quote:Op zondag 19 juli 2015 11:44 schreef firefly3 het volgende:
Mark @markito0171
#Syria #Idlib: al Manar lies: (#Hezbollah TV) shows own dead fighters
on Tal Sheikh Khattab
[ afbeelding ]
Flyers gedropt in raqqa
[ afbeelding ]
Er zijn honderden barrelbombs op zabadani gevallen. Barrelbombs raken vooral burgers, niet de tunnels. Als Israel 1 precisie luchtaanval doet op de palestijnen, zit hezbollah en co al te janken. Assad is de grootste terrorist van dit moment.
Hoe kan je nou in godsnaam groepen die zich hebben aangesloten bij bloeddorstige machtsgeile moordende tuig met overeenkomende belangen 'eervol' noemen? Ongeacht welke religieuze / politieke affiliatie zij ook mogen hebben.quote:
Op wikipedia staat dat er tot 2014 al 5,000 / 6,000 barrelbombs zijn gebruikt. Alle mensenrechten organisaties en VN zeggen dat hierbij geen rekening gehouden wordt met de burgerbevolking en juist veel burgers geraakt worden.quote:Op zondag 19 juli 2015 14:56 schreef Geoffrey het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]![]()
In het nederlands heten ze "vatbommen". Zit nog steeds op die cijfers te wachten.. Die bullshit propaganda hebben we nu al gezien.
Dat is niet wat ik zei. jij zei:quote:Op zondag 19 juli 2015 15:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe kan je nou in godsnaam groepen die zich hebben aangesloten bij bloeddorstige machtsgeile moordende tuig met overeenkomende belangen 'eervol' noemen? Ongeacht welke religieuze / politieke affiliatie zij ook mogen hebben.
Als ze zich niet bij de terreurgroep voegen. Niet uit zijn op het uitmoorden van minderheden, maar uit noodzaak gezamenlijke acties uitvoeren om een nobel doel na te streven.. Waarom zou ik ze dan afrekenen op hun tijdelijke bondgenootschap?quote:Dus eigenlijk is er niet zoveel mis met de bondgenoten van ISIS/Qaeda, de Soennitische stammen die niet uit zijn op het afslachten van minderheden, maar wel Assad weg willen hebben?
Ik vroeg om bronnen en cijfers en dan kom jij met wikipedia?quote:Op zondag 19 juli 2015 15:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Op wikipedia staat dat er tot 2014 al 5,000 / 6,000 barrelbombs zijn gebruikt. Alle mensenrechten organisaties en VN zeggen dat hierbij geen rekening gehouden wordt met de burgerbevolking en juist veel burgers geraakt worden.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Barrel_bomb
Dat is heel het punt, als het om Assad / ISIS gaat is er geen nobele streven, het feit dat sommige Soennitische stammen ISIS op bepaalde plekken militair bijstaan zodat zij in Palmyra rustig hun gang kunnen gaan met het doden, het feit dat Hezbollah Assad op andere plekken militair kan verlichten zodat SAA op andere plekken rustig z'n gang kan gaan met het doden doet wat mij betreft alle eer af aan zowel de desbetreffende Soennitische groepen als Hezbollah gezien zij er direct bij betrokken zijn geweest om het mogelijk te maken.quote:Op zondag 19 juli 2015 15:42 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zei. jij zei:
[..]
Als ze zich bij de terreurgroep voegen. Niet uit zijn op het uitmoorden van minderheden, maar uit noodzaak gezamenlijke acties uitvoeren om een nobel doel na te streven.. Waarom zou ik ze dan afrekenen op hun tijdelijke bondgenootschap?
Hezbollah steunt Assad alleen maar om de rug van het verzet intact te houden. Dat noem ik een nobel streven.quote:Op zondag 19 juli 2015 15:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is heel het punt, als het om Assad / ISIS gaat is er geen nobele streven, het feit dat sommige Soennitische stammen ISIS op bepaalde plekken militair bijstaan zodat zij in Palmyra rustig hun gang kunnen gaan met het doden, het feit dat Hezbollah Assad op andere plekken militair kan verlichten zodat SAA op andere plekken rustig z'n gang kan gaan met het doden doet wat mij betreft alle eer af aan zowel de desbetreffende Soennitische groepen als Hezbollah gezien zij er direct bij betrokken zijn geweest om het mogelijk te maken.
Copy paste van de link die ik je gaf..quote:Op zondag 19 juli 2015 15:47 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Ik vroeg om bronnen en cijfers en dan kom jij met wikipedia?
Ik zie die cijfers die jij noemt trouwens nergens staan. Ik zie wel een heel grappig verhaal over Iraakse troepen die vatbommen gebruikt zouden hebben boven Anbar. Vatbommen gemaakt door Iran en met russische vliegtuigen gedropt... Waar heb ik dat nou eerder gehoord? Oh ja, zo'n beetje elk stukje propaganda wat doie terreursympathisanten delen..
Heb je ook serieuze cijfers?
Damn, je zou maar het in tact houden van het Baathistisch Assad verzet een nobel streven noemen. Hoe zijn precies twee tegenstrijdige antagonisten beiden in jouw ogen 'nobel' dan?quote:Op zondag 19 juli 2015 15:51 schreef Geoffrey het volgende:
Hezbollah steunt Assad alleen maar om de rug van het verzet intact te houden. Dat noem ik een nobel streven.
De "soennitische stammen die niet uit zijn op het uitmoorden van minderheden" Als ze er in het syrische conflict al zijn. Zijn uit op zelfbestuur. Rechten voor iedereen.
Ook een nobel streven.
Oke, dus om zelf te overleven is alles geoorloofd, ook alles wat tegen je eigen principes ingaat? Kunnen we Hezbollah dan nog wel moslim of op het pad van Hussein noemen?quote:Ze zullen echter nooit steun bieden als hun eigen belangen niet gelijk lopen met het belang wat ze dienen.
Als jij ook maar een liter water verkoopt aan ISIS reken ik jou daarop af, laat staan dat je ze militair gaat helpen wetende wat ze van plan zijn.quote:hence: je kan iemand niet afrekenen op zijn tijdelijke bondgenoten. Anders kunnen we de hele wereld afstrepen.
Ik zal een ieder, individu, collectief of land wat ook maar enig steun biedt en direct betrokken is bij het doden van de Syriers / Irakezen in dit geval wegzetten als terreur/dictatuur-sympathisanten en ze daarop ook afkeuren, ook al willen ze eigenlijk op langer termijn een democratisch utopie. Er vloeit nu bloed, mensen gaan nu dood, en daar hebben alle betrokken partijen een vinger in, weinig sprake van nobel handelen.quote:Want zijn , om een voorbeeld te noemen, Saudi en Bahrein niet onze bondgenoten? Staat onze regering niet achter nobelprijswinnaar aung suu kyi de "mensenrechtenactivist" die niets wilt doen aan het uitmoorden van de Rohingya?
Zijn wij dan ook terroristen?
Netahyahu is geen haar beter dan Baghdadi of Assad, ze verdienen elkaar, anders dan dat je het streven van de Israelische, ISIS en Syrische bondgenoten nobel noemt.quote:En dan heb ik de grootste terrorist van de wereld niet eens genoemd; Bezet Palestina onder Netanyahu.
5000 tot 6000 vatbommen? En die waren dus allemaal tegen burgers gericht volgens jou? Niet één heeft een terrorist geraakt?quote:Op zondag 19 juli 2015 15:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Copy paste van de link die ik je gaf..
It is estimated that, as of mid-March 2014, between 5,000 to 6,000 barrel bombs have been dropped during the war and their use has escalated.[33] Aleppo has been the focal point of the Syrian government's use of barrel bombs.[34] Over time, government forces have refined their use of the barrel bomb to cause maximum damage - dropping one device and then waiting 10 to 30 minutes to drop another bomb on the same location.
Dat heb ik niet gezegd. Jij weet zelf net zo goed als ik dat de enige reden dat Libanon nog niet is bezet door de zionisten Hezbollah is. Hezbollah kon dat niet als ze geen wapens hadden. Wapens die via Syrie moeten komen.quote:Op zondag 19 juli 2015 16:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Damn, je zou maar het in tact houden van het Baathistisch Assad verzet een nobel streven noemen. Hoe zijn precies twee tegenstrijdige antagonisten beiden in jouw ogen 'nobel' dan?
Veel pleurt hij op burgers om de markten en daardoor economie plus familieleden in de gebieden te raken.quote:Op zondag 19 juli 2015 16:02 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
5000 tot 6000 vatbommen? En die waren dus allemaal tegen burgers gericht volgens jou? Niet één heeft een terrorist geraakt?Assad wil die oorlog eigenlijk helemaal niet winnen zeker, alleen maar zoveel mogelijk burgers doden of niet?
Mwuah, Assad had tigmaal zoveel wapens en mankrachten vergeleken met Hezbollah en Israël heeft al decennialang nog steeds een gedeelte van Syrië bezet. Het (niet voldoende ) hebben van wapens sluit een bezetting niet echt uit. Desalniettemin is het verdedigen van haar vaderland tegen de Israëlische agressor inderdaad een nobel daad, ben ik helemaal met je eens, maar de scenario in Syrië is wel wat anders.quote:Op zondag 19 juli 2015 16:05 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Jij weet zelf net zo goed als ik dat de enige reden dat Libanon nog niet is bezet door de zionisten Hezbollah is. Hezbollah kon dat niet als ze geen wapens hadden. Wapens die via Syrie moeten komen.
Als de "oppositie" nu eens zijn eer behield, niet ging smeken om wapens bij de zionisten en takfiris en geen oorlog verklaarde aan minderheden zou Hezbollah aan hun kant strijden.
de ironiequote:Op zondag 19 juli 2015 19:26 schreef firefly3 het volgende:
Assad is op dit moment schuldig aan het vermoorden van de meeste onschuldige burgers dan wie dan ook.
Laten we hem vereren, want 5% van de slachtoffers is takfiri![]()
Maakt ook niet uit hoor dat 90% van zijn luchtmacht gericht is op niet-isis doelwitten.
Hele konvooien van ISIS die op de grote weg reden terwijl markten gebombardeert werden. De dictator lovers slikken staatsnieuws en russische zenders als zoete koek.
Volgens mij hebben we het over verschillende dingen?quote:Op zondag 19 juli 2015 16:15 schreef Triggershot het volgende:
Mwuah, Assad had tigmaal zoveel wapens en mankrachten vergeleken met Hezbollah en Israël heeft al decennialang nog steeds een gedeelte van Syrië bezet. Het (niet voldoende ) hebben van wapens sluit een bezetting niet echt uit. Desalniettemin is het verdedigen van haar vaderland tegen de Israëlische agressor inderdaad een nobel daad, ben ik helemaal met je eens, maar de scenario in Syrië is wel wat anders.
Que? Hezbollah/Nasrullah heeft al vanaf de eerste momenten zijn onvoorwaardelijke steun geuit richting Assad, in een tijd dat de meeste slachtpartijen nog vooral aan de SAA krachten werden toegeschreven en niet aan sektarische salafisten die minderheden aan het uitmoorden waren. Of meen jij te herinneren dat Nasrallah ergens heeft gezegd van fuck Assad, raak de minderheden niet aan en je doet maar?
twitter:leithfadel twitterde op zaterdag 18-07-2015 om 23:13:31This fucking sleazy excuse for a human being takes a selfie with the Lebanese soldiers captured by Al-Qaeda: http://t.co/4XuA3zTY5G reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op zondag 19-07-2015 om 09:49:16The Syrian Air Force shows no mercy for ISIS terrorists on Eid: over 90 airstrikes in east Homs on Saturday: http://t.co/7aUoxMkwSc reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op zondag 19-07-2015 om 21:45:05The Syrian Armed Forces are on the move in northeastern Latakia and northern Hama, large gains this week:http://t.co/urfZZyxwqY reageer retweet
even verplaatst naar het syrië-topic.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Die red line van Obama mbt het gebruik van gas - en erna nog vele malen gebruikt door het regime zoals inmiddels bewezen - en niet militaire ingrijpen was een duidelijk signaal. Hij heeft twee keer nagedacht, en kwam terug op zijn eerdere woorden. Hij bedacht zich. Begrijpelijk ook wel. Maar wel anders dan hoe hij er eerst in stond (of aangaf in te staan). Dus de eerste zes maanden van de revolutie/opstand en de Amerikaanse respons erop.
Een contract maakt het toch een verplichte overeenkomst, dus of er wel of niet een papieren overeenkomst is om niet tegen Assad te vechten vind ik wel een wezenlijk verschil. Dat het trainingsprogramma centraal is bedoelt om tegen IS te vechten is voor de rebellen een probleem, maar dat is lang niet het enige. Het besef dat IS een grote bedreiging is, is er wel namelijk. De VS lijkt echter niet te weten hoe ze dit goed moeten aanpakken en hoe ze de juiste mensen moeten vinden.quote:In de bron van FOX staat dat Carter zei dat het "bedoelt is IS voornamelijk te bevechten". In die van Reuters staat "er zijn strenge voorwaarden in de selectieprocedure en jammer genoeg kwamen er maar 60 doorheen tot op heden.....". Ik denk dat het zeer aannemelijk is dat er weldegelijk een een of andere clausule of afspraak is dat men zich in ieder geval in eerste instantie enkel op IS focust en daardoor maar 60 man definitief erdoorheen kwamen. 60 man is extreem weinig he, daar moet een duidelijke reden voor zijn. Hij voelt zich genoodzaakt zelf al aan te geven "dat het erg weinig is ja". Dat zegt al wat.
Laat ik het anders stellen; de kans dat de US geld en tijd in training van rebellen gaat stoppen met een risico - al is het maar klein - dat ze in de toekomst overlopen naar andere groepen en/of IS niet direct aanvallen (maar ipv daarvan Assad bijv) is zeer en zeer klein. Daarvoor neemt de US in deze selectieprocedure echt wel sterke maatregelen. Als je dit koppelt aan de verklaring van Carter waarin hij zegt "ze zijn er voornamelijk om eerst IS aan te pakken" plus het gegeven dat hij erkent dat er tot op heden maar extreem weinig door die selectieprocedure heenkomen raad weinig te raden over welke eisen er worden gesteld. Of dat letterlijk middels een papieren contract is of een voorwaarde waar je aan moet voldoen om het US-trainingsprogramma af te ronden is dan een futiliteit.
quote:Exhibition of Syria torture photos shows 'depravity' of Assad regime
A U.S. Holocaust Memorial Museum director says graphic photos showing the corpses of Syrian torture victims reveal a "systematic killing machine" that is reminiscent of the images from Nazi concentration camps.
In a chilling and potentially controversial exhibit that opens on Wednesday, the museum will put on public display for the first time photographs — smuggled out of Syria by a regime defector — that show the emaciated and burned bodies of suspected dissidents believed to have been killed in government detention centers.
Best opmerkelijk hoeveel aandacht er is voor de Syrië daar de laatste tijd.twitter:NaomiKikoler twitterde op vrijdag 17-07-2015 om 21:44:16Touching/heartbreaking. 93yr #Holocaust survivor w 25yr #Syria survivor @HolocaustMuseum Hill event w @SenJohnMcCain http://t.co/HN5YGdEu7I reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op maandag 20-07-2015 om 06:27:19The Syrian Armed Forces and Hezbollah prepare for their final assault on Al-Zabadani; Darab Al-Sham captured: http://t.co/XZiqZExrdR reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op maandag 20-07-2015 om 08:20:44ISIS attempts to fight their way out of Al-Hasakah City; however, their attempts prove unsuccessful:http://t.co/4khmXvUgN7 reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op maandag 20-07-2015 om 10:34:02Rebels cut off electricity from all of #Aleppo city #Syria reageer retweet
In Spanje en andere landen ook weleens gehad dat er geen stroom was. Wat is het volgende wat je gaat posten, geen internet verbinding meer voor drie uur door rebellen?quote:Op maandag 20 juli 2015 10:40 schreef reza1 het volgende:
twitter:sayed_ridha twitterde op maandag 20-07-2015 om 10:34:02Rebels cut off electricity from all of #Aleppo city #Syria reageer retweet
Even een serieuze vraag? Ben je nog jong en naief, of ben je gewoon ontzettend dom?quote:Op maandag 20 juli 2015 12:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In Spanje en andere landen ook weleens gehad dat er geen stroom was. Wat is het volgende wat je gaat posten, geen internet verbinding meer voor drie uur door rebellen?
Please... stroom eisen tijdens een burgeroorlog (Aleppo notabene).quote:Op maandag 20 juli 2015 12:46 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag? Ben je nog jong en naief, of ben je gewoon ontzettend dom?
Het gaat erom dat de terroristen electriciteit gebruiken als middel om de bevolking en regering onder druk te zetten. In de gebieden die zij hebben veroverd...
"The Aleppo Media Center, a pro-opposition media group reporting on the city, said that the Islamist rebel groups including the Shariah Committee, the Islamic Front, the Nusra Front and the Mujahdeen army; had decided to cut off power across both rebel-held and regime-held Aleppo until its conditions were met. Those conditions include the lifting of government sieges in various parts of the country."
Als er stond "Syrian Army cuts power supply in Aleppo" zou je heel anders hebben gereageerd of niet
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |