Waarom? Je kan het toch in ieder geval proberen?quote:Op maandag 20 juli 2015 15:22 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik zou gewoon de minimale verhuiskosten vergoeding vragen en het daarbij laten.
Meer ga je toch niet krijgen, blijkbaar zit er niet echt veel poen meer in die hoek heen voor minder is hij toch niet klaar bij de rechter + advocaatskosten.
Het belangrijkste is dus tijd vragen om een kamer te vinden. Het is in elk geval positief dat er "gesproken" wordt.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:58 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb een onderbouwing van de kosten opgesteld en doorgestuurd. Het is bij elkaar opgeteld een groot bedrag geworden. Meer dan de verhuurder zal willen betalen, als hij al zou willen betalen. De onderhandeling kan daarom alsnog nadelig uitpakken, als ik niet al zijn leugens wil betwisten voor de rechter.
Ik heb nog geen vervangende woonruimte. Ik ben voor verschillende kamers afgewezen. Ik maak kans op een zelfstandige woonruimte, maar dat is long shot. Het ziet er naar uit dat ik behoorlijk tegen mijn zin in zal moeten verhuizen.
En je woont dus nog op je kamer? Je hebt iig ballenquote:Op maandag 20 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:
[...]
De afgelopen weken ben ik met rust gelaten door de verhuurder. Op advies van mijn advocaat heb ik gewacht tot de verhuurder met een voorstel zou komen, omdat het vermoeden bestond dat hij zelf een advocaat in zou schakelen.
[…]
Ik meende dat je behoorlijk tegen je zin in je huidige woning nog betrok?quote:Op maandag 20 juli 2015 14:58 schreef Drieklank het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik behoorlijk tegen mijn zin in zal moeten verhuizen.
quote:Op maandag 20 juli 2015 22:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik meende dat je behoorlijk tegen je zin in je huidige woning nog betrok?
Nee maar het ene sluit het andere uit. Het klinkt nu alsof TS er juist graag wil blijven wonen.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:27 schreef defineaz het volgende:
[..]verhuizen of bij een stelletje tokkies die je leven zuur maken wonen is allebei niet echt ideaal toch?
Dat is de verhuiskosten vergoeding. En we zijn hier niet in Amerika. Ik denk dat je het deksel behoorlijk op je neus gaat krijgen voor alle kosten die je niet kan aandragen als zijnde gemaakt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:21 schreef Drieklank het volgende:
Dan heb ik het nog niet over de vergoeding voor het ontbinden van het contract en het leed dat mij is aangedaan.
Ehm nee. De verhuurder wilde ts al een maand of 2 geleden gewoon op straat zetten en vervolgens gewoon het huis verkopen. De verhuurder heeft kosten moeten maken en als de zaak wordt verloren ook nog een bedrag moeten betalen aan ts.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:00 schreef VeX- het volgende:
Uiteindelijk heeft de verhuurder dus toch 'gewonnen' aangezien hij het huis straks voor een veel groter bedrag kan verkopen dan als je er nog in zit.
Best een beetje jammer maar het was vechten tegen de bierkaai.
De verhuurder is onder een contract voor onbepaalde tijd uitgekomen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:37 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ehm nee. De verhuurder wilde ts al een maand of 2 geleden gewoon op straat zetten en vervolgens gewoon het huis verkopen. De verhuurder heeft kosten moeten maken en als de zaak wordt verloren ook nog een bedrag moeten betalen aan ts.
Daarnaast is er aangifte gedaan van huisvredebreuk, al wordt daar waarschijnlijk niks mee gedaan.
Mijn vriendin heeft een tijdje in een woongroep gewoond. Die heb je in allerlei vormen en maten. Deze werd uitgebaat door een woningbouw coöperatie, en de doelgroep was afgestudeerden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:21 schreef Drieklank het volgende:
Zie dat soort mensen nog maar eens te vinden.
Wijze woorden,mooi gesproken !quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:44 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een tijdje in een woongroep gewoond. Die heb je in allerlei vormen en maten. Deze werd uitgebaat door een woningbouw coöperatie, en de doelgroep was afgestudeerden.
Je hoefde niet supersociaal te zijn. Sommige mensen aten gezamenlijk, sommigen niet, sommigen soms.
Het was een gemengd huis, monumentaal pand met ca. 7 kamers met twee grote badkamers en drie toiletten. Zoals je kunt verwachten, was de huur zeer betaalbaar.
http://www.woongroep.net lijkt me een aardige site, en wellicht zijn er meer wat dat betreft.
En TS, er zijn genoeg mensen die introvert zijn maar wel prettig vinden om gezamenlijk te wonen, hoor. Je bent echt niet de enige. In voorgaande topics stonden van die achterlijke antwoorden zoals "wat doe je daar nog als je achterin de 20 bent" maar dat commentaar komt van mensen die geen flauw benul hebben dat er nog meer gradaties zitten tussen een studentenkamer en een rijtjeshuis-met-2,1-kind-en-een-Volkswagen-Fox.
Voorlopig zit ts er nog.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:08 schreef VeX- het volgende:
[..]
De verhuurder is onder een contract voor onbepaalde tijd uitgekomen.
De verliezen die hij evt maakt om TS eruit te zetten vallen in het niet met de verliezen die hij had gemaakt als TS erin was gebleven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |