In Amsterdam wellicht.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De rest kwam uit de algemene middelen. Daarom moesten particulier verzekerden ook in dat kutsysteem. Die moesten het betalen. Biertje koste een knaak GS.
Toch ruim 10% van je besteedbaar inkomen.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Fl 1500 per jaar voor twee personen en niets op je loonstrook.
Ik kocht biertjes toen jij nog aan de tiet hing. Geloof me toen het ziekenfonds voor iedereen verplicht werd betaalde je een knaak voor een biertje in de kroeg en 3,50 in een dancing.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Amsterdam wellicht.
Een knaak, dat waren echt vierdaagseprijzen.
Ik kan nog herinneren dat ik 26 gulden betaalde voor mijn ziektekostenverzekering, nu is dat inmiddels 344 gulden als ik het terug reken..quote:Op maandag 27 juli 2015 19:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kocht biertjes toen jij nog aan de tiet hing. Geloof me toen het ziekenfonds voor iedereen verplicht werd betaalde je een knaak voor een biertje in de kroeg en 3,50 in een dancing.
Verplicht? Was dat 2006?quote:Op maandag 27 juli 2015 19:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kocht biertjes toen jij nog aan de tiet hing. Geloof me toen het ziekenfonds voor iedereen verplicht werd betaalde je een knaak voor een biertje in de kroeg en 3,50 in een dancing.
Even rekenen... We geven 100 miljard per jaar uit aan zorg. Dat is afgerond 1000 euro per maand per voltijd werkende Nederlander. Dat is zeg 2 iPhones per maand. Een gemiddelde iPhone-gebruiker zal er misschien 2 jaar mee doen. Als jij ervoor wil kiezen om dat telefoontje ook af te pakken, kunnen we 2% meer uitgeven aan zorg. Dat is de verhouding! Zorg kost nu al 50 keer zo veel als de duurste telefoon!quote:Op maandag 27 juli 2015 18:20 schreef Noordsestern het volgende:
Het is gewoon een keuze die gemaakt wordt. Die kán ten koste van die leraar gaan. Maar we kunnen er met zijn allen net zo goed voor kiezen om die ten koste van al die I-phones of weekendje weg te laten gaan.. Het is maar wat je belangrijk vindt..
Kijk ook nog even op je loonstrook voor het inkomensafhankelijke deel.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:07 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik kan nog herinneren dat ik 26 gulden betaalde voor mijn ziektekostenverzekering, nu is dat inmiddels 344 gulden als ik het terug reken..
Valt best mee als je het zo leest.
Mooie woordkeuze weer.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Er werken nu al 1.4 miljoen mensen in de zorg. Hoeveel meer middelen wil jij besteden aan het rekken van de lijdensweg van mensen?
Toen was er nog een werkgeversdeel welk ik mocht meetellen bij mijn hoe heet het, drempelinkomen dacht ik dat het was?quote:Op maandag 27 juli 2015 18:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De rest kwam uit de algemene middelen. Daarom moesten particulier verzekerden ook in dat kutsysteem. Die moesten het betalen. Biertje koste een knaak GS.
Yep vrijwillig verplicht dus, ik dacht dat als men zich zelf verzekerde men goedkoper uit was in die tijd als verplicht, het werkgeversdeel kwam dan immers bij mijn inkomen toch?quote:
Tel eens alles bij elkaar op wat je toen betaalde, werkgeversdeel, betaalde je geloof ik alleen belasting over, dan was er nog het werknemersdeel en dan was er de aanvullende dus eigenlijk alleen het deel wat je zag.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:07 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik kan nog herinneren dat ik 26 gulden betaalde voor mijn ziektekostenverzekering, nu is dat inmiddels 344 gulden als ik het terug reken..
Valt best mee als je het zo leest.
Het guldentijdperk uit 2006 kan ik me niet herinneren.quote:
Het is juist hard genivelleerd. Ze moeten juist gaan denivelleren. Gewoon particulier met uitgebreide zorg en ziekenfonds met basale dingen. Houd de geldstromen los van elkaar. Ik leef gezond en betaal voor de bankhangende rokende McDonalds vreters. Ik vind het niet erg om te betalen voor de zorg van anderen, maar wel als de ziekte verwijtbaar is. Natuurlijk mag je leven zoals je zelf wilt, maar laat anderen hier dan niet voor betalen stelletjes aso's.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:36 schreef Klopkoek het volgende:
Het oude zorgsysteem was veel beter. Vervolgens kwam dan de grote denivelleringsoperatie van Hoogervorst en zijn VVD vrienden.
Dat is feitelijk wat er ook is gebeurd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:35 schreef ssebass het volgende:
[..]
Het is juist hard genivelleerd. Ze moeten juist gaan denivelleren.
Tsja, waar leg je de grens. Hogere inkomens doen graag aan belastingvrij cocaine snuiven bijvoorbeeld. Of roekeloos rijgedrag en andere risicovolle 'thrills'.quote:Natuurlijk mag je leven zoals je zelf wilt, maar laat anderen hier dan niet voor betalen stelletjes aso's.
Onmogelijk te weten, aangezien in dat oude systeem amper werd vastgelegd wat er daadwerkelijk werd uitgevoerd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:36 schreef Klopkoek het volgende:
Het oude zorgsysteem was veel beter. Vervolgens kwam dan de grote denivelleringsoperatie van Hoogervorst en zijn VVD vrienden.
Dat is verre van 'onmogelijk' en verder zijn de kosten/uitgaven er met de loop der jaren niet inzichtelijker en transparanter op geworden, zegt o.a. de Algemene Rekenkamer. De minister weet het zelf allemaal niet meer.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:56 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Onmogelijk te weten, aangezien in dat oude systeem amper werd vastgelegd wat er daadwerkelijk werd uitgevoerd.
Een grove leugen. Alles wordt tegenwoordig vastgelegd, tot ongenoegen van de gemiddelde arts.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is verre van 'onmogelijk' en verder zijn de kosten/uitgaven er met de loop der jaren niet inzichtelijker en transparanter op geworden, zegt o.a. de Algemene Rekenkamer. De minister weet het zelf allemaal niet meer.
Dat is sws onzin.quote:
Klopkoek heeft wel gelijk in deze, ik zat er zelf bij de laatste keer toen de Algemene Rekenkamer rapporteerde over de kosten in de zorg en de conclusie was een beetje dat ze er helemaal niets van snappen omdat het praktisch niet te controleren valt, maar dat het wel licht is verbeterd de laatste jaren omdat Schippers het een belangrijk issue vindt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:07 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Een grove leugen. Alles wordt tegenwoordig vastgelegd, tot ongenoegen van de gemiddelde arts.
De zorg is nogal omvangrijk ja. Niet zo gek aangezien er honderd miljard in verdwijnt. Maar het blijft een leugen dat het vroeger allemaal zo inzichtelijk was. Vroeger werd er een fractie van het huidige vastgelegd. Nu weten we meer dan vroeger.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:36 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Klopkoek heeft wel gelijk in deze, ik zat er zelf bij de laatste keer toen de Algemene Rekenkamer rapporteerde over de kosten in de zorg en de conclusie was een beetje dat ze er helemaal niets van snappen omdat het praktisch niet te controleren valt, maar dat het wel licht is verbeterd de laatste jaren omdat Schippers het een belangrijk issue vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |