abonnement Unibet Coolblue
pi_154896832
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:12 schreef Geerd het volgende:
Vannacht gekeken !

We Still Kill the Old Way (2014) - IMDb

[ afbeelding ]

Flauwe humor veel actie, heb nu al zin in de films van wat ze vroeger deden, en het nieuwe plannetje.

Gewoon een 8
Gewoon een 8 nog wel!
pi_154896865
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:36 schreef Cikx het volgende:

[..]

Gewoon een 8 nog wel!
Vond goeie shit
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:43:34 #128
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_154897036
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kingsman: The Secret Service

Misschien dat ik er met verkeerde verwachtingen naar ben gaan kijken. Misschien dat ik inmiddels niet meer de target audience ben van dit soort films. Misschien heb ik gewoon geen verstand van films. Op iMDb krijgt deze film bijna een 8. Daarmee schurk je angstaanjagend dicht tegen de top 250 aan. Niet dat dit alles zegt, maar soit. Ik vond het geen 8 waard. Ook geen 7. Een 6 zit wat mij betreft dichterbij hoe ik het heb ervaren. En nu zal ik maar een spoiler-tag gebruiken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgaande op de titel met dubbele punt neem ik aan dat ze nog wel een paar delen zullen maken zolang het geld blijft opbrengen. Die kan ik dan in ieder geval rustig overslaan.

iMDb: 7.9
Ik: 5.9 (doe ik lekker ook een .9 :P )
Ik deel je mening. Ik vond het een heel pretentieus opgezette afgelikte (zogenaamd) hippe superactiecomedy. Eigenlijk vond ik het simpelweg een triest drama. Ik zou hem normaal gezien een 6 geven, maar krijgt een extra strafpunt voor het in de strot gestampte hippe BS.

Hetzelfde geldt voor Mad Max 2015. 8.4 krijgt die zooi op IMDB 8)7 8)7 Ik besef wel dat de massa dom is, maar ik voel me nu wel heel alleen deze aardkloot. Na het zien van deze besef ik dat de eerste Mad Max ook helemaal geen 2e kijkbeurt meer wil geven

Verhaal en debiele personages 3/10 , beelden 8/10, geeft een 5.5
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_154899801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

Vond goeie shit
Ah oké. Viel me gewoon op dat tegenwoordig dat een 6 als slecht wordt opgevat, terwijl het toch voldoende is en een 8 gewoon normaal is. :P

quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:43 schreef misteriks het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor Mad Max 2015. 8.4 krijgt die zooi op IMDB 8)7 8)7 Ik besef wel dat de massa dom is, maar ik voel me nu wel heel alleen deze aardkloot. Na het zien van deze besef ik dat de eerste Mad Max ook helemaal geen 2e kijkbeurt meer wil geven

Verhaal en debiele personages 3/10 , beelden 8/10, geeft een 5.5
Heeft niks met intelligentie te maken, puur een kwestie van smaak. Geef de film zelf een 9, aangezien ik de wereld en personages juist fantastisch vind (ben een groot fan van fictionele post-apocalyptische werelden). Verder ziet het er geweldig uit met cinematografie waar menig actiefilm van tegenwoordig van kan leren. Ook het verhaal vind ik niet zo 'dun' als veel mensen het doen voorkomen. Er is weinig dialoog, maar veel wordt verteld met beelden en non-verbale communicatie. Wat dat betreft wordt niet alles tot in de details uitgelegd en veel wordt aan de verbeelding overgelaten, waardoor je er naderhand een eigen invulling aan kan geven. Dat kan ik erg waarderen.

Eigenlijk zou Iedereen van te voren deze foto moeten zien en als je dat niet tof vindt, ga je de film ook niets aan vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154899972
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:25 schreef Cikx het volgende:
Eigenlijk zou Iedereen van te voren deze foto moeten zien en als je dat niet tof vindt, ga je de film ook niets aan vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vind de foto tof maar de film matig :P te weinig verhaal.
Wie dit leest is hek.
pi_154900255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:25 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ah oké. Viel me gewoon op dat tegenwoordig dat een 6 als slecht wordt opgevat, terwijl het toch voldoende is en een 8 gewoon normaal is. :P

[..]

Heeft niks met intelligentie te maken, puur een kwestie van smaak. Geef de film zelf een 9, aangezien ik de wereld en personages juist fantastisch vind (ben een groot fan van fictionele post-apocalyptische werelden). Verder ziet het er geweldig uit met cinematografie waar menig actiefilm van tegenwoordig van kan leren. Ook het verhaal vind ik niet zo 'dun' als veel mensen het doen voorkomen. Er is weinig dialoog, maar veel wordt verteld met beelden en non-verbale communicatie. Wat dat betreft wordt niet alles tot in de details uitgelegd en veel wordt aan de verbeelding overgelaten, waardoor je er naderhand een eigen invulling aan kan geven. Dat kan ik erg waarderen.

Eigenlijk zou Iedereen van te voren deze foto moeten zien en als je dat niet tof vindt, ga je de film ook niets aan vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de film redelijk, een 7, maar die gitaardude achterlijk en onnodig.

Qua cijfers zie ik het altijd als:
5: onvoldoende
6: voldoende
7: redelijk/gewoon
8: goed/aanrader (opvallend beter dan de gemiddelde film)
9: geweldig (must see)
10: onmogelijk, maar ik rond exceptioneel, een 9,5 wel af naar 10 op IMDb

1,2,3,4 zijn vaak zwaar onvoldoende voortijdig uitgezet, ligt eraan hoe erg ik het haatte en irriant vond.

Ooit een tooltje gemaakt, die wel leuk is om te proberen: http://jdx.nl/movierate.php

quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:43 schreef misteriks het volgende:

[..]

Ik deel je mening. Ik vond het een heel pretentieus opgezette afgelikte (zogenaamd) hippe superactiecomedy. Eigenlijk vond ik het simpelweg een triest drama. Ik zou hem normaal gezien een 6 geven, maar krijgt een extra strafpunt voor het in de strot gestampte hippe BS.

Hetzelfde geldt voor Mad Max 2015. 8.4 krijgt die zooi op IMDB 8)7 8)7 Ik besef wel dat de massa dom is, maar ik voel me nu wel heel alleen deze aardkloot. Na het zien van deze besef ik dat de eerste Mad Max ook helemaal geen 2e kijkbeurt meer wil geven

Verhaal en debiele personages 3/10 , beelden 8/10, geeft een 5.5
Ik deel z'n mening en uitleg ook, maar geef hem een 5, vind het niet voldoende.
pi_154911839
Jurrasic World

Eerste deel van de film begint leuk en boeit.
Tweede deel daarentegen .....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks dat, toch 7/10
pi_154915590
Admiral, Roaring Currents (2014)
alt titel: Myeong-Ryang



Zuid-Korea
Oorlog
126 minuten

geregisseerd door Han-min Kim
met Min-sik Choi, Ryu Seung-Ryong en Ku Jin

1597. De Joseon dynastie kreunt al zes jaar onder de Japanse aanvallen. Wanneer de natie geconfronteerd wordt met de mogelijkheid van het verlies als de Japanse militairen onbevreesd naar de hoofdstad oprukken, wordt admiraal Yi herbenoemd als hoofd van de oorlogsvloot. Hij verzamelt een groep sterke soldaten om het land te verdedigen tegen de Japanse aanvallers. De Japanse generaal Kurushima, berucht om zijn wrede persoonlijkheid en slimme strategieën, reageert door het vernietigen van Joseon's laatste hoop, het 'Schildpadschip'. Met slechts 12 oorlogsschepen en een leger van dubieuze soldaten, moet admiraal Yi het nu opnemen tegen 330 Japanse slagschepen in de 'Slag van Myeong-Nyang'.

Wat een epische film! De film komt een beetje traag op gang met hier en daar wat actie maar vanaf de zeeslagen word je getrakteerd op een fantastisch schouwspel! Mooie maar ook heftige scènes, kundig in beeld gebracht, hier en daar emotionele en heroïsche momenten. Historisch zal t mss niet helemaal kloppen maar ze zullen er ook niet ver vanaf hebben gezeten
Het is een beetje de Koreaanse versie van Michiel de Ruyter
.

IMDB 7.1/10
Ik 8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 05-08-2015 09:21:55 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_154915672
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:36 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Dragon Blade (2015) (alt titel: Tian Jiang Xiong Shi )

[ afbeelding ]

De Romeinse generaal Lucius (Cusack) leidt een legioen China binnen. Hij wordt achterna gezeten door een leger van 10.000 soldaten, onder aanvoering van de machtswellusteling Tiberius (Brody), die de Romeinse consul Crassus heeft vermoord. Lucius wordt te hulp geschoten door een Chinese commandant (Chan) die de westerse regionen bewaakt. Ze slaan de handen ineen om de grens en de onafhankelijkheid van het Chinese rijk te handhaven.

De nieuwe film met Jackie Chan. Deze film is episch, groots....
Mooie beelden, spectaculaire martial arts, drama, emotionele momenten, harde momenten, hier en daar wat humor. De film begint meteen in t begin met een hoop actie, dan heb je een half uur die mss een beetje kan vervelen maar daarna bouwt de film verder op tot het einde met een hoop spectaculaire actie, massive battles. Een thema dat ik heel mooi vond uitgedragen in deze film was 'vriendschap'. Mooi einde van de film


IMDB 6.3/10
Ik 8/10
Deze film overigens in een week tijd 3 keer gezien (met verschillende mensen). de derde keer heb ik m voor iemand opgezet met de bedoeling zelf iets anders te doen maar ik kon t niet laten om mee te kijken :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_154968820
The Theory of Everything



Drama / Romantiek
123 minuten

De film vertelt het verhaal over de beroemde natuurkundige Stephen Hawking. Het verhaal centreert zich om Hawkings vroege jaren op de Universiteit van Cambridge waar hij verliefd wordt op de arts-studente Jane, waar hij later mee trouwt. Net na het huwelijk wordt bij Hawking ALS, een ongeneeslijke spierziekte, gediagnosticeerd.

Wat is dit een ongelooflijk mooie film!! Van te voren wist ik weinig over Stephen Hawking. Ik wist dat hij in een rolstoel zat maar ik wist niet precies waar hij nou bekend om was :@ Dit is niet een erg snelle film en als je van pure actie houdt kun je deze zeker overslaan. Deze film hield mij zo'n beetje vanaf het begin direct in zijn greep. En ik werd dan ook geen moment afgeleid.

Het acteerwerk verdient ook zeker een compliment. Stephan Hawking is ongelooflijk goed geacteerd maar ook wat kleiner details zoals dat hij in een zaal gaat zitten en dat de mensen eromheen een beetje vies gaan kijken van 'wat moet hij nou weer hier.'

Kortom deze film is mijn top 5 binnen gekomen.

Mijn cijfer: 9
IMDb: 7.8


Birdman



Komedie / Drama
119 minuten

Een aan lager wal geraakte acteur die ooit een iconische superheld speelde, probeert zijn carrière weer nieuw leven in te blazen met behulp van een Broadway-toneelstuk, gebaseerd op een verhaal van Raymond Carver. Zijn plan komt echter in gevaar door het enorme ego van zijn hoofdrolspeler. Daarnaast heeft hij ook nog eens zorgen binnen de familie, wat het geheel er niet veel makkelijker op maakt.

Deze film pakte mij eigenlijk geen moment en kon mij weinig boeien. Na een tijdje ondertussen ook wat andere dingen op de laptop gedaan met de film ernaast. Wel afgekeken. Het kan ook zijn dat het mijn type film niet is. Het einde van de film vond ik ook erg apart [spoiler] Het einde staat eigenlijk in contrast met de rest van de film vond ik. Waar in de rest van de film zijn 'gave' om voorwerpen te laten zweven of zichzelf uiteindelijk nep is, zweeft hij bij het einde wel vrolijk uit het raam waarschijnlijk. Tenminste dat is wat ik ervan op maakte omdat zijn dochter omhoog keek en lachte.[/spoiler]
Ik wil de film geen onvoldoende geven want ik heb hem wel uitgekeken. Het is alleen niet het soort film waar ik graag naar kijk.

Mijn cijfer:6
IMDb cijfer: 7.9
pi_154971817
Child 44

Er zal wel weer commentaar komen dat het niks is, maar ik vond hem geweldig :+


Een idealistische pro-Stalin veiligheidsfunctionaris besluit om een reeks kindermoorden te onderzoeken, in een land waar dit soort misdaden zogenaamd niet voorkomen. De staat wil niets weten van het bestaan van een kindermoordenaar, laat staan een seriemoordenaar. Hij wordt dan ook gedegradeerd en verbannen maar besluit, met de hulp van zijn vrouw, de zaak te blijven onderzoeken.

http://www.moviemeter.nl/film/97014

ik kan niet altijd een 10 geven, maar vond het een indrukwekkende film.
pi_154972884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:34 schreef JDx het volgende:

[..]

Op je laptop met laptop speakers of op een 55" LED TV met goed geluid? Deze film kan je denk ik niet kijken op een klein schermpje met kutgeluid, dan mist het zijn grootste charme, gezien het verhaal niet de film maakt.
Niet mee eens, ik keek hem op de laptop in bed en hij klom alsnog regelrecht mijn top 10 allertijden in.
(Y)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:23:48 #138
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_155000818
Weeds - Season 5
Het vijfde seizoen gaat, nog meer dan het vierde, niet meer zo zeer om de drugsdealende kant van Nancy en de familie maar meer om de familie sores waar ze nu mee te maken heeft. Soms gaat het iets te ver over de top maar vooral door de komische verhaallijn van Dean en Doug is er ook nog genoeg te lachen. En Shane steelt dit seizoen de show als volop puberend gozertje.

7,7/10

Weeds - Season 6
Helaas een iets minder seizoen waarin de avonturen van de familie die on the road is toch echt te ver gaat. Het is te belachelijk en allemaal te ver gezocht. Er zitten wel wat grappige momenten in en richting het einde van het seizoen wordt het ook wel wat beter maar deze haalt het zeker niet bij de rest van de reeks.
Eén van de zwakste seizoenen tot nu toe.

6,5/10

Inside Out
Na een aantal mindere jaren met voornamelijk sequels a la Cars 2 en Monsters University (die overigens lang niet slecht was maar zeker niet het niveau van de andere Pixars haalde) gaat Pixar weer terug naar waar ze zo goed in zijn en waar ze bekend mee zijn geworden: het maken van films met mooie karakters die centraal staan in een origineel verhaal dat voorzien is van humor en emotie.
Pete Docter, het brein achter de originele Monsters Inc.en Up, laat ons zien waarom Pixar ook al weer zo geliefd is bij een groot publiek.

Vanaf haar geboorte volgen we Riley, een meisje dat met haar ouders in het koude Minnesota woont en daar dolgelukkig is met haar vrienden en ouders. Totdat haar vader een nieuwe baan krijgt, ver weg in San Francisco. Dat maakt haar allerminst gelukkig en ze gaat zich steeds ongelukkiger voelen in haar nieuwe woonplaats.
Op zich is dit niet zo`n interessant verhaal,ware het niet dat het door een studio is gemaakt die speelgoed poppen liet praten en Monsters niet eng maar schattig liet zijn. En dus zien we niet het gewone verhaal maar volgen we het vanuit het hoofd van Riley, dat bestuurd wordt door haar emoties Joy, Fear, Anger, Disgust en Sadness. Zij zien wat Riley ziet en beslissen hoe ze zich voelt en wat ze doet. Natuurlijk kunnen ze niet zo goed met elkaar opschieten en wilt iedere emotie zijn inbreng hebben in Riley`s leven. Met alle desastreuze gevolgen van dien...

Het knappe van de film is dat, naast het feit dat het op zo`n ontzettend originele manier verteld wordt, het zowel kinderen als volwassenen zal aanspreken. Voor kinderen zijn de leuke kleurrijke figuurtjes natuurlijk super en valt er genoeg te lachen. Volwassenen zal de diepere laag van het verhaal meer doen. Het achter laten van je vertrouwde omgeving, het opgroeien en volwassen worden, moeilijke beslissingen nemen. Het zijn punten die we allemaal wel herkennen en die van Inside Out een film maken die voor iedereen iets te bieden heeft.
Naast het goede verhaal is het ook een geweldig vermakelijke film, ook voor volwassenen.

Het doet deugt om eindelijk weer te kunnen zeggen dat Pixar terug is op het niveau van een jaar 10-15 geleden. Ondanks dat het een animatie film is, is Inside Out simpelweg één van de beste films van het jaar. Eentje om te koesteren, om keer op keer weer van te genieten en die zich zonder problemen kan meten met het beste dat de studio tot nu toe heeft gemaakt.

9,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 07-08-2015 23:55:29 ]
pi_155001545
Een fragmentje van Peter Buwalda in zomergasten van een kever. Deed me weer het kijken naar Microcosmos. Ooit in de bios gezien, Prachtige docu/film. Een regendruppel is de bom, Microcosmos: Le peuple de l'herbe (1996) - IMDb
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 07:39:56 #140
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155007550
Gooische Vrouwen II (2014) - IMDb

Met mijn teerbeminde zin in iets luchtigs. Vonden de serie ook leuk en de eerste film wel okee.
Viel mij, na de recensies, eigenlijk best mee. Sterker nog, vond hem leuker dan de eerste film.

Misschien komt het omdat ik in 't Gooi woon, en serieus dit soort types vrij vaak tegen kom :P

IMDb: 6
V.: 7

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_155011780


Rambo: First Blood Part II

🌟🌟🌟🌟

Blijft een leuke actiefilm.
pi_155023240


The Taking of Tiger Mountain (2014)
Het verhaal speelt zich af in het noordwesten van China in de winter van 1946. Er woedt een burgeroorlog tussen plunderende bandieten en de People's Liberation Front, die belast zijn met het neerhalen van de opstandelingen. De meest gevreesde bandiet is Lord Hawk die een leger heeft van duizenden commando's in het fort boven op Tiger Mountain. Ze zijn tot de tanden toe bewapend met wapens die werden achtergelaten door gevluchte Japanners. Tegenover Hawk staat de PLA Unit 203, een groep van circa 30 soldaten onder leiding van de idealistische Jianbo. In een laatste wanhopige poging Hawk te verslaan wordt Zirong Yang erop uit gestuurd om te infiltreren zodat hij geheime informatie van het bolwerk kan bemachtigen die gebruikt kan worden voor een aanvalsplan.

🌟🌟

Voor de moeite krijg deze film nog 2 sterren, maar wat een saaie film.. Ook weer veel te lange speeltijd, waardoor het kijken alleen nog maar minder plezierig wordt.
pi_155038898
John Wick (2014) - IMDb
Gezien wat lovende kritieken hoopte ik op een actiefilm met een speciaal randje, helaas kwam het voor mij niet verder dan de standaard actiefilm. En dan ook nog aan de ondergrens van een middelmatige actiefilm. Het zijn de bekende acteurs die het nog een beetje optrekken maar anders was het een onvoldoende.

IMDB: 7.2
Danos: 6.2
Even a broken clock is right twice a day.
pi_155040759
slow west

zoals de titel al zou vermoeden gaat de film vrij traag, maar ik vond hem wel okay.
maar zeker geen topper oid. 6,3

btw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en vanwege die mooie review van kolonelbroodje heb ik zoals zovelen hier lost in translation nog een keer gezien.

ik had altijd al fijne herinneringen aan die film, die ik toen ook heel goed vond.
hij was natuurlijk nog steeds goed, en ik was hele stukken vergeten blijkbaar. zoals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar niets verslaat die eerste keer dat je een goeie film ziet denk ik..

wel tof idd die mooie nadenk films zoals american beauty, lost in translation, bad weather, ex machina etc..
-edit: idd meer voor een nieuw topic, dit topic is voor reviews-

[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 09-08-2015 12:06:42 ]
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
pi_155041066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:34 schreef FANN het volgende:
Child 44

Er zal wel weer commentaar komen dat het niks is, maar ik vond hem geweldig :+


Een idealistische pro-Stalin veiligheidsfunctionaris besluit om een reeks kindermoorden te onderzoeken, in een land waar dit soort misdaden zogenaamd niet voorkomen. De staat wil niets weten van het bestaan van een kindermoordenaar, laat staan een seriemoordenaar. Hij wordt dan ook gedegradeerd en verbannen maar besluit, met de hulp van zijn vrouw, de zaak te blijven onderzoeken.

http://www.moviemeter.nl/film/97014

ik kan niet altijd een 10 geven, maar vond het een indrukwekkende film.
Ik heb de boeken gelezen en die bevielen mij zeer goed. Ik zal de film eens gaan kijken.
pi_155046821
Heb weer wat filmpjes gezien de afgelopen week.

Only God Forgives (2013)



De nieuwste Refn. Het verhaal stelt niet heel veel voor, Ryan Goslings broer wordt vermoord en zijn campy moeder vliegt daardoor over naar Bangkok en beveelt Gosling om wraak te nemen. Er zit wel veel symboliek in deze film, verwijzingen naar vergeving en God bijvoorbeeld zoals de titel misschien al laat suggereren. Ook zit er wel wat excessief geweld in deze film, kan ook niet anders met Refn natuurlijk, maar oi oi oi wat is het allemaal prachtig in beeld gebracht. De artsy shots met neon kleuren en tierlantijntjes zijn een genot voor het oog, dit in combinatie met een sfeervolle 80s score van Martinez zorgt voor een uitermate hypnotiserend geheel. Deze film is overigens niet voor iedereen weggelegd, gezien het extreem trage tempo en als je denkt dat Gosling in Drive al te weinig te vertellen had, ga je hier nog vies op je neus kijken.

IMDb: 5,7
Ik: 7

Bronson (2008)

Nog een Refn film, maar dit keer in biografisch werk over de Engelse crimineel Michael Peterson aka Charlie Bronson. In tegenstelling tot Only God Forgives is deze film erg donker en rauw. In deze film mis ik een soort boodschap of rode draad in het verhaal, want eigenlijk is het gewoon een opsomming van gebeurtenissen, waardoor het vrij oppervlakkig blijft. Tom Hardy vertolkt de rol van Bronson wel op fantastische wijze in deze film.

IMDb: 7,1
Ik: 6+

Under The Skin (2013)

Under The Skin is een low-budget arthouse film waarbij Scarlett Johansson ( :9~ ) een alien speelt die undercover op de aarde is om zo mannen te verleiden en in de val te lokken. Hierbij werden soms zelfs mannen in haar busje gelokt die hier geen weet van hadden en dus geen acteur waren. Ik had veel goede dingen over deze film gehoord en normaal ben ik wel fan van dit soort films. Het kon me echter niet bekoren, ik vond de film niet erg mooi (op de momenten dat Scarlett haar prooi te pakken heeft na, dit was erg stijlvol gedaan) en ook het verhaal maakte weinig indruk op me. Het was heel erg karig en bijna niks werd uitgelegd, toen ik na het bekijken van de film wat meer achtergrond informatie had gelezen werd alles een stuk duidelijker en interessanter, maar hier hadden ze wat mij betreft veel meer mee kunnen doen in de film. Veel recensenten die de film zagen vonden hem ontzettend spannend en zelfs eng, ik helaas niet en begon me na het eerste half uur dan ook te vervelen. Het tempo van de film hielp ook niet echt, 2 minuten lang naar een spiegel staren bijvoorbeeld kan al snel de verveling opwekken. Hoe erg ik deze film ook tof wou vinden, ik kwam er maar niet in.

IMDb: 6,3
Ik: 4,5

Spring Breakers (2012)



Deze controversiële film van Harmony Korine had ik al wel eens eerder geprobeerd te bekijken, maar toen had ik het na een half uurtje wel gezien. Had destijds verwacht dat het een licht filmpje zou worden, maar dat viel toen tegen aangezien de film een donkere vibe heeft. Maar goed, deze week er eens goed voor gaan zitten en heb dit keer wel degelijk genoten van Spring Breakers. Het gaat over een groepje van vier meiden dat op een niet al te legale manier geld bij elkaar spaart om op voorjaarsvakantie te kunnen.Daar loopt het op gegeven moment toch anders dan verwacht als ze rapper/crimineel Alien ontmoeten.
Als je door de huls van de expliciete beelden en oppervlakkige jongeren kan prikken, blijft er een waar kunststukje over. Op de eerste plaats is het prachtig gefilmd, dezelfde soort stijl als Only God Forgives; veel neonlicht en mooie contrasten wat betreft kleurgebruik. Daarnaast werkt ook de muziek erg goed, de feestscènes gaan vaak gepaard met vrij oppervlakkige Skrillex muziek, er zijn daarentegen ook stukken met hypnotiserende synth 80s muziek en zelfs Britney Spears komt eraan te pas in een geweldige scene. De tweede helft van de film is wel een stuk beter dan de eerste helft en dat komt vooral door James Franco die op geweldige wijze Alien neerzet, hij steelt wat mij betreft deze film. Deze film kijk je niet voor het verhaal (al blijft dit gelukkig wel verrassend en onvoorspelbaar), maar voor de audiovisuele ervaring.

IMDb: 5,3
Ik: 7+

It Follows (2014)

Het was alweer een tijdje geleden dat ik een echte horrorfilm had gezien, omdat ik klaar ben met alle cliché horrorverhalen die we al 100 keer hebben gezien. It Follows blaast echter nieuw leven in het horror genre, met een interessant plot en een verfrissende stijl. Deze film gaat over een 19-jarig meisje dat gevolgd wordt door ''it'', it kan de gedaante van elk persoon aannemen en volgt je tot je dood. De enige manier om ervan af te komen is door het over te dragen aan iemand anders door middel van geslachtsgemeenschap, als de laatste drager vermoord wordt gaat it weer af op de vorige drager, een vrij hardnekkige soa dus. :P Zoals ik al zei, een verfrissende film. De acteerprestaties waren goed, ook de score en cinematografie zaten perfect in elkaar.

IMDb: 6,9
Ik: 8-

Lost in Translation (2003)

Na veel lovende verhalen hier heb ik hem ondanks mijn milde aversie tegenover romantische films toch bekeken. Wat mij betreft een solide film met goed acteerwerk en een leuk plot, het gegeven van de cultuurshock werd erg goed neergezet. Verder zag de film er ook puik uit, waardoor ik toch weinig te klagen heb. Het werd voor mij alleen nooit exceptioneel goed, het keek allemaal wel lekker weg, maar ik werd nooit echt verrast of heel enthousiast over iets.

IMDb: 7,8
Ik: 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Cikx op 11-08-2015 15:26:23 ]
pi_155051270
Burke and Hare (2010)



Gebaseerd op het waargebeurde verhaal in 1928 waarin William Burke en William Hare in Edinburgh moorden pleegden en de lijken verkochten aan de lokale anatoom voor dissectie-lessen.
Maar dan in een donkere comedy verpakt.

Niet iets wat lang in je hoofd zal blijven hangen maar wel grappig.
Zeker ook door de vele bekende namen, ook veel Britten (Simon Pegg, Andy Serkis, Tom Wilkinson, Bill Bailey, Hugh Bonneville, Ronnie Corbett en de onlangs overleden Christopher Lee)
Was ook de eerste film geregisseerd door John Landis sinds jaren.
pi_155052025
Terminator Genisys



Wat een ramp van een film zeg :')

Actie is nog wel te pruimen en de nieuwe bad guy ook wel, maar het verhaal is te ruk voor woorden en dan het einde. Jammer genoeg komen er nog 2 van dit soort kaliber films, want de rechten waren duur en men zal het hoe dan ook terug willen verdienen door hele slechte schrijvers in dienst te nemen en de franchise uit te melken. Sorry, niet echt een recensie over de film, maar die moet je dus ook maar lekker zelf gaan kijken als je nieuwschierig bent. Het is wel vermakelijker dan Deel 3 en Salvation. Oja en Arnie was top!


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155164241
The Road Within (2014) - IMDb

Dramafilm met een vleugje komedie over een roadtrip met 3 jongeren: een met annorexia, een met smetvrees en een met Gilles de la Tourette.

Leuke film, erg goed geacteerd.

IMDb: 7/10
Ik: 7,5/10
Moeten zij weten
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:41:12 #150
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_155165071
Baramui paiteo (2004) - IMDb

Engelse titel: Fighter in the Wind.

Licht overdreven biografie van Mas Oyama (de oprichter van het Kyukushin Karate).

Best fijn filmpje, acteerwerk is niet geforceerd i.t.t. sommige andere Aziatische films. Gewoon goed verhaal en super actie scene's.

7,8/10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')