Pff als het tegenwoordig al aso is zelf te kiezen of je iets wel of niet eet..quote:Op maandag 20 juli 2015 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
Is het aso om op voorhand al taart af te slaan?
Een collega stuurt een invite voor verjaardagstaart morgen. Ik zeg haar dat ik gezellig mee koffie drink, maar dat ze voor mij geen taart mee hoeft te brengen.
Er wordt gereageerd met: Hoezo, doe je ZOOOO streng dan? 1 keer kan toch wel? Etc, je kent het wel.
Mijn idee was dat ik haar nu niet onnodig taart voor mij laat halen, maar misschien is het eigenlijk wel heel aso. Ik kan dat niet zo goed inschatten?
Nee, ze zitten gewoon tegenover me! Ik drink uiteraard gewoon koffie meequote:Op maandag 20 juli 2015 14:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Pff als het tegenwoordig al aso is zelf te kiezen of je iets wel of niet eet..Misschien terug mailen dat je voor de gezelligheid komt? Kijken of dat helpt
Nee, het is absoluut niet asociaal, maar het voelt anders als het om jezelf gaat (zie mijn traktatie-issues een aantal weken geledenquote:Op maandag 20 juli 2015 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
Een collega stuurt een invite voor verjaardagstaart morgen. Ik zeg haar dat ik gezellig mee koffie drink, maar dat ze voor mij geen taart mee hoeft te brengen.
Er wordt gereageerd met: Hoezo, doe je ZOOOO streng dan? 1 keer kan toch wel? Etc, je kent het wel.
Mijn idee was dat ik haar nu niet onnodig taart voor mij laat halen, maar misschien is het eigenlijk wel heel aso. Ik kan dat niet zo goed inschatten?
heb je ook gelijk in. Ga ik dat morgen doen!quote:Op maandag 20 juli 2015 14:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, het is absoluut niet asociaal, maar het voelt anders als het om jezelf gaat (zie mijn traktatie-issues een aantal weken geleden). Maar in het algemeen leidt 1 iemand minder niet tot het halen van minder taart, dus als je discussies vooraf wil voorkomen, kun je ook gewoon op het moment zelf 'nee' zeggen.
Negeer het gewoon. Ik vind het niet aso maar juist netjes.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zeggen we nietquote:Op maandag 20 juli 2015 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
Thanks voor jullie meningen! Ik ben dus gelukkig niet gek
Your mother had you tested??quote:Op maandag 20 juli 2015 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
Thanks voor jullie meningen! Ik ben dus gelukkig niet gek
Juist netjes toch?quote:Op maandag 20 juli 2015 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op maandag 20 juli 2015 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
ik zit nu heel sneaky en zonder geluid te maken te genieten van mijn tussendoortje van 15 gram M&M's, dat begrijpen jullie wel![]()
Ja, als ze het dan zien, is het van: MAAR DAT NEEM JE WEL!!!!!quote:Op maandag 20 juli 2015 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
ik zit nu heel sneaky en zonder geluid te maken te genieten van mijn tussendoortje van 15 gram M&M's, dat begrijpen jullie wel![]()
Mijn motivatie is een medische keuring eind deze weekquote:Op maandag 20 juli 2015 15:35 schreef Vanyel het volgende:
Beetje lurken hier heeft niet het gewenste effect, ik word zwaarder ipv lichter. Vakantie en daaromheen heel veel thuis zijn helpt niet, maar ik heb ook nog steeds niet bedacht hoe ik t wil aanpakken. Vooral omdat de manier waarvan ik weet dat ie werkt (vooral heel veel meer groente tussendoor en 's avonds ipv lekkere broodjes etc.) meer werk is dan wat ik nu doe. Meer plannen, meer voorbereiden en ook nog meer inpakken![]()
Lief dagboek, mag ik wat motivatie?
Wat mij helpt is 's avonds vlak voor het slapen gaan alles al klaarmaken voor de volgende dag. Ga je naar kantoor of ben je thuis?quote:Op maandag 20 juli 2015 15:35 schreef Vanyel het volgende:
Beetje lurken hier heeft niet het gewenste effect, ik word zwaarder ipv lichter. Vakantie en daaromheen heel veel thuis zijn helpt niet, maar ik heb ook nog steeds niet bedacht hoe ik t wil aanpakken. Vooral omdat de manier waarvan ik weet dat ie werkt (vooral heel veel meer groente tussendoor en 's avonds ipv lekkere broodjes etc.) meer werk is dan wat ik nu doe. Meer plannen, meer voorbereiden en ook nog meer inpakken![]()
Klopt, maar het voelt wel een beetje two-facedquote:Op maandag 20 juli 2015 15:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Maar ook daarin bepaal jij toch zelf welke calo's je in je lijf wil steken.
Hou es op met lamtakken, lamme tak.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:35 schreef Vanyel het volgende:
mijn motivatie kwam van de feiten..quote:Op maandag 20 juli 2015 15:35 schreef Vanyel het volgende:
Ja, maar als het echt zo ligt, vraag je dan niet te veel van jezelf nu? Als je het echt niet voor elkaar krijgt, kun je je dan beter niet eerst focussen op wat meer rust in je koppie?quote:Op maandag 20 juli 2015 15:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben vooral thuis, ws de komende maand (of 2) nog wel.
Dat helpt niet bepaald.
En klaarmaken zou evt nog wel lukken, maar iets bedenken en zorgen dat het in huis is is momenteel een uitdaging. We zijn ook al aan de Hello Fresh tegenwoordig om dat niet te hoeven.
Maar weet je dan ook bijvoorbeeld genoeg over vetpercentages dat je je eigen ergens aan kunt relateren?quote:Op maandag 20 juli 2015 15:40 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mijn motivatie kwam van de feiten..
mijn vet gehalte en BMI waren hoger dan ik vreesde.. misschien eens op laten meten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |