abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2015 @ 22:28:26 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154687989
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef KNAK het volgende:

[..]

Heeft je Russian of welk andere tank die je gebruikt van z'n plek gedrongen?
Of nee, Russian is kaput gevallen volgens mij :D. ...

Ook maar erbij bestellen,.. Lemo 1 is geweldig maar die schroef onderop om te vullen is vermoeiend
ik gebruik weinig tanks, op het moment alleen een Lemo en diverse drippers. Ik wissel graag af, en op de ene mod staat de ene mooi, op een andere een andere. Heb wel toevallig van de week een neppie ERL Königin besteld, en een tweede Kayfun V3.1. Dacht dat ze er niet meer waren, maar kwam hem ineens ergens tegen voor wehnag.

Ik gebruik alles wat ik heb met enige regelmaat, het ene wat vaker als het andere, de Cartel met de Tugboat als favo Mech/dripper combo, maar ik schroef hem ook met regelmaat op de Stingray, en afgelopen week had ik een Atty op de Cartel. Tis een beetje hoe de wind waait. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 27 juli 2015 @ 23:02:19 #202
24329 KNAK
ff w88,......
pi_154689312
Keuze te over,...

Waarom nog steeds een mech gebruiken als je een ¤200 knalapparaat in handen hebt, waar drippers ook op geplaatst kunnen worden? Is dat die wind die er gewoon in zit bij je, die alle kanten op gaat? Ik denk dat ik juist blij ben maar 1 apparaat te kunnen gebruiken, voor tank/dripper.

w/
Bezorgmoment
Morgen 28 juli
15:00 - 17:00 uur
8-)

Ze zijn erg rap daar

[ Bericht 59% gewijzigd door KNAK op 27-07-2015 23:07:52 ]
Mai pben rai~!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:23:32 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154697101
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:02 schreef KNAK het volgende:
Keuze te over,...

Waarom nog steeds een mech gebruiken als je een ¤200 knalapparaat in handen hebt, waar drippers ook op geplaatst kunnen worden? Is dat die wind die er gewoon in zit bij je, die alle kanten op gaat? Ik denk dat ik juist blij ben maar 1 apparaat te kunnen gebruiken, voor tank/dripper.

w/
Bezorgmoment
Morgen 28 juli
15:00 - 17:00 uur
8-)

Ze zijn erg rap daar
altijd biefstuk is ook niet alles, en de ene mod is kwestbaarder als de andere. Ga de Yihi ook niet meer gebruiken als ik risicovol werk doe (vaak), dan pak ik dus een degelijke mech.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154707334
Nog mensen die ook interesse hebben in de Smok TFV4? Lijkt wel een beste tank te zijn
Kindness
pi_154710621
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:31 schreef Anne het volgende:

[..]

Geef je dat weg :Y. Alleen die skin kost los al 8 euro geloof ik. En voor 2 euro heb je die twee 18650 batterijen ook niet. Dus het zelfbouw-spul is sowieso een cadeautje.
Ben niet een zelfbouw coil type inderdaad ;-)

Dat is wel zo. dat ik het weg kan geven.

Psychisch werkt 't wel zo, als ze dat erbij leveren, dan wil ik die mod gewoon niet meer.

Ik zit nu effe te vapen op mijn esp aspire 30w, mooi dingetje hoor, weegt bijna niets!!!! Heb er nu een nautilus aspire 2 ml op. Dampt heerlijk en zalig met een verende centerpin :9

;)

Ben eerlijk gezegd nog niet begonnen met subohmen, heb wel de spullen, tanks en mods, coils en juice ervoor in huis. Maar ja, tis een hele andere manier van rekenen he, als je met digitalen ....decimalen onder de 1 dus komt, dus onder een ohm.

Dus daar ga ik me effe in in lezen als is es tijd heb ;-)

Fijne Avond ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Eficaz op 28-07-2015 20:20:15 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:24:40 #206
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_154711590
Ik ga over 2 weken naar het hoofdkantoor van mijn werkgever, Red Hat, in de US. Ik laat bij een collega een liter Bombies 'nana cream bezorgen en dat gaat mee terug naar NL :9~
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_154711729
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:33 schreef GeorgeMichael het volgende:
Smok TFV4
Mij ook :9~

― C.S. Lewis
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:29:43 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154711780
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:33 schreef GeorgeMichael het volgende:
Nog mensen die ook interesse hebben in de Smok TFV4? Lijkt wel een beste tank te zijn
is goed man, stuur maar op.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:33:58 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154711905
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 19:49 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Psychisch werkt 't wel zo, als ze dat erbij leveren, dan wil ik die mod gewoon niet meer.

Ik zit nu effe te vapen op mijn esp aspire 30w, mooi dingetje hoor, weegt bijna niets!!!! Heb er nu een nautilus aspire 2 ml op. Dampt heerlijk en zalig met een verende centerpin :9

;)

Ben eerlijk gezegd nog niet begonnen met subohmen, heb wel de spullen, tanks en mods, coils en juice ervoor in huis. Maar ja, tis een hele andere manier van rekenen he, als je met digitalen ....decimalen onder de 1 dus komt, dus onder een ohm.

Fijne Avond ;)
als je met standaard spul dampt hoef je niks te rekenen; je trapt een coil in dat ding, kiepert hem vol vol, schroeft hem op je modje, die zet je half gas, en dan kijk je of je het wat vindt.

Ik bereken zelfs met zelfbouwen helemaal niks.. Je weet wat je ongeveer kunt met een batterij, en als je te gek doet merk je dat vanzelf, want dan doet hij het niet, of kut, of de boel verbrandt, en ook dát merk je snel genoeg.. :)
pi_154712590
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

als je met standaard spul dampt hoef je niks te rekenen; je trapt een coil in dat ding, kiepert hem vol vol, schroeft hem op je modje, die zet je half gas, en dan kijk je of je het wat vindt.

Ik bereken zelfs met zelfbouwen helemaal niks.. Je weet wat je ongeveer kunt met een batterij, en als je te gek doet merk je dat vanzelf, want dan doet hij het niet, of kut, of de boel verbrandt, en ook dát merk je snel genoeg.. :)
Watt = Volt(in het kwadraat) / Ohm....
Ik bedoel eigenlijk gewoon voor de zekerheid. Ik kijk toch nu en dan eens op deze chart:

En deze is ook voor de zekerheid:

Hele andere berekeningen, voor als ik in het groene gedeelte wil blijven, met subohmen.

Ik zou denken hoe lager de Ohm is, hoe lager het voltage om in het groen gedeelte te blijven.

En dan wordt het bij subohmen heel anders.....dan krijg je niet meer hoe lager de Ohm, hoe lager het voltage....En dat heeft weer te maken met het feit dat als je gaat delen, hoe lager het getal waardoor wordt gedeeld, hoe hoger het oorspronkelijke getal, en delen door een is zelfs hetzelfde als het oorspronkelijke getal.

En...delen door nog een lager getal dan een, ja, dan wordt de uitkomst dus zelfs groter dan het oorspronkelijke getal.

Ik wil zoveel mogelijk, liefst alles snappen, wb vapen en subohmen, dus weten wat ik doe, waarom en hoe het technisch en natuurkundig in mekaar zit.

Ik was nooit goed in natuurkunde, wb elektriciteit.

Ik weet nog dingen van wiskunde, dat als je deelt door een getal, hoe kleiner het getal, hoe groter de uitkomst.
En als je deelt met getallen onder de een, dan is de uitkomst groter dan het originele getal, waardoor wordt gedeeld.

Bijvoorbeeld, bij vapen met een voltage van 3,5 volt, heb je minimaal een coil met 1.5 ohm nodig om in het groen te blijven.
Bij subohmen met een coil van 0,5 ohm dan heb je ook precies 3,5 volt nodig, om in het groen te zitten. wonderlijk vind ik dat, en ik wil dat als het even kan helemaal snappen en niet zoals nu gedeeltelijk. :)

En ja, je kan ook in het oranje, zelfs in het begin van het rode gedeelte, dat weet ik wel, en dat kan dan weer niet met alle VG liquids.

Dat soort dingen wil ik gewoon weten das alles. ;)
― C.S. Lewis
pi_154712614
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 19:49 schreef Eficaz het volgende:

[..]

;)

Fijne Avond ;)
hier is al een heleboel rekenwerk voor je gedaan ;)

vul je draaddikte in, geef aan of je een single, dual of quadcoil wil bouwen en geef je beoogde ohmwaarde op.
de site doet de rest.

kom je iig niet voor hele grote verrassingen te staan ;)
pi_154712699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:58 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Watt = Volt(in het kwadraat) / Ohm....
Ik bedoel eigenlijk gewoon voor de zekerheid. Ik kijk toch nu en dan eens op deze chart: [ afbeelding ]

En deze is ook voor de zekerheid: [ afbeelding ]

Hele andere berekeningen, voor als ik in het groene gedeelte wil blijven, met subohmen.

Ik zou denken hoe lager de Ohm is, hoe lager het voltage om in het groen gedeelte te blijven.

En dan wordt het bij subohmen heel anders.....dan krijg je niet meer hoe lager de Ohm, hoe lager het voltage....En dat heeft weer te maken met het feit dat als je gaat delen, hoe lager het getal waardoor wordt gedeeld, hoe hoger het oorspronkelijke getal, en delen door een is zelfs hetzelfde als het oorspronkelijke getal.

En...delen door nog een lager getal dan een, ja, dan wordt de uitkomst dus zelfs groter dan het oorspronkelijke getal.

Ik wil zoveel mogelijk, liefst alles snappen, wb vapen en subohmen, dus weten wat ik doe, waarom en hoe het technisch en natuurkundig in mekaar zit.

Ik was nooit goed in natuurkunde, wb elektriciteit.

Ik weet nog dingen van wiskunde, dat als je deelt door een getal, hoe kleiner het getal, hoe groter de uitkomst.
En als je deelt met getallen onder de een, dan is de uitkomst groter dan hert originele getal, waardoor wordt gedeeld.

Bijvoorbeeld, bij vapen met een voltage van 3,5 volt, heb je minimaal een coil met 1.5 ohm nodig om in het groen te blijven.
Bij subohmen met een coil van 0,5 ohm dan heb je ook precies 3,5 volt nodig, om in het groen te zitten. wonderlijk vind ik dat, en ik wil dat als het even kan helemaal snappen en niet zoals nu gedeeltelijk. :)

En ja, je kan ook in het oranje, zelfs in het begin van het rode gedeelte, dat weet ik wel, en dat kan dan weer niet met alle VG liquids.

Dat soort dingen wil ik gewoon weten das alles. ;)
mja, leuk voor de standaard startersetjes. niet echt geschikt voor sub-ohmen.
pi_154712803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:01 schreef marc0871 het volgende:

[..]

mja, leuk voor de standaard startersetjes. niet echt geschikt voor sub-ohmen.
Als ik nu bijvoorbeeld gewoon een mod heb en die zet ik op 3,5 volt, en ik heb daarbij een tank met coils van 0,5 ohm, dan weet ik dus dat dat kan. Dat bedoel ik. :+
― C.S. Lewis
pi_154713108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:59 schreef marc0871 het volgende:

[..]

hier is al een heleboel rekenwerk voor je gedaan ;)

vul je draaddikte in, geef aan of je een single, dual of quadcoil wil bouwen en geef je beoogde ohmwaarde op.
de site doet de rest.

kom je iig niet voor hele grote verrassingen te staan ;)
Thxs!

De link betreft volgens mij informatie voor als je zelf coils maakt. Dat zie ik mezelf nu nog niet doen. geen geduld.

Ik heb tanks met daarbijbehorende coils met hetzelfde effect van RBA coils(staat geschreven bij de desbetreffende tanks dus 't zal wel, iig gedeeltelijk). Ik dacht ook de Atlantis 2, weet niet helemaal zeker. ja, de anderen liggen in me andere huis, dus dat weet ik nu even niet uit mijn hoofd, waren dacht ik wel aspire en/of atlantis- en kangertanks. En eleaf melo en dat weet ik niet zeker.

Fijne Avond!

[ Bericht 10% gewijzigd door Eficaz op 28-07-2015 21:56:40 ]
― C.S. Lewis
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:15:33 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154713277
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:58 schreef Eficaz het volgende:
Dan moet je de wet van Ohm effe begrijpend lezen. Als je die tabelletjes gebruikt zit je dus jezelf in de maling te nemen, want dat is diezelfde wet, alleen dan dan voorgekauwd ;)

Als je maar gewoon begrijpt, dat dat hele gereken eigenlijk bedoeld is om je te laten inzien dat hoe lager je weerstand, hoe hoger je je batterij belast (dan levert hij meer ampères), en dan met name als je mechmods gebruikt, want dan ben JIJ de beveiliging. Met een VV mod wordt het hele spul beveiligd door de chip; die nokt er gewoon mee als het niet goed gaat, of hij vuurt sowieso niet. ;)
pi_154713503
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan moet je de wet van Ohm effe begrijpend lezen. Als je die tabelletjes gebruikt zit je dus jezelf in de maling te nemen, want dat is diezelfde wet, alleen dan dan voorgekauwd ;)
Dat weet ik....het is dan alleen kijken idd, en niet snappen....

quote:
Als je maar gewoon begrijpt, dat dat hele gereken eigenlijk bedoeld is om je te laten inzien dat hoe lager je weerstand, hoe hoger je je batterij belast (dan levert hij meer ampères), en dan met name als je mechmods gebruikt, want dan ben JIJ de beveiliging. Met een VV mod wordt het hele spul beveiligd door de chip; die nokt er gewoon mee als het niet goed gaat, of hij vuurt sowieso niet. ;)
Idd. Een VV nokt er dan mee.

En toch wil ik me in lezen als ik eens tijd heb, omdat ik het ook wil snappen. ;)

Bijvoorbeeld heb ik geen idee wat ampère is. Ja, een eenheid van elektrische stroom. Wel dat U(volt)=I(ampère) . R(ohm)

Ik heb helemaal niet opgelet op school, juist bij elektriciteit wb natuurkunde. Het interesseerde met niet. en nu wel. en ik zou dan wel heel eenvoudig moeten lezen, bijvoorbeeld natuurkunde voor dummies oid. Want ik wil snappen wat er gebeurd, waarom, en hoe. :+

[ Bericht 13% gewijzigd door Eficaz op 28-07-2015 21:51:11 ]
― C.S. Lewis
pi_154714355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:21 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Dat weet ik....het is dan alleen kijken idd, en niet snappen....

[..]

Idd. Een VV nokt er dan mee.

En toch wil ik me in lezen als ik eens tijd heb, omdat ik het ook wil snappen. ;)
gewoon domweg sommetjes gaan zitten maken met behulp van dit diagram

de watts en ampères zijn hierin het belangrijkst.

en dan moet je je nog inlezen over c-ratings.
dat gaat er in de basis over met hoeveel ampères een batterij continu ontladen kan worden.
zeer belangrijk in je keuze van batterijen.
hogere c-rating = beter = vaker een lagere capaciteit in mah's.

dit is ook een aardige pagina over batterij veiligheid.
daar staat ook een link naar deze spreadsheet van batterijen en hoeveel amps ze aankunnen en met hoeveel ohm je daar nog vellig mee kan dampen.
pi_154714573
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:46 schreef marc0871 het volgende:

[..]

gewoon domweg sommetjes gaan zitten maken met behulp van dit diagram

[ afbeelding ]

de watts en ampères zijn hierin het belangrijkst.

en dan moet je je nog inlezen over c-ratings.
dat gaat er in de basis over met hoeveel ampères een batterij continu ontladen kan worden.
zeer belangrijk in je keuze van batterijen.
hogere c-rating = beter = vaker een lagere capaciteit in mah's.

dit is ook een aardige pagina over batterij veiligheid.
daar staat ook een link naar deze spreadsheet van batterijen en hoeveel amps ze aankunnen en met hoeveel ohm je daar nog vellig mee kan dampen.
Bedankt :s) !!!
― C.S. Lewis
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:00:20 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154714851
pi_154714933
quote:
He, toffe link! Bedankt :)
― C.S. Lewis
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2015 @ 22:02:45 #221
230491 Zith
pls tip
pi_154714970
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:03:41 #222
24329 KNAK
ff w88,......
pi_154715016

*O*
Mai pben rai~!
pi_154715089
quote:
Te gék!

Kan ik me voorlopig even inlezen :)

Het stoort me idd behoorlijk dat ik het nauwelijks begrijp :+
― C.S. Lewis
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:10:51 #224
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_154715305
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:03 schreef KNAK het volgende:
[ afbeelding ]

*O*
Kruipt die skin ook omhoog?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:15:12 #225
24329 KNAK
ff w88,......
pi_154715513
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:10 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Kruipt die skin ook omhoog?
Hij zit er net omheen. Heb nog geen dampwolk geblazen.. Batterij er net ingedraaid, en dat is wel dat die skin even weggeduwd moet worden. Omhoogkruipende skin ga ik vanavond nog ervaren als dat een euvel is,.. Ik zie wel dat de skin gestopt wordt door de onderkant van de fire-button, misschien dat dat het kruipen tegenhoud?

Overigens. Ik heb Samsung 25r
Bij die deal er 2 Efest v1 2800mah bij, Enig / groot verschil met de voor mij bekende Samsung?
Mai pben rai~!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')