Ik vind Sofia Coppola sowieso wel redelijk briljant als het gaat om de muziekkeuzes die ze maakt. In al haar films is de muziek zo'n belangrijk onderdeel van het verhaal door de sfeer en emoties die ermee wordt opgeroepen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Dankzij dit topic ook maar eens lost in translation gekeken en inderdaad een erg gave film over hoe ontheemd je kunt zijn in een vreemd land. Het weet dat gevoel erg goed neer te zetten....
En natuurlijk die soundtrack![]()
![]()
Ik vond hem vanaf de openingsscene meteen al tof. Maar misschien is het gewoon geen film voor jou.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:10 schreef Apotheose het volgende:
@ JDx groot schermMaar misschien moet ik gewoon even doorzetten. ik hou er gewoon meer van dat een film je meteen pakt en niet dat je een uur moet wachten
"De oude man" is Jared Leto met een lading makeup.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:56 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mr. Nobody
[ afbeelding ]
Drama / Fantasy
141 minuten
2092. De 117-jarige Nemo Nobody is de oudste man op aarde en de laatste sterfelijke persoon in een wereld waar iedereen eeuwig leeft. De enige vraag die hem achtervolgt, is of hij het juiste leven heeft geleid, de juiste vrouw heeft bemind. Als kleine jongen staat hij voor een onmogelijke keuze: stapt hij op de trein met zijn moeder of blijft hij achter bij zijn vader. Eén keuze, maar met heel verschillende levens tot gevolg. De film volgt Nemo tijdens al zijn verschillende levens, of ze nu droom of werkelijkheid zijn...
Deze film is een klein beetje futuristisch maar niet te erg. Gelukkig maar want daar houd ik ook niet zo van. Wel laat deze film erg goed zien hoe moeilijk een keuze maken kan zijn en wat voor invloed een bepaalde keuze op je verdere leven kan hebben. Een minpunt vond ik wel de oude man. Ik snap dat het nodig is voor deze film maar ik kijk niet graag naar hele oude mannen in een film.Ik vond het verder een erg mooie film. Een film die nog een tijdje door je hoofd blijft spoken.
Mijn cijfer: 8.5
IMDb cijfer: 7.9
Vond deze wel leuk destijds hahaquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:56 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mr. Nobody
[ afbeelding ]
Drama / Fantasy
141 minuten
2092. De 117-jarige Nemo Nobody is de oudste man op aarde en de laatste sterfelijke persoon in een wereld waar iedereen eeuwig leeft. De enige vraag die hem achtervolgt, is of hij het juiste leven heeft geleid, de juiste vrouw heeft bemind. Als kleine jongen staat hij voor een onmogelijke keuze: stapt hij op de trein met zijn moeder of blijft hij achter bij zijn vader. Eén keuze, maar met heel verschillende levens tot gevolg. De film volgt Nemo tijdens al zijn verschillende levens, of ze nu droom of werkelijkheid zijn...
Deze film is een klein beetje futuristisch maar niet te erg. Gelukkig maar want daar houd ik ook niet zo van. Wel laat deze film erg goed zien hoe moeilijk een keuze maken kan zijn en wat voor invloed een bepaalde keuze op je verdere leven kan hebben. Een minpunt vond ik wel de oude man. Ik snap dat het nodig is voor deze film maar ik kijk niet graag naar hele oude mannen in een film.Ik vond het verder een erg mooie film. Een film die nog een tijdje door je hoofd blijft spoken.
Mijn cijfer: 8.5
IMDb cijfer: 7.9
Schommelde tussen een 7 en een 8, het had z'n mooie momenten, maar ook mindere.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:33 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
The age of Adaline
verhaal:
De 29-jarige hoofdpersoon Adaline Bowman (Blake Lively) wordt door een wonderlijke speling der natuur niet meer ouder. Dit gaat natuurlijk opvallen, en nadat de FBI bijna Adaline’s geheim ontdekt, besluit ze onder te duiken. Door telkens van gedaante te wisselen kan ze zo’n tachtig jaar doorleven - ondanks de aanhoudende sensatiezucht van journalisten en de achterdocht van de FBI. Pas als Adaline de charmante filantroop Ellis Jones (Michiel Huisman) tegen het lijf loopt, kan ze niet langer weglopen. Een rol als oude vlam van de hoofdpersoon is weggelegd voor Harrison Ford.
ervaren:
Blake Lively is nou niet een actrice waarvan je hoge acteer prestaties hebt als het gaat om kwaliteitsfilms. Maar in deze film laat ze zich van haar beste kant zien en draagt ze ook de film heel mooi. In de basis komt het er op neer dat zij diep in haar hart niet blij is met haar als maar voortdurende jeugdige leeftijd maar uiteindelijk wel de rust zal vinden waar ze zo lang naar gehoopt had.
In de media is de film door allerlei recensenten neergezet als slap en oninteressant en hooguit 2 sterren. Ik deel die mening niet en beschouw het als een mooie,deels romantische film die je in goed gezelschap zeker gaat bekoren omdat de film vrouwen ook erg zal aanspreken.
8 / 10
Slap en oninteressant dekte de lading voor mij wel. Huisman was prima maar Blake Lively is zo saai..onsympathiek karakter ook hier. En zo'n jonge vrouw dan als oude vrouw laten praten..tja.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Schommelde tussen een 7 en een 8, het had z'n mooie momenten, maar ook mindere.
7.
Maar... Rosie Huntington-Whiteleyquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:46 schreef Zapata het volgende:
Mad Max Fury Road
Ik geef het een 6 omdat ik de film heb uitgezien.
Alles flut behalve dat er veel jaren 70 Mad Max 2 voertuigen inzitten.
Idioot verhaal. Geen opbouw. Geen band met de spelers.
Alleen maar actie wat steeds hetzelfde is. Geen spanning.
Max vergeet soms hoe hij moet praten. En kan soms supersnel bewegen met zijn gammele poot.
Over the top onrealistische actie. Oneindige benzine, eten en water.
En de vijanden zijn gewoon mannen met ontbloot lijf, kale kop en wit. Ook niet bijster inspirerend.
Ik heb me bedacht, ik geef het een 4.
lekker wijf.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar het hele concept is natuurlijk onzinnig. Geef je daaraan over, en dan is het een prima popcorn-film. Paar momenten met blaartrekkende cgiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar over het algemeen prima.
Na Guardians of the Galaxy laat Pratt (al krijgt hij hier minder ruimte) weer zien een prima deadpan action hero te zijn. Schijnt ook in de running te zijn voor een eventuele verjonging van Indiana Jones, en dat zie ik hem wel doen.
Bryce Dallas Howard... tsja... zoals altijd heeft ze ook hier een kunstkop, en ik vind het niet om aan te zien.
IMDb 7.3
V.: 8-
V.Ja inderdaad, V. ja.
Die TV staat echt veel te ver weg.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Vond deze wel leuk destijds haha
[ afbeelding ]
En wat vond je ervan?quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:05 schreef Karzai het volgende:
28 days later weer eens gekeken, beetje gebaseerd op de ouwe day of the triffids. De mensheid wordt getroffen door een virus en veranderen in bloeddorstige zombies een aantal mensen probeert in deze wereld te overleven
[ afbeelding ]
Beste film van het jaar een 4 gevenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:46 schreef Zapata het volgende:
Mad Max Fury Road
Ik geef het een 6 omdat ik de film heb uitgezien.
Alles flut behalve dat er veel jaren 70 Mad Max 2 voertuigen inzitten.
Idioot verhaal. Geen opbouw. Geen band met de spelers.
Alleen maar actie wat steeds hetzelfde is. Geen spanning.
Max vergeet soms hoe hij moet praten. En kan soms supersnel bewegen met zijn gammele poot.
Over the top onrealistische actie. Oneindige benzine, eten en water.
En de vijanden zijn gewoon mannen met ontbloot lijf, kale kop en wit. Ook niet bijster inspirerend.
Ik heb me bedacht, ik geef het een 4.
Ik beaam dit. Al komen er dit jaar nog erg veel films waar ik ontzettend naar uitkijk.quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:44 schreef Deckard het volgende:
[..]
Beste film van het jaar een 4 geven
Wat een malloot ben je.
Beste film vh jaar zegt niks, er komt alleen nog maar troep uit.quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:44 schreef Deckard het volgende:
[..]
Beste film van het jaar een 4 geven
Wat een malloot ben je.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:48 schreef Zapata het volgende:
[..]
Beste film vh jaar zegt niks, er komt alleen nog maar troep uit.
Geen idee wat ik hier op moet zeggen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:48 schreef Zapata het volgende:
[..]
Dat gaat me wat ver.quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:48 schreef Zapata het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |