abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154438705
Je bovenste oven/magnetron staat gevaarlijk.
pi_154439188
De maatvoering van het passtuk klopt niet.
Je granieten blad krijg je in 2 stukken. Laat in de hoek aantekenen waar je de scheiding wilt hebben.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154439745
@snuitebolletje, inmiddels doen we geen magnetron, alleen een oven, mare hoezo gevaarlijk?

@r_one, v.d. Maatvoering had ik nog niet gezien, bedankt. Scheiding wordt nog aangebracht, top.
pi_154442056
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:00 schreef r_one het volgende:
De maatvoering van het passtuk klopt niet.
Zo te zien staat er helemaal geen maat van het passtuk aangegeven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:00 schreef r_one het volgende:
Je granieten blad krijg je in 2 stukken. Laat in de hoek aantekenen waar je de scheiding wilt hebben.
Een beetje afhankelijk van welke granietsoort/bij welke importeur het blad gehaald wordt zou het zo maar kunnen dat je die scheiding niet kan kiezen, omdat 314 cm uit 1 stuk niet beschikbaar is. Dan is de keuze voor de scheiding snel gemaakt. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 15:15 schreef Snuitebolletje het volgende:
Je bovenste oven/magnetron staat gevaarlijk.
Afhankelijk van het gekozen model valt dat wel mee toch? Er zijn magnetrons speciaal ontworpen om in de hangende kasten geplaatst te worden, dan zit je ongeveer op dezelfde hoogte toch?
pi_154442256
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:40 schreef ShoNuf het volgende:
@snuitebolletje, inmiddels doen we geen magnetron, alleen een oven, mare hoezo gevaarlijk?

@r_one, v.d. Maatvoering had ik nog niet gezien, bedankt. Scheiding wordt nog aangebracht, top.
Het is afhankelijk van het model, maar zoals die bij jou ingetekend gaat de deur naar voren/beneden open. Qua hoogte zit hij op afzuigkap hoogte, zeker als je je kop niet constant tegen de afzuigkap wil stoten is dat best hoog.

Dus zie maar eens iets uit dat apparaat te pakken zonder je armen aan de klep te branden. Daarnaast is het te hoog om goed in je eten te kijken wat weer gevaarlijk kan zijn met lasagne oid. ;)

Aanrechtblad zal een cm of 100 hoog zijn, dampkap zit op minimaal 65 cm van een inductie plaat, dus die dampkap zit op minimaal 165 hoogte.
pi_154442298
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 11:38 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Misschien wil hij in weinig tijd goed geholpen worden, zonder pusherige verkoper, tegen een goede prijs?

Iets wat in de Nederlandse keukenbranche dus onvindbaar is.

Jouw advies is de tijd nemen, je inleren in de markt, en goed onderhandelen met pusherige verkopers. Maar het gros van de posters in dit topic geven aan dat dat advies totaal niet bij hen past :Y
Dit inderdaad. Als ik om advies en bijbehorende offerte vraag wil ik gewoon meteen een offerte ontvangen met eerlijke prijzen. En niet pas als ik de 5e keer terugkom en 3 bedrijven hun offertes tegen elkaar heb laten uitspelen, waarbij inmiddels de prijs ongeveer gehalveerd is ten opzichte van de eerste prijs die genoemd is.
pi_154442323
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:27 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Het is afhankelijk van het model, maar zoals die bij jou ingetekend gaat de deur naar voren/beneden open. Qua hoogte zit hij op afzuigkap hoogte, zeker als je je kop niet constant tegen de afzuigkap wil stoten is dat best hoog.

Dus zie maar eens iets uit dat apparaat te pakken zonder je armen aan de klep te branden. Daarnaast is het te hoog om goed in je eten te kijken wat weer gevaarlijk kan zijn met lasagne oid. ;)
Scherp, daar heb je helemaal gelijk in. Als het een model zou zijn dat naar beneden gaat i.p.v. een draaideur zou dit zeer ongelukkig zijn.
pi_154442346
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:30 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Scherp, daar heb je helemaal gelijk in. Als het een model zou zijn dat naar beneden gaat i.p.v. een draaideur zou dit zeer ongelukkig zijn.
Ben zelf tijdens mijn zoektocht naar een keuken meer dan 20 zaken in geweest, erg veel goed en fout advies gehad ;)
pi_154442439
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 12:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Roller is een meubeldiscounter :')
ja ze hebben 2 , of eigenlijk 3 afgdelingen.E3en afdeling als geld geen rol speelt. Dan een afdeling waar je als student/starter een keukentje voor paar jaar kunt scoren en dan afdeling waar prijzen tussen 1500 tot 10k gaan al gelang je eisen.
Gewoon een goede zaak dus.
pi_154442848
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja ze hebben 2 , of eigenlijk 3 afgdelingen.E3en afdeling als geld geen rol speelt. Dan een afdeling waar je als student/starter een keukentje voor paar jaar kunt scoren en dan afdeling waar prijzen tussen 1500 tot 10k gaan al gelang je eisen.
Gewoon een goede zaak dus.
Hoe je het ook bekijkt, het is een meubeldiscounter (die toevallig ook keukens verkoopt), geen keukenboer.

https://www.roller.de/unternehmen/wir-ueber-uns
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:01:28 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154443008
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe je het ook bekijkt, het is een meubeldiscounter (die toevallig ook keukens verkoopt), geen keukenboer.

Oh.. Net als Ikea dus :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154443303
quote:

[..]

Wanneer ben je wel keuken boer dan?

Kijk eens hoeveel keuken ze wegzetten op jaarbasis...en waarom zijn ze dan zo'n grote speler in de markt..

Kennis kan je ook inkopen
pi_154443376
quote:

[..]

ga je dan maar eens verbazen over hun verkoopcijfers van nobila keukens. Keukens zijn een big business voor hun.

En net als bijvoorbeeld voor ikea verkopen ze goede spullen voor een eerlijke prijs.
pi_154443453
En die discussie heb ik al gevoerd met Vanillekwark.
.
pi_154443484
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 10:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar eerder zeg je dat Nieuwenhuis ook van DMG is :?
Ja maar ik adviseer die zaak omdat ik deze als prettig en goed heb ervaren icm met een mooie prijs... Dat ze toevallig onder DMG vallen heeft daar niks mee te maken, dat staat los van het advies.
pi_154443539
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:13 schreef hans1985 het volgende:

En net als bijvoorbeeld voor ikea verkopen ze goede spullen voor een eerlijke prijs.
Wat is de winstmarge van Ikea op keukens eigenlijk? Het zou mij niets verbazen als deze groter is dan die van menig keukenzaak. Dit omdat ze een klein assortiment hebben en zelf produceren. Dat scheelt weer een tussenpartij. Of heeft IKEA geen eigen fabrieken?
pi_154443653
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:19 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Wat is de winstmarge van Ikea op keukens eigenlijk? Het zou mij niets verbazen als deze groter is dan die van menig keukenzaak. Dit omdat ze een klein assortiment hebben en zelf produceren. Dat scheelt weer een tussenpartij. Of heeft IKEA geen eigen fabrieken?
Dat heeft DMG ook.
http://www.watkosteenkeuken.nl/keukenzaken/de-mandemakers-groep/
pi_154443683
quote:
Ah, dat maakt geen verschil dan. :)
pi_154444536
Keukenloods was de eerste keer dat wij er waren wel ok, maar toen we een paar weken later het ontwerp aan wilden passen (maar nog steeds niet direct wilden bestellen) werd meneer een beetje boos en kreeg ik dingen als 'u bent niet helemaal eerlijk mevrouw' naar mn hoofd geslingerd :{ . Ik had tevoren gezegd dat ik niet die dag meteen zou kopen, maar dat ik van hem wilde weten wat die nieuwe indeling zou kosten, en dat ik hem niet ging vertellen wat mijn budget is. Uiteindelijk gekocht bij een lokale zaak, die net als keukenloods nobilia keukens in het assortiment had. Vanwege de gekke vorm van onze keuken en onhandige leidingen met een dieper blad en hoekje eruit gezaagd, maatwerk wat bij ikea (en keukenloods) niet mogelijk was of niet ter sprake kwam. Prijs kwam overeen met verwachting, maar aangezien niemand een offerte wil geven zonder een handtekening, is dat ook moeilijk te vergelijken.

Maar feit blijft dat zodra ze een budget weten, ze de laatste cent uit je portemonnee proberen te krijgen, en er opeens allemaal extra's bij komen die niet onder de offerte vallen. Bij ons kwam dat neer op 'ohja de verhuislift moet je zelf regelen en betalen als er geen lift is in het complex' en 'ja de meeste mensen hebben een parkeervergunning en de klant moet altijd de parkeerkosten betalen'. Wat dat betreft had ik liever Ikea gehad, dat is veel transparanter :P.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 20:02:33 #173
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154444757
quote:

[..]

Wat is de winstmarge van Ikea op keukens eigenlijk?
Misschien is die nog best fors.

De laatste keer dat ik een keuken kocht, was iets van tien jaar geleden. Toen was onze keuken bij een of andere club in Houten ca. 10.000 euro en bij Ikea kwam het op 9.000.

Als we wat beter hadden onderhandeld dan was het wellicht nog wat meer gelijk getrokken.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 20:04:41 #174
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154444839
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:56 schreef Chicolade het volgende: werd meneer een beetje boos en kreeg ik dingen als 'u bent niet helemaal eerlijk mevrouw'
Wat een toneelspeler. Leuk ook, om zo met je klant om te gaan.

Ik ben plaatsvervangend blij dat je hem dus niet daar hebt gekocht.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_154445928
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:17 schreef Dvorakk het volgende:
Zo te zien staat er helemaal geen maat van het passtuk aangegeven.
16 centimeter staat er.
.
pi_154446002
quote:

[..]

goedendag, ik ben IKEA of Roller. Ik wil graag 500.000 vaatwassers, koelkasten en ovens afnemen. Welke bodemprijs kunt u geven, siemens, neff junker, etc?

Die kopen het in voor schijntje...
pi_154446004
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh.. Net als Ikea dus :+
Erger.
.
pi_154446066
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef hans1985 het volgende:

[..]

goedendag, ik ben IKEA of Roller. Ik wil graag 500.000 vaatwassers, koelkasten en ovens afnemen. Welke bodemprijs kunt u geven, siemens, neff junker, etc?

Goedendag, ik ben klant. Ik wil graag een Alno, Poggenpohl of Siematic keuken hebben. Wat gaat dat bij jullie kosten?
.
pi_154446299

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 18-07-2015 22:24:50 ]
pi_154446475
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:48 schreef hans1985 het volgende:

Ah, je snapt het concept 'keukenboer' niet maar om dat te verhullen ga je het maar op de persoon spelen?

Dag Hans :W

[ Bericht 28% gewijzigd door Nizno op 18-07-2015 22:25:05 ]
.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 juli 2015 @ 20:57:35 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154446587
Goedendag Hans, ik stel voor dat je uitlogt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_154447807
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Stel dat zij het voor een bodemprijs inkopen, het gaat 3x over de kop maar jij hebt nog steeds een prijs die lager is dan markt conform heb je in principe nog een goede deal gemaakt.

Wat maakt jou het uit wat ze erop verdienen...

En dat argument van "ze kunnen elkaars offertes inzien" dan maak je toch een aanbod onder een andere naam? Niemand die je legitimatie vraagt bij een keuken zaak.

Sterker nog, bij mandenmakers hebben ze zelfs de regel, dat ze elke willekeurige offerte -250 euro leveren. Ik heb er over zitten denken een keer wat photoshop werk uit te halen en te kijken of ze zich er aan houden.
pi_154506065
De deal is rond bij keukenloods, ¤8.800 inclusief monteren.
Of dit de beste prijs is, geen flauw idee maar wij zijn tevreden over de prijs en over keukenloods.
pi_154506538
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:39 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Stel dat zij het voor een bodemprijs inkopen, het gaat 3x over de kop maar jij hebt nog steeds een prijs die lager is dan markt conform heb je in principe nog een goede deal gemaakt.

Wat maakt jou het uit wat ze erop verdienen...

En dat argument van "ze kunnen elkaars offertes inzien" dan maak je toch een aanbod onder een andere naam? Niemand die je legitimatie vraagt bij een keuken zaak.

Sterker nog, bij mandenmakers hebben ze zelfs de regel, dat ze elke willekeurige offerte -250 euro leveren. Ik heb er over zitten denken een keer wat photoshop werk uit te halen en te kijken of ze zich er aan houden.
Offertes gaan op postcode en huisnummer.
pi_154506698
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Offertes gaan op postcode en huisnummer.
Geef je een andere postcode op :)

En vaak maken ze de offerte ook nog op papier, volgens mij intereseert het die lui helemaal niet zoveel wat voor offerte je bij een ander hebt. Ze mogen de keuken met een minimale marge verkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')