huis straks voor een veel groter bedrag kan verkopen dan als je er nog in zit.

Best een beetje jammer maar het was vechten tegen de bierkaai.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_154528611
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:00 schreef VeX- het volgende:
Uiteindelijk heeft de verhuurder dus toch 'gewonnen' aangezien hij het huis straks voor een veel groter bedrag kan verkopen dan als je er nog in zit.

Best een beetje jammer maar het was vechten tegen de bierkaai.
Ehm nee. De verhuurder wilde ts al een maand of 2 geleden gewoon op straat zetten en vervolgens gewoon het huis verkopen. De verhuurder heeft kosten moeten maken en als de zaak wordt verloren ook nog een bedrag moeten betalen aan ts.

Daarnaast is er aangifte gedaan van huisvredebreuk, al wordt daar waarschijnlijk niks mee gedaan.
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:08:02 #20
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_154529596
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:37 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ehm nee. De verhuurder wilde ts al een maand of 2 geleden gewoon op straat zetten en vervolgens gewoon het huis verkopen. De verhuurder heeft kosten moeten maken en als de zaak wordt verloren ook nog een bedrag moeten betalen aan ts.

Daarnaast is er aangifte gedaan van huisvredebreuk, al wordt daar waarschijnlijk niks mee gedaan.
De verhuurder is onder een contract voor onbepaalde tijd uitgekomen.

De verliezen die hij evt maakt om TS eruit te zetten vallen in het niet met de verliezen die hij had gemaakt als TS erin was gebleven.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 22 juli 2015 @ 10:44:08 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154535391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:21 schreef Drieklank het volgende:
Zie dat soort mensen nog maar eens te vinden.
Mijn vriendin heeft een tijdje in een woongroep gewoond. Die heb je in allerlei vormen en maten. Deze werd uitgebaat door een woningbouw coöperatie, en de doelgroep was afgestudeerden.

Je hoefde niet supersociaal te zijn. Sommige mensen aten gezamenlijk, sommigen niet, sommigen soms.

Het was een gemengd huis, monumentaal pand met ca. 7 kamers met twee grote badkamers en drie toiletten. Zoals je kunt verwachten, was de huur zeer betaalbaar.

http://www.woongroep.net lijkt me een aardige site, en wellicht zijn er meer wat dat betreft.

En TS, er zijn genoeg mensen die introvert zijn maar wel prettig vinden om gezamenlijk te wonen, hoor. Je bent echt niet de enige. In voorgaande topics stonden van die achterlijke antwoorden zoals "wat doe je daar nog als je achterin de 20 bent" maar dat commentaar komt van mensen die geen flauw benul hebben dat er nog meer gradaties zitten tussen een studentenkamer en een rijtjeshuis-met-2,1-kind-en-een-Volkswagen-Fox.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_154548638
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft een tijdje in een woongroep gewoond. Die heb je in allerlei vormen en maten. Deze werd uitgebaat door een woningbouw coöperatie, en de doelgroep was afgestudeerden.

Je hoefde niet supersociaal te zijn. Sommige mensen aten gezamenlijk, sommigen niet, sommigen soms.

Het was een gemengd huis, monumentaal pand met ca. 7 kamers met twee grote badkamers en drie toiletten. Zoals je kunt verwachten, was de huur zeer betaalbaar.

http://www.woongroep.net lijkt me een aardige site, en wellicht zijn er meer wat dat betreft.

En TS, er zijn genoeg mensen die introvert zijn maar wel prettig vinden om gezamenlijk te wonen, hoor. Je bent echt niet de enige. In voorgaande topics stonden van die achterlijke antwoorden zoals "wat doe je daar nog als je achterin de 20 bent" maar dat commentaar komt van mensen die geen flauw benul hebben dat er nog meer gradaties zitten tussen een studentenkamer en een rijtjeshuis-met-2,1-kind-en-een-Volkswagen-Fox.
Wijze woorden,mooi gesproken ! ^O^
pi_154550484
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:08 schreef VeX- het volgende:

[..]

De verhuurder is onder een contract voor onbepaalde tijd uitgekomen.

De verliezen die hij evt maakt om TS eruit te zetten vallen in het niet met de verliezen die hij had gemaakt als TS erin was gebleven.
Voorlopig zit ts er nog.
pi_154570870
Maar TS heb je het geld wel om al die (extra) kosten te kunnen betalen?
ADHD-C
pi_154599850
Ik sta schaak.

Verhuurder is nog zover te krijgen zijn dat hij de kosten zoals ik geëist heb (verhuiskosten, kosten vervangen sloten, kosten eigen bijdrage advocaat e.d.) wil vergoeden, maar een immateriële schadevergoeding is onbespreekbaar.

Als ik hier niet mee akkoord ga, dan zijn we uitgepraat en kan een procedure via de kantonrechter worden gestart om de huurovereenkomst te ontbinden. Dat betekent wel dat ik daar de komende maanden moet blijven wonen, of dat de huurovereenkomst in ieder geval moet worden voortgezet, dat wil zeggen: dat ik de huur moet blijven betalen om via deze weg mijn 'gelijk' te halen.

Nu is het zo dat ik volgende maand een goede kans maak op een sociale huurwoning. Als ik daar mag wonen, dan moet ik twee huren moeten betalen om de zaak voort te zetten.

Als de zaak dan wordt voortgezet, dan ben ik al eerder gewaarschuwd door een advocaat van de rechtswinkel dat een rechter in ieder geval tot een oplossing voor beide partijen wil komen en de huurovereenkomst daarom zal ontbinden en dat ik daarbij akkoord moet gaan met een redelijk voorstel tot een vergoeding. Als dat de gang van zaken wordt, dan kan ik me voorstellen dat een rechter zijn wenkbrauwen fronst als blijkt dat ik niet akkoord ben gegaan met een schikking, waarbij de kosten die ik gemaakt heb zijn inbegrepen. Zelfs als ik de immateriële schadevergoeding toegewezen krijg, dan moet ik daar de huur die ik de komende maanden betaal vanaf trekken en het is ook niet zeker of een rechter mijn volledige eigen bijdrage aan de advocaat wil vergoeden.

Ga ik wel akkoord met louter de vergoeding voor de kosten, dan zijn de kosten, de tijd en energie die ik in deze zaak heb gestoken voor niets geweest, komt hij weg met zijn intimiderende gedrag en heeft hij me succesvol het huis uitgewerkt. Daarnaast zou het extra zuur zijn als ik dan de sociale huurwoning niet toegewezen zou krijgen, omdat ik hier dan nog wel een maanden had kunnen blijven wonen.

Volgens mij heb ik hoe dan ook verloren.

Maandag moet ik beslissen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drieklank op 24-07-2015 16:17:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')